Eräs kahdeksankymppinen ihminen, jota en ole milloinkaan edes nähnyt, on jostain keksinyt puhelinnumeroni ja soittaa minulle työaikana noin kerran viikossa. Hänellä on aina sama asia: jonkun naapurin mies kulkee hänen jäljessään ja myrkyttää häntä. Olen yrittänyt kysyä, jotta mitenkä se mies sen myrkytyksen tekee, mutta tähän en saa vastausta. Olen kokenut, että on turha alkaa väittää, että ei kukaan teitä myrkytä, niinpä olen sanonut, jotta ei se myrkky ole vaarallista. Hänen mielestään se on vaarallista. Tämä ihminen elää yksin eikä hänellä ilmeisesti ole mitään kodinhoitajaa tai omaista, joka kävisi hänen luonaan. Joku voi ehkä nyt sanoa, jotta älä vastaa puhelimeen, vaan se puhelin pärisee niin kauan, että on pakko vastata. Sitten siinä onkin ympärillä olevilla ihmettelemistä, kun seuraavat tuota keskustelua.
Miten voisi auttaa häirikköä?
2
238
Vastaukset
- olenko kuuntelija?
Turhaan tähän miinusta aloitukseen on rastitettu.
Olin aivan oikeassa tulkinnassani, jotta tuo ihminen on dementoitunut. Ihmettelin vain, jotta kuinka häntä voisi auttaa. Nyt yllättäen löytyi joku sukulainen tms. joka oli sattumalta ottanut tähän vanhukseen yhteyttä ja totesi saman kuin minä, jotta jotain pitää tehdä tämän ihmisen suhteen. Nyt sosiaalihoitaja tulee tätä ihmistä tapaamaan. Mistäkö tiedän, no tuo sukulainen oli näköjään tutkinut vanhuksen kännykkää tai haastatellut tätä ja näin löytänyt numeron, johon vanhus on usein soitellut eli minulle. - suvussa samaa.......
Olipa hienoa, että oli vähän niinku onnellinen loppu. Hattua nostan sinulle, kun jaksoit kuitenkin ystävällisesti kuunnella vanhusta. :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suomalainen tutkimus paljasti oudon asian vasemmistolaisista - he häpeävät itseään
Kyllä, asia on faktaa. Suomalainen tutkimus osoittaa, että vasemmistolaisina itseään pitävät kansalaiset häpeävät itseää1383839Sosialismia Tampereella: Virallinen ilmiantolinja avautuu kaupungissa
Nyt siis mennään mansessa ihan justiinsa samaan malliin kuin entisessä Neuvostoliitossa, jossa saattoi ilmiantaa naapuri3362974Tätä et nähnyt tv:ssä: Frederik paljastaa - Totuus "haisevasta jäynästä" pehtoorille Farmilla
Frederik veti ns. herneen nenään ja päätti kostaa pehtoorille. Mitäs mieltä olet Frederikin "aamutoimista"? Lue jutt91872Ellen Jokikunnas paljastaa kyynelehtien Ralph-pojasta: "Apua..."
Ellen Jokikunnaksen ja hänen puolisonsa Jari Raskin perheestä ja taloprojektista Italiassa kertova Unelmia Italiassa -sa51608Oho! Vappu Pimiä teki "röyhkeän" teon - Onko sopivaa paljastaa tämä MasterChef-sarjasta?
Vappu Pimiä on astunut MasterChef Suomi -keittiöön ja liittynyt ohjelman legendaariseen tuomaristoon Helena Puolakan ja41089- 71934
Kaste tulisi tehdä apostolisella tavalla Ap. t. 2:38 mukaan
Apostolit eivät kastaneet kolminaisuuden nimellä vaan Jeesuksen alkuperäisen käskyn mukaisesti: Ap. t. 2:38 Niin Pietar38864- 44774
- 65741
Kuhmossa rallit alkoi ennen aikojaan
Paettiin polliisia törkeästi? Se tuo rallikiima on näemmä saavuttanu paikalliset tommi mäkiset kiljupäissään auton rat22728