Kuis maa makaa?

on lauha, luminen aamu.
Matkoilta palattua saa alkaa heti lumitöihin ;)
Taisi talven selkä taittua jo ja nyt sitten alkaa kevät ;)
Hienompi homma.
Multapussit kannellaan esiin ja siemenluetteloita tutkitaan.
Aamut alkaa valostumaan ja muuttolinnut palaavat.
Onhan kivaa...

34

97

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • viitisen astetta pakkasta lunta satelee hiljakseen viimeistä lomapäivää viedään kivasti se meni täällä kotosallakin kaks viikkoa mies tossa makaa vieläkin toipilaana vatsatautinsa jälkeen mää oon vielä säästyny siltä meinaan siltä vatsataudilta saa nändä koska iskee jään sitä tässä odottelemaan kurkuntaimet ostan edelleenkin valmiina en rupee niitä kasvatteleen ei kumminkaan onnistu.

• Minä toivun flunssasta joka oli tosi ärhäkkä.
      Kuljen efedriinipullo kainalossa ja otan huikkaa ;)
      Reissussa väsy jä rähjäänty ;) mut oli ne 450 000 euron juhlatkin ;) siinä sinun naapurissas

• semmoiset juhlat jäi multa kokonaan noteeraamatta kas kummaa kun en saanu kutsua mutta tokihan olisin lähteny kuokkimaan jos olis pienikin havainto ollu kun vielä matkakin olis ollu lyhyt.

• Juh, Paviljongissa oltiin ja illalla olikin ihan oikee ruoka, ei mitään cocktailpaloja.
        Mahtava paahtopaisti, pitäs käydä kysyyn resepti siltä kokilta

• anjaniina_ kirjoitti:

Juh, Paviljongissa oltiin ja illalla olikin ihan oikee ruoka, ei mitään cocktailpaloja.
        Mahtava paahtopaisti, pitäs käydä kysyyn resepti siltä kokilta

joo se on ihan hyvä juhlapaikka oon ollnu siellä kerran yrittäjä juhlissa jostain kumman syystä oli meidän kylän vuoden yrittäjä sinä vuonna ehkä säälistä ;))))) kookin on pitäny siellä yhdet kekkerit kerran mutta enemmän oon käyny siellä konserteissa.

• rygseck

Mnjaah...
      Mullahan aamu alkoi hyvin (MOT), ku het herättyään pelästyy kunnolla, menee koko loppupäivä vähän varpaillaan..?

Mut joo - mä odotan kovasti kevättä =)
      Siemenluettelot on hiirenkorvilla ja multapussesa hypistellään kauppareissulla...

Huomasin tuossa taannoin, että mun pihassa ei kasva raparperi !! Miten voi olla ku tää on vanha maalaistalo ??
      Ei sen puoleen, ei täällä ole omenapuitakaan :O

Kohta on - Molempia !

Meen muuten kohta saunaan... on jotenki ihana olo =)

• Tänään...

Björn Wahlroos: Suomalainen yhteiskunta kannustaa syrjäytymään. (HS)

Björn Wahlroosin mukaan nykyinen työttömyysturva ei välttämättä houkuta nuoria työntekoon.
        Pankkiiri Björn Wahlroosin mielestä Suomen nykyinen työttömyysturvajärjestelmä kannustaa ihmisiä syrjäytymään.

"Jos me kehitämme yhteiskuntaa jatkuvasti sillä lailla, että syrjäytymiseen johtavat vaihtoehdot ovat helppoja valita, niin me saamme lisää syrjäytyneitä ihmisiä", hän sanoo Helsingin Sanomien haastattelussa.

Wahlroosin mukaan työttömyysturvan taso on varsinkin nuorille sellainen, ettei se välttämättä houkuttele työntekoon.

"On selvää, että nuorta henkilöä, joka on uransa alkuvaiheessa, pitää kannustaa voimakkaasti hakemaan uutta työtä ja koulutusmahdollisuutta. Häneltä pitää myös edellyttää sitä, että päästäkseen takaisin työelämään hän ottaa vastaan heikomman duunin kuin joku 50 vuotta täyttänyt."

• rygseck
        Tänään... kirjoitti:

Björn Wahlroos: Suomalainen yhteiskunta kannustaa syrjäytymään. (HS)

Björn Wahlroosin mukaan nykyinen työttömyysturva ei välttämättä houkuta nuoria työntekoon.
        Pankkiiri Björn Wahlroosin mielestä Suomen nykyinen työttömyysturvajärjestelmä kannustaa ihmisiä syrjäytymään.

"Jos me kehitämme yhteiskuntaa jatkuvasti sillä lailla, että syrjäytymiseen johtavat vaihtoehdot ovat helppoja valita, niin me saamme lisää syrjäytyneitä ihmisiä", hän sanoo Helsingin Sanomien haastattelussa.

Wahlroosin mukaan työttömyysturvan taso on varsinkin nuorille sellainen, ettei se välttämättä houkuttele työntekoon.

"On selvää, että nuorta henkilöä, joka on uransa alkuvaiheessa, pitää kannustaa voimakkaasti hakemaan uutta työtä ja koulutusmahdollisuutta. Häneltä pitää myös edellyttää sitä, että päästäkseen takaisin työelämään hän ottaa vastaan heikomman duunin kuin joku 50 vuotta täyttänyt."

Mulla on edelleenki ihmeen ihana olo :O

Wahlrooshan puhuu asiaa...

• Joo, mut pitikös sitte säikäyttää minutkin...

Mä tein eilen diilin hevosenpaskasta ;) sitä kuulema saa sit niin paljon kuin haluaa ;)
        Elikkä hevonpaskaa ja raparperiä ;)

• rygseck
        anjaniina_ kirjoitti:

Joo, mut pitikös sitte säikäyttää minutkin...

Mä tein eilen diilin hevosenpaskasta ;) sitä kuulema saa sit niin paljon kuin haluaa ;)
        Elikkä hevonpaskaa ja raparperiä ;)

Piti - jaettu ilo nääs... =)

Mulla on tota kananpaskaa vähän kuin omasta takaa - saman asian ajaa =)

• rygseck kirjoitti:

Piti - jaettu ilo nääs... =)

Mulla on tota kananpaskaa vähän kuin omasta takaa - saman asian ajaa =)

Niinpä tekee, kyl maanparannusta tarttee harrastaa ens kesänä varmaan....

• verditti

Tekstisi huokuu positiivisuutta ja arvatenkin sen vuoksi, että tiedämme
      maan olevan hyvissä käsissä. Torjuntavoitto!

Soosoo! Tulen muistuttamaan sinua keväästä seuraavan kolmen-
      kymmenen asteen, kaksiviikoisen pakkasjakson jälkeen.
      Ja kinokset tulevat vielä kaksinkertaistumaan tästä.

• Hähä, tuo pilkka osuu sulla omaan nilkkaan, kattelet vaan sitä kurttuturpaa set seuraavat neljä vuotta ;)
        No, eipä oikein ollut mieluisia ehdokkaita kukaan.
        Soini on kuin pystyynnostettu....no nii...
        Sitä ei olis kehdannut maailmalla esitellä...

Pakkasia? Pyh, ne meni jo! Lunta kyllä tulee, sen nyt osaa ennustaa muksukin

• Ihana keli täälläki 9astetta pakkasta, aurinko kilvottelee taivaalla ja lumi kimaltelee..
      Kävelylenkki heitetty. Iltavuoro kutsuu. Mut kolmevaparia takana, eilen ajeltiin vajaa viissataa kilsaa, vanhimman tyttären luona, jyskilässä.:) Hällä syntymäpäivä. Oli tosi mukavaa vaikka edestakainen matka oliki pitkä:)))
      Multapussi pitäis kyl ostaa ja orastavat monenvuoden pelarkoonit verannalla pitäis lisämullata taas. Siemeniä en oo aikonu tänä keväänä kylvää.
      Ihanaa aikaa kevät talvi:)))))

• Meillä on taivas tummansininen, liekö lumipyry tai joku muu huono keli tulollaan.
        Ollaanks me kaikki oltu Jyväskylässä eilen ;)
        Joo, pelakuut pitää elvytellä ja lootus kaipais isompaan maljaan ;)

• anjaniina_ kirjoitti:

Meillä on taivas tummansininen, liekö lumipyry tai joku muu huono keli tulollaan.
        Ollaanks me kaikki oltu Jyväskylässä eilen ;)
        Joo, pelakuut pitää elvytellä ja lootus kaipais isompaan maljaan ;)

Hih.. Jos vaik ollaan vaivihkaa ohiki kävelty:)))
        Käytiin kaupungilla vähän shoppailemassa ja Rossossa syömässä.:)))
        Tyttäreltä ei ole pitkä matka keskustaan.

Mut nyt pitänee alkaa laitella itteesä lähtökuntoon ja syömäänki pitäis ehtiä. Joo, pitäis lukee lehtiki ni tietäs miten muuten maakunta makaa:)))

Mukavaa sunnuntaita kaikille:)))

• sasus kirjoitti:

Hih.. Jos vaik ollaan vaivihkaa ohiki kävelty:)))
        Käytiin kaupungilla vähän shoppailemassa ja Rossossa syömässä.:)))
        Tyttäreltä ei ole pitkä matka keskustaan.

Mut nyt pitänee alkaa laitella itteesä lähtökuntoon ja syömäänki pitäis ehtiä. Joo, pitäis lukee lehtiki ni tietäs miten muuten maakunta makaa:)))

Mukavaa sunnuntaita kaikille:)))

Hyvää työpäivää sulle, minä vielä tämän päivän nautiskelen vapaasta ja huomenna sitten taas.

• Kaunis aurinkoinen sunnuntai.
      Eilen vielä huurteiset puut on melko lumettomia tänään.
      Kropassa alkaa tuntumaan kevään hidastuminen mutta pää on kuitenkin uusia ajatuksia täynnä.
      Elämä on ihan mukavaa, ja edelleen suomalainen kahvi omassa divaanin nurkassa on onnea.
      Vaikka.....olenkin katsellut kaikenlaisia matkoja netissä :)

• Nonih...kärpänen iski ;) Mihis seuraavks meinaat?

• anjaniina_ kirjoitti:

Nonih...kärpänen iski ;) Mihis seuraavks meinaat?

Saarenmaata kattelin, ajattelin että jos systerin kanssa tehtäiskin ens kesänä reissu sinne.
        Risteilyistä kun hänkin tykkää.

• tulisilla kirjoitti:

Saarenmaata kattelin, ajattelin että jos systerin kanssa tehtäiskin ens kesänä reissu sinne.
        Risteilyistä kun hänkin tykkää.

Ei huono ollenkaan.
        Halpoja majoituksia, hyvää ruokaa ja juomaa, mukavia ihmisiä.
        Itse tykkään virosta ihan hirveesti

• Joo'o! Tuntuu se makaavan. Taas pääsis tossuttelemaan pitkästä aikaa, suosiolla jätin koko homman väliin vähäksi aikaa. Meillä on pojun kanssa veto, että ennen kesää pitää löytyä sixpäkki. Jos vaan hakis kaupasta sellainen... *röyh*

Kohta saa ruveta omenapuutakin leikkaamaan, mulla on maan rumin tällä hetkellä kun en oikein oo uskaltanut saksia sitä. Yksi naapuri jo piikittelee, senkin takia jäänyt, on silläkin jotain tekemistä :)) Mutta kohta taitaa mennä enemmän banzai puolelle kuin bonzai.. mitä sitä ei tekis naapurisovun puolesta.

Kalkkia sais levittää. Kun vaan löytäis sen kasvimaan. Tuolla on polviin asti lunta.

• iinpä sitä on...lunta...mulla reuhahti amaryllikset kukkimaan.Huonompi puoli on et ne kukkavanat on miltei 150....mikä hemmetti tätä paikkaa vaivaa kun kaikki kasvaa ihan älyttömästi.
        Oleks nähnyt kolmemetrisiä ritarinkannuksia?
        Jos et ni tuu ens kesänä katsoon.
        Muutaman saniaisen istutin ulos ja nuy ne peittää yhden seinän.
        Vattua yhden karpin aikoinaan laitoin ja se leves talon taakse koko mitalle?

• anjaniina_ kirjoitti:

iinpä sitä on...lunta...mulla reuhahti amaryllikset kukkimaan.Huonompi puoli on et ne kukkavanat on miltei 150....mikä hemmetti tätä paikkaa vaivaa kun kaikki kasvaa ihan älyttömästi.
        Oleks nähnyt kolmemetrisiä ritarinkannuksia?
        Jos et ni tuu ens kesänä katsoon.
        Muutaman saniaisen istutin ulos ja nuy ne peittää yhden seinän.
        Vattua yhden karpin aikoinaan laitoin ja se leves talon taakse koko mitalle?

No en oo nähnyt.. enkä usko ennenkuin näen ;D *vonkuu itelleen patjapaikkaa*
        Vatut on kyllä pahoja leviämään, mutta saniaiset on vaikeat saada edes pysymään.

Mä tapoin mun ainoan viherkasvin tänä talvena :/ Ja se oli lisäksi joku mesikasvi, ois pitänyt kestää näitä mun kuivia kausia. Nyt on enää yksi kaktus jäljellä.

• Hei kun keikuskelen

Ihan Yes-ilma täällä. Kävin minäkin nakkelemas lumet veks. ei ollut paljoa lunta, mutta sen verran, että posket tuli punaaseksi.

Valostumiset, joo niitä onkin ooteltu. Tuntuu ihan, että pääkin valostuu sitä mukaa, ku luonto herää.

Talviloma alkaa parin viikon kuluttua. Ehei, en to-del-la-kaan vedä suksia kinttuihin.
      Lähden reissuun ja sitä täs oottelen innolla. Tarttee vielä keksiä kissoille hoitaja, niin ei tartte niitä murehtia:)

Onhan kivaako? Jepulis, tottahan toki on:)

• Tuosta valosta ja D-vitamiinista olikin puhe viikonloppuna.Ravintoterapeutti saarmnas D-vitamiinin tärkeydestä.
        Sano et jokainen suomalainen tartis oikein hevoskuurin sitä.
        Kai se sit pitää alkaa syömään....
        Juu, en minäkään lähde suksimaan suosiolla, minun kinttuihin ei laudanpätkiä sidota ;)

• anjaniina_ kirjoitti:

Tuosta valosta ja D-vitamiinista olikin puhe viikonloppuna.Ravintoterapeutti saarmnas D-vitamiinin tärkeydestä.
        Sano et jokainen suomalainen tartis oikein hevoskuurin sitä.
        Kai se sit pitää alkaa syömään....
        Juu, en minäkään lähde suksimaan suosiolla, minun kinttuihin ei laudanpätkiä sidota ;)

Eiks oo kumma, justsa vähän aikaa kirjoiteltiin et lisävitamiineista on vain haittaa terveydelle ja ei saa syödä vitamiineja ja nyt taas pitäis syödä...huh huh...jos ottais vain joka toinen viikko.

• miljoona kirjoitti:

Eiks oo kumma, justsa vähän aikaa kirjoiteltiin et lisävitamiineista on vain haittaa terveydelle ja ei saa syödä vitamiineja ja nyt taas pitäis syödä...huh huh...jos ottais vain joka toinen viikko.

No tos D-vitamiinissa on kyllä järkee.Suomalainen ei saa talvella mistään D-vitamiinia...
        Sikäli se kyl uppoo mun järkeen

• anjaniina_ kirjoitti:

No tos D-vitamiinissa on kyllä järkee.Suomalainen ei saa talvella mistään D-vitamiinia...
        Sikäli se kyl uppoo mun järkeen

Jep. Minä syön talvisin yhden purkillisen ja myös kalkkia kun en juo maitoa. Kesät pidän taukoa...

• miljoona kirjoitti:

Jep. Minä syön talvisin yhden purkillisen ja myös kalkkia kun en juo maitoa. Kesät pidän taukoa...

Joo, pitää alkaa katseleen tilaisko vaik ebaystä...
        Mä en kans maidosta välitä, vichyvesi riittää mainiosti ;)
        Joskus otan jotain monivitamiinia ja arginiinia...

• anjaniina_ kirjoitti:

No niinpäs oli ;)
        Juh, se vaikuttaa verenkiertoon ja on muutoinkin terveellistä.
        Pähkinöistä saa kans arginiinia...
        Joo, ei siitä taida olla parisuhteen ainoaksi korjaajaksi, mut mieht vilistää kuin kanit, jos ;))))

Minä taidan ostaa seesamsämpylöitä kullalleni. Niin ja kaakao olisi hyväksi myös miehille, mut kun ei niitä saa helpolla sitä juomaan, niin tummaa suklaata sit iltapalaksi, hih hih..noin niinku ennaltaehkäisyä.

• miljoona kirjoitti:

Minä taidan ostaa seesamsämpylöitä kullalleni. Niin ja kaakao olisi hyväksi myös miehille, mut kun ei niitä saa helpolla sitä juomaan, niin tummaa suklaata sit iltapalaksi, hih hih..noin niinku ennaltaehkäisyä.

No nih, siel ei ole rouvalla päänsärkyä sitten tänä iltana ;))

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. IL - Kansanedustaja tehnyt ITSEMURHAN eduskuntatalossa!!

"IL:n tiedot: Kansanedustaja tehnyt itsemurhan Eduskuntatalossa Iltalehden tietojen mukaan kansanedustaja on tehnyt its
      Maailman menoa
      417
      9171
    2. Eemeli Peltonen teki itsemurhan eduskuntatalossa

Kevyet mullat sitten vaan. Ei mulla muuta.
      Maailman menoa
      189
      3780
    3. Kuka pistetty kylmäksi

Ketähän joutunu puukkohipan uhriksi? Tietääkö kukkaan?
      Kajaani
      21
      2248
    4. Mietin että

Onko tarinallamme vielä luvussa tilaa kohtaamiselle vai jääkö se tähän.
      Ikävä
      87
      1393
    5. Kaipaatko sinä

Yhtään meidän katseita
      Ikävä
      116
      1168
    6. Postilaatikoista

Tuntuu kaikki tietävän tekijän/tekijät, mutta miksi nimiä ei julkaista???
      Kihniö
      27
      1155
    7. Sylikkäin.

Sylikkäin, suudellen. Milloin haluaisit näin nainen tehdä ? Vain häntä ajatellen 😘. Tietenkin jos häntä asia kiinnosta
      Ikävä
      66
      1122
    8. Eemeli Peltosen viimeinen postaus Facebookissa!

"Olen ollut kevätistuntokauden viimeisillä viikoilla paljon poissa eduskuntatyöstä. Sain toukokuussa hyvää hoitoa HUSiss
      Maailman menoa
      79
      1118
    9. Oletko samaa mieltä

Että on parempi olla erillään?
      Ikävä
      75
      1110
    10. Nainen arvaa kuka

En ikävä kyllä elä enää pitkään
      Ikävä
      55