Millä viikolla sydänäänet kuuluneet?

9+1

Itse kävin neuvolassa, eikä sydänääniä saatu kuulumaan. Kohtu oli kuullemma kasvanut ja vastasi raskausviikkojen määrää. Nyt menossa 9 1. Onko niin että hoikemmilla saadaan kuulumaan sydänäänet paremmin kuin paksukaisilla? :D

17

7008

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kkkkkkkkk

Tuo neuvolan laite kuulee sydänäänet noin rv11 viikolta lähtien. Periaatteessa ihmisen koolla ei ole väliä, vaikka kyllähän hoikemmalla rasvakudosta on vähemmän laitteen ja sikiön/alkion välissä.

• Ei millään pahalla

Lihavien ei edes tulisi tehdä lapsia, jos nyt ihan rehellisiä ollaan. Jos siis käyt jossakin painonhallintaryhmässä saadaksesi lapsen, niin voi voi..

Joillakin kuluu viikolla 6 ja joillakin viikolla 12, ja kuulema rasvakerroksen paksuus ja sydänäänten voimakkuus on se oleellinen seikka milloin kuuluu. Jos raskaana oleva itse stressaa ja lapsen sydän hakkaa kun vasara 200 x min, niin kuuluuhan se sitten hoikemmilla yksilöillä.

• sykkeet
        Ei millään pahalla kirjoitti:

Lihavien ei edes tulisi tehdä lapsia, jos nyt ihan rehellisiä ollaan. Jos siis käyt jossakin painonhallintaryhmässä saadaksesi lapsen, niin voi voi..

Joillakin kuluu viikolla 6 ja joillakin viikolla 12, ja kuulema rasvakerroksen paksuus ja sydänäänten voimakkuus on se oleellinen seikka milloin kuuluu. Jos raskaana oleva itse stressaa ja lapsen sydän hakkaa kun vasara 200 x min, niin kuuluuhan se sitten hoikemmilla yksilöillä.

Anteeksi nyt vaan, mutta sydän alkaa vasta sykkiä viikolla kuusi, ja on niin minimalistisen pieni (kun koko alkiokin on vain millimetrien pituinen), että sydänääniä ei todellakaan silloin saada vielä kuuluviin kenelläkään. Ultrassa sydämen syke on toki mahdollista todeta, mutta dopplerilla ei vielä niin aikaisin. Eikä siihen sydänäänten kuulumiseen mikään äidin stressaaminen vaikuta, voi jessus nyt sentään...

• mykiäinen
        Ei millään pahalla kirjoitti:

Ai siis miten niin "ei millään pahalla"?! Ethän sä tota kirjoittanut mitenkään muuten kuin pahalla.

Ja sitten odotetaankin niitä perusteluja, että miksi sun mielestä lihavien ei edes tulisi tehdä lapsia, annahan kuulua. Ja myös se, miten määrittelet lihavan.

Sinun kannattais varmasti kanssa lastenhankinnan sijasta vetaista reippaalla otteella alahuuli pääsi ympäri ja nielaista. Senkin Mengele!

• ei hätää

Ihan normaalia on, ettei vielä kymmenennellä raskausviikolla kuulu. Ihme, että ylipäätään yrittivät kuunnella, monessa neuvolassa ei suostuta tuossa vaiheessa kuuntelemaan juuri sen takia, että kovin monella ääniä ei vielä saada kuuluviin ja odottajat huolestuvat turhaan. Ole siis ihan rauhallisin mielin.

• jertyer

Itselläni kuuluin neuvolassa rv 11-12 ekan kerran, harvemmin kuulemma kuuluu aikaisemmin, toki niitäkin poikkeuksia on :) Mutta siis, ole huoleti :)

• Moikka!

Tänään taas kokeilen kotidopplerilla, josko saisin kuulumaan ja 2 kertaa muutaman sekunnin ajan sain kuulumaan viuhuvan äänen joka oli n, 160-170 x minuutissa. Keskusteluissa on ollut että pitäisi olla kuin junan puksutusta tai hevosen laukkaa, mutta mikä muukaan tuo ääni olisi voinut olla??

Istukan syke kun ei varmasti ole noin nopea, eikös se ole samatahtinen kuin äidin syke...?

Ainakin itse uskon että kuulin äsken ensimmäistä kertaa ensimmäisen lapseni sydämen sykkeen :)

• joke vaan:)

Jaa sulla kotona vehkeet? Teeppä näin seuraavaksi niin jo kuluu: Syö lauantaina hernaria ja sunnuntaina kaalilaatikkoa, juo ykkös-olutta päälle. Sunnutaina illalla työnnät sen dobblerin persereikääsi ja pieraiset, niin johan kuuluu ääni muualtakin kuin omasta pimeästä vauvakuumeen sairastuttamasta korvienväistä luultuna.

• Ruskeaa valoa
        joke vaan:) kirjoitti:

Jaa sulla kotona vehkeet? Teeppä näin seuraavaksi niin jo kuluu: Syö lauantaina hernaria ja sunnuntaina kaalilaatikkoa, juo ykkös-olutta päälle. Sunnutaina illalla työnnät sen dobblerin persereikääsi ja pieraiset, niin johan kuuluu ääni muualtakin kuin omasta pimeästä vauvakuumeen sairastuttamasta korvienväistä luultuna.

Idiootti. Sulla sitä ei taida paljon raskauskokemusta olla? Työnnä itse pääsi sinne omaan persereikääsi ja pieraise sitten. Sieltähän tuota vaikutat luulevan muutenkin valon paistavan koko muuhun maailmaan...

• .................

Istukalla on tietty sama tahti kuin vauvalla, vauvallehan se verta pumppaa :) Eli viuh-ääni on istukan ääni. Istukka ei pumppaa, jos vauvaa ei ole, joten kertoo tuo ainakin sen, että vauvan sydän lyö :)

• ;;;

13 5 sydänäänet sai lääkäri kuuluviin. 13 2 ei vielä hoitaja onnistunut.

• Hipsuksi

Itselläni koitettiin joskus viikolla 10 josko ne kuuluisi, ei kuulunut. Tätä kokeiltiin vain koska lääkäri tuumasi et kohtu tuntuu isohkolta joten voisi olla pidemmällä raskaus, äänet ei kuuluneet joten sanoi että sitten varmaan vastaa viikkoja. Myöhemmin ultrassa todettiin että vastaa täysin viikkoja ja siellä ruudulla se sydän pamppaili :) Älä ole murheellinen, kuuluu kun kuuluu...

• rv 29+6

Mulla kuului rv 10 0 neuvolassa ja kotona kokeilin rv 14 ja kuului ihan alhaalta häpyluun reunalta. Istukan syke on sama kuin sikiön mutta kuullostaa juuri tuolta viuhviuh ääneltä. Istukka toimii pienen hetken vielä sen jälkeen jos sikiön sydän pysähtyy. Siis vain hetken.mutta jos siellä siis puksuttaa istukka niin kyllä se vauva siellä on. Noin pienillä viikoilla on hyvin vaikea löytää niin pienen sikiön syke mutta voi löytyä ihan siitä istukan läheltä.

• Oolusta moi

Millä nää kotona kuuntelit? Juomalasillako?

• ioh

9 5 kuului ensimmäisen kerran syke neuvolan dopplerilla.

• nimimerkki 9+1

Sydänääniä ei saatu kuuluviin, koska raskausviikot ei pitäneet paikkaansa, sikiö oli vielä niin pieni sydänääniä kuunneltaessa, raskausviikkoja oli tuolloin kuunneltaessa 8 1.
      Ultrassa kuitenkin sydänäänet kuului ja kaikki oli hyvin!

• ilda

Mulla kuului ekan kerran neuvolan aataminaikaisella vehkeellä 19 4, että ei tosiaan huolta. Siinä vaiheessa oli ehtinyt käydä 2 kertaa ultrassa ja maha kasvoi niin en jaksnu stressata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      94
      1759
    2. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      235
      1602
    3. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      90
      1361
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      66
      1032
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      931
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      918
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      908
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      904
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      862
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      37
      849
    Aihe