Käyttäjäkokemuksia Volvo V70 2.0D

JJ75

Kiikarissa 40 thkm ajettu Volvo V70 2.0D ja käyttäjien kokemuksia kaivattaisiin lähinnä kestävyydestä?

Nykyinen auto VW Passat, jolla ajettu noin 50 thkm. Ollut ihan kelpo peli mutta talvella pakkasilla ongelmia EGR-venttiilin toimivuuden suhteen, sekä jäähdytinnestettä häviää vaikka ei vuoto kohtaa nähtävissä. Huollossa ratkaisu EGR-venttiili ongelman oli talvella pidettävä nokkamaski jonka piti vielä itse maksaa. Takuu loppuu parin kk-päästä ja taitaa vaihtua autokin. 5 vuotta sitten omistin Volvo S40:sen jolla ajoin 90 000 km ja se toimi kyllä erittäin hyvin joten ehkä Volvoon palataan, mutta tuosta V70 2.0 olen kuullut sekä hyvää että pahaa luotettavuuden suhteen.

16

13724

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jacksoni

      Itsellä kokemusta ko autosta n. 1,5 vuoden ajalta ja pelkästään positiivista voin sanoa. Ei EGR-ongelmia ja talviautona muutenkin mitä parhain. Sporttiauto se ei ole, mutta ihan hyvin kaksilitrainen sitä vie. Auton mukavuus on todella hyvä ja kulkee kuin juna. Kulutus oli mulla 5,5 - 6 litran välillä. Sitä ennen oli pari V50:stä samalla koneella, täysin viattomia molemmat. Nyt alla v60:n...

    • volvokuski aina

      Itselläni on juuri tuo kyseinen 2.0D Summum ja täytyy sanoa, että aivan mieletön peli. Moottori on ihan hyvän kokoinen, liikuttaa hyvin maantiellä ja missävain oikeestaan, eipä ole suurempaa kaivannutkaan vanhan bensasyöppö 2.5T:n jälkee. Ostin 2008 uutena ja nyt lähestyy 150000km ja ei vian vikaa ole ollut. Erittäin taloudellinenkin kuten edellinen sanoikin. Matka-ajoon täydellinen auto, ei lapinreissuillakaan puuduttanut; aivan mielettömän hyvät penkit. Kai niitä maanantaikappaleita löytyy mutta oman toimivuus on ollut erinomaista, ei voi parempaa autoo toimivuudessa edes kuvitella.

    • Vähällä pääsee

      Mulla 8v vanha D5:nen kun tänään kävin tankilla ja katoin kilometrit oli vieny kaupunki maantieajossa yhteensä 6.39 litraa/100km että vähällä menee.

    • 2,0d ja toinen T5

      reilut 100 tkm oli mittarissa ostettaessa ja nyt 40 tkm lisää, pikkaisen tietokoneen keskikulutusmittari optimistinen ja superpakkasilla piti lisätä jäänestoa, ei mitään muuta ongelmia

    • SS

      Kytkin menee satavarmasti ihan päreiks jossainvaiheessa. Osaa lentää pitkin teitä.

      Se nyt ei vaan kestä !!! Ei noin isoihin autoihin pitäisi edes tunkea muuta, kuin automaattilaatikoita.

      • jorinoija

        Ja kommentti kytkimen hajoamisesta perustuu siis....mihin? ei ainakaan faktatietoa taida olla?


      • SS
        jorinoija kirjoitti:

        Ja kommentti kytkimen hajoamisesta perustuu siis....mihin? ei ainakaan faktatietoa taida olla?

        Ikävä kyllä FAKTAA!!!! Vaikka ei sitä kukaan merkkiiliikkeissä halua myöntää.

        Kokeile ihmeessä, jos et usko. Mieti nyt, 2.5T työntää pihalle 209hv, 320 nm ja manuaalivaihteet. Ihan kauhee yhdistelmä. Ei ne kytkimen osat yksinkertaisesti vaan voi kestää. Se päivä tulee jokaiselle keppivaihteisella (V70, S80) ajavalle eteen....että osaa lentää.


      • gs birotor
        SS kirjoitti:

        Ikävä kyllä FAKTAA!!!! Vaikka ei sitä kukaan merkkiiliikkeissä halua myöntää.

        Kokeile ihmeessä, jos et usko. Mieti nyt, 2.5T työntää pihalle 209hv, 320 nm ja manuaalivaihteet. Ihan kauhee yhdistelmä. Ei ne kytkimen osat yksinkertaisesti vaan voi kestää. Se päivä tulee jokaiselle keppivaihteisella (V70, S80) ajavalle eteen....että osaa lentää.

        Minun mielestäni jos oikein muistan, niin niissä on rajoitettu vääntö 1 ja 2 vaihteilla.


      • SS
        gs birotor kirjoitti:

        Minun mielestäni jos oikein muistan, niin niissä on rajoitettu vääntö 1 ja 2 vaihteilla.

        .........Tulee se rajoitin vastaan joka vaihteella.


      • tupelo
        jorinoija kirjoitti:

        Ja kommentti kytkimen hajoamisesta perustuu siis....mihin? ei ainakaan faktatietoa taida olla?

        Varmaankin kaksoismassa vauhtipyörä on se mikä hajoaa. Järkeä voi käyttää ajaessa niin ei tule turhia hajoamisia.


    • Oppia ikä kaikki

      Mutta eihän tuossa 2.0D:ssä ole kuin 136 hv joten kyllä se kytkin kestää ja kaiken saa rikki väärällä käytöllä.Jos tehtaan mitotusten mukaan on auto niin kytkin myös kestää mutta jos näitä lisä kohennuksia niin sitten näyttää tulevan hankaluuksia.

    • JJ75_alkup

      Kävi nyt loppujen lopuksi niin että Passatti vaihtui Volvo V70 2.0T:hen kun kilometrit vähenivät noin 40 000 km/v 15 000 km:hän/v. Täytyy kyllä sanoa, että Passatti on hyvä auto ja jäähdytinnesteiden vähenemisen syy paljastui väärin asennettuun lohkolämmittimeen joka meni takuuseen. 80 000 km tuli täyteen ilman suurempia ongelmia, egr-venttiili on vain suunniteltu väärin suomen talveen, merkillistä sillä aikaisemmassa 1.9tdi koneessa oli sama ongelma. Volvossa vaan on sitä jotain extraa hyvän auton lisäksi.

      • Pasunisti

        Oliko sinulla Passat mallia 3C vai uusin B7? Mitenkä ajettavuus ja ajomelu kun vertaa Volvoa Passattiin?


    • Kangak

      Volvo 2.0T?

    • kytkin

      Volvo V70 2.4disel vm 2006 ja ajettu 389000 tkm ja kytkin vaan kestää ei mitään ongelmia manuaali 5 v

    • Soivapelion

      Muutama kk ollut Volvo V70 2.0 diesel. Aivan sairaan pieni kulutus! Yhdistetty ajo vie talvikeleillä vain 5-5.5 L /100. Dieselin käyntiääntä ei kabiiniin kuulu. muuten menee kui juna

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. En ole rakastunut

      Tai ihastunut sinuun. Kiinnostuin kyllä heti koska erotut massasta.
      Ikävä
      366
      3234
    2. Miksi suomalaisia vainajia säilytetään kylmäkonteissa ulkona? Näin kuolleita kohdellaan Suomessa

      Suomesta ei löydy enää tilaa kuolleille. Tänä päivänä vainajia säilytetään ympäri maata ulkona kylmäkonteissa. Kontit
      Maailman menoa
      141
      1260
    3. Olen ärtynyt koska

      minulla on tunteita sinua kohtaan. Tunteita joita en voi ilmaista. Kaipaan kaikkea sinussa. Siksi olen välillä hankala.
      Ikävä
      61
      1177
    4. Suomalaiset marjat loppuvat

      Suomalaiset marjat mätänevät metsään, koska ulkomaalaiset, lähinnä thaimaalaiset poimijat ovat huolehtineet suomalaisten
      Maailman menoa
      137
      1020
    5. Puhutko toisista ihmisistä

      pahaa, jotta näyttäytyisit itse jotenkin paremmassa valossa?
      Ikävä
      115
      826
    6. Haluaisin tietää

      mikä saa sinut tuntemaan olosi rakastetuksi. Ja sitten haluaisin mahdollisuuden tehdä juuri niin. 💔
      Ikävä
      46
      762
    7. Joku tukeva täti syyttää suomalaisia rasisteiksi Hesarissa

      ”Kaikki valkoiset ihmiset Suomessa ovat kasvaneet rasistiseen ajatteluun”, sanoo Maija Laura Kauhanen: https://www.hs.
      Maailman menoa
      160
      752
    8. Oli mukava tavata irl

      Sattuma toi sinut matkani varrelle. Ihmettelin sitä silloin, ehkä vähän vieläkin. Oli ilo jutella ja tuntea, vaikka nyt
      Ikävä
      23
      737
    9. Mitä teen väärin?

      Alkaa pikku hiljaa tympäsemään ainainen pakkien saanti. Eka ennen kun nähdään, miehet ovat kiinnostuneita viestittelemää
      Sinkut
      113
      727
    10. Yhteiskuntaa hyväksi käyttäjät

      Kyllä täällä Suomussalmellakin osaavat käyttää näitä Suomen etuja hyväksi. Vuokrataan ns. asunto lapselle että saa asu
      Suomussalmi
      40
      699
    Aihe