huostaanotettuja lapsia myynnissä.

ale alkanut

pian tämä on totta ja on jo ollutkin .huostaanotetut lapset on sosiaalitätien bisnes.
kuka hoitokoti tai laitos maksaa parhaat kylkijäiset.

9

202

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasvattaja

Koska yhteiskunta on ulkoistanut monet palvelunsa, siitä seuraa se, että ns. huutolaispalvelut ovat kaupan ja ainoaa oikeaa nykyaikaa. EU kun määrää kilpailutettaviksi kaikki suuremmat ostopalvelut, lastensuojelu mukaan luettuna. Saman kohtalon on kokenut vanhustenhuolto, sairaankuljetus, yhteiskunnan hankinnat, tienhoito ja kunnossapito yms ennen hyvin suhteellisen hyvin toimineet yhteiskunnan palvelut.

Karrikoiden voidaan sanoa, että ensin murehditaan huutolaislapsista, sitten huutolaispalveluista ja lopuksi vielä huutolaisvanhuksista. Ainoa toi mitä ei ole vielä kilpailutettu, on hautaustoimi. Mutta kai muutaman vuoden päästä havahdutaan siihen, että isot Katepillarit jyräävät hautausmailla ja tekevät pitkiä rivikuoppia, joihin sitten haudataan kuolleet aina tietyn väliajoin, tyyliin natsisaksa, jossa juutalaisten viimeinen leposija tehtiin suuriin aumoihin.

Tyhmä kansa vain narisee jostain yksittäisestä tapauksesta ja valitsevat taas seuraavissa vaaleissa samat edustajansa parlamentteihin, jotta saavat taas narista.

On aivan turha naristakaan yksittäisestä lapsen huutolaisuudesta, jos sallimme edustajiemme tekevän kansan edun vastaisia päätöksiä itse valtuuttamalla heidät tekemään ko. päätöksiä.

• kasvattaja

Itse asiassa yhteiskunnassamme on jo pitkään ollut vallalla sosiaali- ja terveysalalla huutolaismentaliteetti ihan EUn vaatimuksesta. Yhteiskunnan on kilpailutettava kaikki palvelut, joita se ostaa yksityissektorilta.

Tämä koskee niin lastensuojelua, sairaanhoitoa, vanhustenhoitoa kuin sairaankuljetustakin ja monia hankintoja, mitkä kaikki yhteiskuntamme on ulkoistanut. Niillä markkinoilla on suuria kansainvälisiä sijoittajia, jotka ensin haalivat asiakkuuksia muka hienoja palveluja tarjoamalla, mutta sitten osoittautuukin, että ne palvelut ovat surkeita ja ala-arvoisia ja ne työtkin teetetään halpatyövoimalla ja työntekijöiden oikeuksia polkemalla. Esimerkkejä meillä on Ruotsista mutta myös kotimaassamme tulee pian samat varoittavat esimerkit lehtien palstoille.

• Yksilön vastuusta

Sairaanhoito on parempaa yksityisellä puolella.
        Vanhuksien omaiset voivat hoitaa vanhuksensa itse ja loppuu valittaminen ja kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä. Vanhusten hoito ei ole subjektiivinen oikeus.
        Sairaankuljetusta on ollut yksityistä aina.

Lastensuojelu on muuttunut siitä miten se oli tarpeellista sotien aikana. Siinä on ainoa epäkohta listassasi. Vanhemmat haluavat hoitaa lapsensa itse eikä antaa heitä lastensuojelun pelinappuloiksi.

Ihan hyvin zorbakset voivat hoitaa suomalaisia vanhuksia, siellähän ne suomalaiset naiset ovat käyneet zorbaksen tanssitettavinakin.

• ´huutolais-äpärä

pitäkää omista lapsistanne huoli niin ei sitten tarvi tänne tulla itkemään.

• Lapsibisnestä.

• pakkosterilisaatio
        Lapsibisnestä. kirjoitti:

Huutolaislapsista Kansan uutiset kirjoittaa varkkolehdessä 20.2.201.

"Huutolaislapsilta vietiin oman perheen lisäksi itsetunto, joiltakin loppuelämäksi.

Perusajatus oli saada vähäosaiset sijoitettua mahdollisimman huokeasti vakavaraisempiin taloihin".

Ovatko samat periaatteet käytössä myös sijoitettuhin ja huostaanotettuihin lapsiin?

http://www.kansanuutiset.fi/kulttuuri/kirjat/2472270/huutolaislapset-saavat-aanensa-takaisin
        ----------------

Narkkarit, juopot, rikolliset, syrjäytytneet.

Leikatkaa itse piuhat poikki ja steriloikaa itsenne niin yhteiskunta muuttu kovasti.
        Yhteiskunnan selkäranka natisee lastensuojelun kuluista.

• Onnen tunti.
        pakkosterilisaatio kirjoitti:

Leikatkaa itse piuhat poikki ja steriloikaa itsenne niin yhteiskunta muuttu kovasti.

ANNA-LEENA HÄRKÖNEN

Onnen tunti

Otava 2011. 287 s.

Anna-Leena Härkönen tekee sen taas! Yhden asian romaani, tässä tapauksessa sijaisvanhemmuutta käsittelevä, laajenee poikkileikkaukseksi monenlaisista vanhemmuuksista, lapsuuksista ja erilaisista perheistä.

Lopulta kaikki ovat yhtäläisen neuvottomia saman peruskysymyksen edessä: kuinka suojella lasta, joka on nähnyt enemmän kuin moni aikuinen? Entä, jos lapsi haluaa kodin alkoholihuurujen jälkeen totuutta enemmän kuin mitään muuta?

Onnen tunnin minäkertoja Tuula on ompelija, joka ei koskaan erehdy kaavoissaan ja mallinnuksissaan. Arkipäivä ei silti asetu lankasuoraan.

Uusperheen arjesta tuntuu puuttuvan jotain, mutta puuttuuko se loppujen lopuksi Tuulasta itsestään? Hakeeko hän sijaisvanhemmuuden avulla hyväksyntää itselleen ja kompensaatiota omalle tunnevajaukselleen?

Milloin hänestä tuli narrimaisen, boheemia leikkivän äitinsä kainalokeppi? Milloin vihan mahdollistaminen loppuu? Onko irtisanoutuminen ainoa keino?

Hyväksyntää vailla
        Aiemman tuotantonsa tapaan Härkönen palaa niihin lapsen kokemuksiin, jotka pakottavat niin sanotusti aikuiseksi kasvaneen etsimään loputtomasti hyväksyntää ja oikeutusta omille tunteenilmauksilleen ja ylipäänsä oikeutta omiin tunteisiin ja tuntemuksiin.

Ihanteita tarjoillaan auliisti, ja niitähän riittää, mutta sosiaaliviranomaisetkin ovat vain ihmisiä. Peruspositiivisen löpinän ja hymistelyn Härkönen kampittaa kaihtamattomalla fraasien perkaamisella ja kumoamisella. Kun omankin lapsen varaukseton rakastaminen on vaikeaa, riittääkö tunteita sijaislapsia kohtaan?

Ja miksi sijaislapsi yleensä halutaan? "Koska haluan Harrille ja minulle lapsen, joka on yhtä paljon kummankin. Koska haluan varmistaa, että pysymme yhdessä. Koska vanhuus tulee vääjäämättä kuin hirvi metsästä. Koska minä en tiedä."

Rakkauden määreet
        Härkösen verbaaliakrobatia on entisellään, ja puhekieli nasevoituu ytimekkäässä dialogissa: "Sun opettajas on ihan sesongin ulkopuolelta." Luokanvalvojalla on "kimakka ääni ja emäntäkoululaisen käsivarret".

"On se pirua että toisesta ei pääse eroamallakaan eroon", puuskahtaa yhteishuoltaja.

Vanhoja satuja luettaessa joutuu miettimään niiden moraalia: "Mikä Tyyris Tyllerön opetus muka on? Että jos olet kananmuna, älä istu aidalla?"

Entä inho murrosikäisiä kohtaan: "Murkut ja niitten ruttoset jäsenet, jotka ei mahdu mihinkään! Ne on jotekin niin puolitekosia! Etsii itseään lakkaamatta eikä löydä. Ja sitä prosessia muitten on pakko katsella."

Kun kohtaa oman torjutun rajallisuutensa, on helpompi hyväksyä sekin äiti, joka ei aluksi tunnu äidin mittaa täyttävän. On helpompi hyväksyä rakkaus, johon hänelläkin on täysi oikeus, niin puutteellisena kuin se ehkä näyttäytyykin. Mutta mitkä määreet rakkauden pitäisi täyttää, että se tunnustetaan rakkaudeksi?

Huostaanotot ovat lisääntyneet, vaikka siitä ei voi suoraan päätellä, ettei ennenkin olisi voitu huonosti. Se ei taas lohduta ketään. Myöskään Onnen tunti ei lohduta sellaisella tilapäisellä puudutuksella, jollaisia ravintoloiden Happy Hour tarjoilee. Valmiiden vastausten sijasta se näyttää, että umpisolmu voi avautua moneen suuntaan.
        -------------

• Kannatan
        pakkosterilisaatio kirjoitti:

Kysy äidiltäsi miksi ei steriloinut itseään.

• Anonyymi

Autan

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Järkyttävä tieto Purrasta

Purra tapasi nykyisen miehensä täällä. Suomi24:ssä! Tulipa likainen olo. Nyt loppuu tämä roikkuminen tällä palstalla.
      Maailman menoa
      224
      4681
    2. Näin asia on

Tiedän ettei hän koskaan aio lähestyä minua eikä niin ole koskaan aikonutkaan, eikä lähesty ja enkä minä enää tee sitä k
      Ikävä
      22
      3459
    3. Mikseivät toimittajat vaadi Orpoa vastuuseen lupauksistaan

Missä ne 100.000 uutta työpaikkaa muka ovat? Eivät yhtään missään. Näin sitä Suomessa voi puhua ja luvata mitä sattuu. E
      Maailman menoa
      263
      2015
    4. Taas varoitusta lumesta ja jäästä

Ai kauhea! Vakava säävaroitus Lumi-/jäävaroitus Varsinais-Suomi, Satakunta, Uusimaa, Kanta-Häme, Päijät-Häme, Pirkanmaa,
      Maailman menoa
      8
      1832
    5. Aavistan tai oikeastaan

tiedän, että olet hulluna minuun. Mutta ilman kommunikointia, tällaisenaan tilanne ja kaikki draama ovat mun näkökulmast
      Ikävä
      38
      1247
    6. Mistä erotat onko joku kiinnostunut vai muuten mukava?

Voi sekaantua yleiseen ystävällisyyteen vai voiko?
      Suhteet
      161
      1209
    7. Poliisi tahtoo pääsyn 4 miljoonan suomalaisen sormenjälkiin.

https://www.is.fi/digitoday/art-2000011009633.html Tämä sormenjälkiin poliisin pääsy on erittäin tärkeä rikollisten kiin
      Maailman menoa
      100
      964
    8. Sulla on upeat pakarahalihakset

todella hyvä muoto...
      Ikävä
      30
      777
    9. Uskotko että halaatko

Kaivattuasi koskaan vai et?
      Ikävä
      61