Imaginaerumiin ei vaan kyllästy

karppiatri

Ties monenko kerran kuuntelen taas Imaginaerumia, siitä löytyy aina jotain uutta. Parhaillaan menee Song of Myself, aivan upea biisi. On vaikea ymmärtää sitä joka sanoo tämän olevan tusinapoppia, mikä on siten sitä tusinapoppia ei ainakaan Imaginaerum.
Ai niin, minä en tiedä paremmasta musiikista eikä minulla ole oikeita referenssejä...näin on annettu ymmärtää? Muuten musiikki tietäjille, monet Tuomaksen biisit ovat valsseja kuten aloitus biisi Taikatalvi, monet muut joiden B-osa on selvä valssi.
Storytime on paras biisi mitä voi iskelmäksi sanoa, siinä on hyvä tempo hyvät sanat ja upea melodia, Anetten esitystä unohtamatta. Jos Tuomas keskittyisi iskelmien tekoon hän kepittäisi suurimman osan suomalaisista iskelmänikkareista.
Mitä enemmän olen Imaginaerumia kuunnellut olen löytänyt sieltä hukassa olleen kitaristi Empun. Pitkin levyä Empulla on hyviä kitarointeja, mutta ne eivät erotu sitten kun normaalissa hevibiisissä. Jopa parhaillaan soivassa Slow, Love, Slow biisissä.
Mitä lauluun tulee en kaipaa mitään Anette laulaa kaikki niin vakuuttavasti ja biiseille ominaisesti että en kaipaa mitään muuta laulajaa. Biisit ovat kuitenkin kokonaisuus jossa laulaja ei ole yksin pääosassa, vaan hän on vain osa biisiä. Jos biisi on ns. paska siitä ei saa kunnollista olkoon laulaja minkälainen kultakurkku tahansa.

2

112

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • paljon merkkejä

Itse en ole ehtinyt kuunnella kuin kaksi kertaa, mutta jo sillä toisella kerralla kuulosti paremmalta kuin ensimmäisellä. Eikä se ensimmäinen kuuntelukertakaan huonolta kuulostanut. Heh, täytyy kyllä sanoa, että ei ole tusinapoppi(kaan) enää samanlaista kuin ennen. Onneksi jossain asioissa ollaan menty eteenpäin :).

Jaa miksikö vain kaksi kertaa. No kun tuli viime huhtikuussa aloitettua "Kuunnellaanpa levyhyllyn sisältö aakkosjärjestyksessä läpi!" -projekti. Ozric Tentacles soi ko. projektin tiimoilta juuri nyt eli taitaa lumet ja pakkaset olla aika vähissä ennen kuin z-kirjaimeen asti päästään. Uudet hankinnat ovat sitten jääneet hiukan lapsipuolen asemaan tuon aakosjärjestyskuuntelun vuoksi...

• Ei todellakaan kyllästy. Kaikki kappaleet eivät kolahtaneet heti, mutta se taitaa tarkoittaa myös että niihin kyllästyy todella hitaasti. Mulla sellaisia kappaleita olivat varsinkin Rest Calm ja Ghost River. Nyt kuuntelen niitä kaikkein eniten, sekä Song of Myselfiä. Ja toivon todella että Ghost River kuultaisiin kiertueella livenä. Se on juuri sellainen biisi joka itselleni heräisi varmasti vielä enemmän eloon lavalla.

Upea levy josta löytää tosiaan koko ajan jotain uutta. :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitäs peitsarissa on tapahtunut eilen illalla

Mikkelissä iso poliisioperaatio https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/39ef020c-2d81-4d72-b720-651f458ba3e2
      Mikkeli
      89
      2411
    2. Mistä löytää kadonnut motivaatio?

Mikä neuvoksi, kun oikein mikään ei enää jaksa huvittaa eli ei ole motivaatiota tehdä mitään? Joka päivä ajattelen, että
      Sinkut
      137
      2157
    3. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      13
      2028
    4. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      168
      1521
    5. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      138
      1257
    6. Miksi ETTE suostu selvittämään . . . . . ...

Asioita jotka jääneet selvittämättä toisen osapuolen kanssa? Kertoisitteko miksi ette suostu? Vaikka teidän mielestä
      Ikävä
      193
      878
    7. Mikä estää?

tapaamisen, suhteen aloittamisen?
      Ikävä
      85
      876
    8. Mitä jos saisit selville

että kaivattusi tekee susta pilaa?
      Ikävä
      174
      846
    9. Wille Rydman on kansalaisten mielestä huonoiten onnistunut ministeri

Onneksi olkoo Wille kärkipaikasta! Oletkin sen eteen tehnyt hartiavoimin töitä. "Ministeri Wille Rydman (ps) on kansala
      Maailman menoa
      449
      786
    10. Mitä ajattelit ensimmäisenä kun

näit kaivattusi ekaa kertaa?
      Ikävä
      50
      635
    Aihe