Mikä siihen auttaisi?
Nukun huonosti yöt.
38
415
Vastaukset
- lll
Zopiklon 7,5 mg
- sitroen.
Zopiklon tai Imovane puolikas illalla. Jos ei tehoa niin sitten toinenkin puolikas. Nukuttaa 4-7 tuntia. Tarvittaessa herätessä taas puolikas.
Näin on mennyt yli 20 vuotta ja menee loppuun asti.
Päiväunia ei Zopiklon tai Imovane saa aikaan. En ole tosin kokeillut kuin kolminkertaista annosta. Aikanaan yritin joskus nukkua varastoon ensimmäiseen yövuoroon, vaan ei mitään vaikutusta. Piti valvoa sellainen noin 25 tunnin pätkä mihin kuului se ensimmäinen yövuoro...
Kokeilin joskus melatoniinitabletteja. Ei mitään vaikutusta paitsi lompakossa. sitroen. kirjoitti:
Zopiklon tai Imovane puolikas illalla. Jos ei tehoa niin sitten toinenkin puolikas. Nukuttaa 4-7 tuntia. Tarvittaessa herätessä taas puolikas.
Näin on mennyt yli 20 vuotta ja menee loppuun asti.
Päiväunia ei Zopiklon tai Imovane saa aikaan. En ole tosin kokeillut kuin kolminkertaista annosta. Aikanaan yritin joskus nukkua varastoon ensimmäiseen yövuoroon, vaan ei mitään vaikutusta. Piti valvoa sellainen noin 25 tunnin pätkä mihin kuului se ensimmäinen yövuoro...
Kokeilin joskus melatoniinitabletteja. Ei mitään vaikutusta paitsi lompakossa.Lääkäri tarjosi noita joskus, käytin jonkin aikaa mutta lopetin.
Unen saan ilmankin, eikä haittaa vaikka työkin on yötyötä. Kuusi tuntia meni nytkin ja kai vielä tulee otettua tunnin tirsat ennen töihin menoa. Mutta täytyy sitä jotakin näin päivälläkin tehdä joten...yohuuhkaja kirjoitti:
Lääkäri tarjosi noita joskus, käytin jonkin aikaa mutta lopetin.
Unen saan ilmankin, eikä haittaa vaikka työkin on yötyötä. Kuusi tuntia meni nytkin ja kai vielä tulee otettua tunnin tirsat ennen töihin menoa. Mutta täytyy sitä jotakin näin päivälläkin tehdä joten...Niin, unohtui sanoa, että unilääkkeeksi riittää että kävelen aamulla töistä kotiin. Sellainen reipaan tunnin liikunta, tänään tosin auraamattomilla kävelyteillä joltistakin kahlaamista...
- Pieta O
Onko sun pakko nukkua?
Jätä yksi yö väliin niin kyllä uni maistuu seuraavana yönä. Jos ei vielä toimi niin jätä seuraava yö väliin, niin jos ei toimi, niin kerro, syy on jossain muualla nukkumattomuudessasi.
Hyvää päivänjatkoa! - hmmmmmmmmmmmmmmmmmmm
Lopeta pelaaminen yöllä.
- paras unilääke tv
Katso telkkaria, nukahdat siihen sohvalle. Niin minulle aina käy. Parhaimmassa tapauksessa nukun ainakin puoli kahteen. Olen nukkunut joskus koko illan ja sitten kun olen kömpinyt oikeaan sänkyyn, en ole saanut unta. Mutta ei ihme, jos olen koko illan nukkunut ja yölläkin puoli kahteen asti. Onneksi en ole enää työelämässä, päivälläkin voi nukkua. Niin käy hyvin useasti kun katson telkkaria. Parhaimmat ohjelmat, jotka välttämättä haluan katsoa, olen laittanut tallennukseen. Kun niitä sitten yritän päivällä katsoa, nukahdan taas. Enpä ole stressantunut siitä, että yöllä joskus valvon juuri yllämainitusta syystä. Sama kai milloin sitä nukkuu!
- nukkumaan oppinut
Huonounisuus on todella viheliäistä. Itse olen kärsinyt vaivasta usean vuoden ajan. Kaikkein kauheinta on, kun on väsynyt, muttei uni tule. Sitä ei voi sellainen ymmärtää, joka ei ole itse kärsinyt huonounisuudesta.
Käytin itse viimeisinä työvuosina mietoa unilääkettä ja menin ajoissa sänkyyn, tuuletin makuuhuoneen hyvin ja pidin lämpötilan sopivana (ei liian lämmintä), alle 20 asteessa. Myös tyynyn koostumus on tärkeä, siis mikä tuntuu hyvälle.
Nykyään vuoden eläkkeellä oltuani, olen oppinut nukkumaan, kun ei enää ole työstressiä, eikä aikaisia aamuherätyksiä. Päiväunien nukkumisestakaan ei ole haittaa unensaantiin iltaisin.
Aloittaja ei kertonut, onko vielä työelämässä. Tässä kuitenkin omia kokemuksiani.- mrs. Morgan
Ei tarvitse noita kaikenmaailman kemikaaleja = unilääkket käyttää on parempiakin keinoja. Osta Captain Morgan rommia, ota aimo napanteri Coca colalla ja jo uni maistuu, ei huomaakaan kun seuraava päivä valkenee. Ei ole sitä pöhnästä oloa kuten kemikaaleilla., tietysti vain yksi tömäys captain Morgania pienessä mukissa.
- nukkumaan oppinut
mrs. Morgan kirjoitti:
Ei tarvitse noita kaikenmaailman kemikaaleja = unilääkket käyttää on parempiakin keinoja. Osta Captain Morgan rommia, ota aimo napanteri Coca colalla ja jo uni maistuu, ei huomaakaan kun seuraava päivä valkenee. Ei ole sitä pöhnästä oloa kuten kemikaaleilla., tietysti vain yksi tömäys captain Morgania pienessä mukissa.
Nuo viinan avulla nukahtamiset voi unohtaa kokonaan. Kemiallinen uni ei ole kunnon unta.
Moista rommia en kyllä tietääkseni ole maistanutkaan, onko juuri siinä jotain erikoista ??
Mitään unilääkkeitä en eläkkeelle siirtymisen jälkeen ole tarvinnut. mrs. Morgan kirjoitti:
Kokis on kemikaali jos mikä.
Täydennettynä vielä kofeiinilla.- untamo ko
mrs. Morgan kirjoitti:
Stressaako, kärsitkö lihasjännityksestä tai kivuista?
Alkoholituotteet voi kyllä rentouttaa, mutta vaarana siinäkin riippuvuuden syntymineen. Paitsi korkea hinta myös omat ongelmansa siinäkin. (:..:) - mrs Morgan
minttupuu kirjoitti:
Kokis on kemikaali jos mikä.
Täydennettynä vielä kofeiinilla.Voithan käyttää lämmintä vettä cociksen tilalla.
mrs Morgan kirjoitti:
Voithan käyttää lämmintä vettä cociksen tilalla.
En, koska en juo sitä rommiakaan.
Ja alkoholikin on kemikaali.
- Kaltto
Väyrysen tanhuvideo. Kovempiin unettomuuksiin suosittelen samaisen herran elämänkertaa.
- nukkua...
Hänhän katsoo itään ja länteen??
- ilman lääkkeitä,,,,,
Ei mikään. Jos ei nukuta niin ei auta silmien kiinni pitäminen, ei kyljeltä toiselle vaihtaminen, eikä seljälläänkään makaaminen.
Olen katsellut öisin tähtiä, silloin kun ne näkyvät, tai kuun valaisemaa maisemaa. Olen pimeällä laskenut aidan yli hyppiviä lampaitakin siihen asti kunnes se musta pässi ei jaksa enää hypätä aidan yli vaan rösähtää aidan päälle.
Olen yrittänyt rentouttaa itseäni aloittamalla jaloista ja siirtymällä lopulta päälaelle, ei auta.
Valvon joskus aamuun asti.Joskus nukun päivällä muutaman tunnin jos satun nukahtamaan, joskus siirtyy nukkuminen seuraavaan yöhön.
Pitänee tässä taas painaa päätä tyynylle, jospa uni tulisi. Kokeillaan.
Hyvää yötä! - sleepless?
tässä valvon minäkin. Yritin jo kerran mennä nukkumaan, vaan eipä tullut unta. Nyt seilaan täällä netissä. Kaipa se uni pian minutkin löytää.
- ||||||||||<<
Miuta ovat auttaneet mieliharjoittelut kauniissa aiheissa, ajoissa.
Jos ei muu, niin Tenox 20 mg.
Viinan voimaan en usko, se sammuttaa, mutta sen jäljeen valvottaa.- sitroen.
Tenox ei passannut minulle. Hyvin nukutti, mutta päivät olin hirveän rauhaton. En voinut paikallani istua ollenkaan.
Paikkaunnan apteekkari myöhemmin kertoi, että on olemassa pieni ihmisryhmä, jolle käy just näin.
Menin työpaikkalääkäriille ja hän antoi Imovane-reseptin, viikon sairaslomaa ja viikoksi jotain onnellisuuspillereitä. Oli ne metkoja pillereitä: vaikka sattui sellaista, minkä olisi pitänyt viimeisen päälle v*tutttaa, niin ei kun nauratti vain!
Se Tenox tuli Halcionin jälkeen. Luin Hesarista yhden lääkärin kertomuksen, että häneltä on monta asiakasta kuollut siihen. Ensin tulee painajaisunia, sitten lihasmuutoksia ja kun ne yltävät sydämeen asti, tulee kuolema. Minulla oli jo painajaisunia...
- .
Minäkin nukun päivällä paremmin.
- naapurin täti
Taidan olla onnekas, en ole uneton vaan kausinukkuja, välillä nukun kuin pieni possu, välillä pari tuntia yössä.
Syy tähän on viisi vuotta työssäkäyvänä omaishoitajana. Mies pörräsi sekavassa mielentilassa kaikki yöt ja aamulla piti nousta töihin. Unilääkkeitä hän ei voinut käyttää, oli Parkinson ja dementia. Minä taas en voinut käyttää unilääkkeitä kun oli pakko herätä jos hän aikoi lähteä ulos keskellä yötä tai vaikka sytyttää nuotion olohuoneeseen, sitäkin sattui.
Opin nukkumaan tunnin parin pätkissä, siitä pois oppiminen on vienyt vuosia.
Enää en ota stressiä jos en saa unta, lueskelen ja yritän rentoutua. Ei ole pakollista ylösnousemisaikaa paitsi kesällä, silloin hoidan lapsenlapsia ja nukun huonosti koska on pakko nousta aamulla ajoissa. - TV.
Minulla on telkkari makuuhuoneessa niin että sängystä on helppo katsoa tai kuunnella jos ei halua pitää silmiä auki. Panen uniajastimen päälle, noin tunnin päästä sammuttamaan.
Tämä tepsii minuun.
Olin myös omaishoitaja, vaikkain eläkkeellä. Joka yö joutui nousemaan useamman kerran, onneksi lähes aina nukahdin heti uudelleen.- unikko,,,
Minua auttoi mirtatzapiini. Nukun kuin tukki pitkän yön. Hieman olen aamusella pökkyräinen, mutta se on pieni vaiva unettomuuteen nähden.
- tiesithän?
unikko,,, kirjoitti:
Minua auttoi mirtatzapiini. Nukun kuin tukki pitkän yön. Hieman olen aamusella pökkyräinen, mutta se on pieni vaiva unettomuuteen nähden.
Niin, kyseinen lääkehän on masennuksen hoitoon.
tiesithän? kirjoitti:
Niin, kyseinen lääkehän on masennuksen hoitoon.
pienillä annoksilla sitä käytetään juurikin unettomuuden hoitoon.
- tenox 10 mg
minttupuu kirjoitti:
pienillä annoksilla sitä käytetään juurikin unettomuuden hoitoon.
On paljon hyviä nukahtamislääkkeitä, joita määrätään unettomuuteen. Masennuslääkkeet määrätään masennukseen. Annos ei liene kovin pieni, jos aamulla on pökkyräinen olo.
- kattiliinis
tenox 10 mg kirjoitti:
On paljon hyviä nukahtamislääkkeitä, joita määrätään unettomuuteen. Masennuslääkkeet määrätään masennukseen. Annos ei liene kovin pieni, jos aamulla on pökkyräinen olo.
Kyllä minä välttäisin myös masennuslääkkeiden käyttöä jatkuvasti unilääkkeinä. Hoidollinen vaikuttavuukin niillä alkaa vasta 3 viikkoa lääkkeen aloittamisen jälkeen. Lisäksi niistä eroon pääseminen on usein vaikeaa.
tenox 10 mg kirjoitti:
Voi kissinpissi, en mä oo keksiny että mirtatsapiinin yks indikaatio on unettomuus.
Pökkyräisyys kait yksilöllistä, voi se pökkyrä jollekin tulla tennareistakin.- ei kannata inttää
minttupuu kirjoitti:
Voi kissinpissi, en mä oo keksiny että mirtatsapiinin yks indikaatio on unettomuus.
Pökkyräisyys kait yksilöllistä, voi se pökkyrä jollekin tulla tennareistakin.Niin masennuspotilailla voidaan kyseistä lääkettä käyttää unen laatua parantamaan, mutta pelkäksi nukahtamislääkkeeksi sitä ei määrätä.
- JK
Vai niin
- Lorena*
Vastakkain asettelen otsikon "Nukun huonosti yön" -mikä auttaa?
"Mikä virkistää kun väsyttää?"
Jatkan käytätkö piristeitä, en nyt tarkoita amfetamiinia tms. vaan ihan käsikauppalääkkeitä, kahvia ja teetä väsymyksestä aiheutuvan haukotuksen ehkäisyyn?
Jos olen niin riivatun väsynyt ja on lähdettävä vielä yhteen sessioon, otan silloin Berocca monivitamiini tabletin veteen liuotettuna ja jo on taas vauhti päällä ajatus kulkee aiheessa.
Varsinkin ip:llä otettuna ei tarvitse kyllä unesta haaveilla moneen tuntiin, menee musiikin kuunteluun tai TV:n tuijotteluun iltayö. Onhan näitä virkistäviä vitamiineja monenlaisia tietty coffeiini kahvin muodossa hyvää virkeyttä antavaa juomaa. Toivottavasti TVH-laitos ei keksi kieltää kahvin juontia suomalaisilta!!!!
- surlas
Minulla on sellainen kokemus mainitsemastasi monivitamiinivalmisteesta viimeisiltä työvuosilta, että aamupillerin nautittuani tunsin olevani jopa ylivireä ja liiankin tarkkaan huomasin ainakin muiden "virheet". Niinpä jätin sen pois.
Ja siitä kahvista. Kahvintuottajathan ovat teettäneen jos jonkinlaista tutkimusta, jotka puoltavat kahvin terveydellisiä vaikutuksia.
Hyvin on uni tullut, kun syön päivittäin vain D-vitamiiniä ja nautin eläkkeellä olosta ja liikun paljon. - Nuku sit
kuten minä illasta, niin on aikaa yöllä olla netissä.
- Jyystin
Jyystä ittees niin kauan että oot ihan puhki. Niin kauan ettet jaksa enää sormeeskaan liikauttaa. Ihme jossei nukuta.
- tiinaex...
yritän tässä kerätä virkeyttä hyvin nukutun yön jälkeen ja lähtee pikku poitsun kanssa jumppaan ennen töihin menoa katotaan kuinka se tuo tähän lauantaihin puhtia vai viekö pois viimeisetkin sen näkee sit ilmeisesti oletetaan että lapset herää aikaisin kun jumppa alkaa jo varttia vaille kymmenen rattoisaa lauantaita kaikille.
- valvomo
kato tylsää leffaa joka kestää tosi kauvan.
- kohta nukkumaan,,,,
alottajalle :
nukutko tosiaan huonosti ?
niin minäki
toisinaan otan nukahtamis pillerin, niin ajattelin ottaa nytkin, rakastan nukkumista, en koskaan enään tahtois herätä, aamu tulee aivan liian aikaisin, mistähän senki kiireet johtuu.
joku sanoo , " haudassa keriää nukkua "
onkohan mulla ja sulla kiire hautaan, ku haluttaa aina nukkua ?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen miettinyt kauan
miten reagoisin, kun näen sinut taas. Ehkä ladannut tuohon hetkeen liikaa odotuksia. Ja sitten kun lopulta olit siinä, h413867- 843750
- 1213408
- 1452807
- 1582164
Vanhempi mies
Jos yritän ajatella sinut pois sydämestäni, ikävä ja surullinen kaipuu tulee kaksin verroin kovempana. Olit mun unessa282072Ostiko maailma sinut minulta?
Kun et enää resonoi kuin ennen. Kun et enää ihmetellen katso ympärillesi ja pohdi mitä mäen takana on? Ymmärrän ja tue202048- 401669
- 681288
Minna Kuukka joutui jekuttamaan ovelasti TTK:n takia - Tästä oli kyse - Tunnustaa: "No joo, joo..."
Symppis Minna Kuukka! Minna on kyllä erinomainen valinta Tanssii Tähtien Kanssa -oppilaaksi - vai mitä mieltä olet? To261135