Niinistö tar tillbaka Dragsvik-uttalande

ok!

Jussi Niinistö, som är ordförande i riksdagens försvarsutskott, har tidigare sagt att om någon garnison måste läggas ner så ska det vara Nylands brigad i Dragsvik. Enligt honom fälldes kommentaren för ett år sedan i en paneldebatt inför riksdagsvalet.

– Då fick jag frågan att om en garnison måste läggas ner så vilken vore det då. Jag svarade Dragsvik, eftersom den garnisonen kan flyttas till Obbnäs.

Till Iltalehti säger Niinistö att om han fick frågan i dag så skulle svaret vara att ingen garnison borde avvecklas.

3

73

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Juttu on kuitenkin näin: En olisi ollut lakkauttamassa yhtään varuskuntaa, en edes Dragsvikiä, jos minulta nyt kysyttäisiin. Niinistö selittää, että hänen kohulausuntonsa syntyi jo noin vuosi sitten ennen eduskuntavaaleja pidetyssä paneelissa.
      - Minulta tiukattiin silloin, että jos yksi varuskunta pitäisi lakkauttaa, niin mikä se voisi olla. Siihen mä sanoin, että se on Dragsvik, koska sen voisi liittää Upinniemeen.
      - Mutta, kun nyt lakkautetaan kuusi varuskuntaa, niin kyllä siinä sarjassa olisi Dragsvikin pitänyt olla ilman muuta. Se oli ministeri Wallinilta ihan puhdas kotiinpäin veto. Ei Dragsvikillä ole mitään muita perusteita säilymiseen kuin kielipolitiikka.
      Niinistö pitää puolustusministeri Stefan Wallinin (r) perusteita Dragsvikin pelastamisesta kestämättöminä.
      - Lain mukaan meillä pitää olla ruotsinkielinen joukko-osasto, ja se on hyvä niin. Mutta toisin kuin hän väittää, meillä ei pidä olla lain mukaan ruotsinkielistä varuskuntaa jossakin tietyssä paikassa. Se voi aivan hyvin olla Upinniemessä, jossa on sopiva syväsatamakin harjoitteluun. Dragsvikissä sitä ei ole.

• ok?

Ulkomaitte kieli.
      Joku vissitte kehus Jussi.

• Otsikointia!

Taas media harrastaa outoa ja harhauttavaa otsikointia pesupoliitikosta!

Niinistö hyväksyisi Dragsvikin säilyttämisen, JOS kaikki muutkin säilytetään.

Muuten hän pitää sitä ensimmäisenä lopettamisjärjestyksessä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      59
      1174
    2. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      11
      840
    3. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      75
      795
    4. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      634
    5. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      83
      603
    6. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      33
      537
    7. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      45
      532
    8. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      36
      524
    9. Hurmasit sitten minut

kauneudellasi nainen ja kun sait minut rakastumaan itseesi muutuit ihan porsaaksi etkä välitä vartalostasi enää yhtään.
      Ikävä
      43
      503
    10. Tietysti olen varovainen,

ei kaikki ole pelkkää epävarmuutta. En halua sotkea mitään, enkä aiheuttaa kenellekään hankaluuksia. Ja luulen että ehkä
      Ikävä
      40
      501
    Aihe