Ajelin vuosia sitten Parkanosta tietä 23 Savoon päin. Jossakin kohtaa matkan varrella tien oikealla puolella oli sellainen musta kyltti, jossa teksti "Kullinkierto". Sukulaiset eivät uskoneet sellaista olevan, ja takaisin tullessa tarkoitukseni oli valokuvata kyltti, mutta en löytänyt sitä ajaessani tietä "väärään" suuntaan. Oletteko tavanneet ko. kylttiä, vai onko se jo riisuttu pois, kun paikan nimen maininta kyltissä liikkuu sovinnaisuuden rajamailla? Tosin jos nimi on alkusuomea, ei sen merkitys varmaankaan ole alunperin sama kuin mitä sanalla nykyisin ymmärrämme.
Kullinkierto
5
2032
Vastaukset
- ukkeli
mutta Laukaa-Jyväskylä välillä on toinen hyvä paikka nimeltään HORONPOHJA .
- Kullimaa
Virosta löytyy sellainen paikka kun Kullimaa. Kulli ilmeisesti tarkoittaa pöllöä.. yökulli taitaa olla suomeksi huuhkaja.. Mutta huvittavalta viitta näyttää kun lukee Kullimaa =)
- J-P
Itse olen nähnyt mm. "Anna-Marin haara"-nimisen paikan tienviitan. Toinen hauska paikka oli joskus näkemäni "Tuhero".
- ou jee
Muistan joskus nähneeni tuon kyltin matkalla Tampereelta Jyväskylään. Oli silloin ennen Jämsää. Tämä tapahtui 80-luvulla, enkä sen jälkeen ole ko. kylttiä nähnyt... harmi.
- JihuuJipii
Olen kuullut, että alun perin olisi lukenut Lullinkierto? Kuulemma paikalliset vanhat piiat olisi korjanneet talteen, pitävät tyttöjen iltoja ja tanssivat ringissä kyltin ympärillä toivoen että saisivat hieman kullinkiertoa seuraavana päivänä?
Riihimäki - Forssan välillä on kyltti Pilpala, siellä pitäis vierailla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde212586- 1482244
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292222Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522129Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211722Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871613Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961546- 2881436
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131389- 1321379