Ketipinor 25mg ja laihdutus

laihduttaja

Vaikuttaako 25mg ketipinor laihduttamiseen? Eikö se ainakin hidasta aineenvaihduntaa?

34

6329

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • häiriöinen

Aineenvaihdunnalla ei ole mitään tekemistä laihdutuksen kanssa. Se on vain sellainen vanha myytti. Hidas aineenvaihdunta ei lihota tms. Ketipinos on neurolepti ja monet neuroleptit lisäävät ruokahalua ja sitä kautta lihottavat. Mutta tuo annos on pieni. Itse söin joskus yli 400mg. Eli sinä olet itse nyt se joka vaikuttaa laihtumiseen. Tärkeintä on että syöt vähemmän mitä kulutat. Mutta pitää kuitenkin syödä kunnolla, liian vähäinen syöminenkiään ei ole hyvästä.

Tiedän koska olen laihdutta lähes 50kiloa vajaassa vuodessa.

• bsfb

Neuroleptit lihottavat myös itsessään. Sekin on myytti ettei lääke voisi itsessään lihottaa.

• Anonyymi

onko vinkkejä tuollaiseen elämän muutokseen?
        hyvin innostavaa ja inspiroivaa kun joku on pudottanut noin paljon painoa noin vähässä ajassa!

• ketipinoria käyttäny

Itse kun käytin ketipinoria lihosin sinä aikana 10 kg.

• Doze

Mikä oli annostuksesi?

• 15

Itse 25mg sain ketipinoria ahdistukseen. Hirveä lääke joka teki minusta zombien. Teki mieli vain nukkua. Sitten kokeilin liikuntaa sen sijaan. Liikunta toimi paremmin kuin tuo lääke. Ihmettelin kuinka lääkäri määräsi sen minulle yhden käyntikerran perusteella ja olisi vielä määrännyt unilääkkeitä päälle, mutta tajusin sentään sanoa ei niille.
      Suomessa lääkärin ovat lääkkeen kirjoitus automaatteja. Hieman toisin se on, kun mennään esim. länsi naapuriimme. Siellä tajutaan hoitaa oireita muullakin kuin lääkkeillä.

Minusta tuolla lääkkeellä oli laihduttava vaikutus koska se väsytti niin paljon ettei oikein jaksanut tehdä mitään.

• hyödyllinen lääke

Minä sain myös 25 mg ketipinoria ahdistuneisuuteen ja masennuslääkkeen lisäksi. Ja kyllä, ensimmäinen pilleri oli tyrmäävä, mutta niin se sai ollakin, koska halusinkin vain nukkua. Otin lääkkeen illalla ja menin sänkyyn. Zombie-oloa ei kauan kestänyt, ja lääkkeen väsyttävä vaikutuskin vaimeni vaimenemistaan niin että annosta oli nostettava. Lopulta käytin iltaisin 100 mg, siitä yli ei kannata mennä, koska väsyttävyys ei enää kasva annosta suurennettaessa.

Ketipinor vaikutti voimakkaasti sosiaalisiin pelkoihin. Yleensä välttelen kaikenlaista, jossa joutuisi tekemisiin muiden kanssa, se aiheuttaa voimakasta ahdistuneisuutta ja joskus jopa paniikin omaista välttämistä ,ja nuo fobiat kyllä hävisivät lääkityksen myötä. En kiinnittänyt asiaan mitään huomiota ennen kuin minulle ehdotettiin erästä päiväaktiviteettia, johon aiemmin en ollut uskaltanut mennä mukaan, mutta Ketipinor-lääkityksen aikana suhtauduin tällaisiin asioihin täysin neutraalisti ja pelottomasti.

Varmasti monille ihan käyttökelpoinen ja suositeltava lääke. Hieman on sellainen tuntu, että ketiapiini on lääkäreiden keskuudessa muodissa, koska sillä voidaan hoitaa laajasti psyykkisiä oireistoja ilman bentsodiatsepiinien riippuvuus- ja väärinkäyttöongelmia.

Aivan turhaa ennakkoluuloa on karttaa lääkettä vain siksi, että se on neurolepti eli vaikuttaa antipsykoottisesti isoina annoksina. Täytyy vain tietää, että lääke on aluksi "vahva" ja ottaa se iltaisin ennen nukkumaan menoa, jos mahdollista.

En osaa sanoa lihottavuudesta mitään. Ehkä siksi, että olen hyvin tarkka ruokavaliostani ja pyrin välttämään (jo kaupassa) kaikkea lihottavaa. Harvoin kiloja kertyy ilman että pistää suustaan liikaa kaloreita alas. En tiedä, voiko lääke vaikuttaa niin, että suhtautuu syömiseensä välinpitämättömästi ja mättää mitä mieli tekee. Kai se on kiinni siitä, millainen suhtautuminen yleensä on ruokaan JA juomaan. Tietysti auttaa, kun tiedostaa asian ja pyrkii itsekuriin.

• laihdutttaja2

Heippa. Itse vedän 25mg ketipinoria ja 3mg melatoniinia iltaisin ja olen laihduttanut tässä viime lokakuusta lähtien 83 kilosta 70 kiloon. Vedin vielä enemmän ketipinoria laihdutuksen alkuvaiheissa. Niin ei se mulla tuntunu mitään haittaavan. Ja laihdutan siis edelleen.

• laihduttaja

Syön lähes joka päivä reilusti alle kalorinkulutukseni, mutten siltikään laihdu. Ennen ketipinorin syöntiä laihduttaminen meni helpommin, mutta ilmeisesti ketipinor ei sitten ole syy siihen.

Ja olen huomannut tuon, että se väsyttää. Pitäisikö lopettaa sen syöminen? Ei se enää ole auttanut ja väsyttää vaan kokoajan, eikä jaksa aamulla nousta, vaikka olisi nukkunut kuinka paljon.

• -39 kg

Neuroleptit keräävät nestettä, se on ihan tutkittu juttu. Vaihtaisin lääkkeen toisentyyppiseen.

• ensku_95

Minulla aloitetaan ketipinor 25mg joten haluaisin myös tietää lihottaako se

• tottunut yksinäisyyt

Elä aloita ketipinoria,ei lihota eikä laihuta lääke aluksi tehoaa mutta menettää tehonsa nopeasti melko turha lääke

• lashf

ei se lääke lihota vaan se että ruokahalu lisääntyy sitä käytettäessä, itse päätät mitä ruokaa ja kuinka paljon suuhusi laitat.

• elleh..

Lashfille: Kyllä nämä mieleen vaikuttavat lääkkeet voivat vaikuttaa hyvinkin haitallisesti impulssikonttolliin ja sitä myötä kykyyn vastustaa mielihaluja ja kuten sanoit, kasvattavat vielä joillakin mieliihaluja mm. ruoan suhteen.

• r32ff22

Muista että vaikka olet aikaisemmin laihduttanut niin se ei tarkoita että laihtuisit varmasti samalla tavalla enää vanhempana.

Kannattaa nyt oikeasti katsoa että kuinka paljon sitä ruokaa oikeen suuhun laittaa ja ylipäätänsä mitä ruokaa.

• Lasityttö

Ei vaikuttanut kyllä mitenkään laihduttamiseen. Minulla on Ketipinor 25 mg iltaisin ahdistukseen, ja olen juuri laihduttanut 62 kilosta 54 kiloon hyvinkin helposti vaikka tuolla lääkkellä olenkin. Ei vaikuttanut ruokahaluun mitenkään, ei kerännyt nesteitä tms...

• tyttö97

no hyvä :D itellä vissiin alotetaan toi 25mg

• Ketipinor lihottaa, mutta tuskin 25mg, se on niin pieni annos.

• okojgutf

lihottaako ketipinor, jos sitä käyttää vain satunnaisesti (uniongelmiin)? annos 25-50mg

• ()

Syöminen lihottaa, ei lääke.

• Näin täällä

Kolme kuukautta olen ollut VLCD-dieetillä ja paino tippui kahden ekan kuukauden aikana 10kg. Kuukausi sitten aloitin Ketipinor 25mg ja painonlasku tyssäsi kuin seinään, vaikka dieetti jatkui täysin samanlaisena. Sattumaako? No, nappi vaihtoon ja katsotaan käynnistyykö painonlasku uudelleen.

• Emmmmm

Jos olette lääkkeen sivuvaikutuksia lukenut suoraan paketista, ketipinor tunnetusta ON "lihottava" lääke. On hyvin yleistä saada kymmeniäkin kiloja lääkkeen aloituksen mukana jos lääkettä syö päivisin varsinkin isoja annoksia. Sen lisäksi että lisää ruokahalua ketipinor myös turvottaa paljon, itse kun alotin 500mg annosta syömään päivittäin painoa tuli 10kg lisää hyvin nopeasti pelkästään turvotuksen takia, eikä dietit ja liikkuminen vaikuta yhtään painoon eikä kokoon. Tässä ketjussa on paljon harhaan johtavaa tietoa koska niinkun sanoin, ketipinor kyllä tunnetusti nostaa painoa.

• dippadai123

Syönyt vuosia 25mg uneen, mutta kesällä nostin 50 mg. Iski aivan järetön ruokahalu n 2 tuntia pillerien nappaamisen jälkeen. parissa kuukaudessa n 10kg lisää. Nyt tuo syömishimo hellittänyt, siis edelleen menee 50mg. Paino ehkä pari kiloa tippunut....

• chimneys

Joopa joo. Sitä ketipinoria itsellenikin kovasti tyrkytettiin. Eipä tuosta lihottavuudestakaan kerrottu. Ylipainoinen kun olen jo lähtiäisiksi.

• Anonyymi

Olen itse ollut aina laihaa sorttia enkä ole koskaan joutunut katsomaan mitä syön. Minulle aloitettiin ketipinor 25mg koska heräilen yöllä. Tuo lääke lihotti minua 9kk 20kg. Uskaltaisin väittää, että kyllä se lääke myös lihottaa itsestään tai kerää nesteitä, sillä en itse syö makeaa, en juo limsoja enkä tykkää mutustella turhia. Monet jotka sanovat että ei sen lihomisen pitäisi estää lääkkeen ottamista, mutta itse lopetin lääkkeen sillä ei sekään hyvä ole että inhoan peilikuvaa joka kerta kun katson peiliin. Vaatekaappini muuttui XS -> L ja se tuli kalliiksi. Kun L vaatteetkin alkoivat olla farkkujen osalta pieniä niin tajusin että keksin mielummin muun vaihtoehdon nyt kun että painan kohta 100kg. Painoin siis alussa 57kg pahimmillaan 87kg. Nyt olen laihtunut kun jätin lääkkeen pois 72kg ja omaa painoa kohti mennään. Älkää aloittako yhden käynnin perusteella tätä lääkettä lääkärissä ja seuratkaa omaa painoa tarkasti ja varsinkin yösuömisiä lääkkeen ottamisen jälkeen.

• Anonyymi

itse terveydenhoitoalalla työskentelevänä voin kertoa että ketiapiini jo itse lääkkeenä lihottaa.sitä ei vaan mielellään kerrota että potilas ei jättäisi sen takia lääkettä syömättä.ketiapiini hidastaa aineenvaihduntaa,kerää nestettä elimistöön ja nämä ovat ihmisestä itsestään riipumattomia asioita.lisäksi vielä kiihdyttää ruokahalua joten kierre on valmis.sama vaikutus mm.zyprexalla,deprakinella,joillain SSRI ryhmään kuuluvilla masennuslääkkeillä ja lukemattomilla muilla.ei tarvitse mennä kuin psyk.osastolle niin jo ulkoisesta olemuksesta voi sanoa minkä tyyppinen lääkitys ihmisellä on.näin on fakta ja se ei uskottelemalla muuta muutu miksikään.

• Anonyymi

Oho, ihanko taksvärkkinä olet täällä taas tekemässä hommia?

• Anonyymi

Mulla ei ole hidastanut aineenvaihdunta ja ei ole kerännyt nesteitä. Mulla on paino laskenut koska laihdutan. Ehkä olen ainoa joka pystyy laihduttaa vaikka syön ketipinoria unettomuuteen. Mä en ole koskaan syönyt yöllä ja en ole syönyt ketipinorin aikana.

Mulla on runsaasti ylipainoa ja mulle on sanottu että mitä mä laihdutan. Kasvot mulla on aina olleet kapeat ja on vieläkin vaikka pudotettavaa on 20 kiloa. samoin ranteet on ohkaset. Kasvoista ja käsivarsista ei tarttis lähteä enää yhtään enempää. Lommoposkia en todellakaan halua.

Mulle ketipinor sopii muille ei näköjään sovi.

• Anonyymi

Lääke itsessään ei aiheuttanut minulle lihomista, mutta lääkkeen oton jälkeen tuli voimakas nälän tunne.

Siinä vaiheessa piti mennä jääkaapin sijaan sänkyyn.

• Anonyymi

Jos syö ketipinoria unettomuuteen niin miten sitä jaksaa mennä syömään. Ite simahdan 15 minuutissa lääkkeen oton jälkeen ja annos ei ole mikään 25 mg.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jos syö ketipinoria unettomuuteen niin miten sitä jaksaa mennä syömään. Ite simahdan 15 minuutissa lääkkeen oton jälkeen ja annos ei ole mikään 25 mg.

Hieman yllättäen, itselläni vähän riippui valmistajasta, että sammuiko valot puolesta tunnista jopa tuntiin. Ja kieltämättä nälän tunne oli aika hassu sivuvaikutus, mutta ei naurattanut yhtään, jos sortui "yösyöpöttelyyn."

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hieman yllättäen, itselläni vähän riippui valmistajasta, että sammuiko valot puolesta tunnista jopa tuntiin. Ja kieltämättä nälän tunne oli aika hassu sivuvaikutus, mutta ei naurattanut yhtään, jos sortui "yösyöpöttelyyn."

Mä nukun muutenkin huonosti maha täynnä. Jos on herkkupäivä niin huonosti nukun vaikka olisin ottanut ketipinorin. Maha tyhjänä nukun tosi hyvin.

• Anonyymi

Minua ketipinor laihdutti annos oli 25-50mg päivässä. Lääke ei siis aina lihota joidenkin päinvastoin. En ole syönyt vähempää silti laihduin tällä lääkkeellä

• Anonyymi

Minua myös laihdutti alkoi paino heti putoamaan kun yöunet paranivat . Ei se aina mene niin että.ne vaan lihottaa

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"

Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde
      Ensitreffit alttarilla
      23
      2742
    2. Ymmärrän paremmin kuin koskaan

Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän
      Tunteet
      29
      2302
    3. 148
      2264
    4. Hullu liikenteessä?

Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.
      Kiuruvesi
      53
      2180
    5. Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"

Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti
      Suomalaiset julkkikset
      21
      1792
    6. Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?

Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks
      NATO
      389
      1652
    7. Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta

Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään
      Maailman menoa
      96
      1586
    8. Pyhäinpäivän aamua

Oikein hyvää huomenta ja rauhallista päivää. ❄️😊🥱☕❤️
      Ikävä
      294
      1470
    9. Kunta ostaa kivitipun

Kunnanjohtajan tuleva uusi ostokohde
      Lappajärvi
      133
      1418
    10. Varokaa! Lunta voi sataa kohta!

Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm
      Maailman menoa
      13
      1409
    Aihe