Ajelin vuosia sitten Parkanosta tietä 23 Savoon päin. Jossakin kohtaa matkan varrella tien oikealla puolella oli sellainen musta kyltti, jossa teksti "Kullinkierto". Sukulaiset eivät uskoneet sellaista olevan, ja takaisin tullessa tarkoitukseni oli valokuvata kyltti, mutta en löytänyt sitä ajaessani tietä "väärään" suuntaan. Oletteko tavanneet ko. kylttiä, vai onko se jo riisuttu pois, kun paikan nimen maininta kyltissä liikkuu sovinnaisuuden rajamailla? Tosin jos nimi on alkusuomea, ei sen merkitys varmaankaan ole alunperin sama kuin mitä sanalla nykyisin ymmärrämme.
Kullinkierto
5
2115
Vastaukset
- ukkeli
mutta Laukaa-Jyväskylä välillä on toinen hyvä paikka nimeltään HORONPOHJA .
- Kullimaa
Virosta löytyy sellainen paikka kun Kullimaa. Kulli ilmeisesti tarkoittaa pöllöä.. yökulli taitaa olla suomeksi huuhkaja.. Mutta huvittavalta viitta näyttää kun lukee Kullimaa =)
- J-P
Itse olen nähnyt mm. "Anna-Marin haara"-nimisen paikan tienviitan. Toinen hauska paikka oli joskus näkemäni "Tuhero".
- ou jee
Muistan joskus nähneeni tuon kyltin matkalla Tampereelta Jyväskylään. Oli silloin ennen Jämsää. Tämä tapahtui 80-luvulla, enkä sen jälkeen ole ko. kylttiä nähnyt... harmi.
- JihuuJipii
Olen kuullut, että alun perin olisi lukenut Lullinkierto? Kuulemma paikalliset vanhat piiat olisi korjanneet talteen, pitävät tyttöjen iltoja ja tanssivat ringissä kyltin ympärillä toivoen että saisivat hieman kullinkiertoa seuraavana päivänä?
Riihimäki - Forssan välillä on kyltti Pilpala, siellä pitäis vierailla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 834535
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺854401Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭433749Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli163473Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle402967Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm102744En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä152673IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm392073Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1581738Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?
Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli1011288