Söin vuonna 2009 stratteraa lääketutkimuksen yhteydessä. Lopetin sen tutkimuksen, koska sain lumelääkettä ja yritin opiskella. Lääkkeeni vaihdettiin concertaan ja siitä taas stratteraan, jonka lopetin kun aloin odottamaan lasta. Nyt ois tarkoitus taas opiskella ja sain strattera reseptin ja söinkin sitä jonkin aikaa, ennenkuin mulle selvis että en saa kelaan b-lausuntoa, koska mulla ei ole hoitosuhdetta erikoislääkäriin ja ajansaamiseen menee kuukausia.
Concerta ei sopinut mulle ollenkaan, strattera sopi, mutta ei mul oo varaa maksaa sitä kun en saa kelan korvausta vielä piiiiitkään aikaan (joo sen saa takautuvasti, mutta en saa revittyy sitä rahaa ennen korvauksia).
Luovuin tästä syystä opiskelupaikastani. Äitini maksaa 20-vuotislahjaksi autokoulun ja pitäisi se siis aloittaa. Mua vähän jänskättää inssi ja teoriakoe ja mietin että olisiko niihin mahdollista saada jotain lyhytvaikutteista lääkettä ja voiko tavallinen tk-lääkäri sen kirjoittaa? Aikoinaan pääsin mopokorttitestit neljännellä läpi, juurikin tuon keskittymiskyvyttömyyden takia(en ole tyhmä ja olin harjoitellut TUNTEJA jokaiseen testiin mutta ei hermot kestänyt sitä aikaa) Olisi hyvä muutenkin olla, tulevaisuuden haasteita varten.
M
sillointällöin otettava adgd-lääke ja kuka voi määrätä?
jeppisjeejee
1
217
Vastaukset
- noppa1975
En usko, että kukaan lääkäri ei määrää ADHD lääkettä käytettäväksi vain silloin tällöin.
Onko sinnulla ADHD diagnoosi olemassa? Jos on, niin voit pyytää päästä helpotettuun teoriakokeeseen pääsyä. Samat kysymykset kyllä esitetään, mutta selkokielellä.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1121431
Se helpottaisi oloa jos
Se toinen tietäisi että molemmat tykkäämme toisistamme. Se on asia mikä vaivaa ja ahdistaa minua vaikka tilanne olisikin881287Palsta kysely..
Mikä on mielestäsi hyvä ikäero parisuhteessa? Tulevassa/kuvitteellisessa tulevaisuuden suhteessa, voisitko harkita ”ott1341028- 68964
- 39887
- 71863
- 97857
- 75836
Haluaisin nainen vain välillä heilutella peittoa sinun kanssa
Mutta kuitenkin oltaisiin uskollisia toisillemme.53807Ihmeellistä millaisissa tilanteissa ajatukset kulkuun sinuun
Eilen seurasin kun ihmiset ajoivat kaupan parkkipaikalle ja menivät yhdessä kauppaan. Iski jotenkin ikävä. Mietin että39764