Kävinpä tänään ruokaostoksilla lähi-Cittarissa ja kas kummaa (tai ei ehkä niin kummaa): viime kertaiseen reissuun verraten oli lähes kaikissa elintarvikkeissa hinnat nousseet - parhaat jopa 5%!
Siis mitenkä täällä kohta pitäisi itsensä ruokkia, jos ihan perussapuskat (joiksi ajattelen esim. jogurtin) kallistuu kallistumistaan? S-kaupat ovat vielä sentään hieman halvempia kuin K:t, mutta aika tasoissa ne menee kuitenkin. Kyllä se kait sitten Lidl alkaa olla erittäin varteenotettava vaihtoehto; täytyy tosin odotella, että saavat kaupan pystyyn tuohon melko lähelle.
Eipä tässä sitten muuta kuin odottelemaan seuraava alv:n nostokertaa, jokohan ne täräyttää elintarvikkeiden alv:n lähelle 20%:a, jotta voidaan köyhimpiä kyykyttää oikein urakalla! :(
Ja hinnat nousee!
2
275
Vastaukset
- joo jo o jo
S nostaa aivan samalla tavalla hintoja...
Jos nyt puhutaan vaikka ns. purkkiruuista tonnikalan hinta on noussut reiluun vuoteen prosentteita tosi paljon ei edes 50% riitä..Kaikkien tietämiä viime vuosien kovia nousuja kahvi,kaakao
Sitten näitä mitä nyt ostetaan muuten aina prismoista yms. kaupoista kerralla isompia määriä: hapankorppu, leivät,voi margariini maito tasaisen tappavasti hinnat nousee..Kuten mainitsit jogurtti ..
Tosin isoja hintaeroja kauppojen suhteen muistan ostan tänään prismasta kurkun kotimaisen maksaa 1,99 kilo menen vielä seuraavana päivänä jotakin hakemaan s-marketista hinta on 3,79€/kg ja tomaatin ero prisman hyväksi samaa luokkaa kuten paprikan.
Myös paikkakuntien välillä s-marketeilla isot hintaerot. - 29
Käytän hyvin harvoin K.ketjuja...Prismassa on halvinta, seuraavana S-market ja Lidl samoissa, Alepa myös kallis mutta ei niin kallis kuin K-ketjut...Olen erittäin hintatietoinen ja suunnittelen etuäteen mitä mistäkin ostan. Tosiaan kotimainen kurkku 1,99 Prismassa ja K-marketissa 3,69 täällä meillä...Kolme kurkkua ostankin aina samalla. Katson kaikista tuotteista kilohinnat ja ostan lähestulkoon aina halvimman.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 911097
- 125876
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa103845"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten276657- 70595
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait73583Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j64562Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap54526- 72483
Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist33483