Tampereen isot seurat

teu.

Alkoi jo päivällä . Ja siellä oli työhuki PL hän oli ottanut Kolassalais kirjeen ,
ja siinä oli ollut jotain ;???


Nyt iltapuhteella on SS. otti tekstin ,Mat. 5:21- 37. (48).
Muten noudatta hyvin tkstiä , mutta lähti käumään paratiisissa , jossa
muisteli mistä puista sai sydä , ja mitä käärmele Jumala sanoi että
sinä saat ryömiä maan tomussa aina .

Fariseuksien luulivat olevansa , niin hyviä että Kyllä jumaola heitä
varjelee ja suojelaa .. He ei ymmärtänyt sitä että Fariseus oli sellainen jota Jeesus ei tullut pelastamaan , vaan syntiset , heitä Jeesus tuli pelastamaan
kuka taivaan valtakunnassa on suurin.

23

302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TEU.

      SS. ; antoi kotiläkyä jokaiselle ,; mitä sana SUVAITSEVUUSTARKOITTAA,.
      sE tuli esille kun hän puhui nuorille , jotka muodostaa pareja ilman
      avioliittoa ja Jumalan siunausta ..

      • jo terkkui

        Joo terveisiä vaan seuroista.

        Hieman häkellyttää syntien ulkoistaminen, ikäänkuin fariseukset olisivat sielläjossain kaukana juudanmaassa 2000 vuotta sitten.

        Näinhän ei ole vaan kaikissa ihmisissä asuu pieni fariseus ja yrittää päästä hallitsemaan, vaihtelevalla menestyksellä.

        Oikea nöyryys on sitä, että ihminen ottaa syntisenä Jumalan armon kiittäen vastaan. Farisealaisuus on pyrkimystä vaihtelevassa määrin itse itsensä vanhurskauttamiseen, tekojen tai tekemättä jättämisten avulla. Itkua ja surua odotettiin näissäkin seuroissa, Lestadiuksen saarnasta alkaen, ilman surua, itkua ja parkua usko ei olisi kuulema elävä.

        Jokainen voi kuitenin tarkistaa Raamatustaan että itkulla ja surullakin on aikansa ja paikkansa, mutta ei niilläkään ikävä voi autuutta ansaita.

        Jeesuksessa Kristuksessa elävä ihminen on iloinen ja vapaa, koska hänen vanhurskautensa on Kristuksessa Jeesuksessa, - USKON KAUTTA, ei siis hänen omassa kilvoituksessaan itkemisessä ja parkumisessa.

        Kilvoitus on tärkeä, ja nimenomaan kilvoittelu lähimmäisen rakastamisessa. Mutta autuus saadaan YKSIN armosta YKSIN Uskosta YKSIN Kristuksen tähden.


      • teutatess

        Mitä SS tarkoittaa suvaitsemattomuus?. muodostaa pareja avioliiton kautta,? Lol


      • teu.
        teutatess kirjoitti:

        Mitä SS tarkoittaa suvaitsemattomuus?. muodostaa pareja avioliiton kautta,? Lol

        Minusta se oli . Sana: Suvaitsevaisuus jonka hän pyysi selvittämään
        kotiläksynä jokaisen , suoritetta vaksi se tuli esiin ; Kun hän mainitsi
        nuorten , alkavan avioliittoa harkitsemaan , eli ei ole mitään kiirettä
        avioon (siinä on avo hulluuskin esillä ) No tässäyhteydessä tuli tuo
        sana syvaitsevaisuus .. Voin kertoa että se sana ei löydy SANAKIRJOISTA
        se on ehkä liian uusi , Googlessa siitä on jonkin verran . Koska minä
        en osaa siirtää koneella tietoja , on minun kirjoitetta tieto ensin lehtiöön
        ja siitä sitten palstalle . Osan jo kirjoitin johonkin ketjuun , mutta en '
        nyt muista mikä ketju se oli ,aim sori . Voin tietenkin googlettaa uusiks .


      • teu.
        teu. kirjoitti:

        Minusta se oli . Sana: Suvaitsevaisuus jonka hän pyysi selvittämään
        kotiläksynä jokaisen , suoritetta vaksi se tuli esiin ; Kun hän mainitsi
        nuorten , alkavan avioliittoa harkitsemaan , eli ei ole mitään kiirettä
        avioon (siinä on avo hulluuskin esillä ) No tässäyhteydessä tuli tuo
        sana syvaitsevaisuus .. Voin kertoa että se sana ei löydy SANAKIRJOISTA
        se on ehkä liian uusi , Googlessa siitä on jonkin verran . Koska minä
        en osaa siirtää koneella tietoja , on minun kirjoitetta tieto ensin lehtiöön
        ja siitä sitten palstalle . Osan jo kirjoitin johonkin ketjuun , mutta en '
        nyt muista mikä ketju se oli ,aim sori . Voin tietenkin googlettaa uusiks .

        Se on googlen kautta wikipediassa.


    • fered

      Kiitos vain rakas veli herrassa TERVEISISTÄ , sINULLA OLI ETULYÖNTI
      luultavasti etu penkki , hyvin kuului ja sai myös terveisiä lähellä .
      Kuule ei ehkä se ole kokonaan ulkoistamista , kun elävä sana on heillä
      Jeesuksen aikainen ja jälkeinen , olisilläkin joitain muitakin Fariseksia tehnyt
      parannuksia kuin paavali .

      Kyllä tietenkin se pieni fariseus , esittää omia näkemyksä , mutta kun me saamme Syntiä anteeksi me olemme pyhät ja puhtaat , niin oikea nöyryys on sitä mitä sanot tuossa .

      Jokainen voi tarkistaa Raamatustaan muutkin asiat seikkaperäisesti ,,
      mutta aivan liian harvoin sitä tehdään , ehkä uskotaan että tuo toinen on
      varma tai ajatellaan , että tuleehan se sietä esiin jonkun toisen kautta

      Ajattelin tuosta itkemisestä ja parkumisesta näin , Että henkilöä joka
      menee sinne eteen että hänellä on oikeesti paha mieli , siis että on
      tehnyt syntiä Juuri Jeesuksen Kristuksen suruksi ja murheeksi , ja siksi
      menee , Minä olen mennyt montakertaa kuivin silmin vaikka on pakahtua
      siihen tunteeseen ,, no sinä tiät mitä tarkoitan .

      aivan siinä olet sata oikeassa ..
      yksin armosta
      yksin uskosta .
      yksin jeesuksesta.

      • Jeesus on tie

        Eihän kukaan kokonaan mitään.

        Omassa vanhurskaudessa on erittäin vaarallinen ongelma, se on hapete joka hapattaa hyvin vähäisessäkin määrin taikinaan sekoitettuna koko taikinan.

        Ihminen ryhtyy laskelmoimaan mielessään joko itkua ja valitusta tuli riittävä määrä, olikohan minun katumukseni nyt riittävän syvä, tunnustinkohan nyt varmasti kaikki synnit.

        Seurauksena tällaisesta on jatkuva epäily, eihän meidän lihastamme löydy lainkaan autuuden ainetta, kaikki tulee Jeesukselta Kristukselta aivan lahjaksi hänen armostaan ja rakkaudestaan. Siksi kristityt elävät uskonvanhurskaudessa, eikä lain käskyjen ja kieltojen alla vankeina mittaillen lihansa suoritteita, riittävätkö ne nyt varmasti Jumalan lepyttämiseen..

        Kun Kristus on meidän uskon kautta vanhurskaiksi tehnyt, silloin me olemme täydellisesti vanhurskaat. Aamen!

        Ei sitä tilaa voi millään ihmisen omilla toimenpiteillä parantaa, ei edes surulla valituksella ja itkulla. Jos sille tielle lähtee vähänkin, niin mihin panet rajan, kuinka paljon vaaditaan porua, katumusta ja valitusta.

        Totta kai silloin asaa itkeä kun itkettää, pitää vaan tutkia miksi niin kovin itkettää, kun Jeesukselta on kaiken jo saanut aivan lahjaksi.

        Taustalla on nimittäin tunnereaktio. Kun tunnin ajan kerrotaan monotonisella äänellä kuinka kurjia olemme ja kuinka emme edes kiitä, vaikka pitäisi. Kun kuulija sen uskoo ja samaistuu saarnaan, niin on melkoinen ihme ellei ihminen sen seurauksena vaivu itsesääliin, pelkoihin ja lopulta häpeää olemassaoloaan.

        Tämä tila ei ymmärrettävistä syistä nosta Jumalan lapsessa ylistyshuutoja iloa tanssia ja riemua.

        Siksi on tärkeätä että saarnat uudestisyntyneille uskoville eivät ole lain saarnoja, vaan saarnoja Kristuksen rakkaudesta meitä syntisiä kohtaan, Jumalan rakkaus ja anteeksianto särkee sydämet.

        Laki monelaisine epämääräisine vaatimuksineen saa aikaan vihaa, kuten Paavali sanoi, tämä pitää paikkansa edelleen aina maailman loppuun saakka.

        Hepr. 10:8-9 Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin, sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi." Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.

        Hepr. 10:10-14 Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.

        Ja kaikki papit seisovat päivä päivältä palvelustaan toimittamassa ja usein uhraamassa, aina samoja uhreja, jotka eivät ikinä voi syntejä poistaa; mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle, ja odottaa nyt vain, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi.

        ***) Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.

        Me kristityt olemme voittajan puolella, tätä ei saa koskaan unohtaa. Jeesus elää!


      • teu.
        Jeesus on tie kirjoitti:

        Eihän kukaan kokonaan mitään.

        Omassa vanhurskaudessa on erittäin vaarallinen ongelma, se on hapete joka hapattaa hyvin vähäisessäkin määrin taikinaan sekoitettuna koko taikinan.

        Ihminen ryhtyy laskelmoimaan mielessään joko itkua ja valitusta tuli riittävä määrä, olikohan minun katumukseni nyt riittävän syvä, tunnustinkohan nyt varmasti kaikki synnit.

        Seurauksena tällaisesta on jatkuva epäily, eihän meidän lihastamme löydy lainkaan autuuden ainetta, kaikki tulee Jeesukselta Kristukselta aivan lahjaksi hänen armostaan ja rakkaudestaan. Siksi kristityt elävät uskonvanhurskaudessa, eikä lain käskyjen ja kieltojen alla vankeina mittaillen lihansa suoritteita, riittävätkö ne nyt varmasti Jumalan lepyttämiseen..

        Kun Kristus on meidän uskon kautta vanhurskaiksi tehnyt, silloin me olemme täydellisesti vanhurskaat. Aamen!

        Ei sitä tilaa voi millään ihmisen omilla toimenpiteillä parantaa, ei edes surulla valituksella ja itkulla. Jos sille tielle lähtee vähänkin, niin mihin panet rajan, kuinka paljon vaaditaan porua, katumusta ja valitusta.

        Totta kai silloin asaa itkeä kun itkettää, pitää vaan tutkia miksi niin kovin itkettää, kun Jeesukselta on kaiken jo saanut aivan lahjaksi.

        Taustalla on nimittäin tunnereaktio. Kun tunnin ajan kerrotaan monotonisella äänellä kuinka kurjia olemme ja kuinka emme edes kiitä, vaikka pitäisi. Kun kuulija sen uskoo ja samaistuu saarnaan, niin on melkoinen ihme ellei ihminen sen seurauksena vaivu itsesääliin, pelkoihin ja lopulta häpeää olemassaoloaan.

        Tämä tila ei ymmärrettävistä syistä nosta Jumalan lapsessa ylistyshuutoja iloa tanssia ja riemua.

        Siksi on tärkeätä että saarnat uudestisyntyneille uskoville eivät ole lain saarnoja, vaan saarnoja Kristuksen rakkaudesta meitä syntisiä kohtaan, Jumalan rakkaus ja anteeksianto särkee sydämet.

        Laki monelaisine epämääräisine vaatimuksineen saa aikaan vihaa, kuten Paavali sanoi, tämä pitää paikkansa edelleen aina maailman loppuun saakka.

        Hepr. 10:8-9 Kun hän ensin sanoo: "Uhreja ja anteja ja polttouhreja ja syntiuhreja sinä et tahtonut etkä niihin mielistynyt", vaikka niitä lain mukaan uhrataankin, sanoo hän sitten: "Katso, minä tulen tekemään sinun tahtosi." Hän poistaa ensimmäisen, pystyttääkseen toisen.

        Hepr. 10:10-14 Ja tämän tahdon perusteella me olemme pyhitetyt Jeesuksen Kristuksen ruumiin uhrilla kerta kaikkiaan.

        Ja kaikki papit seisovat päivä päivältä palvelustaan toimittamassa ja usein uhraamassa, aina samoja uhreja, jotka eivät ikinä voi syntejä poistaa; mutta tämä on, uhrattuaan yhden ainoan uhrin syntien edestä, ainiaaksi istuutunut Jumalan oikealle puolelle, ja odottaa nyt vain, kunnes hänen vihollisensa pannaan hänen jalkojensa astinlaudaksi.

        ***) Sillä hän on yhdellä ainoalla uhrilla ainiaaksi tehnyt täydellisiksi ne, jotka pyhitetään.

        Me kristityt olemme voittajan puolella, tätä ei saa koskaan unohtaa. Jeesus elää!

        Niin kyllä , eikö Jeesuskin sanonut , että taivasten valtakunta on
        hapatten kaltainen , jonka Vaimo laittoi taikinaan ja koko Taikina happani

        Toisessa paikassa oli , että Vaimo laittoi kolmeen vakalliseen jauhoja ja
        kaikki happani , siis hapate on voimallinen . Vaikka tässäkin kohtaa vaimo laittoi pienen määrän , se hapatti koko taikinan , Ilmeisesti on kysymys omavanhurskaudesta, sillä muuta niin voimallista ei ole.

        Täällä suomessakin monet luulee että se on sitä oikeaa vanhurskautta joka
        pelastaa , mutta Omavanhurskaus EI pelasta mitään VAAN SE ON LAHJA -
        VANHURSKAUS , JOHON IHMISEN KANNATTAA KILVOITELLA SE TIE VIE
        TAIVAASEEN.

        TÄSSÄ ON TAAS Moni mennyt vipuun ja Norbottenin puolesa useanpi
        Vaikka ei ole kysymys kuin kahdesta asiasta ,se on sotkenut yli 80 % .
        Seurakunta laisista , mutta vannoutuneet lienee n. 65 %. Miettikää.

        Sitten puhutaan koruista , kuoroista, tv, netti , kuinka käy ihmissyntien
        määritykset .. Siten kuin ennen vanhaan ,,Saarnattiin ,Auto, polkupyörä
        pitkät verhot , Radio , Valokuvat , Kamera , Peili , ja joitakin muitakin ..
        mikä niistä on nyt synti , ei mikään noin käy ihmismääritteille ,
        aina joskus. . Jumalan määrittämälle synnille , on aina synti muutaman
        tuhat vuotta. .


      • Jeesus on tie
        teu. kirjoitti:

        Niin kyllä , eikö Jeesuskin sanonut , että taivasten valtakunta on
        hapatten kaltainen , jonka Vaimo laittoi taikinaan ja koko Taikina happani

        Toisessa paikassa oli , että Vaimo laittoi kolmeen vakalliseen jauhoja ja
        kaikki happani , siis hapate on voimallinen . Vaikka tässäkin kohtaa vaimo laittoi pienen määrän , se hapatti koko taikinan , Ilmeisesti on kysymys omavanhurskaudesta, sillä muuta niin voimallista ei ole.

        Täällä suomessakin monet luulee että se on sitä oikeaa vanhurskautta joka
        pelastaa , mutta Omavanhurskaus EI pelasta mitään VAAN SE ON LAHJA -
        VANHURSKAUS , JOHON IHMISEN KANNATTAA KILVOITELLA SE TIE VIE
        TAIVAASEEN.

        TÄSSÄ ON TAAS Moni mennyt vipuun ja Norbottenin puolesa useanpi
        Vaikka ei ole kysymys kuin kahdesta asiasta ,se on sotkenut yli 80 % .
        Seurakunta laisista , mutta vannoutuneet lienee n. 65 %. Miettikää.

        Sitten puhutaan koruista , kuoroista, tv, netti , kuinka käy ihmissyntien
        määritykset .. Siten kuin ennen vanhaan ,,Saarnattiin ,Auto, polkupyörä
        pitkät verhot , Radio , Valokuvat , Kamera , Peili , ja joitakin muitakin ..
        mikä niistä on nyt synti , ei mikään noin käy ihmismääritteille ,
        aina joskus. . Jumalan määrittämälle synnille , on aina synti muutaman
        tuhat vuotta. .

        Tänään iloitsin Pekka veljen saarnasta, siinä ei ollut turhia koukeroita ja se oli rakkaudellinen meitä kaikki yhteen kokoava saarna. Pekka todisti voimallisesti uskosta Kristukseen pelastuksen tienä. Kiitos Jumalalle, puheen antajalle. Tekstinä oli Ilmestyskirjan 22 luku.


      • matti
        Jeesus on tie kirjoitti:

        Tänään iloitsin Pekka veljen saarnasta, siinä ei ollut turhia koukeroita ja se oli rakkaudellinen meitä kaikki yhteen kokoava saarna. Pekka todisti voimallisesti uskosta Kristukseen pelastuksen tienä. Kiitos Jumalalle, puheen antajalle. Tekstinä oli Ilmestyskirjan 22 luku.

        Sehän oli kivä , en kuullut pätkäkään olin ensin kirkossa , ja sitten
        kiirehdin kotiin , ja sitten omiin seuroihin , meillä puhui UR. Room.8:
        aika nätisti ja asiallisesti . se on paljon eikö.

        Jne jotka ovat Kristuksessa , ovat hengen lain kautta vapautetut synnin ja
        kuoleman laista. He ovat Jumalan lapsia ja Hänen perillisiä ja Kristuksen
        kanssa perillisia . Tulevan kirkkauden rinnalla , joka luomakunnallekkin tuottaa vapautuksen , tämän ajan kärsimykset eivät ole minkään arvoiset . Henki auttaa meitä heikkoudessamme , ja Jumala toteuttaa aivoituksensa . Apostoli ylistää Jumalan armon runsautta ja pelastuksen varmuutta .


      • kalle
        Jeesus on tie kirjoitti:

        Tänään iloitsin Pekka veljen saarnasta, siinä ei ollut turhia koukeroita ja se oli rakkaudellinen meitä kaikki yhteen kokoava saarna. Pekka todisti voimallisesti uskosta Kristukseen pelastuksen tienä. Kiitos Jumalalle, puheen antajalle. Tekstinä oli Ilmestyskirjan 22 luku.

        En malta olla kirjoittamatta vähän tuosta Iln 22:1-6. Elämän veden virta ja elä'män puu. eivät ole luonnollisen veden virta ja luonnollinen puu. Vaan ne ovat hengellisiä
        . Seurakuntakautenakaan tosi"viinipuu " , Joh, 15:1. ja "öljypuu" Rm. 11:16-18. sekä
        "elävä vesi" , Joh. 4:10, 14; 7:38-39. eivät ole aineellisia , vaan hengellisiä , kuten on myös ,Hes.47:1-12. kuvattu elämän veden kaksoisvirta Uudesta maasta , on poissa kaikki kirous , ja Jumalan palveleminen on siellä Riemullista . Sydämen halusta tapahtuvaa . Jumalan ja karitsan valtaistuin merkitsee heidän täyttä hallitusvaltaansa , joka sulkee pois kaiken pahan valtojen vaikutuksen , koska
        ne on heitetty Tulijärveen .Näihin kuvauksiin sopivat sanat ,1 Kor 2:9 : " Mitä
        , silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut , mikä, ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka Häntä Rakastavat.

        8-9 Johannes erehtyi kahdesti ensin 19:10. , ja tässä 22:8-9 lankeamaan
        maahan ja kumartamaan enkeliä . Kummallakin kerralla enkeli kielsi häntä niin tekemästä ja kehoitti kumartaen rukoilemaan Jumalaa . Enkeleiltä ei saa pyytää apua ja palvelusta . Kun sitä rukoillaan Jumalata , Hän antaa enkeleilleen ohjeet hoitaa tehtävät . He toimivat vain Jumalan käskyjen mukaan, eivät ihmisten pyynnöistä vertaa. Hebr.1:14.


      • Kalle
        kalle kirjoitti:

        En malta olla kirjoittamatta vähän tuosta Iln 22:1-6. Elämän veden virta ja elä'män puu. eivät ole luonnollisen veden virta ja luonnollinen puu. Vaan ne ovat hengellisiä
        . Seurakuntakautenakaan tosi"viinipuu " , Joh, 15:1. ja "öljypuu" Rm. 11:16-18. sekä
        "elävä vesi" , Joh. 4:10, 14; 7:38-39. eivät ole aineellisia , vaan hengellisiä , kuten on myös ,Hes.47:1-12. kuvattu elämän veden kaksoisvirta Uudesta maasta , on poissa kaikki kirous , ja Jumalan palveleminen on siellä Riemullista . Sydämen halusta tapahtuvaa . Jumalan ja karitsan valtaistuin merkitsee heidän täyttä hallitusvaltaansa , joka sulkee pois kaiken pahan valtojen vaikutuksen , koska
        ne on heitetty Tulijärveen .Näihin kuvauksiin sopivat sanat ,1 Kor 2:9 : " Mitä
        , silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut , mikä, ei ole ihmisen sydämeen noussut ja minkä Jumala on valmistanut niille, jotka Häntä Rakastavat.

        8-9 Johannes erehtyi kahdesti ensin 19:10. , ja tässä 22:8-9 lankeamaan
        maahan ja kumartamaan enkeliä . Kummallakin kerralla enkeli kielsi häntä niin tekemästä ja kehoitti kumartaen rukoilemaan Jumalaa . Enkeleiltä ei saa pyytää apua ja palvelusta . Kun sitä rukoillaan Jumalata , Hän antaa enkeleilleen ohjeet hoitaa tehtävät . He toimivat vain Jumalan käskyjen mukaan, eivät ihmisten pyynnöistä vertaa. Hebr.1:14.

        Jeesus puhui 22: 7., 12-19 Nämä sanat johannekselle 1. Persoonassa , korostaen tässä kirjassa olevia sanojen arvovaltaa ja niistä vaarinottattamiseen
        tärkeyttä . Hän sanoi uudistuvasti : MINÄ TULEN PIAN ,Siitä on nyt kulunut
        1917 vuotta Johanneksen näyt ja ilmoitukset v. 95jKr. vaiheilla .

        Jeesuksen toinen tuleminen on todella lähellä , sillä viimeisen Sen edellisen
        sukupolven Raamatussa enneustetut tapahtumat ovat jo osaksitäytetyt -- Ns.
        KOINE- tekstissä ,, joka oli 400 luvulla vakioitunut "valtakunnanteksti " on jakeessa
        14: "PITÄVÄT HÄNEN KÄSKYNSÄ" , JA NÄIN ON VKR: ssä . Vanhimmissa käsikirjoituksissa on tässä , " PESEVÄT VAATTEENSA " , NIMITTÄIN kRISTUKSEN VERESSÄ . ks. Ilm.7:14. Molemmat ovat välttämättömät , puhdistus Jeesuksen veressä ja Hänen käskyjensä pitäminen ( Mat. 28:20 ; Joh. 14:21, 23. :1Joh. 5:3. --

        Ensin on armonajassa käytävä sisälle JEESUS OVESTA ARMONVALTA-KUNTAAN (jOH. 10:9. JOTTA SITTEN LOPPUUN ASTI USKOLLISENA PYSYNEENÄ , PÄÄSISI UUDEN MAAN UUDEN JERUSALEMIN PORTEISTA
        (joita on 12 SISÄLLE . Sen ulkopuolelle jäävien osaa on "toinen kuolema tulijärvessä 8 20:14)

        Jeesus oli Daavidin juurivesa ja hänen suvustansa ..Jumalan POIKANA ja uuden Liiton Välimiehenä Hän on kirkaskointähti .Hän lupaa janoaville ja
        pyytäville Armon ja Hengen elämän vettä lahajaksi ..

        "Herran Jeesuksen armo olkoon kaikkien kanssa " ..


    • bea

      'Jeesus on tie' ...hölpön pölpön valhetta.

      Jumalan sana Raamatussa on tie.....teitä on huijattu.


      Jeesus on varas ja ryöväri, varasti profeettojen sanoja ja väitti niitä omikseen.
      Kirkko yritti varastaa juutalaisilta vielä esikoisoikeuden ja siunaukset.

      Pelkää rosvojoukoa kaikki.

    • matti

      Sinä olet Häirikko , ja sinun sanasi on juuri nuo hölpötinhölpös ja
      valheet päälle ... Jos et tiedä miksi asia on noin lue älä luule ,
      Jeesus on tie ,juuri Raamstun mukaan , ja siksi juuri tälää kohtaa
      ei ole valhetta eikä huijausta .
      paitsi bea on huijari , joka väittaa muuta on valehtelija , ei sinun
      kannata yrittää laittaa toisten viaksi omias ajatuksia joidenka ei
      tiedettäkkään olevan noin sinä kinaat ,ja valehtlet ihan törkeesti
      kuulut itsekin siihen rosvojoukkoon ,,en paremmin sano ..

    • matti.

      Ilta seura oli , SS vuoro saaranata . meni tekstin paikka ohi ,
      mutta tuttu kohta se muuten oli yritän sanoa , voiko joku
      tehdä pienen avituksen .

      • eslestanttius

        Ilta seura oli , SS vuoro saaranata . meni tekstin paikka ohi ,
        mutta tuttu kohta se muuten oli yritän sanoa , voiko joku
        tehdä pienen avituksen .

        Jos nyt jättäisit puhemiesten puheiden arvostelun sikseen. Ainoa avitus sinulle on ohjata sinut psykiatriseen hoitoon. Olet avuntarpeessa oleva palstahäirikkö, jokapaikan teuvo, jolla on sen kymmenen nimimerkkiä! Kysyt ensin ja vastaat itsellesi pitkin viestiketjuin. Yrität sanoa mitä? Sanomisistasi ja teksteistässi ei ota selvää erkkikään! Hellitä jo, sinulle nauretaan esikoislestadiolaisessa seurakunnassa!


    • JJ.

      No kuule JJ. ei se ole tehnut koakaan haittaa , en ole
      mik'än pieni mieli , en pahennu siitä yhtään enemmän
      päin vastoin sinä joka luulet olevas tarkka , mihin niin
      mihin , miti asiiaa. .

      • Tseitsei

        Ja taas uusi nimierkki, teuvo?

        "No kuule JJ. ei se ole tehnut koakaan haittaa , en ole
        mik'än pieni mieli , en pahennu siitä yhtään enemmän
        päin vastoin sinä joka luulet olevas tarkka , mihin niin
        mihin , miti asiiaa. . "


      • matti
        Tseitsei kirjoitti:

        Ja taas uusi nimierkki, teuvo?

        "No kuule JJ. ei se ole tehnut koakaan haittaa , en ole
        mik'än pieni mieli , en pahennu siitä yhtään enemmän
        päin vastoin sinä joka luulet olevas tarkka , mihin niin
        mihin , miti asiiaa. . "

        Kopioista päätellen osui ,ja upposi.


    • ei kun menoksi

      Kyllä meidän on nyt saatava nopeasti loppu Jeesuksen pilkkaajan touhuun, - jätetään teuta rauhaan.

      Eikä mielellään arvailla tuttuja henkilöitäkään teutan taholta, koska kyseessä on ilman epäilystä sama häirikkö joka muutkin Jeesusta pilkkaavat pilkkaviestit on värkännyt.

      Siinä on kahdella jalalla kävelevä kyykäärmeen pesä.

      • Kyykärmes

        Siinä on kahdella jalalla kävelevä kyykäärmeen pesä.


        Ja sinä laputtaja kävelet (luikertelet) yhdellä jalalla pesääsi??


      • Jeesuksen oma
        Kyykärmes kirjoitti:

        Siinä on kahdella jalalla kävelevä kyykäärmeen pesä.


        Ja sinä laputtaja kävelet (luikertelet) yhdellä jalalla pesääsi??

        Eikö peilukuvasi olekin todella ruma ooen samaa mieltä.

        Sinä olet kyykäärmeen sikiö, joka yrität luikerralla Jumalan tuomiota pakoon.

        Minä olen Jumalan lapsi, kiitos siitä Jeesuksen hallelujaa. yli 60 vuoden kokemuksella suosittelen kaikille muillekin parannusta ja Jumalan lapseksi tulemista.
        - Anokaa niin teille annetaan.
        - Etsikää niin te löydätte!


    • ville.

      Huutavan ääni netis ei antanut pihaustakaan Maanantaina .

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      130
      1355
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      101
      876
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      713
    4. 51
      605
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      13
      511
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      484
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      417
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe