Auton ostaminen vaikka ulosotto päällä

miten on?

Minulla on velkaa ulosotossa n.2000 euroa. Olen tehnyt ulosottomiehen kanssa maksusuunnitelman jonka mukaisesti kuukausittain maksan velkaani. Nyt minulla olisi tarve ostaa auto (en tarvitse työmatkoihin eikä hoitoon kuskattavia lapsiakaan ole), mutta asun yksin vieraalla paikkakunnalla, perheeni ja ystävieni asuessa niin kaukana, että minulla ei ole varaa julkisilla välineillä sinne matkustaa, ja koirankin kanssa on melko hankala elää autottomana eläinlääkärin ja hoitopaikkojen sijaitessa bussireittien uloittumattomissa.
Ystäväni tarjosi autoaan minulle. Auton arvo on n. 700e, jota maksaisin osamaksuna mahdollisuuksieni mukaan. Ystäväni ei itse tarvitse autoa ja tahtoisi saada sen myytyä vain jotta ei tarvitsisi turhaan vakuutuksia ja veroja maksella.
Jos ostan kyseisen auton, voidaanko se ulosmitata, vaikka maksan velkaani tunnollisesti, enkä kuulu ihan ehdottomimpaan autoa tarvitsevien ryhmään?
Kiitos asiallisista vastauksista.

21

4710

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • khlkj

kyllä voidaan ulosmitata,vaikka epäilen suuresti kun on tuon hintaluokan menopeli.anna kaverin omistaa ja mene itse haltijaksi.

• 16

Sillähän ei ole merkitystä onko haltija vai omistaja. Kysehän on vain siitä kuka on tosiasiallinen auton omistaja. Tuskin kuitenkaan tuon hintaluokan autosta uomies on kiinnostunut.

• kahviatulossa
        16 kirjoitti:

Sillähän ei ole merkitystä onko haltija vai omistaja. Kysehän on vain siitä kuka on tosiasiallinen auton omistaja. Tuskin kuitenkaan tuon hintaluokan autosta uomies on kiinnostunut.

Tuon hintaisesta autosta ulosottomies tarjoaa omistajalle pulla kahvit kun ajaa sen pois viraston pihasta.

• miten on?

Saman käsityksen vähän sain muita ketjuja aiheesta lukiessa, ettei niin halvasta autosta välttämättä välitä. Mutta kun tuo velkani ei ole kuitenkaan ihan järjetön, niin kyllähän sillä autosta saadulla hinnallakin jo maksaisi siitä aika ison osan, kai... Kun en ymmärrä noita systeemejä millä ne sen hinnan määrittelee.

• ....................

Kannattaa tehdä työt pimeästi, ei pääse vouti väliin!

• 28

Niin kannattaa, eikä pääse eläkkeetkään kasvamaan, mukava sitten eläkkeellä nautiskella !!!!

• suomipoika maksaa
        28 kirjoitti:

Niin kannattaa, eikä pääse eläkkeetkään kasvamaan, mukava sitten eläkkeellä nautiskella !!!!

Luuletko todella että 20 vuoden päästä Suomessa vielä maksetaan eläkkeitä, ei nykymenolla, sillä työt siirretään Kiinaan ja Intiaan eläkeet puolestaan ulkoistetaan etelä-eurooppaan:)

• mn

töitä kannattaa aina tehdä pimeenä,itsekkin jo tehnyt 26 vuotta ja ulosotto joutunut vetämään kuivat.

• Janne.
        28 kirjoitti:

Elä sinä kermap*rse vaan eläkkeellä, minä elelen mukavasti pimeällä rahalla ja sitähän tulee eläkkeelläkin !!!!!!

• Janne.
        mn kirjoitti:

töitä kannattaa aina tehdä pimeenä,itsekkin jo tehnyt 26 vuotta ja ulosotto joutunut vetämään kuivat.

Juuri näin !!!!!!!

• Utelias unto

Mistäs meinasit vakuutuksen saada?

• ei ongelma

Ulosotto velat eivät vaikuta vakuutuksen saamiseen. Kaikilla jotka ovat ulosotto velallisia ei suinkaan ole maksuhäiriö merkintää.

Lisäksi pakollisen autovakuutuksen saa, vaikka olisikin maksuhäiriömerkintä, maksamalla vuoden vakuutuksen etukäteen.

• jeppu.lis
        ei ongelma kirjoitti:

Ulosotto velat eivät vaikuta vakuutuksen saamiseen. Kaikilla jotka ovat ulosotto velallisia ei suinkaan ole maksuhäiriö merkintää.

Lisäksi pakollisen autovakuutuksen saa, vaikka olisikin maksuhäiriömerkintä, maksamalla vuoden vakuutuksen etukäteen.

no nythän sekin ongelma on poistunut pääset maksuhäiriölistalle 1.4 alkaen jos

• askfhsasl

"Mistäs meinasit vakuutuksen saada?" Pakollinen liikennevakuutus tulee oli merkintöjä yksi tai 200.

• vakuutushenkilö
        askfhsasl kirjoitti:

"Mistäs meinasit vakuutuksen saada?" Pakollinen liikennevakuutus tulee oli merkintöjä yksi tai 200.

Toki, maksamal koko vuosi etukäteen. Normi autos tarkottaa n 600e laskua, mikä monelle työttömälle parin sadan euron kinnerin ostaneelle saattaa tulla yllätyksenä.

• 100 erkkiä
        vakuutushenkilö kirjoitti:

Toki, maksamal koko vuosi etukäteen. Normi autos tarkottaa n 600e laskua, mikä monelle työttömälle parin sadan euron kinnerin ostaneelle saattaa tulla yllätyksenä.

Pakollinen vakuutus täysillä bonuksilla reilu 100,00€

• Janne.

v*ttuako sillä tekee? Pärjään ilmankin.

• hwåhw

Jos ostat auton osamaksulla niin lähes aina myyjä jää omistajaksi kunnes auto on maksettu. Normaali kuvio

• Näin.

Älä kysele täältä, vastaukset ovat niin kirjavia, ettei mitään totuutta. MENE ja KESKUSTELE sen voudin kanssa joka asiaasi hoitaa. Hän antaa rehellisen vastauksen. Onhan sinulla autolle rehellinen tarve, perheesi tapaaminen. Ja taloudellisuus.

• on vissiin eroja juu

Mulla on auton vakuutus tapiolas ja luottiedoissa ainakin 20 merkintää, maksu on 60% boonuksella 200 euroa vuodessa ja laskut tulee normaalisti eikä mitään tarvitse maksaa etukäteen, ja on myös muita vakuutuksia kyseisessä yhtiössä. Onko käytännöissä eroa vai ja vaikuttaako se että olen yhtiöön aina maksanut laskuni ajallaan?

• +-0

Vaativat vuoden maksun kerralla vakuutusyhtiössä silloin kun hakijalla luottikset menneet ja siis uusi asiakas. Koskee siis vain uutta vakuutuksen ottajaa!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Veroaste on Suomessa viitisen prosenttiyksikköä liian matala

Veropohjaa on rapautettu käytännössä koko kulunut vuosituhat, jonka vuoksi valtion menoja on jouduttu rahoittamaan velka
      Maailman menoa
      91
      2541
    2. Tiedän satavarmasti ettet tule koskaan

Uskaltamaan mitään. Ei me tulla edes näkemään koskaan.
      Ikävä
      67
      1475
    3. Kyläkauppias ajoi kännissä töistä kotiin

Ei edes kallis auto estä humalassa ajamista, vaikka luulisi alkolukko olevan sellaisessa jo vakiovarusteena. https://ww
      Maailman menoa
      86
      1447
    4. EU komissio - EU-elpymisrahoja voidaan käyttää TILAPÄISESTI väärin!

Espanja ohjasi miljardeja euroja – Nyt EU-komissio teki yllättävän paljastuksen Skandaaliksi noussut Espanjan EU-rahoje
      Maailman menoa
      13
      1208
    5. Miks me oikein

Rakastuttiin vaikka kaikki on mahdotonta?
      Ikävä
      81
      943
    6. Kiitos upeasta palvelusta kukkamyyjä

Kiitos sinulle upea kaunis kukkamyyjä Kuhmon torilla 🌹 Upea iloinen asenteesi ja kaunis hymysi pelasti päiväni ❤️ Jäi
      Kuhmo
      19
      920
    7. Ratikka Turkuun

Ei hyvä. Ja syy on siinä , kukaan ei osaa suunnitella oikeaa reittiä. Pitää huomioide, kiskoja sijaintia ei voi muutta
      Turku
      105
      814
    8. Miehet trikoissaan

On se kauhian näkköistä, kun miehet tiukossa trikkoissa juoksentelloo ja mulukku paestaa trikkoijjen läpi. Kahtokkee pe
      Suomussalmi
      37
      814
    9. Nainen, mikset lähetä

miehelle viestiä? Tiedän, että sulla on asiaa ja kysyttävää.
      Ikävä
      54
      793
    10. Rakastan sinua

Yhä.
      Ikävä
      30
      716
    Aihe