Ydinnaulan poisto sääriluusta, kokemuksia?

duppiduu

Keneltä poistettu, haluaisin kuulla toipumisajasta ja kivuista sen jälkeen. Lääkäri sanoi että siinä on vain haavojen parantelu, mutta vähän epäilen että jotenkin tuntuu että saattaisi tulla jotain luukipua kun nyhdetään se naula pois polven kautta ja sitä alhaalla paikallaan pitävät ruuvit poistetaan (ja kai polvessakin on ruuveja). Ei kuulemma tarvitse keppejä. Sairaslomaa viikko tai kaksi. Onko tosiaan näin simppeli operaatio? Onko teille tehty selkäydinpuudutuksessa vai nukutuksessa?

18

7302

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tapis

      Minulta poistettu kuukausi takaperin ydinnaula säärestä.Keppejä tarvitsin kolmepäivää ja kipulääkkeitä viikonverran.Oli tosikovat kivut polvessa paripäivää.Nyt tuntuu jalka paremmalta kuin ennen leikkausta.sairauslomaa n.2kk.

    • duppiduu

      Kiitos tapis.
      Sairaslomaa 2kk?! Kuinka pitkä aika sinulla on alkuperäisestä vammasta?
      Mitähän se mun lääkäri meinas kun sanoi että viikko tai maksimissaan kaksi, että vain haavat paranevat, ei pitäisi kipeytyä muuten, mutta kyllähän siinä siirretään polvilumpio jotenkin pois edestä kun nyhdetään naula pois sääriluun sisältä. Vähän ihmettelen että meneekö oikeesti noin helpolla. Pitäis kuitenkin osata varautua töiden ja muiden velvoitteiden kannalta.
      Tehtiinkö nukutuksessa vai selkäydinpuudutuksessa?

    • tapis

      Minun tapaturma sattui 7.12.2010.joten aikaa kulunut reilu vuosi.Minulle lääkäri sanoi että ei saisi täräytellä n.2kk:een.Minulla polvi vieläkin sellainen että rappusten kävely ylös sekä alas huonoa.Naulan poisto tehtiin selkäydin puudutuksessa.Minulla naula oli juuttunut hiukan kiinni joten voi olla tapauskohtainen kipujen osalta kuinka helposti saa naulan poistettua. Tsemppiä toipumiseen.

    • djjk

      Hm
      Mullekin sanottiin et vaan haavojen parantelua n. pari viikkoa ja ota varoiksi kepit mukaan , mutta heti saa varata kaikel painolla.. Kotkassa...

    • Juhaka3

      Eilen poistettiin minulta ydinnaula nukutuksessa, polven alapuoli tosi kipeä ja lääkkeitä rouskutetaan kouratolkulla että kipu pysyy poissa. Heti saa varata tuolla jalalla mutta sauvat on silti hyvä olla tukena. Uskon että parin viikon sisällä pärjää jo ilman sauvoja.

    • Päivä kerrallaan

      Juhaka3 miten sulla tänä päivä nä menee?onko polven kipu parantunut.Mitkä ovat hyödyt ja haitat näissä operaatioissa,jos esim.ydinnaila poistetaan,niin helpottuuko polven kipu sen jälkeen?

    • pelokas2

      Minulla ollut ydinnaula kesäkuusta 2005 lähtien. Nyt pitäis mennä poistattamaan,kun on polveen tulossa tekonivel, tai oikeastaan molempiin. Lonkkiin jo laitettu tekonivelet.Olen saanut kammon leikkauksia kohtaan,koska sain vasemmen lonkan tapauksessa sairaalabakteerin ja menin tosi huonoon kuntoon. Kuukauden tiputuksessa ja sen jälkeen vielä kuukausi antibiootteja.

    • Herra27v

      Kestikö teillä polvessa kipu kuinka kauan ydinnaulauksen jälkeen? Itselläni nyt 9kk kulunut, eikä kipu ole vieläkään poistunut, aamut on hankalia ja työni on seisoma työtä. Mites kävely, palautuuko kävely normaaliksi, itse könkkään oikeastaan juuri tuon polven takia ja rappusissa kuljen vaikeasti

      • Nana37

        Itsellä gammanaulat molemmissa reisiluissa. Toinen puoli ollut nyt 6kk ihan älyttömän kipeä, naulan todettiin olevan poikki, mutta ei kuulemma haittaa... En vain pysty enää kävelemään kunnolla enkä kiipeämään portaita tai nukkumaa kivun vuoksi, vaikka tramalia syön paljon. Onko teillä ollut oireita vai miksi naulat on poistettu?
        Itsellä ensi viikolla kirurgi ja vaadin poistoa, tai mikä lie kivun aiheuttaa. Toinen puoli on ok. Naulat olleet nyt 4 vuotta.


    • MCPA

      Reisi polven yläpuolltapoikki t-2 ydin naula kesäkuun lopulta kintussa. Ylös jäänyt ruuvi hankaa nivelpintaa ja tankokin tuntuu siellä olevan myös.Maaliskuussa Kotkassa ruuvit ja naula pois.Ei kuulu ihmisen roppaan tällaset osat .Särkyä ja vihlomista on,saas nähä mitä poiston jälkeen on.

    • JormaHelena

      Onko uusia kokemuksia ruuvin tai ydinnaulan poistosta ja sen vaikutuksesta polven tuntemuksiin?

      Itsellä nyt lähemmäs vuosi sääriluun naulauksesta ja polvessa tuntuu joka askeleella, erityisesti rappusia noustessa. Kyykkyyn meneminen on myös varsin epämiellyttävää.

    • ihmeennopeasti

      Pojalle ydinnaulaus 4.5., kolme päivää ja kotiin, päivän päästä tulehduksen takia takaisin viikoksi, Alussa erittäin kivulias, tulehduksen aikana ei pystynyt varaamaan. Nyt ennen juhannusta sai jättää kepit pois, naulasta tai ruuveista ei mitään tuntemuksia tai kipua, kyykkyyn voi mennä melkein kokonaan , fysioterapia alkaa ensi viikolla ja pitäis päästä 2-3 viikon kuluttua pelikentille takaisin. Naula ja ruuvit jätetään jalkaan.

    • Jalkapuoli

      2014 olin onnettomuudessa, 2015 otettiin naula pois ku oli liian pitkä ja rikko polven. Poiston jälkeen jalka oli niin järettömän kipeä että minut nukutettiin uusiksi ja kun heräsin minulle laitettiin kipupumppu. Tänäkin päivänä joudun käymään fysioterapiassa joka viikko ja syömään kipulääkkeitä päivittäin.

    • Anonyymi

      Joutuuko jäämään yöksi sairaalaan poistossa?

      • Anonyymi

        En tiedä mutta luulis että pari päivää ny aina olis sairaalas...


      • Anonyymi

        Ei joudu jäämään yöksi. Itselläni oli leikkaus klo 13, kotiin klo 16:30.


    • Anonyymi

      Olkavarressa ydinnaula 2 vuotta. Jäätynyt olkapää melkein saman verran. Välillä töissä. Käsi rasittuu tosi herkästi ja on kipeä
      . Loppuukohan koskaan? Naulaa ei poisteta. Lääkkeet ei kokonaan poista kipua. Kotityötkään kaikki ei onnistu. Toivottavasti joskus helpottaa.

    • Anonyymi

      Minulta poistettiin eilen ydinnaula ja ruuvit sääriluusta. Minä pyysit että tehdään nukutuksessa. Kipu ei ole niin kova kun silloin se ydinnaula laitettiin. Pystyn varaamaan koko painon jalalle mutta polvessa on isoin kipu niin sen takia otin kepit apuun. Saikkua sain viikon verran.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      181
      1673
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      60
      1170
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      55
      937
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      69
      829
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      134
      806
    6. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      38
      761
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      758
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      699
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      674
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      308
      643
    Aihe