sillointällöin otettava adgd-lääke ja kuka voi määrätä?

jeppisjeejee

Söin vuonna 2009 stratteraa lääketutkimuksen yhteydessä. Lopetin sen tutkimuksen, koska sain lumelääkettä ja yritin opiskella. Lääkkeeni vaihdettiin concertaan ja siitä taas stratteraan, jonka lopetin kun aloin odottamaan lasta. Nyt ois tarkoitus taas opiskella ja sain strattera reseptin ja söinkin sitä jonkin aikaa, ennenkuin mulle selvis että en saa kelaan b-lausuntoa, koska mulla ei ole hoitosuhdetta erikoislääkäriin ja ajansaamiseen menee kuukausia.

Concerta ei sopinut mulle ollenkaan, strattera sopi, mutta ei mul oo varaa maksaa sitä kun en saa kelan korvausta vielä piiiiitkään aikaan (joo sen saa takautuvasti, mutta en saa revittyy sitä rahaa ennen korvauksia).

Luovuin tästä syystä opiskelupaikastani. Äitini maksaa 20-vuotislahjaksi autokoulun ja pitäisi se siis aloittaa. Mua vähän jänskättää inssi ja teoriakoe ja mietin että olisiko niihin mahdollista saada jotain lyhytvaikutteista lääkettä ja voiko tavallinen tk-lääkäri sen kirjoittaa? Aikoinaan pääsin mopokorttitestit neljännellä läpi, juurikin tuon keskittymiskyvyttömyyden takia(en ole tyhmä ja olin harjoitellut TUNTEJA jokaiseen testiin mutta ei hermot kestänyt sitä aikaa) Olisi hyvä muutenkin olla, tulevaisuuden haasteita varten.

M

1

254

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • noppa1975

En usko, että kukaan lääkäri ei määrää ADHD lääkettä käytettäväksi vain silloin tällöin.

Onko sinnulla ADHD diagnoosi olemassa? Jos on, niin voit pyytää päästä helpotettuun teoriakokeeseen pääsyä. Samat kysymykset kyllä esitetään, mutta selkokielellä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Epäily: Oppilas puukotti kolmea Pirkkalan koululla

Tämänhetkisen tiedon mukaan ainakin kolme oppilasta on loukkaantunut puukotuksessa Pirkkalan Vähäjärven koululla. Myös e
      Pirkanmaa
      323
      8409
    2. Jos yhdistät nimikirjaimet

Jos yhdistät sinun ja kaivattusi ensimmäisten nimien alkukirjaimet mitkä nimikirjaimet tulee? Sinun ensin ja sitten häne
      Ikävä
      101
      6573
    3. Jos olisit täällä

Tosin en tiiä miks oisit. (Ja hävettää muutenkin kun ei muka muulla tavoin osaa kertoa tätäkään) Jos jollain pienellä
      Ihastuminen
      178
      3800
    4. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      81
      3325
    5. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      150
      2879
    6. Kyllä se taitaa olla nyt näin

Minusta tuntuu et joku lyö nyt kapuloita rattaisiin että meidän välit menisi lopullisesti. Sinä halusit että tämä menee
      Ikävä
      41
      2751
    7. Paljon niitä puheita

susta liikkuu. 🤮
      Tunteet
      45
      2743
    8. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      36
      2425
    9. Odotan että sanot

Sitten siinä että haluaisit vielä jutella kahdestaan kanssani ja sitten kerrot hellästi että sinulla on ollut vaikea san
      Ikävä
      22
      2416
    10. Pirkkalan koulussa puukotus, oppilas puukotti kolmea

Ilmeisesti tyttöjä ollut kohteena.
      Maailman menoa
      196
      2084
    Aihe