Varakkailla ei ole varaa palkata työntekijöitä

.....

kotiinsa tekemään remppahommia, ei kotiapuun ja valittavat kun joutuvat maksamaan tehdystä työstä. Se 27e tunnista, johon sisältyy alvit on ihan ihan liikaa . Sitten nämä useita tuhansia tienaavat eläkeläiset yrittävät saada 4H tai kortteliavusta ilmaista työvoimaa kotiinsa palvelemaan ja tekemään pieniä remppatöitä.

Joillekkin varakkaille on jopa sadan euron käynti kuukaudessa liikaa, vaikka siitä saa lähes puolet takasiin veronpalautuksina. On siis kyse näistä todella hyvätuloisista eläkeläisistä.

Ja koska työntekijä eli siis yrittäjä jää jatkuvasti ilman keikkoja, on turvauduttava toimeentuloon ja olemattomiin pätkätöihin toisilla firmoilla.

Ja kaiken huipuksi meille valittiin Sauli presidentiksi.

11

147

Vastaukset 11

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Mielummin työntekijä

Niinistö tukee varakkaita hyvätuloisia ihmisiä ja pienyrittäjät, jotka tienaa vähemmän kuin päivärahan saajat jäävät täysin puille paljaille. Katsotaan, että kun on yrittäjä mikä tahansa, niin kuvitellaan sillä olevan rahaa kuin roskaa ja siksi varakkaatkin tinkivät hinnoistaan.

• Vaatimaton eläjä

Ikinä en mene töihin. Helpommin leivän saa silloin ja paremmankin kuin työssä ja nopeammin ja helpommin kuin tehdä 8 tuntia duunia joka päivä.

• mä vaan

Aika hyvin päätelty, mutta vaikka on veronpalautuksen osalta soopaa.

Alvin jälkeenkin yrittäjälle jää yli 21€ tunnissa. Jos tuosta otetaan lakisääteiset eläke ym muut kulut pois niin silti tuntipalkaksi jää yli 14€/tunti. Kuukausipalkkasi on kuitenkin bruttona noin 2200€ (7x5x52/12), joka ei liene kovin heikko hanslankarille.

Mikäli toisaalta ryhtyisit "riistoporvariksi" ja palkkaisit jonkun tekemään työn puolestasi 10€ tunnissa niin silloin duunarisi maksaisi 4 euroa hikeä työtunniltaan sinulle.

Kumpi siis olet, työntekijä vai yrittäjä, molempina olosi ei oikein luonnistu?

• .....

Ei vaan tarkoitan, että asiakas saa veronpalautuksina takaisin kunhan muistaa ilmoittaa verolomaakkeeseen kotitalousvähennykset. Jos siis kotiasiakas maksaa noin satasen kuussa työstä, josta saa kotitalousvähennyksen niin maksaa itse vain n. 50 euroa kuussa . Mutta ei nämä varakkaat haluaisi maksaa mitään vaan kyselevät usein, miksei kaupungin kotihoito hoida heitä ilmaiseksi. No ensinnäkään niille ei kuulu remontit ei kotisiivoukset eikä muutkaan tukipalvelut, mutta kaiken pitäisi tapahtua lähes ilmaiseksi. Olen sanonut heille, että on myös palveluja, jotka pyytää tuplasti enemmän hintaa kyseisistä palveluista ja että korttelikoti tekee ainoastaan vähävaraisille vanhuksille töitä.

Ja voi kun saisinkin tuon 2200 euroa bruttona .

• Mulle Kaikkiii !

Olen Yrittäjä ja veloitan Työntekijästäni 55e tunti.

Itse kun tilasin Timpurin töihin firma veloitti 45e tunti.
      Kauhea hinta ! Kyllä ahisti.

• hah hahaa

Kusipää olet !

• keppi

Minulla on tuntiveloitus vain 48€, mutta maksatan asiakkaalta myös matkakulut.

• 15-20 tunti

Pimeitä remonttimiehiä löytyy .

• Liian isot palkat.

Olen Wahlroos ja veloitan itsestäni 1 798e tunti.

Ja 300 000e vuodessa maataloustukia kilisee tilille.

Veroja en maksa !

• Tällästä se

Eipä tietenkään koska varakkaiden rahat menee muihin sijoituksiin.
      Hyvää palkkaa eipysty maksamaan mutta höpöhöpö sijoituksiin on varaa.

• Ei töitä vieläkään

Jos mummo maksaa kukaudessa esm sata euroa ja saa siitä 45 % kotitalousvähennyksen niin ei voi sanoa kotipalvelua kalliiksi. Jos mummo ei ole valmis uhraamaan noin 60 - 100 euroa kuukaudessa siihen, että saa apua kotiinsa niin hankkikoon sitten ilmaisen työntekijän vaikka Aasiasta. Ei yrittäjät pyhällä hengellä ja kiitoksella laskuista ja menoista selviä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Naiset ymmärtävät ettei talous lähde nousuun

Miten paljon järjellisempi olento nainen onkaan kuin tilastollisestikin paremmin tienaava mies. Kun kaikkialla puskuroid
      Maailman menoa
      111
      737
    2. En jaksa

Enää pelleillä ja paljastan J naisen nimen. Se on Jonna ja hän ei koskaan, edes luultavasti ollut täällä. Silti piene
      Ikävä
      42
      529
    3. Jos meillä olisi yhteinen koti

Niin haittaisiko sinua pitää se vähä tavaraisena? Ajattelin tänään että jos joskus asuttaisiin yhdessä ja haluaisit pal
      Ikävä
      50
      485
    4. Yksi asia sen esti

Etten antanut meille mahdollisuutta
      Ikävä
      36
      482
    5. Minkälainen nainen

Minkälainen kaipaamasi nainen on luonteeltaan? Kaikki hassun hauskat antava ja helppo on sallittuja, jos poikien on kovi
      Ikävä
      17
      429
    6. Kissa eli kivuissa useita viikkoja

Ei vienyt lääkäriin vaikka kissa parka maukui ja moni seuraajakin (minäkin) näin että kissa on sairas.
      Tuusniemi
      98
      403
    7. Tuntuu pahalta meidän molempien puolesta

Anteeksi, että olen tällainen pelkuri. En vaan usko rakkauteen enää miehen ja naisen välillä omalla kohdalla. Tiedän, et
      Ikävä
      33
      401
    8. Mies kyllä lähestyy naista

jos on oikeasti kiinnostunut. Tämä muistutuksena.
      Ikävä
      46
      363
    9. Haluat siis irl

Ettemme ole missään väleissä?
      Ikävä
      43
      355
    10. Martina ja Muhis vaan ystäviä

Selityksiä tältä tyrkyltä löytyy, eikö kehtaa puuma sanoa, että seurustelemme. " Tää nyt on tämmönen alku vielä". Eiköhä
      Kotimaiset julkkisjuorut
      130
      352
    Aihe