Naapurien ärsyttävimmät äänet !

Korvatulpat keksitty

Kaikki tämä tapahtuu lähes joka päivä klo 01.00 asti ja viikonlopulla luonnollisesti jopa klo 03.00.

1. Jatkuva kantapäillä kävely ilman että matka päättyy mihinkään.
2. Tavaroiden heittäminen lattiaan.
3. Saman jakkaran tai pöydän jalan voimakas siirtoääni lattiaan säännöllisin väliajoin.
4. WC-pytyn vetämiisestä voimakas kolautusääni.
5. Naisen voimakas orgasmin teiskentely ääni.
6. Lattiaan naputtelua ja voimakkaita lyöntiääniä.
7. Siivotessa tuolit ja pöydät saavat kyytiä ja muuta patteriin kolistelua.

290

13151

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • seinän takaa

      Pahinta on ehkä se vittumaiselta kuulostava juoruilu mumina, Sellanen ärsyttävä pölötys josta voi jo äänensävystä ja voimakkuudesta päätellä että naapuri haukkuu muita ja juoruaa.

      • hbgvfcfvgbhjm

        Onko sinulla jokin laite kuunteluun, vai kuuluuko ihan maitolasilla?


      • kaamoskaappi

        Jos on seinänaapuri ja kämppä oma ehdotaan, että asennat eristelevyt seiniin.


      • vitun häirikkö ämmä.
        kaamoskaappi kirjoitti:

        Jos on seinänaapuri ja kämppä oma ehdotaan, että asennat eristelevyt seiniin.

        Minun naapurini hakkaa tietokoneen näppäimistöä kaiket yöt !

        Sepä vasta onkin V*ittumaista kuunneltavaa.


      • tehoaa
        vitun häirikkö ämmä. kirjoitti:

        Minun naapurini hakkaa tietokoneen näppäimistöä kaiket yöt !

        Sepä vasta onkin V*ittumaista kuunneltavaa.

        nakkaa molotovin ryyppy ruudun läpi,johan loppuu vit-tuilu.voit varoittaa ennakkoon, ei tule niin paljon sanomista...


      • kyylä-naapuri

        Alakerran kyylä,kovaääninen akka;huutaa puhelimeen(vai jutteleeko itsekseen) niin kovaa,että kuuluu ihan selvästi meidän asuntoon.Tätä jatkunut 2v. minkä olemme asuneet tässä.
        Vieraita hänellä ei kuulemma käy,enkä ihmettele.....
        Tänään juuri huusi pihassa,että,portaissa ei saa kävellä edestakaisin?
        eli jos lähdemme ulos,emme saa tulla sisään??
        Vahtii ja kyttää ketä portaissa kulkee..
        Eräänä pvänä odotin vieraita,kuulin askeleiden tulevan ovemme taakse,olin menossa avaamaan ovea,kun kuulin kun askeleet lähtivätkin alas,avasin oven ;ehdin nähdä tämän kyylän menevän omasta ovestaan sisään!eli käy kuuntelemassa,ainakin meidän oven takana!!!
        Mitä tekisimme?pitäisikö käydä isännöitsijän juttusilla?mitä hän voi tehdä??
        Järkevään keskusteluun ,tämän kyylän kanssa ei pysty.


      • hiljaiset äänet
        vitun häirikkö ämmä. kirjoitti:

        Minun naapurini hakkaa tietokoneen näppäimistöä kaiket yöt !

        Sepä vasta onkin V*ittumaista kuunneltavaa.

        Miten se on mahdollista, eihän minunkaan koneesta lähde kuin hiljainen naputus, jonka vain itse kuulen, eihän sitä hakata tarvi.


      • Jdkfkflfiiidjdhdhsh
        vitun häirikkö ämmä. kirjoitti:

        Minun naapurini hakkaa tietokoneen näppäimistöä kaiket yöt !

        Sepä vasta onkin V*ittumaista kuunneltavaa.

        En usko, että se mitään tietokoneen näppäilyä on. Ite luulin aluks yks yö, että miyäs vittua?! Kuka tähän aikaan koneellan on? Myöhemmi tajusin, et hiiret siel juoksee seinie sisäs. Sori epäselvä kirjotus, oon känykällä


      • gsghjdga
        hbgvfcfvgbhjm kirjoitti:

        Onko sinulla jokin laite kuunteluun, vai kuuluuko ihan maitolasilla?

        tee niinkuin muutkin ihmisiä inhoavat, mykät suomalaiset tekee: muuta omakoti taloon johonkin pellon laitaan tai mihin lie perävittulaan. saa kuulemma "olla rauhassa"...


      • O - O

        Kannattaisiko muuttaa omaa asennetta ja kuvitella jotain positiivisempaa? Jospa siellä naapurissa suunnitellaan yhteisön hyväksi jotain mukavaa.;)


      • 22
        vitun häirikkö ämmä. kirjoitti:

        Minun naapurini hakkaa tietokoneen näppäimistöä kaiket yöt !

        Sepä vasta onkin V*ittumaista kuunneltavaa.

        Entä, jos et keskittyisi sitä kuuntelemaan. Tasaisesti jatkuvat äänet, kuten näppäimistön käyttö tai vaikka suihkun ääni on helppo jättää taustahälyksi, jos ei niitä kiukuissaan ola erikseen kuuntelemaan.


      • Finnhits :(
        hbgvfcfvgbhjm kirjoitti:

        Onko sinulla jokin laite kuunteluun, vai kuuluuko ihan maitolasilla?

        mua ainakin ********* jatkuva ördäys naapurissa,2-3t. välein herätään ja aletaan alusta "juodaan viinaa,tullaan viisaammiksi näin.." nuija asuttaa asunnottomia viina-vuokralla,meno sen mukaista


      • Paperinukke
        vitun häirikkö ämmä. kirjoitti:

        Minun naapurini hakkaa tietokoneen näppäimistöä kaiket yöt !

        Sepä vasta onkin V*ittumaista kuunneltavaa.

        Missä sä oikein asut. ..Paperitalossako?


      • poormanni

        -mettäläiset eivät opi kaupungissa asumaan!!


      • oikeasti
        vitun häirikkö ämmä. kirjoitti:

        Minun naapurini hakkaa tietokoneen näppäimistöä kaiket yöt !

        Sepä vasta onkin V*ittumaista kuunneltavaa.

        Miten vitussa näppäimistön ääni voi kuulua naapuriin?


      • Anonyymi
        kyylä-naapuri kirjoitti:

        Alakerran kyylä,kovaääninen akka;huutaa puhelimeen(vai jutteleeko itsekseen) niin kovaa,että kuuluu ihan selvästi meidän asuntoon.Tätä jatkunut 2v. minkä olemme asuneet tässä.
        Vieraita hänellä ei kuulemma käy,enkä ihmettele.....
        Tänään juuri huusi pihassa,että,portaissa ei saa kävellä edestakaisin?
        eli jos lähdemme ulos,emme saa tulla sisään??
        Vahtii ja kyttää ketä portaissa kulkee..
        Eräänä pvänä odotin vieraita,kuulin askeleiden tulevan ovemme taakse,olin menossa avaamaan ovea,kun kuulin kun askeleet lähtivätkin alas,avasin oven ;ehdin nähdä tämän kyylän menevän omasta ovestaan sisään!eli käy kuuntelemassa,ainakin meidän oven takana!!!
        Mitä tekisimme?pitäisikö käydä isännöitsijän juttusilla?mitä hän voi tehdä??
        Järkevään keskusteluun ,tämän kyylän kanssa ei pysty.

        Mistä muuten tiedät että kyylää, ettet vain itse ole se pahempi kyylä? Et voi tietää toisten liikkeistä ja sanomisista, jos et itse kyttää.


    • Hehee

      Ja kun nuo yhdistää vainoharhaisuuteen, onkin tilanne sietämätön - suosittelen muuttoa jonnekin korpeen, siellä ei ole naapureita ;D

      • dorka

        Kaikilla ei ole mahdollisuutta tai halua muuttaa metsään.


      • Ei se korvessakaan

        ..hääviä ole täällä korvessakaan häirikkönaapurin kanssa. me saatiin aivan uskomaton häirikkö naapuriin, rakensi omin lupineen vaikka mitä pömpeliä omille mailleen ja meidänkin puolelle, kuvitelkaa kellarin teki 70 metriä meidän puolelle kaikessa hiljaisuudessa. ammuskeli luotipyssyillä, että meiläkin pihassa kukkaruukussa luodinreikä ja toisella naapurilla perävaunun laidassa luodinreikä. vappuna soitteli ämyrit kovallaan työväenlauluja. ryyppäsivät ja pitivät älämölöä pihallaan ja ajelivat kännissä autoilla pitkin kyliä ja ampuivat pyssyillä yhdenkin talon oven läpi ja luoti osui isännän käteen, no se juttu meni sitten poliisille ja käräjille, aseet pois, mutta uusia saivat jostain. onneksi muutti viimein pois, mutta sai häädön jo uudestakin paikasta ja nyt asuu tiettävästi ulkomailla.


    • eikorvatulppia24h

      Täällä nää ääliöt aina vaan kehottaa muuttamaan jonnekin missä ei oo naapureita jne jne. Kuulostaa kovin tutulta kaikki mitä kirjoitit, lisätään siihen vielä tappelu ja musan luukuttaminen. Ihmiset ovat aivan mielipuolisia, ei mitään järkee eikä rajaa käytöksessä.
      Just esim. toi siivoominen, en oo koskaan voinu millään käsittää miten siivoomisesta saadaan lähteen niin järjetön ääni. Vois kuvitella että tosiaan nostetaan huonekalut ja pudotetaan taas takasin.

      Luojan kiitos asun nykyään okt:ssa, kymmenisen vuotta kärsin jos jonkinmoisista naapureista, osa niistä ilmeisesti oikeesti vajaita. Kaikenlaista pientä, soitellaan ovikelloo keskellä yötä ja käydään huuteleen postilaatikosta jne.
      Kyllä ne kuspäät jotka mekkaloi joutaisivat koirineen johonkin omaan kommuuniinsa ja normaalista asuvat saisivat olla rauhassa.

      • Oma osake

        Sinähän puhut aivan hassuja, suurin osa ihmisista on aivan järkeviä, vain pieni vähemmistö on "mielipuolia". Olen koko ikäni (44v) asunut kerrostaloissa eikä minua ole naapurit häirinneet. Missä sinä ja te muut oikein olette asuneet kun teillä on noin huonoja kokemuksia?


      • myös oma
        Oma osake kirjoitti:

        Sinähän puhut aivan hassuja, suurin osa ihmisista on aivan järkeviä, vain pieni vähemmistö on "mielipuolia". Olen koko ikäni (44v) asunut kerrostaloissa eikä minua ole naapurit häirinneet. Missä sinä ja te muut oikein olette asuneet kun teillä on noin huonoja kokemuksia?

        Riippuu siitä, missä asuu. Eikö? Jossakin hämeessä voi olla vihamielinen suhtautuminen naapureihin... Eikä siihen vaikuta omistussuhteet... Jotkut vain ovat niin pipipäitä, että aiheuttavat tahallaan meteliä. Hyväksykää vain yläkerran asunto, jos on pakko muuttaa kerrostaloon. Muuten pitää olla hyvät hermot.


      • Totuus kerrostalosta
        Oma osake kirjoitti:

        Sinähän puhut aivan hassuja, suurin osa ihmisista on aivan järkeviä, vain pieni vähemmistö on "mielipuolia". Olen koko ikäni (44v) asunut kerrostaloissa eikä minua ole naapurit häirinneet. Missä sinä ja te muut oikein olette asuneet kun teillä on noin huonoja kokemuksia?

        Sinulla on käynyt tuuri. Kyllä tuohon aikaan jo normaalilla tuurilla olisi osunut elämänhallintansa menettänyt juoppo, narkkari, yöt läpeensä bilettävä nuori tai mannelauma. Tuota viimeistä lukuunottamatta kaikki tulivat tutuiksi asuessani kerrostalossa.


      • jotenki must tuntuu että naapurit riesana.. onkin psyykkinen juttu ja en nyt tarkoita elämästään melua lähtöä vaan sitä, että pitää olla ku jossai avaruudes. äänet on osa elämää, valitettavasti ainakin viellä, korvamme toimii.
        mut se taas erottaa ihmiset, että osaako ne ignoorata näitä ääniä vai ei.. ja mielestäni sillon sillä naapurilla on enemmän vikaa pääkopassa kuin yhdelläkään seksissä ääntelevällä akalla.

        toki on niitä raivonaapureita, jotka on sairaita, eivätkä vain tule toimeen naapureidensa kanssa. mutta hekin kuulevat ääniä, joita yrittävät pattereita kolistelemalla juosta karkuun. en kyllä siltikään ymmärrä heitä.
        mut aina osataan miettiä sitä muiden tekemistä. vittu kun noi mölyy, ootko koskaan käynyt naapurissa kuuntelemassa, miten sinun asuntosi äänet leviävät putkia pitkin? veikkaisin että et. lopeta se valittaminen, maksat naapureistasi, koska ne nyt vaan sattuu asumaan samassa talossa.

        outoo, et yhet tietyt ihmiset tekevät näitä valituksia, kumma ettei muut seinänaapurit kuule mitään. siis wtf?`miksi ne ei kuule? koska niitä ei kiinnosta ja koska ne tajuaa, että elämästä tulee ääniä.


      • ihmetuuria
        Totuus kerrostalosta kirjoitti:

        Sinulla on käynyt tuuri. Kyllä tuohon aikaan jo normaalilla tuurilla olisi osunut elämänhallintansa menettänyt juoppo, narkkari, yöt läpeensä bilettävä nuori tai mannelauma. Tuota viimeistä lukuunottamatta kaikki tulivat tutuiksi asuessani kerrostalossa.

        Mun on kyllä kompattava tuota "oma osake" - tyyppiä. Olen myös yli 40v asunut kerrostalossa, osan vieläpä kunnan vuokratalossa. Joitakin vuosia sitten alakerrassa asui pariskunta joka otti aika paljon alkoa ja sitten riitelivät. hekin muuttivat pois. Sen jälkeen ei ole ollut meteliä.

        40v kerrostaloasumisen jälkeen en ole osunut taloon, jossa juopot tai narkkarit häiriköisivät. Teininä taisin itse olla se bilettävä nuori, josta yläkerran täti teki kerran valituksen kun vanhemmat jättivät minut yksin viikonlopuksi kotiin... Olen myös asunut talossa, jossa asui romaneja, eikä heistä ollut mitään häiriötä kenellekään, vaikka väkeä kulkikin aika paljon. Sulassa sovussa käytimme samaa pesutupaa, eikä mitään koskaan varastettu keneltäkään.

        Kai minullakin oli sitten ihme tuuria.


      • marjonetti.1770
        Totuus kerrostalosta kirjoitti:

        Sinulla on käynyt tuuri. Kyllä tuohon aikaan jo normaalilla tuurilla olisi osunut elämänhallintansa menettänyt juoppo, narkkari, yöt läpeensä bilettävä nuori tai mannelauma. Tuota viimeistä lukuunottamatta kaikki tulivat tutuiksi asuessani kerrostalossa.

        itse olen asunut kerrostaloissa eri puolilla suomea ja teen itse kolmivuoro työtä. Naapurini ovat olleet aina mukavia juu bilettäjiä on asunut mut kyl ne lopettaa ku käy sanomassa vihaseen ääneen et soittaa kytät tai yms. jonku vastaavan. eräs naapurini harrasti erittäin kovaa seksiä joten tiputin luukusta suukapulan viestin kanssa että käyttäkäää et saa nukkua niin johan loppu ulina =) Te ette osaa vaan sanooo asiast mitään itkette täällä vaan... Luuserit.... Kyyliä te ootte ku tiiätte kaiken mit naapurit tekkee... laput korville vaan ja avot ette tiiä enäää napureist mittäään....


      • Jabadabaduuuu
        Oma osake kirjoitti:

        Sinähän puhut aivan hassuja, suurin osa ihmisista on aivan järkeviä, vain pieni vähemmistö on "mielipuolia". Olen koko ikäni (44v) asunut kerrostaloissa eikä minua ole naapurit häirinneet. Missä sinä ja te muut oikein olette asuneet kun teillä on noin huonoja kokemuksia?

        Parempi lie kysyä missä sinä asut? Itellä naapureina ollut haitarinsoittelija, öinen puliukko radionluukuttaja, tömistelijöitä, huutelijoita, räsyttäviä, ulisevia ja kimppuun hyökkääviä rakkeja ja nykyisin kännisten yö-örveltäjien remmi..

        Samassa talossa asuu tai on asunut USEITA rapapuliukkoja, linnakundeja, narkomaaneja, avohoitopotilaita...huonoa tuuria toden totta.


      • Jambottaja
        koirakaulus kirjoitti:

        jotenki must tuntuu että naapurit riesana.. onkin psyykkinen juttu ja en nyt tarkoita elämästään melua lähtöä vaan sitä, että pitää olla ku jossai avaruudes. äänet on osa elämää, valitettavasti ainakin viellä, korvamme toimii.
        mut se taas erottaa ihmiset, että osaako ne ignoorata näitä ääniä vai ei.. ja mielestäni sillon sillä naapurilla on enemmän vikaa pääkopassa kuin yhdelläkään seksissä ääntelevällä akalla.

        toki on niitä raivonaapureita, jotka on sairaita, eivätkä vain tule toimeen naapureidensa kanssa. mutta hekin kuulevat ääniä, joita yrittävät pattereita kolistelemalla juosta karkuun. en kyllä siltikään ymmärrä heitä.
        mut aina osataan miettiä sitä muiden tekemistä. vittu kun noi mölyy, ootko koskaan käynyt naapurissa kuuntelemassa, miten sinun asuntosi äänet leviävät putkia pitkin? veikkaisin että et. lopeta se valittaminen, maksat naapureistasi, koska ne nyt vaan sattuu asumaan samassa talossa.

        outoo, et yhet tietyt ihmiset tekevät näitä valituksia, kumma ettei muut seinänaapurit kuule mitään. siis wtf?`miksi ne ei kuule? koska niitä ei kiinnosta ja koska ne tajuaa, että elämästä tulee ääniä.

        Mitä ihmettä sä oikein horiset?


      • Ymmärrän täysin

        Ymmärrän sinua täysin mutta moni muu ei selvästi ymmärrä koska eivät ole kokeneet elämässään kaikkea. Olen nähnyt rupusakkien älämölön.

        Itse asuin sellaisessa kerrostalossa jossa asuu ja pesii sekasikiöstä yhdistyvä A-B-C luokan kansalaisia eli rupusakkia joka kokoontuvat asuntoihin pitämään omaa show:ta. Mieletöntä touhua. Kotioveeni hakatiin reikä kun huomautin metelistä. Uhattiin tappaa ja muuta. Lapset itki koska pelkäsivät. Musiikkia pauhasi ja könysivät kaiket yöt ja päivät. Jos jotain sanoin naapurille alkoi uhkailu jne..

        Lapset rupesivat oirehtimaan ja kärsimään univajeesta sekä lisäksi pelkäsi kovasti sitä meteliä. Siinä meinasi tulla täysin hulluksi kun sitä elämölöä kuului kaiket päivät ja yöt kolmessa vuorossa. Isännöitsijä ei välittänyt mistään mitään joten päätin lähteä kuin jäädä odottamaan perheen ja omaa hermoromahdusta.

        Muuton jälkeen kuvittelin saavamme olla rauhassa mutta ei aivan sillä tässä uudessa paikassa on lähes sama meno. Vuokranantaja petti minut sanoessaan tämän asunon olevan rauhallinen. Tämä ei ole rauhallinen talo. Ei nähnytkään rauhallista.

        Nyt jälleen etsin uutta asuntoa. Minulla on mennyt hirveästi rahaa muuttoihin elämäni aikana. Jotkut asunnot on ollut hiljaisia mutta jossakin vaiheessa taloon tulee rupuporukka könyämään ja pitämään omaa elämäänsä.

        Olen saanut tarpeekseni siitä että naapurit häiriköi milloin missäkin ja milläkin ja mihinkin aikaan. Tarkoitus on hankkia sellainen asunto jossa saa varmasti nukkua ja asua täysin rauhassa perheen kanssa sekä on turvallinen ympäristö.

        Hävettää asua sellaisessa paikassa jossa on rupuporukkaa.

        Rupusakki helve**iin, lapset ja perheet pelkäävät !!!


      • 18+12
        Ymmärrän täysin kirjoitti:

        Ymmärrän sinua täysin mutta moni muu ei selvästi ymmärrä koska eivät ole kokeneet elämässään kaikkea. Olen nähnyt rupusakkien älämölön.

        Itse asuin sellaisessa kerrostalossa jossa asuu ja pesii sekasikiöstä yhdistyvä A-B-C luokan kansalaisia eli rupusakkia joka kokoontuvat asuntoihin pitämään omaa show:ta. Mieletöntä touhua. Kotioveeni hakatiin reikä kun huomautin metelistä. Uhattiin tappaa ja muuta. Lapset itki koska pelkäsivät. Musiikkia pauhasi ja könysivät kaiket yöt ja päivät. Jos jotain sanoin naapurille alkoi uhkailu jne..

        Lapset rupesivat oirehtimaan ja kärsimään univajeesta sekä lisäksi pelkäsi kovasti sitä meteliä. Siinä meinasi tulla täysin hulluksi kun sitä elämölöä kuului kaiket päivät ja yöt kolmessa vuorossa. Isännöitsijä ei välittänyt mistään mitään joten päätin lähteä kuin jäädä odottamaan perheen ja omaa hermoromahdusta.

        Muuton jälkeen kuvittelin saavamme olla rauhassa mutta ei aivan sillä tässä uudessa paikassa on lähes sama meno. Vuokranantaja petti minut sanoessaan tämän asunon olevan rauhallinen. Tämä ei ole rauhallinen talo. Ei nähnytkään rauhallista.

        Nyt jälleen etsin uutta asuntoa. Minulla on mennyt hirveästi rahaa muuttoihin elämäni aikana. Jotkut asunnot on ollut hiljaisia mutta jossakin vaiheessa taloon tulee rupuporukka könyämään ja pitämään omaa elämäänsä.

        Olen saanut tarpeekseni siitä että naapurit häiriköi milloin missäkin ja milläkin ja mihinkin aikaan. Tarkoitus on hankkia sellainen asunto jossa saa varmasti nukkua ja asua täysin rauhassa perheen kanssa sekä on turvallinen ympäristö.

        Hävettää asua sellaisessa paikassa jossa on rupuporukkaa.

        Rupusakki helve**iin, lapset ja perheet pelkäävät !!!

        Tuo onkin juuri kaikkein pahinta, kun omat lapset kärsivät ja joutuvat pelkäämään. Uni on heille kaiken kehityksen ja kasvun kannalta välttämätöntä.
        Miten ihmiset ovatkin niin piittaamattomia, etteivät kunnioita naapureitaan, eivätkä ota edes pieniä lapsia huomioon??
        Oikeassa olet siinäkin, että muutot maksavat tuhottomasti, ja sillekin rahalle olisi muuta käyttöä.


      • seri52

        Toi , että tuntemattomat ihmiset soittelee , ei minun, mutta erään sukulaisen ovea.

        Soittelevat ja kun avaavat oven on kyseessä lainaus. Eli rahasta on kyse.

        Eräälle sukulaiselleni soiteltiin ovikelloa viime viikonloppuna siten et joku iältään 30 v. soitteli pyysi perjantaiiltana rahaa.

        Kello oli vahaa kahdeksan. Kun ei saanut meni ylös siinä rapussa.

        Tuli takaisin sunnuntaina klo 11.00- Silloin kysyi olisiko sinulla nyt sitä rahaa.

        Mietin, uskaltaako tavalliset ihmiset edes asua vuokrakerrostaloissa?

        Ihmiset ovat oksettavia. Ainakin ne jotka kerjäävät yöllä.


      • Hehheh!
        marjonetti.1770 kirjoitti:

        itse olen asunut kerrostaloissa eri puolilla suomea ja teen itse kolmivuoro työtä. Naapurini ovat olleet aina mukavia juu bilettäjiä on asunut mut kyl ne lopettaa ku käy sanomassa vihaseen ääneen et soittaa kytät tai yms. jonku vastaavan. eräs naapurini harrasti erittäin kovaa seksiä joten tiputin luukusta suukapulan viestin kanssa että käyttäkäää et saa nukkua niin johan loppu ulina =) Te ette osaa vaan sanooo asiast mitään itkette täällä vaan... Luuserit.... Kyyliä te ootte ku tiiätte kaiken mit naapurit tekkee... laput korville vaan ja avot ette tiiä enäää napureist mittäään....

        Eli kuulut itse niihin häiriköihin. Laitappas kiljupöntön kansi pikaisesti kiinni ja lopeta se "lauleskelu", muuten poliisit voi tulla taas oven taakse.


    • kolistelutömistely

      Ärsyttäviä:

      -kantapäätömistely eestaas vailla päämäärää, välillä kuulostaa kuin naapurissa juostaisiin, harjoiteltaisiin maratonia varten
      -tuolien raahausäänet pitkin lattiaa
      -imurin suutinta hakataan lattiaa vasten imuroidessa, tuoleja ja huonekaluja siirrellään ja kolistellaan.

      • vähän rajaa....

        Mikä ongelma teillä ihmisillä on imurointiin? Talo on siivottava ja siihen on useita tyylejä. Tarkat siivoajat haluavat myös siivota huonekalujen alta eli kyllä, siitä lähtee ääntä. Jos et kestä kuunnella päivällä normaaleja ääniä, mitä ihmettä asut kerrostalossa??

        Meillä alakerran naapurissa lapsiperhe enkä edes kuvittelisi valittavani heidän lasten leikeistä(, jotka synnyttävät muiden inhoamaa töminää) tai kiljahteluista toisina päivinä, kun ei huvita mennä nukkumaan. Jos asiat tapahtuvat keskellä päivää/ennen hiljaisuutta, mitä ihmettä te ihmiset oikein valitatte? Missä on suvaitsevaisuus? Eri asia, jos seinät paperia, mutta kun ei ne äänet niin selkeästi kantaudu toisiin asuntoihin.

        Ymmärrän kyllä aloittajan valitukset keskellä yötä tapahtuvasta jatkuvasta, ihme kolinasta, mutta päiväsaikaan tuollaisista asioista valittaminen on vain pikkumaista. Ja viikonloppuisinkin/öisin olisi huomioitava, että osa tulee myös öisin töistä/baarista, jolloin kyllä: vessassa käydään, keittiössä syödään vielä jotain ja vahingossa lattialle voi tippua jotakin, joka kolahtaa. Get over it. (jatkuva monen tunnin yömetelöinti on sitten eri asia.)

        Muille turhasta valittajille: muutatteko te kerrostaloon okt:sta vai mikä on ongelmanne, kun ette pysty nukkumaan normi äänten keskellä?


      • illikö

        jep mullakin toi yläkerrn tyyppi harrastaa niitä sprinttejä mutta ei koko ajan olen tosin ajatellut ostaa hälle sisä sandaalit lahjaksi...


      • vähän rajaa.... kirjoitti:

        Mikä ongelma teillä ihmisillä on imurointiin? Talo on siivottava ja siihen on useita tyylejä. Tarkat siivoajat haluavat myös siivota huonekalujen alta eli kyllä, siitä lähtee ääntä. Jos et kestä kuunnella päivällä normaaleja ääniä, mitä ihmettä asut kerrostalossa??

        Meillä alakerran naapurissa lapsiperhe enkä edes kuvittelisi valittavani heidän lasten leikeistä(, jotka synnyttävät muiden inhoamaa töminää) tai kiljahteluista toisina päivinä, kun ei huvita mennä nukkumaan. Jos asiat tapahtuvat keskellä päivää/ennen hiljaisuutta, mitä ihmettä te ihmiset oikein valitatte? Missä on suvaitsevaisuus? Eri asia, jos seinät paperia, mutta kun ei ne äänet niin selkeästi kantaudu toisiin asuntoihin.

        Ymmärrän kyllä aloittajan valitukset keskellä yötä tapahtuvasta jatkuvasta, ihme kolinasta, mutta päiväsaikaan tuollaisista asioista valittaminen on vain pikkumaista. Ja viikonloppuisinkin/öisin olisi huomioitava, että osa tulee myös öisin töistä/baarista, jolloin kyllä: vessassa käydään, keittiössä syödään vielä jotain ja vahingossa lattialle voi tippua jotakin, joka kolahtaa. Get over it. (jatkuva monen tunnin yömetelöinti on sitten eri asia.)

        Muille turhasta valittajille: muutatteko te kerrostaloon okt:sta vai mikä on ongelmanne, kun ette pysty nukkumaan normi äänten keskellä?

        Et taida ymmärtää että noi helvetin kantapääkolistelut sun muut tuolin raahailut voisi jättää tekemättä. Itse asun omakotitalossa mutta ymmärrän heitä jotka joutuvat kuunnella jonkun norsun töminää ja muuta skeidaa.

        Nuo eivät ole hyväksyttyjä ääniä jos se on jatkuvaa.


      • Puokkonen tuokkonen
        vähän rajaa.... kirjoitti:

        Mikä ongelma teillä ihmisillä on imurointiin? Talo on siivottava ja siihen on useita tyylejä. Tarkat siivoajat haluavat myös siivota huonekalujen alta eli kyllä, siitä lähtee ääntä. Jos et kestä kuunnella päivällä normaaleja ääniä, mitä ihmettä asut kerrostalossa??

        Meillä alakerran naapurissa lapsiperhe enkä edes kuvittelisi valittavani heidän lasten leikeistä(, jotka synnyttävät muiden inhoamaa töminää) tai kiljahteluista toisina päivinä, kun ei huvita mennä nukkumaan. Jos asiat tapahtuvat keskellä päivää/ennen hiljaisuutta, mitä ihmettä te ihmiset oikein valitatte? Missä on suvaitsevaisuus? Eri asia, jos seinät paperia, mutta kun ei ne äänet niin selkeästi kantaudu toisiin asuntoihin.

        Ymmärrän kyllä aloittajan valitukset keskellä yötä tapahtuvasta jatkuvasta, ihme kolinasta, mutta päiväsaikaan tuollaisista asioista valittaminen on vain pikkumaista. Ja viikonloppuisinkin/öisin olisi huomioitava, että osa tulee myös öisin töistä/baarista, jolloin kyllä: vessassa käydään, keittiössä syödään vielä jotain ja vahingossa lattialle voi tippua jotakin, joka kolahtaa. Get over it. (jatkuva monen tunnin yömetelöinti on sitten eri asia.)

        Muille turhasta valittajille: muutatteko te kerrostaloon okt:sta vai mikä on ongelmanne, kun ette pysty nukkumaan normi äänten keskellä?

        Ei kai sitä nyt kukaan asuisikaan kerrostalossa jonkun meluajan alapuolella jos ei olisi pakko? Hei daa?


      • Anonyymi

        Jos et kestä muuta jokainenhan saa kotona tehdä mitä haluaa mitä vittua se sinulle kuuluu.


    • Kylmät kädet

      Vaikka ihminen on kanta-astuja, sitä voi opetella sellaisen kävelytyylin, joka ei kuulu naapuriin lainkaan. Itse hyödynnän kyseistä taitoa jopa päivisin. Se on samalla tervettä hyötyliikuntaa, sillä kävellessä lihakset joutuvat työskentelemään.

      Myös tavaroiden siirtelyssä ilman laahaamista ja paiskontaa lihakset saavat tarvitsemaansa treeniä ja bonuksena naapurit eivät häiriinny.

      Olen ihanne naapuri. Vaikka olenkin alkoholisti, olen aina yksin kämpässäni ja varon metelöimästä jopa päivisin!

      • niinpäniin..

        Alkoholisti kun kännissä varmaan osaa varoa askellustaan?


      • niinpäniin.. kirjoitti:

        Alkoholisti kun kännissä varmaan osaa varoa askellustaan?

        No onpa vaikeaa kävellä tömistelemättä. Se onnistuu vaikka sikakännissä.


      • Kylmät kädet
        nekromalia kirjoitti:

        No onpa vaikeaa kävellä tömistelemättä. Se onnistuu vaikka sikakännissä.

        Totta.

        Kuin pyörällä ajo; kun tämän on kerran oppinut, se kyllä onnistuu humalassakin.


      • sfhsfhssdfh

        Jos ei halua muuttaa askeltyyliään, niin paksut villamatot lattialla vaimentavat ääntä yllättävän hyvin. :)


      • Entinen tissuttelija

        Tiedoksi!

        Alkoholistit muuten aiheuttavat suuremmalta osin tulipaloja jossa tuhoutuu omaisuutta. Ihmiskuolemiltakaan ole vältytty eikä tulla välttymään kaltaisiltasi ihmisiltä.

        Tissuttelin määrällä ei ole mitään merkitystä. Tissuttelu on niiden ihmisten elämäntapa paeta todellisuutta sekottamalla päänsä kun eivät muuten kestä tätä maailman hulluutta.


    • Ei jaksa ymmärtää

      Jokainen valitsee itse asumismuotonsa, jos askeläänet, tuolin siirtäminen, imurointi ja juoruilulta kuulostavan puheenmuminan kuuluminen päiväsaikaan on kestämätön ogelma, ihmettelen miksi ihmeessä ihminen ylipäätään ON muuttanut kerrostaloon? Asumismuotoja on muitakin...

      • Eipä kohta ole!

        Kuntaministeri haluaa kaikki asumaan suurempiin keskuksiin, mieluusti Helsinkiin yhteen saatanan suureen kerrostaloon, joka rakennetaan sinne keskelle kirkonkylää.


      • Ei varmaan ainakaan

        kuunnellakseen noita häiriöääniä, joiden aiheuttaja pystyisi ne helposti estämään.
        Koska asumme kerrostalossa, on kaikkien huonekalujen jaloissa huopatarrat. Siksi, ettei niiden kolina häiritsisi ketään. Kalusteita siirretään nostamalla, ja jos ei jakseta niin hilataan ne mattojen päällä vetämällä uusille paikoilleen. Siksi, ettei äänet häiritsisi naapureita.
        Imurilla ei paiskota lattialistoihin, musiikkia ei soiteta kovalla edes päivällä, eikä meillä ole tarvetta mölytä huutamalla. Siksi, että joku naapuri voi olla vuorotyöläinen, ja päivällä nukkumassa.
        Jos lapset erehtyvät tömistelemään liiallisesti, heille siitä huomautetaan ja ohjataan pihalle hyppimään, tai muihin touhuihin. Siksi, että töminä kaikuu toisiin huoneistoihin ja siitä voi joku häiriintyä päivälläkin.
        Keittiön kaapeissa ja laatikoissa meillä on pienet tiivistenauhan palat vaimentamassa pauketta, ne kun menevät "liian" kevyesti kiinni eivätkä lapset aina osaa käyttää voimaa sopivasti niitä sulkiessaan.
        Öisin meillä nukutaan, ei paiskota tavaroita seiniin tai lattiaan, tai mölytä muutenkaan. Bileitä ei pidetä, eikä juopotella, muttei se haittaa jos jostakin naapurista kuuluu joskus juhlinnan ääniä. Sivistyneet ihmiset tietävät kyllä kuinka juhlitaan naapureita häiritsemättä. Musiikin äänet eivät haittaa, jos ne kuuluvat vaimeina.

        Me asumme vuokralla kerrostalossa, koska omistusasuntoon ei ole varaa. Samoin monet, monet muut. Mutta aina löytyy kaltaisiasi viisastelijoita, joiden mielestä häiriöäänet ovat niistä häiriintyvän ongelma.


      • Kylmät kädet
        Eipä kohta ole! kirjoitti:

        Kuntaministeri haluaa kaikki asumaan suurempiin keskuksiin, mieluusti Helsinkiin yhteen saatanan suureen kerrostaloon, joka rakennetaan sinne keskelle kirkonkylää.

        Onneksi on paljon myös niitä ihmisiä, jotka nimenomaan haluavat muuttaa "toiminnan keskipisteeseen". Meikäläinen ei kuulu niihin.

        Ymmärrän aloittajaa. "Muuta korpeen" -kommentoijille: Jos se olisikin niin helppoa, tokkopa täällä kukaan silloin edes kirjoittelisi.


      • ei todella jaksa

        ei jaksa ymmärtää,miten voi itse valita jossain kaupungissa vuokralla asuva valita asumis muotonsa jos ei ole varaa omistus asuntoa rivariin tai omakoti taloon???kyllä mieluummin asuisin sivu kylällä rivarissa tai 3 hehtaarin tontilla ok-talossa;


      • dorka

        Luuletko että kaikilla ihmisillä on muka mahdollisuus valita asumismuotonsa?


      • Risto-Riivattu
        Ei varmaan ainakaan kirjoitti:

        kuunnellakseen noita häiriöääniä, joiden aiheuttaja pystyisi ne helposti estämään.
        Koska asumme kerrostalossa, on kaikkien huonekalujen jaloissa huopatarrat. Siksi, ettei niiden kolina häiritsisi ketään. Kalusteita siirretään nostamalla, ja jos ei jakseta niin hilataan ne mattojen päällä vetämällä uusille paikoilleen. Siksi, ettei äänet häiritsisi naapureita.
        Imurilla ei paiskota lattialistoihin, musiikkia ei soiteta kovalla edes päivällä, eikä meillä ole tarvetta mölytä huutamalla. Siksi, että joku naapuri voi olla vuorotyöläinen, ja päivällä nukkumassa.
        Jos lapset erehtyvät tömistelemään liiallisesti, heille siitä huomautetaan ja ohjataan pihalle hyppimään, tai muihin touhuihin. Siksi, että töminä kaikuu toisiin huoneistoihin ja siitä voi joku häiriintyä päivälläkin.
        Keittiön kaapeissa ja laatikoissa meillä on pienet tiivistenauhan palat vaimentamassa pauketta, ne kun menevät "liian" kevyesti kiinni eivätkä lapset aina osaa käyttää voimaa sopivasti niitä sulkiessaan.
        Öisin meillä nukutaan, ei paiskota tavaroita seiniin tai lattiaan, tai mölytä muutenkaan. Bileitä ei pidetä, eikä juopotella, muttei se haittaa jos jostakin naapurista kuuluu joskus juhlinnan ääniä. Sivistyneet ihmiset tietävät kyllä kuinka juhlitaan naapureita häiritsemättä. Musiikin äänet eivät haittaa, jos ne kuuluvat vaimeina.

        Me asumme vuokralla kerrostalossa, koska omistusasuntoon ei ole varaa. Samoin monet, monet muut. Mutta aina löytyy kaltaisiasi viisastelijoita, joiden mielestä häiriöäänet ovat niistä häiriintyvän ongelma.

        tässä oli hyvä ja asiallinen kommentti.

        Olen siirtynyt pientalosta kaupungin kerrostaloon - kyllä, näin on ollut jo pidemmän aikaa ja asunto on hyvä, mutta siihen kokoon ei ole varaa osakemarkkinoilta. Ja sielläkin on mahdollisuus tulla häirityksi samaan tapaan.

        Meillä yks seinänaapuri ja yks yläpuolella ja alla. Ainoat äänet nykyään tulee yläkerrasta. Koira haukku pitkin aamua, päivää ja iltaa aina kun joku tulee tai menee tai muu syy panee reviiriä varmistamaan. Jos on yksin saatta huutaa 15-30 min putkeen. Juoksun möykkää jälkikasvusta päivittäin. Ja kaikki tämä tasaisen tappavaan tahtiin siroteltuna ympäri 06-23. Heillä ei ole yläkerran naapureita. Nätisti olen asiasta joskus maininnut. Tähän päälle kaikki "elämänäänet": mm. kantapääkävely, ovien paiskonta, vessakäynnit. Kiitos ontelolaatan keksilöille.

        Itselläni oli aiemmin alakerrassa vuorotyöläinen, joka patteria hakkaamalla ilmaisi tulleensa häirityksi esim. keskellä päivää tiskauksen ääniin ym. you name it. Ei tosin itse herännyt oman herätyksen piippauksiin, mutta minä kyllä heräsin 5.15.

        Olen itse oppinut kieltämään lapsia juoksemasta, pompottelemasta, kiljumasta muodikkaasti, soittamasta musiikkia yms liian kovaa ja itsekin olemaan vetämättä vessaa, jos luonto kutsuu yöllä sekä välttämään komentoääniä.

        Nämä pahimmat äänet voisi yk-naapuri helposti tai vaikeesti hoitaa pois päiväjärjestyksestä. Kielto ja oma esimerkki toimivat aika hyvin.

        Haukkumaan taipuvaisen koiran hankkiminen kerrostaloon on jo alustapitäen huono idea.

        Asenne ratkaisee ...


      • entäs jos yöllä?

        No kuka sanoi että naapuri rajoittaisi tuon vain päiväsaikaan? Täällä ainakin raahaillaan tuoleja nimenomaan yörauhan aikaan, klo 23 aloitetaan ja jatketaan klo 3 saakka yöllä..

        Ja kun aina sanotaan tuosta asumismuodon valitsemisesta, niin kaikilla ei vain ole varaa muuttaa omakotitaloon vaikka haluja olisi.


      • Jonne2000

        Joillekin kerrostalo on ainoa vaihtoehto. Kaikilla ei ole varaa asua omakoti- tai rivitaloissa!


      • urpo!

        Ei sitä asumismuotoa ihan noin vain valita.


      • kommentti...,,.,.
        Jonne2000 kirjoitti:

        Joillekin kerrostalo on ainoa vaihtoehto. Kaikilla ei ole varaa asua omakoti- tai rivitaloissa!

        Niin mutta niiden kerrostaloissa asuvien ei tarvitse kadehtia urkkimisella omakotitaloasujia, eikä etenkään ja ylipäätään jos ja kun tunkevat yliopisto- opiskelijoiden kerrostalokomplekseihin kyttäämään kadehtimiaan ns. parempien perheiden kakaroita!


      • makamaka
        Ei varmaan ainakaan kirjoitti:

        kuunnellakseen noita häiriöääniä, joiden aiheuttaja pystyisi ne helposti estämään.
        Koska asumme kerrostalossa, on kaikkien huonekalujen jaloissa huopatarrat. Siksi, ettei niiden kolina häiritsisi ketään. Kalusteita siirretään nostamalla, ja jos ei jakseta niin hilataan ne mattojen päällä vetämällä uusille paikoilleen. Siksi, ettei äänet häiritsisi naapureita.
        Imurilla ei paiskota lattialistoihin, musiikkia ei soiteta kovalla edes päivällä, eikä meillä ole tarvetta mölytä huutamalla. Siksi, että joku naapuri voi olla vuorotyöläinen, ja päivällä nukkumassa.
        Jos lapset erehtyvät tömistelemään liiallisesti, heille siitä huomautetaan ja ohjataan pihalle hyppimään, tai muihin touhuihin. Siksi, että töminä kaikuu toisiin huoneistoihin ja siitä voi joku häiriintyä päivälläkin.
        Keittiön kaapeissa ja laatikoissa meillä on pienet tiivistenauhan palat vaimentamassa pauketta, ne kun menevät "liian" kevyesti kiinni eivätkä lapset aina osaa käyttää voimaa sopivasti niitä sulkiessaan.
        Öisin meillä nukutaan, ei paiskota tavaroita seiniin tai lattiaan, tai mölytä muutenkaan. Bileitä ei pidetä, eikä juopotella, muttei se haittaa jos jostakin naapurista kuuluu joskus juhlinnan ääniä. Sivistyneet ihmiset tietävät kyllä kuinka juhlitaan naapureita häiritsemättä. Musiikin äänet eivät haittaa, jos ne kuuluvat vaimeina.

        Me asumme vuokralla kerrostalossa, koska omistusasuntoon ei ole varaa. Samoin monet, monet muut. Mutta aina löytyy kaltaisiasi viisastelijoita, joiden mielestä häiriöäänet ovat niistä häiriintyvän ongelma.

        Olisipa kaikki noin hienotunteisia! =)


    • Ei jaksa ymmärtää

      "Mutta aina löytyy kaltaisiasi viisastelijoita, joiden mielestä häiriöäänet ovat niistä häiriintyvän ongelma. "

      No eikös se ole juurikin niistä häiriintyvien ongelma? Tuskin niistä muuten kukaan valittaisi... ainakaan ne, "joiden äänistä on kyse"...

      • Et tosiaan ymmärrä

        Tästähän oli kyse, siitä mitä itse kirjoitit:

        "Jokainen valitsee itse asumismuotonsa, jos askeläänet, tuolin siirtäminen, imurointi ja juoruilulta kuulostavan puheenmuminan kuuluminen päiväsaikaan on kestämätön ogelma, ihmettelen miksi ihmeessä ihminen ylipäätään ON muuttanut kerrostaloon? Asumismuotoja on muitakin..."

        Sinun mielestäsi ainoa vaihtoehto olisi se, että häiriöäänistä kärsivät hoitavat asian omana ongelmanaan, ja muuttavat muualle, mikäli oikein ymmärsin?
        Aikuisten ihmisten kuuluu osata ottaa toisetkin ihmiset huomioon silloin kun eletään toisten ihmisten lähellä, ja jos meidän asuintavoistamme joku kertoisi häiriintyneen, me koittaisimme parantaa siinä missä voimme. Aina voi pitää mielessä sen, että ehkä joku nukkuu silloin kun meillä valvotaan, eikö vain?


    • Ei jaksa ymmärtää

      Ja sama myös toisin päin - eli täytyy osata ottaa huomioon myös muiden ihmisten normaali elämäntyyli, johon ei ehkä kuulu huopatossuissa sipsuttelu ja keskenään kuiskuttelu.... jotkuthan voi häiriintyä siitä kuiskuttelustakin, "Herrajumala, siellähän ihan selvästi kuiskutellaan NAAPUREISTA jotain juoruja" :D :D :D

      Kerrostalossa asuvien pitää ymmärtää se, että NORMAALI elämä on sallittua ja NORMAALIIN elämään kuuluu siivous, puhuminen, kävely, kokkaaminen, tiskaaminen, pyykkäys, wc-käynnit, suihkussakäynti, pikkulapset, vauvat, tv, radio, työaamut, kouluaamut, vapaa-aamut, arki, pyhä.... ja mikä tuntuu ärsyttävän monia: SEKSI.

      Eihän ne naapurit tule sullekaan sanomaan, MITEN sun pitää kotisi siivota ja astiasi tiskata, tai MILLON sun pitää käydä vessassa.

      • Samasta lisää

        Mielestäni ketjussa ei puututtu normaaleihin ääniin. Niitä ovat juuri vessanvedot, suihkut, puheet, astioiden kilinä jne. Viemäreille ja putkistolle ei voi mitään, jossakin ne kuuluu kovaa, jossakin ei ollenkaan.
        Normaalit äänet kerros/ rivitalossa ovat.. normaaleita. Siellähän asuu ihmisiä.

        Mutta.

        Kukaan ei jaksa kuunnella jatkuvaa huutoa, jumputusta, pauketta tmv., jos ne asiat tehdään tarpeettoman kovaa ja erityisesti öiseen aikaan. Mikä pakko perheenjäsenten on huutaa, kun äänen korottaminenkin riittää jos normivolyymi ei tepsi? Mikä pakko on hakata jalkoja lattiaan, kun se normaali kävelykin jo voi kuulua naapuriin? Mikä pakko on paiskoa kalusteita seiniin ja tavaroita lattiaan? Seksin ääniä täälläkin joskus kuuluu, mutta eikö siinäkin riitä satunnainen voihke ilman ikkunoita helisyttävää huutoa?
        Ei tuollaista käsitä, ei sitten millään.

        Sinä taidat olla niitä kerrostaloöykkäreitä, kun täälläkin HUUDAT :))


      • kerrostalot...,,.
        Samasta lisää kirjoitti:

        Mielestäni ketjussa ei puututtu normaaleihin ääniin. Niitä ovat juuri vessanvedot, suihkut, puheet, astioiden kilinä jne. Viemäreille ja putkistolle ei voi mitään, jossakin ne kuuluu kovaa, jossakin ei ollenkaan.
        Normaalit äänet kerros/ rivitalossa ovat.. normaaleita. Siellähän asuu ihmisiä.

        Mutta.

        Kukaan ei jaksa kuunnella jatkuvaa huutoa, jumputusta, pauketta tmv., jos ne asiat tehdään tarpeettoman kovaa ja erityisesti öiseen aikaan. Mikä pakko perheenjäsenten on huutaa, kun äänen korottaminenkin riittää jos normivolyymi ei tepsi? Mikä pakko on hakata jalkoja lattiaan, kun se normaali kävelykin jo voi kuulua naapuriin? Mikä pakko on paiskoa kalusteita seiniin ja tavaroita lattiaan? Seksin ääniä täälläkin joskus kuuluu, mutta eikö siinäkin riitä satunnainen voihke ilman ikkunoita helisyttävää huutoa?
        Ei tuollaista käsitä, ei sitten millään.

        Sinä taidat olla niitä kerrostaloöykkäreitä, kun täälläkin HUUDAT :))

        Ihmiset, jotka ei koskaan ole asuneet omakotitaloissa, niin niitä varmaan häiritsevät kerrostaloissa asuessaan naapurinsakin.:) En pidä siitä, etä toikin aloitus kuuluu siihen kategoriaan eli sen sairaan ihmisen käytökseen, jolla on minun nimissäni minä - profiili Suomi24:ssa ( itselläni ei ole käyttäjätunnusta Suomi24:ssa, puhumattakaan mistään muistakaan virtuaalileikeistä).

        Psykiatrista hoitoa vailla ne on, joita naapureidensa elämät kiinnostaa. En tiedä pitäisikö avautua kun herjaamiseen minua viatonta vastaan sitä kaikkea mitä vilpittömästi sanon kuitenkin käytetään, mutta koska minut nyt etusivulta johdalteltiin tähän minulle tuntemattomien keskusteluun, niin voin kertoa, että omassakin talossani on joku hullu, joka laatii seinille lappuja, että milloin naapureiden musiikinkuuntelu häiritsee, että milloin muka käytävässä haisee naisen vagina ( sellaisenkin lapun olen joskus nähnyt!) ja joo patteria hakkaa hulluna täälläkin joku - joku sellainen, joka tuskin tervehtisi. Itseäni ei häiritse kuin huumehörhöt ja oven eteen oksentajat, mutta jos ei mulle käy rettelöimään tai aiheuta häiriötä, en sellaisistakaan valita, vaan elän omaa elämääni ja annan muidenkin elää, eikä minua kiinnosta naapurit kuin korkeintaan small- talkin tasolla.

        Onhan se tietysti filosofisesti mielenkiintoinen juttu, että miten yksinäisillä ihmisillä on taipumus kytätä. Oma asuinalueeni on onneksi sellainen, että täällä ei paljoa yksityisyyden kyttääjiä ole, vaan pääosin tulevaisuuden toivoja ja menestyjiä, mutta aikoinaan oli kyllä aivan kamalaa, kun asuin parikymppisenä yhdessäkin kerrostalossa ja siellä sitten joku mielenosoituksellisesti paiskoi aina ikkunaa, kun kävin pihalla tupakalla siksi, ettei kämpässä ollut parveketta. Aina kun menin tupakalle, alkoi se ikkunan paiskominen , eli häirikkö ihan oikeasti seurasi minun tekemisiäni. Sitten kun ystävällisesti keskustelin asuntohallituksen tms. mikä se lienikään no asioista perillä olevan kanssa, että voinko viedä tupakkakupin neljänsadan metrin päähän asunnostani ja käydä siellä tupakalla, kun taloyhtiössä ei ollut erityistä tupakkapaikkaa, niin jopa se tupakkakuppi oli viety pois, vaikka ystävällisesti olin luvannut itse sen tyhjentää eli kun menin puhtaasti tupakansavusta "häiriintyvien" mieliksi aina viidensadan metrin päähän asunnon ulko-ovesta, ettei tarvitsisi sietää ikkunan mieliosoituksellista paiskomista ja muuta häirintää.

        Semmosta se on kerrostaloissa. Jos joku ajattelee, että omistaa jonkun julkisen kerrostalon, on kyllä hullu.


    • Ei jaksa ymmärtää

      Itseasiassa mulla on juuri tuonkailtaisia naapureita itselläni, en vaan jaksa välittää niistä tuon taivaallista ja kummasti elämä on helppoa =) Oikeastaan tarkoitin tuolla pilkunviilauksellani sitä, että suurin osa "naapurivalittajista" valittaa ihan oikeasti tavallisista elämisen äänistä PÄIVÄSAIKAAN - mitä en todellakaan jaksa ymmärtää. Siihen kuuluu just se imurointi, yms... ja oikeasti jopa nuo "naapurista kuuluu puheenmuminaa, josta ei saa selvää ja joka kuulostaa ilkeämieliseltä juoruilulta" XD

      Luoja armahda heitä ja heidän ogelmiaan.... Toisaalta kenenkään ei tarvi omassa kodissa elää myöskään jatkuvasti varpaillaan, huopatossuissa ja kuiskaillen, eikä sitä voi kukaan muilta kerrostaloasukkailta vaatia - jokainen tekee elämästään juuri niin hankalaa tai mielekästä kuin haluaa!

      Tämä taikella ystävyydellä ja turhankitisijöitä ymmärtämättömästi =)

      • ymmärtäjä

        Katsos kun kaikilla ei ole järkeä esim. tuossa huonekalujen jatkuvassa siirtelyssä. Eivät ymmärrä minkälainen ääni siitä lähtee pahimmillaan.

        Tämä teitä tolloja ymmärtäen. =D


      • !

        Niinpäää...! :) Kyllä meillekin kuuluu jonkun naapurin (en hahmota mistä se ääni tulee mutta anyway) kovaa puhetta liesituulettimen kautta mutta eipä minulle tulisi mieleenkään tulistua moisesta. Enpä kyllä pahemmin mitään ääniä kuule muista asunnoista, mikä toki johtuu siitä että tässä talossa asuu paljon vanhuksia. Näin ollen ei siis kuulu bileiden ääniäkään, mutta tosiaan puhetta kuuluu ja rapun oven pamaukset ja hissin merkkiääni sekä vanhusten pulina ja pälinä rapussa, mutta ei se minua haittaa. Ja tosiaan ketään ei voi pakottaa sipsuttelemaan huopatossuissa kuiskutellen omassa kodissaan, joten RELAX ihmiset. Ei ne teidän naapurit välttämättä edes tajua, että ne äänet kuuluvat oman kämpän ulkopuolellekin. Mutta silti joka ikisestä äänestä ei tarvitse vinkua ja valittaa. Minä olen kyllä päättänyt että muutan takaisin omakotitaloon heti, kun tienaan tarpeeksi. En pidä kerrostalossa asumisesta. (ja varmaan moni muukaan ei pidä, kiitos teidän kitisijöiden joilla ei ole muuta tekemistä kuin vahdata ja pitää kirjaa naapureiden elämän äänistä.)


      • Kehveli koo koo

        Miksi sinulle tuntuu olevan mahdottomuus ymmärtää, etteivät kaikki ole kaltaisiasi? Jotkut haluavat rauhan asunossa mistä maksetaan rahaa.


    • Johan nyt alkaa

      ymmärrys löytyä :)

      Meidän taloyhtiössä ei taida olla kyttiä, tai tyhjästä valittajia, mutta muistan kyllä erään sellaisen naapurin kaukaa menneisyydestä. Valitti kaikille ja kaikesta, siis ihan inhimillisistä asioista, joita elämässä ajoittain sattuu. Pahimmillaan tuollainen käytös pilaa asumisviihtyvyyden kaikilta muilta.

      Me koitamme käyttää mielikuvitusta siinä, että millaisia ovat ne naapurit, joita emme kunnolla tunne, mutta jotka tässä lähellä elävät. Ehkäpä joku on töissään ollut kuulosuojaimet päässä koko päivän.. eihän hänen toki enää kotiin tultuaan tarvitse itseään suojata meiltä lähtevien äänten vuoksi. Joku toinen voi olla pitkäaikaissairas, joka tarvitsee tavallista enemmän lepoa ja rauhaa. Jossakin voi pieni lapsi tarvita rauhalliset unensa, ja jossakin taas lopputenttiään suorittava opiskelija kaipaa lukurauhaa.
      Silti meillä eletään ihan normaalisti. Kävellään, syödään, suihkutellaan, kommunikoidaan äänellä jne., mutta yritämme tehdä kaiken niin, että käytämme vain riittävää volyymia. Sitä mikä on kulloinkin tarpeen. Kyllä ajatteleva ihminen tiedostaa milloin hänen tuottamansa äänet kuuluvat naapuriin häiritsevän lujaa.

      • ymmärtäjä

        "Kyllä ajatteleva ihminen tiedostaa milloin hänen tuottamansa äänet kuuluvat naapuriin häiritsevän lujaa."

        Ongelma onkin siinä, että jotkut eivät ajattele kuin omaa napaansa.
        Pitäisi varmaankin järjestää koulutusta kerrostaloasujille.


      • huone vain talosta
        ymmärtäjä kirjoitti:

        "Kyllä ajatteleva ihminen tiedostaa milloin hänen tuottamansa äänet kuuluvat naapuriin häiritsevän lujaa."

        Ongelma onkin siinä, että jotkut eivät ajattele kuin omaa napaansa.
        Pitäisi varmaankin järjestää koulutusta kerrostaloasujille.

        En ymmärrä miksi on niin paljon tällästä asumismuotoa kun nämä koppitalot pelkkä huone vuokralle ja maksat 600e huh hullua sanon , en ikinä maksais vuokraa kerroskopista plus että ssinä talos 50 muuta joten ääniä kuuluu varmasti , aivan sama "asunto jossa monta " vai kerrospaskan asunto , ei tollasata kerros kommuunin asuntoa voi edes "kodiksi " sanoa hyi


    • Ei jaksa ymmärtää

      Nimenomaan normaalit asumisen äänet ja niihin on syytä joko tottua, tai sitten muuttaa sinne korpeen - kerrostalo ei oikeasti ole oikea asumismuoto sopeutumattomille "naapurin juoruilulta kuulostavia muminoita" tuskaileville... XD

      Lapset tottuu jo sikiöaikana ympäristön ääniin, eikä ole niistä moksiskaan. Aikuiset tottuu yhtälailla, jos vaan haluaa ja EVVK -asenne on tuossa avainasemassa. Esimerkiksi itseäni ei jokailtainen ja öinen musiikki & muu herätä, mutta naapurin seinäänhakkaaminen sensijaan kyllä, hittojako tuo mun seinää öisin hakkaa, jos alakerrassa soi musiikki... mutta eipä tuohonkaan enää viimeaikoina ole havahtunut, tollo mikä tollo, EVVK.

      Olen siis itse (oikeastaan pakosta) valinnut asunnokseni kerrostalon ja siksi myös ottanut sopeutuvaisen asenteen. Muutin tähän omakotitalosta vajaa vuosi sitten ja ekalla viikolla yöunia häiritsi rapun meteli, mutta sitten siihen tottui, sen jälkeen enää tuo seinäänhakkaaja, johon siihenkin sitten tottui, kun ei jaksanut ottaa siitä stressiä. Monethan muuten luulee, että okt:sta kerrostaloon muuttaville olisi jotenkin hankalaa sopeutua, asennekysymys se mun mielestä on - nähdäkseni niitä turhanvalittajia on eniten nimenomaan ikänsä lokerotalossa asuneiden joukossa =)

      • Ja vielä..

        Sellaiset naapurimeteliin itse metelöimällä reagoivat eivät tule ajatelleeksi, että he puolestaan häiritsevät toisia. Siinäpä on valmis kierre, kun kaikki pian nakuttelevat ja koko talo raikaa :) Ne alkuperäiset häiriön syyt pitäisi kyllä voida hoitaa ihan toisella tavalla.

        Tottakai kerros- taikka rivitaloon muuttaessa pitää asennoitua niin, että aina kuuluu jotain ääntä. Jos jokainen asennoituisi samanaikaisesti niin, että tuottaa itse mahdollisimman vähän ääntä, ja kuitenkin opettelee sietämään muualta kuuluvia ääniä normaalin rajoissa, niin mitään ongelmia ei tällaisissa asumismuodoissa melun suhteen edes tulisi. Itselläni rajat menee siinä kun unet hankaloituu naapureiden takia, -se nimittäin ajan myötä stressaa pahasti.. ja toinen on, ettei niin kauheasti kiinnostaisi elää naapureiden perhe- elämää omassa olohuoneessa :) Tuolla tarkoitan sitä, että naapurin elämästä saa tietää haluamattaan liikaa sieltä kantautuvien äänten takia.

        Valitettavasti on myös niin, etteivät rakennuttajat ole kiinnittäneet riittävään äänieristykseen huomiota ennenkuin tämä asia vasta nousi esille. Olikohan peräti niin, että säädökset tätä ajatellen laitettiin vasta ihan uusiksi? Tulevaisuudessa siis asukas voi odottaa parempaa kotirauhaa tuossa suhteessa, etteivät ainakaan ne normaalit elämän äänet häiritsisi, kuten joissakin asuintaloissa kuulemma saattaa naapurin pierukin kuulua!


    • Normaali ihminen

      Ei ihmiset jos ne on päivätöissä ole normaalisti asunnoissaan päiväsaikaan. Tottakai on vuorotöitä, vapaapäiviä sun muuta, mutta joka on päiväsaikaan, on varmaankin sairas tai jotakin. Ne jotka jatkuvasti on päivällä kotona on epäaktiivia väestöä ja valitettavasti juuri niistä lähtee se suurin tarpeeton ääni.

      • Onhan niitä

        Sellaisiakin aktiivisia ihmisiä on kotosalla päivisin, kuin etätyöntekijät, kotiäidit tai -isät, eläkeläiset.. ei kodissaan syystä taikka toisesta ison osan aikaa viettäviä ja viihtyviä voi leimata passiivisiksi. Minkä takia ihmisillä on koti? Siksikö, että siellä ollaan mahdollisimman pieni osa vuorokaudesta?

        Ne, joiden ei säännöllisessä rytmissä tarvitse poistua kotoaan hoitavat tietysti välillä asioitaan, harrastavat ym. siellä kodin ulkopuolella. Mielestäni kuitenkin jokaisella eläjällä, olipa elämäntilanne mikä hyvänsä, on oikeus saada rauhoittua ja olla rauhassa omassa kodissaan. Asuminen on todella kallista tänä päivänä, joten siihen hintaan pitäisi sisältyä kotirauha.


      • Normaali ihminen
        Onhan niitä kirjoitti:

        Sellaisiakin aktiivisia ihmisiä on kotosalla päivisin, kuin etätyöntekijät, kotiäidit tai -isät, eläkeläiset.. ei kodissaan syystä taikka toisesta ison osan aikaa viettäviä ja viihtyviä voi leimata passiivisiksi. Minkä takia ihmisillä on koti? Siksikö, että siellä ollaan mahdollisimman pieni osa vuorokaudesta?

        Ne, joiden ei säännöllisessä rytmissä tarvitse poistua kotoaan hoitavat tietysti välillä asioitaan, harrastavat ym. siellä kodin ulkopuolella. Mielestäni kuitenkin jokaisella eläjällä, olipa elämäntilanne mikä hyvänsä, on oikeus saada rauhoittua ja olla rauhassa omassa kodissaan. Asuminen on todella kallista tänä päivänä, joten siihen hintaan pitäisi sisältyä kotirauha.

        En missään mielessä asettanut kotirauhaa kyseenalaiseksi. Ja olen samaa mieltä siitä, että koska asuntojen hinnat ovat mitä ovat ja pakottavat elämän pyörimään asumisen ympärillä, pitäisi siitä saada vastineeksi kohtuulliset olot. Ja teen kyllä pari päivää kuussa etätöitä itsekin. Mutta noin lähtökohtaisesti ihmettelen ihmisiä, jotka ovat aina kotona.


      • että miten se oli

        Kiitti v***sti. Olen kotona päivät, työtön. Mutta kuule, en möykkää öitäni, mies käy töissä ja penskat koulussa, päivällä saatan imuroida, mutta jos se tuota naapurin juoppoa häiritsee, niin häiritköön. Naapurin juoppo sitten kuuntelee yömyöhään musiikkia, on läski kanta-astuja, siirtelee huonekaluja jne. On niin juoppo ja läski ettei sentään miehiä saa, joten siltä osin on hiljaa.


      • DC-10
        Normaali ihminen kirjoitti:

        En missään mielessä asettanut kotirauhaa kyseenalaiseksi. Ja olen samaa mieltä siitä, että koska asuntojen hinnat ovat mitä ovat ja pakottavat elämän pyörimään asumisen ympärillä, pitäisi siitä saada vastineeksi kohtuulliset olot. Ja teen kyllä pari päivää kuussa etätöitä itsekin. Mutta noin lähtökohtaisesti ihmettelen ihmisiä, jotka ovat aina kotona.

        mitäs ihmettelemistä siinä on jos ihminen on aina kotona, eikä välttämättä ole se super aktiivinen, ja menossa mukana, voi olla, että ne lennot on jo lennetty, ja nyt on mukava olla kotona, ja askarralle ja puuhata kaikkea kivaa, mihin ennen ei ole kerinnyt.


    • Hombre-79

      Isännöitsijälle kirjallinen ilmoitus asiattomasta metelöinnistä ja mukaan koko tuo lista. On sitten isännöitsijän ja taloyhtiön vastuulla joko hiljentää kerrostaloelämään sopeutumaton metelöivä asukki tai äänieristää huoneistot paremmin, että asunnossa pystyy asumaan. Myöskään paperinohuet seinät eivät ole vuokralaisen ongelma, vaan taloyhtiö on vastuussa korjaamaan tilanteen jos seinät eivät tuo riittävää yksityisyyttä. Jos ei muutosta saada aikaan asiallisesti keskustelemalla, niin kuluttajaviranomaisten asuntopalvelusta saa lsäapua.

    • Tosi on

      Hanki oma elämä.

    • Veeetunääääliööötttt

      Oletko älykääpiö?
      Vastauksesi on oletetusti "en".
      No mitäpä sinä täällä asiasta sitten marmatat.

      Kynä kouraan ja kirjoita naapurille lappu häiritsevistä asioista. Kaikki eivät ole tietoisia aiheuttamastaan häirinnästä ja eivätkä näin ollen voi tehdä asialle mitään.

      Ole sinä siis se fiksu ihminen ja kerro hänelle se. Ei sinun lappuun tarvitse omaa nimeäsi laittaa, jos et halua.

      • hanuri suck!

        mulla joskus naapurissa on asunut milloin mitäkin mölyapinoita..
        pahin oli kuitenkin juopunut 60v äijä joka soitti harmoniikka päivät pitkät kännissä, aamulla alotti 7 aikaan ja illalla vielä saatto soittaa aamupilkuille.
        Ja siis niin kova ääni siitä harmoniikasta pääs ihan kuin olisi mun olkkarissa sitä soittanut, vaikka seinä olikin välissä.
        oli mukavaa herätä aamulla siihen... ja illalla aikainen nukkumameno kun varhain piti nousta töihin, ei tullut mitään nukkumisesta.
        hulluksi meinasin tulla!
        Huomautin siitä mutta talon säännöt oli klo 23-07 on yörauha, eli periaattees se ei rikkonut sääntöjä mutta monesti liippas läheltä.(muutamia kertoja soitti yölläkin,mutta varmaan kauheassa kännissä, ymmärtämättä kellonaikaa)
        mutta kestin sitä vain 6kk ja pakko oli lähteä itse..
        siihen ei auttanut korvatuplatkaan... :/
        ja kiva olla kotona yrittää nauttia duunin jälkeen kokkaamisesta, leffasta tai tehdä koti askarreita hanurin säestämänä joka vitun päivä!


      • humpappaa, humpappaa
        hanuri suck! kirjoitti:

        mulla joskus naapurissa on asunut milloin mitäkin mölyapinoita..
        pahin oli kuitenkin juopunut 60v äijä joka soitti harmoniikka päivät pitkät kännissä, aamulla alotti 7 aikaan ja illalla vielä saatto soittaa aamupilkuille.
        Ja siis niin kova ääni siitä harmoniikasta pääs ihan kuin olisi mun olkkarissa sitä soittanut, vaikka seinä olikin välissä.
        oli mukavaa herätä aamulla siihen... ja illalla aikainen nukkumameno kun varhain piti nousta töihin, ei tullut mitään nukkumisesta.
        hulluksi meinasin tulla!
        Huomautin siitä mutta talon säännöt oli klo 23-07 on yörauha, eli periaattees se ei rikkonut sääntöjä mutta monesti liippas läheltä.(muutamia kertoja soitti yölläkin,mutta varmaan kauheassa kännissä, ymmärtämättä kellonaikaa)
        mutta kestin sitä vain 6kk ja pakko oli lähteä itse..
        siihen ei auttanut korvatuplatkaan... :/
        ja kiva olla kotona yrittää nauttia duunin jälkeen kokkaamisesta, leffasta tai tehdä koti askarreita hanurin säestämänä joka vitun päivä!

        Mitä valitat siitä hanurin säestyksestä, minulla säestää joka viikonloppu ravintolan orkesteri alakerrassa, ja pöydän jalat lyö tahtia.


      • Alakerrasta1

        Eipä auta paperilaput eikä käynti naapurin ovella!!!!


    • Kokenut kumpaakin

      Nuo meluthan tapahtui siihen aikaan jolloin talossa on oltava hiljaisuus, joten kirjoituksen alulle panija on oikeassa häiriön suhteen. Tapahtuipa siivoukset mihin aikaan tahansa on kohteliasta ajatella kuinka koluuttelee pattereita ja huonekaluja, sillä sitä voi todella tehdä hiljaisemminkin. Ajatelkaa muita ihmisiä aiheuttaessanne meteliä. Samaa meteliä voivat aiheuttaa omakotitalossakin asuvat naapureilleen elämällään, eikä todellakaan vain kerrostalossa asuvat., sillä meitä ihmisiä on vain joka lähtöön.

    • piip piip 1236

      olen joutunut asumaan myös talossa jossa tuntui että on ihan paperi seinät.

      me kaikki ymmärsimme että ei voi mitään kun vaan kärsiä kun naapurin puh. piippauskin kuului läpi makuuhuoneeseeni.. siis oikeesti .

      Kyseessä on keskisuomalaisen kunnan vuokratalo. Onneksi sieltä pääsee myös pois.

      ymmärrän että ap. ottaa kupoliin nuo naapurin äänet mutta mitä voi tehdä jos asuu talossa joka ei ole rakennettu äänieristyksiä ajatellen ??

    • Yksiöhiippari

      Mitä ihmeellistä siinä on että on ihmisiä, jotka ovat paljon kotona? Heitä ovat mm. köyhät ja yksinkertaisesti he jotka vain viihtyvät kotona. Jos kotona viihtyy, miksi sieltä pitäisi pakonomaisesti lähteä pois? Kaupungille ja kauppoihinko harhailemaan? Kotona olossa myös säästää kun ei lähde mihinkään. Tietysti ottaen huomioon kaikki kotona olosta aiheutuvat normaalit kulut.

      Mitä naapurien metelöintiin tulee, niin kaikkein parasta on kun ei välittäisi siitä ollenkaan. Keskittyisi omaan elämäänsä. Hankkii vaikka korvatulpat. Itsekkin asun kerrostalossa missä seinien paksuus on noin 0cm ja naapurien kyttäys potenssia 1000 vähintään. Mutta en välitä vaikka seinän takana juoruillaan minusta. Olen kuullut monet kerrat keittiössäni ollessani kun olen tuuletusikkunaa pitänyt auki, että ovat parvekkeella juorunneet minusta. Sama juttu rappukäytävässä, kuuluu todella selvästi.

      Talossamme kuuluu öisin aina ääniä. Joku yläkerrassa valvoo myöhään ja vetää vessanpönttöä. Ei minua sinällään häiritse kuin silloin jos en ole sitä ennen saanut vielä unta. Joku lähtee aamuisin töihin melko samoihin aikoihin. Lehdenjakajista puhumattakaan. Normaalia elämänääniä kyllä. ei pitäisi välittää mitään mikäli pystyy olemaan välittämättä. Jollei pysty ei kannata asua kerrostalossa.

    • hoooho

      muuta toiseen taloon mis o paksummat seinät

    • SAATAKAKAKAKA

      Ripustakaapa hikinen sianvittu nenällenne ja koittakaa olla nuuuhkimatta, te jotka huutelette korpeen muutosta :P

      Harmi että teitä älyllisesti vajavaisia tai trollaajia aina riittää. Kyllä, on normaaleja ääniä ja häiriöääniä. Se että joku ääni on päiväsaikaan normaali EI VITTUSAATANA tarkoita sitä että se on normaalia yöllä. Onko vaikea tajuta, ilmeisesti :D

      Juuri tuollaset kusipäät jotka yökaudet tömistelee läskijaloillaan ympäriinsä, jauhaavat kovaan ääneen paskaa(kännissä/ilman), soittaavat musiikkia ja turhaan paukuttaavat/kolistelevat ympäriinsä joutais joko hakata tai viedä sinne korpeen asumaan.

      Yöllä nukutaan ja jos ei nukuta niin ei tuoteta ääntä, koittakaa tajuta.

      Ja miten helvetissä ollaan ei kuuntelematta? Omassa kämpässä se tömistely paskanjauhanta kuuluu korvatulpistakin läpi niin ilmeisesti tarkoitatte että pitäs iskeä jäänaskalit korviin ja kuurouden kautta olla kuulematta?

      KUN SE EI OLE SITÄ ETTÄ TAHALLAAN KUUNNELLAAN SITÄ HELVETIN ÄÄNTÄ VAAN SE ÄÄNI TULEE KYLLÄ KORVIIN ASTI HALUSI TAI EI.

      • scbvfbabdfndf

        Tuli kuin omasta suusta. Ei auta korvatulpatkaan kun naapurissa asuu täys mulkku puudutus päällä.


    • yönvanki

      Eikai muu häiritsekään, kuin juuri tuo, ettei yöllä saa nukkua. Miksi ne yöllä kolistelee, siinäpä se. Eikä ne ole mitään sänkyääniä edes. Ei siellä mitään seksiä harrasteta vaan pelkkää ilkeyttään häiritään naapureita, joillekin se on elämää. Sekin kummallista että yläkerrassa asuu eri niminen henkilö kuin mikä on käytävän asukastauluun merkattu. Mitä peliä ne pitää kerrostaloissa, pitäis isännöitsijöidenkin tietää ketä talossa asuu. Sitähän ei tiedä ketkä vaihtelee asuntoja kun on joku asia heillä siellä takana. Esim. haluavat häiritä ihmistä ihan tahallaan jonkun menneen asian kostoksi, sellaisiakin on. Oikein porukoita.

      • KOVAA MENOA

        Tieto talossa asuvista ei ole enään aikoihin ollut issännöitsijöiden hallinnassa.Kaikki eivät tee muuttoilmoitusta koska pelkäävät viranomaisia eri syistä esim.poliisi,ulosottomies jne.Myös edellisen asunnoan maksamattomien vuokrien kiukkuinen vuokraisäntä ja moninainen saataviansa kaipaava velkojien joukko on usein syynä loisimiseen toisten nurkissa.Osaketalossa asuvien olisi hyödyllistä vähän seurata minkälainen meno talossa on näiden pimeitten asukkien suhteen.
        Esim vettä saattaa kulua kuin I luokan pordellissa ja lailliset asukkaat maksavat viulut.
        Omien talkkareiden kitkeminen pois taloista mahdollisti toisten kuppaamisen.Ns huoltoyhtiöt eivät kuule eivätkä näe mitään ja muukin thtävien hoito on sitä sun tätä.Sitä saadaan mitä tilataan.


    • for real

      Ihme provotrolli. Ensinnäkin mistä "tiedät" että nainen teeskentelee, yhtä hyvin oisit voinut kirjoittaa että porno katselu kovalla volyymillä. tms.

    • Ostimme asunnon syksyllä kerrostalosta kun sattu sopiva kohdalle ja muuttovaiheessa seuraavan rapun nainen tuli paasaamaan kuinka kamala tämä talo on ja monellako on jo häätö päällä kun juovat ja metelöivät. Nyt on asuttu muutama kuukausi ja en kertaakaan ole huomannut mitään mekkalaa missään. Viime viikonloppuna huomasin naapurin,jota en ole edes nähnyt ovessa lapun jossa valitettiin häriöstä hyvin tylysti. Me lienemme huonokuuloisia kun en kuullut mitään, olohuoneet kylläkin eri puolilla. Joskus koirat haukkavat mut ei öisin. Ne koiran kusijäljet pihapiirissä kyllä tökki mut kevät on tulossa ja onhan mulla harja joten sekään ei ongelma. Lippuja ja lappuja löytyy sieltä sun täältä saunasta, kellarista mut minä ain käydä naapurin kanssa suoraan keskustelut jos on sanottavaa. Ohjeeksi itselleni älä provosoi ja älä vastaa provoo samalla mitalla. Aion kyllä saada jotenkin taloon uuden ilmapiirin jossa voidaan keskustella asiosta ja tehdä parannuksia jotta kaikilla parempi olla, jotain jo saanu mut ehkä pitkä tie...

      • hgfdfghj

        Monesti ne häriköt on häädetty juuri sopivasti, kun tulee uusi asukas.


    • jäynä naapuri

      Mä ostin kerran liimaa ja liimasin naapurin oven kiinni niin että se joutui hajottamaan oven ja koko karmin et pääsi sisälle asuntoonsa,

    • lorilori

      Yläkerran äijä ei osaa kusta äänettömästi! Pakko lorottaa keskelle vettä. Alakerran puolikuuro mummu taas katsoo tv:tä volumet täysillä.

      • itse hiljainen

        Ei vain äijät lorota, sillä meidän talossa vanhempi nainen lorottaa oikein kuuluvasti jota ääntä ihmettelen. Se ääni tulee yläkerrasta myöskin, eikä siellä asu kuin nainen.


      • itse hiljainen kirjoitti:

        Ei vain äijät lorota, sillä meidän talossa vanhempi nainen lorottaa oikein kuuluvasti jota ääntä ihmettelen. Se ääni tulee yläkerrasta myöskin, eikä siellä asu kuin nainen.

        naiset on kyl pahimpii lorottajii, ku se on vähä vaikee pillun kanssa tähtäillä.


      • jiiiihaaaaaa
        koirakaulus kirjoitti:

        naiset on kyl pahimpii lorottajii, ku se on vähä vaikee pillun kanssa tähtäillä.

        Itse olen mies ja kusen aina lavuaariin. Ei kuulu lorotusta. Suosittelen muillekin.


      • hahhahahahah
        koirakaulus kirjoitti:

        naiset on kyl pahimpii lorottajii, ku se on vähä vaikee pillun kanssa tähtäillä.

        pillustako se kusi tuleekin...?


      • Järjen käyttö ?
        jiiiihaaaaaa kirjoitti:

        Itse olen mies ja kusen aina lavuaariin. Ei kuulu lorotusta. Suosittelen muillekin.

        Itse kusen wc pönttöön eikä kuulu ärsyttävää lorotus ääntä naapuriin. Näyttäisi tuokin olevan taitolaji. Järjen käyttö sallittu.


    • hetkinen.

      Hetkinen, täällä ei näytä porukka ymmärtävän, että kolistelut ja muut äänet kuuluvat yöllä. Taloyhtiöissähän on erikseen säädetty yörauha. Siis hiljaisuusa. Sinä aikana ei pidä möykkyyttää pesukonetta tai käydä suihkussa. No, jotkut erityistapaukset yölliseen suihkussa käyntiin ymmärrän, mutta en sellaista tapaa missään tapauksessa. Ennen kymmentä ihminen pystyy aivan hyvin käymään suihkussa. Ottaisit yhteyttä isännöitsijään!

      • Tyhjä pääkö..kö?

        Kuule ....suihkussa saa käydä ennen töihin lähtöä , vaikka klokkan olisi
        4 aamuyöstä. Ei auta isännöitsijälle valitus. Kato köyhän on pakko käydä töissä,
        kun ei viitsi makaa kuuntelemassa ääniä öisin eikä päivisin.


      • suihkuttaja
        Tyhjä pääkö..kö? kirjoitti:

        Kuule ....suihkussa saa käydä ennen töihin lähtöä , vaikka klokkan olisi
        4 aamuyöstä. Ei auta isännöitsijälle valitus. Kato köyhän on pakko käydä töissä,
        kun ei viitsi makaa kuuntelemassa ääniä öisin eikä päivisin.

        Eihän se suihkussa käynti kauheaa melua aiheuta ainakaan meillä.


      • ---------

        :D Tsori, mutta ketään ei voi kieltää käymästä suihkusta, oli asumismuoto mikä tahansa. Vittu että ärsyttää nää joka asiasta nipottajat.


    • rai rai

      Näitä kyylääjiä varten on olemassa sivusto www.kyttaajat.net/ jossa he voivat jakaa tuntojaan ja purkaa harmitustaan.

    • Väliaikaisesti vain

      Voin listata melkein kaikki samat seikat, juuri näitä samoja ärsyttäviä ääniä täälläkin kuuluu, paitsi noita seksijuttuja. Itsellä kun sattuu vieläpä olemaan tosi aikainen herätys arkisin, niin nukkuakin hieman voisi. Mä en voi käsittää, miten jotkut voi pitää normaali elämisessä niin tolkuttomasti ääntä, ja tietenkäänhän ei kiinnosta, että alapuolella asuu joku. Mukuloille ei ole opetettu, että sisällä ei juosta, tai saati hypitä niin, että alakerrassa melkein kattolamput tippuu katosta. Myöskin joskus tuntuu, että eikö ylhäällä koskaan nukuta.... Keskellä yötäkin kantapäilläk kävellään, kop, kop, kop. Toistaalta myös kerrostalossa äänet toisinaan leviää, eli aina ei voi olla ihan varma, tuleeko häiriö äänet tasan suoraan ylhäältäpäin.

      Itse koitamme ottaa meidän alhaalla asuvat huomioon, eli jos vaikka tuolia/pöytää tarvitsee siirtää, se NOSTETAAN eikä VEDETÄ pitkin lattiaa. Kävelläkin voi ihan normaalisti jne. Pieni toisten huomioon ottaminen olisi suotavaa kaikille, jotka asuvat kerrostalossa.

      Omakotitalosta tähän tultiin, ja onneksi tämä on vain väliaikaista ennen kuin löytyy uusi oma koti.

      Toivottavasti tämä ketju pysyisi sellaisena, että SAA VALITTAA kerrankin ; ) Eikä tule mitään "viisastelijoita" joukkoon selittämään, että ääniin pitää vain sopeutua.

      • ----------------

        Ööh.. Miten joku jaksaa valittaa muiden ihmisten elämän äänistä vaikka tietää asuvansa vain _väliaikaisesti_ kerrostalossa? Huhhuuuh...


      • eiselvännäkijä
        ---------------- kirjoitti:

        Ööh.. Miten joku jaksaa valittaa muiden ihmisten elämän äänistä vaikka tietää asuvansa vain _väliaikaisesti_ kerrostalossa? Huhhuuuh...

        Ei naapuri voi tietää asunto väliaikaisesti vai et. Ei ne sentään mitään selvännäkijöitä ole kuten sinä.


      • Eiselvännäkijä
        ---------------- kirjoitti:

        Ööh.. Miten joku jaksaa valittaa muiden ihmisten elämän äänistä vaikka tietää asuvansa vain _väliaikaisesti_ kerrostalossa? Huhhuuuh...

        Ei naapuri voi tietää asutko väliaikaisesti vai et. Ei ne sentään mitään selvännäkijöitä ole kuten sinä.


    • kerrostalot jeeeeeee

      Mielestäni avauksen asiat ovat täysin normaaleja elämiseen kuuluvia ääniä.

      Itsellä kuuluu mm. rappukäytävästä askeleet ja puhe makuuhuoneeseen melko vaivattomasti (ulko-oven alla iso rako). Yläkerrassa vedellään vessaa öisin, veden lotina kuuluu makuuhuoneeseen lähes esteittä. Yläkerran asukki käyskentelee parvekkeellaan, josta kuuluu myös makuuhuoneeseeni mukava "peltikattokävely" -ääni. Kanta-astumisyläkertanaapureita on lähes mahdotonta välttää kerrostaloissa. Itselläni aina ollut. Seksiä naapureissani ei ilmeisesti juurikaan harrastella, koska ei kuulu mitään epämääräistä natinaa tai ääntelyä. Outo juttu.

      Ainiin, ja seinänaapurista kuuluu virtsausäänet melko voimakkaasti, jos menevät suoraan ulkoa tullessaan vessaan, eivätkä ilmeisesti sulje vessan ovea. Yläkerrasta luonnollisesti kuuluu virtsauskohinat.

      Itsekin olen sitä mieltä, että jos ei pää kestä pieniä ääniä kerros -ja rivitaloissa, niin muutto paremmin äänieristettyyn taloon kannattaa. Toki itselläkin käy välillä mielessä, kun välillä hermot kireällä.

      Oikeastaan haikailen johonkin metsän siimekseen, jossa ei ole naapureita kuin korkeintaan kilometrin päässä. Kaikki aikanaan kuitenkin. Itse pystyn kestämään ainakin näitä ääniä.

      Eri asia, jos naapurissa popitetaan bassoja niin, että pöydätkin tärisee, ovia paiskotaan, huudetaan ja tapellaan kaiken aikaa, yms. Silloin oma raja ylittyy.

    • Lemmikki raukka

      Asun rivitalossa. jossa asuu naapureinani molemmin puolin koiranomaistajat. Toisella puolella oleva koira on hiljaa, koska siitä välitetään ja ulkoilutetaan riittävästi. Toisen naapurin koira taas selvästi kärsii liikunnan ja virikkeiden puutteesta ja haukkuu. Omistaja käyttää juuri ja juuri tien toisella puolella pissalla tupakka suussa. Harmittaa koiran puolesta ei niinkään haukkuminen häirtse vaan se syy, mistä haukkuminen johtuu.

    • ex häirikkö

      Meidän talos asui kans mies joka metelöi harva se yö. Isännöitsijä ei jostain syystä halunnut häätää niin aloin sit painostamaan sitä itse. soitin musaa täysillä aina samaan aikaan kun tää häirikkö naapuri. poliisit kävi viikos varmaan 10 kertaa meidän talos. Käytävät oli aina täynnä rikkoontuneita kaljapulloja kun tää häirikön kaverit ramppas riehumassa se tykönä. sanoin sit isännöitsijälle et jos jos sitä miestä ei häädetä niin alan kans sit metelöimään. Soitin sit metallicaa 2-3 aikaan yöllä aina niin et jokaine varmaan kuuli. poliisitkaan ei voinut mulle mitään kun sanoin vaan niillekkin et kaikille on samat säännöt ja et jos naapuria ei häädetä niin minäkin sit metelöin. Lopulta sit meni pari viikkoo niin se häirikkö sai häädön. Sanon vaan et häirikön saa aisoihin häiriköimällä itse.

    • ............

      Miksi koiran annetaan tehdä tarpeensa ulkooven eteen, en syytä koiraa vaan omistajaa, joka ei vie ajoissa ulos koiraansa.Vaikka on kielto,ettei saa pihaa sotke, mutta kuka sitä voi valvoa?
      Myös huonekaluihin vois laittaa huovat alle, ettei kuulu kova ääni siirrettäessä niitä. Myös jotkin vois lopettaa vahtimisen, käykö yksin asuvan naisen luona miesvieraita, sillä juttuja kuulee, ja ei aina miesvieras ole muu kun sukulainen ja mitäs kellekkään kuuluu toisen vieraat, jos ei häiritse muuten.

      • huopatossu

        Niin pitäisiköhän laittaa naisia jonossa kyläilemään,mistähän sitten puhuisivat.


    • Tuttu juttu

      Asuukohan aloittaja samassa talossa kuin minä, kun kerran täysin samoista äänistä kärsii.

      • 20+6

        HÄIRIKKÖ ON AP ITSE !!!


    • SESESE

      MITÄS SIT;HAITTAAKS SE?

    • sopeutunut

      Kantapää astunta, kuuluu lähinnä iltaisin.
      Sängyn kirskunta, joka on tosi voimakasta, korvatulppia käytettävä, muuten häiritsee. Äänet kuuluu normaaliin elämään ja kyllä niitä pitää sietää, kuten myös lasten leikistä ja musiikkiharrastuksista lähtevät äänet, elleivät kestä tuntitolkulla. Fiksu ihminen kyllä ottaa huomioon naapurit ääntä pitäessään. Asunto ei ole mikään treenikämppä, eikä verstas.

      Jos äänet vaivaa kannattaa ne ottaa puheeks ja sopia vaikka kellonaika milloin naapurillekin sopii musiikkiharrastus. Eihän ole kiva jos on vieraita tai väsynyt yötyöläinen ei saa unta ja naapurista kuuluu jatkuva kitaranrämpytystä..

    • Ei kyttä mutta...

      Minua ärsytti dementoituneen mummon hakkaaminen, läiske ja tuskanhuudot.
      Mummo myös lukittiin jonnekin huoneeseen ja hän hakkasi seiniä ja ovea päästäkseen ulos.
      Tässä talossa ei kai ole äänieristeitä ollenkaan, sillä olohuoneessa tai vessassa ei erota, kumman ovikello soi, oma vai naapurin.
      Kaikki äänet kantautuvat seinän läpi.
      Kun mummon naama alkoi olla sinisenä, niin soitin poliisille ja väkeä alkoi ramppaamaan tutkimassa, mitä siellä tapahtuu.
      Viime kesäloman aikana mummo on kadonnut. En tiedä minne, enkä viitsi kysyä, koska aihe on arka, enkä halua heidän varmistuvan, että juuri minä soitin poliisille.
      Rapussa tervehdin, mutta muuta emme puhu.
      Nytkin sieltä kuuluu kova meteli, lapsi huutaa ja isä karjuu, mutta taitaa olla leikkimistä. Sellaiseen olen jo tottunut.

    • ymmärrän

      meidän naapurissa taas koko vuorokauden läpi tapeellaan kerran kun soitin pianoa naapurin pissis kakara tuli valittaa et pianon soitto häirittee mut mun naapureil on varmasti jokin ongelma lapset huutaa lasten isä ja äiti huutavat naapurin tyttö ja niiden kaks vuotias lapsikin huutaa

    • ie

      taitaa muijas valvotta sinua, kun sieltä kuuluu niitä orkun ääniä. Etkö tiedä, mitä se on vailla?

    • Kyllästynyt naapuri.

      Älkää valittako kaikista pikkuäänistä. Meillä on samat äänet tässä talossa, mutta sitten kun naapurit soittaa musaa, tappelee ja huutaa niin että kaikki kuuluu yhden asunon läpi(eli asuto välissä) toi musan soittaminen alkaa yleensä noin klo:18 jälkeen ja loppuu EHKÄ klo:02.00 jälkeen jos sittenkään, ja sama toistuu vaikka kuinka soittaa poliisit tai talonyhtiölle. Olen miettiny että jos ostaisi sellaisen sumutorven joka toimii ponnekaasulla ja töräyttää sillä sitten muutaman sävelen niin eiköhän se sitten lopu. Minua ei häiritse yhtään kun kävellään kantapäille, liikutellaan huonekaluja tai jotain muuta sellaista. Sellaisesta valittaminen on PIKKUMAISTA, toki jos kaikki sellainen tapahtuisi yöllä hiljaisuuden jälkeen niin siitä valittaminen on silloin aiheellista. Ai niin kyllä te häiriköt tiedätte keitä te olette otavantiellä. HILJAISUUS ALKAA ARK:22 JA VKL:23 ja jos tämä varoitus ei tepsi seuraavalla keralla laitan teidän NIMET tänne.

      • fsgyjtyiu6ok

        Ei ne pultsarinaapurit tätä ketjua lue.

        Kantapääastunta on kyllä kummallinen tapa. Toimistolla yksi muija kävelee niin että tömisee koko talo. En haluaisi asua hänen alakerrassa :O)


    • ....................

      Muuta rivitaloon, paljon parempi asumismuoto!

      • terveisiä pers...

        En sanoisi täälläkin noita hulluja riittää jotka ei välitä säännöistä , valituskaan ei ainakaan täällä läppeenrannassa auta vaikka kunnan asunto onkin , eläkeläisiä , työttömiä, ym ,, kunta ei välitä koska kunnan asunnoissa asuukin suurin osa näitä laitapuolen ihmisiä joilla ei normaali päivärytmiä ole


    • Ninni231

      Naapurissa asui (toisessa kerroksessa viistosti oli kämppä musta katottuna) nuori nainen joka kuunteli joka toinen päivä musaa niin lujaa että kuuluis mullekin ihan selvästi vaikka ei oltu seinä naapureita eikä asunu yläpuolellakaan.Tein sitte isännöitsijälle ekan lapun ja ei auttanu niin soitin kahtena yönä poliisit paiaklle eräänä viikonloppuna ja vein heti seuraavan viikon maanantaina taas isännöitsijälle lapun eikä sitte mennytkään kauaa kun kyseinen naapuri muutti pois.

      Tällä hetkellä asuu yläkerrassa joka tuntuu kävelevän niin että varmasti kuuluu askeleet mulle sekä puhekin kuuluu harva se päivä ja aina ei saa selvää.Joo päivällä se ei haittaa mutta jos sattuu kuulumaan iltaisin niin se vasta ärsyttävää onkin.Olen hänelle heti alku aikoina sanonut siitä että puhe kuuluu mutta meni kuin tyhjille korville.Edellinen asukas kun asui niin koskaan ei kuulunut mitään ääniä.Ei edes niitä askeleita eikä puhetta koskaan vaikka olikin suhteessa.Ja meinaan nykyiselle naapurille mainita jossain vaiheessa varsinkin jos sitä puhetta kuuluu vielä pitkän tovin siis iltamyöhään.

      • naurussa pitelemistä

        Enpä ole aikoihin nauranut vedessä silmissä - mutta näitä kommentteja lukiessa kyllä nauru repeää. Sitten yhtäkkiä tajusin, mut hetkinen, nyt joku saattaa kuulla naurunremahdukseni, kämpässäni hiljaista tällä hetkellä ja huomioin, että joku just veti jossain wc:n, ja hissinkin ääni kuuluu sisälle.
        Nyt alkaa tosissaan naurattaa - itsellä soi musa yleensä kohtuuvoimakkuudella, et en silleen kiinnitä muiden ääniin huomiota, mut nyt ääniä alkaa kuulua muista kämpistä. Täällä samassa taloyhtiössä asuu kanssa joku vanhapiika varmaan, joka ei voi sietää teini-ikäisiä, on valittanut musasta, ja jopa kytännyt, lentääkö banaaninkuori pensaaseen. Niin, joillakin on elämäntehtävä toisten kyttääminen ja vahtaaminen äänien kuuntelu.

        Tietysti pitää ottaa toiset huomioon, mutta kohtuu kaikessa, elämän äänet nyt kuuluu kerrostaloon: imurointi, nauraminen, itkeminen, sänkypainit, wc:ssä käynnit, tv:een katselu, musan kuuntelu. Tietty pitää kunnioittaa eri taloyhtiöissä määrättyä hiljaisuusaikaa, se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että wc pitäs jättää vetämättä, ja laittaa pehmosukat jalkaan, ja vetää tv:eestä jokin piuha ja kuunnella korvakuullokkeilla. Minusta on kiva, et muualta kuuluu elämisen ääniä, en ole koskaan kenestäkään isännöintitoimistoon valittanut, voisin laittaa lapun luukusta, yleensä se tehoaa.


    • omakotitalo maalla

      Asuinpaikan valintakysymys. Onko pakko ängetä kaupunkikolhoosiin?

      • tiedottomalle

        Kaikilla ei mahdollisuutta vaihtaa sauntoa kun luottotiedoton toivotaan olevan kadulla !


    • vasaranaapuri

      Kenellekään en toivo tuollaista mutta tunnen silti helpotusta, etten ole ainoa! Nimittäin meidän talossa asuu juurikin tuollainen tapaus. Tosin jatkuvaa vasarointia ja koripallon heittelyä.

      Onko se todella niin vaikeaa ajatella muista ihmisiä?

      • #%# & #%#

        mulla juopponaapuri juoppokavereineen terrorisoi koko rappua ja osaa naapurirapusta,se jatkunut vuosia kun muut luulevat että minun pitäisi tehdä jotain asialle koska tunnen nää sosiaalipummit,mut ei mul tulis mieleen "vasikoida" naapureita mut se kyl ******* kun EI KUNNIOITETA muita ! näillä tapana huudattaa paskamusaa ja hoilata nuotin vierestä päälle,sammuvat yksitellen melkein samaan aikaan ja heräävät n.2t. torkkujen jälkeen jatkamaan alusta.ja tää asunnon haltija kerää vuokraa asunnottomilta juoppokavereiltaan kun ei muuten pysty hankkimaan juomisiaan,asunnottomat kyllä "jeesaavat" jos tällä ei ole juomista.ja meno jatkuu "juodaan viinaa,tullaan viisaammiksi näin.."kohta heräävät todellisuuteen perse jäässä lumihangessa


    • Arja

      tämä takia minä käytän vaippoja öisin.

      • neuvoja

        Siirrytään kaikki käyttämään vaippoja öisin, ettei tarvii käyttää wc:eetä....ja huopatossut jalkaan, kun liikutaan sisällä. Jos kovasti naurattaa, niin yritetään tukahduttaa hekotus vaikka pyyhkeeseen, ettei naapurit häiriinny. Suihkussa ei sitten olla max 5 min, ettei naapurit häiriinnyt, pesukoneessa pitää käyttää pikaohjelmaa, ja imurointi muutaman kerran vuodessa, mitä vielä keksittäisiin, ettei häiritä, ... kakaroille kuonokopat, samoin koirille, hulluille naapureille rauhoittavia jaettavaksi ilmaiseksi - valtio maksaa. Korvatulppia ja kuulosuojaimia talon puolesta. Jos dokaatte, dokatkaa itsenne sellaiseen kuntoon, että sammutte mahd nopeasti, ettette kerkeä rähjäämään vaimon kanssa, ja vice versa...Älkää käyttäkö hissiä, ettei naapurit häiriinny, ai mut joku voi valittaa korkojen kopinasta (mulle käynyt joskus niin...), kai pitäs kulkea ulos ja sisään partsin kautta, tikapuut vain pitäs hommata...


    • Joo, olen itsekin muuttanut meluavien yläkerran naapureiden takia 6kk taistelun jälkeen. Isännöitsijät ym. ovat täysin toimettomia jos joku haluaa häiriköidä toisen elämää kerrostalossa. Ystävällinen kehoitus naapurille ei tule auttamaan jos naapurissa asuu alle kolmikymppinen kusipää. Ette ole yksin ongelmienne kanssa.

    • aamupuolellakin

      Tällä hetkellä naapurissani asuu työtön keski-ikäinen pariskunta, joka herää säännöllisesti aina neljältä aamulla, myös viikonloppuisin. Tällöin yleensä harrastetaan kuuluvaa seksiä, jonka jälkeen ilmeisesti mies laittaa television päälle kuuluvalla äänellä ja alkaa kaamea, tunnin kestävä kovaääninen yskintä.

    • siinä ne...

      Kaksi ärsyttävintä naapuria.

      1. Parikymppinen alkoholiin menevä ahtaajamies tai pariskunta, joilla paljon kavereita. Pari kertaa viikossa etkot ja jatkot. Joskus heräsin tiistaina kello 5 äänekkäisiin jatkoihin, tai aika usein.

      2. Parikymppinen venäläispimu, jolla myös paljon kavereita ja äänekästä venäjänkielistä yhteislaulua vodkan voimalla. Porukka ramppasi kerrostalon tuuletusparvekkeella tupakalla 5 mijnuutin välein samalla huutaen ja möykäten. Yöllä soiteltiin naapureiden ovikelloja.

    • Väliovi ja/tai uudet tiivisteet ulko-oveen, niin vie uskomattoman paljon melua pois. Etenki sitä rappukäytävästä tulevaa. Kannattaa myös miettiä myös huoneratkaisuja, jos vain mahdollista. Itse vaihdoin olo-huoneen ja makuuhuoneen paikat keskenään. Nyt on rauhallista nukkua ulkoseinien ja paksujen kantavien seinien suojassa =) ja tietty naapureita ajatellen mattojen käyttö on fiksua, ei tule niin paljon kolinaa kävelystä/huonekalujen siirtelystä.

      • Pallo hukassa

        Mitä helvettiä tämä öinen huonekalujen siirto oikein on.
        Taitavat olla kaikki lomalla hullujenhuoneelta.
        Yöt ovat lepäämistä ja nukkumista varten.Vähemmän näissä porukoissa on selviä.
        Sossu eli veronmaksajat ovat mksumiehinä näille hyypiöille.


      • Pallo hukassa

        Mitä helvettiä tämä öinen huonekalujen siirto oikein on.
        Taitavat olla kaikki lomalla hullujenhuoneelta.
        Yöt ovat lepäämistä ja nukkumista varten.Vähemmän näissä porukoissa on selviä.
        Sossu eli veronmaksajat ovat mksumiehinä näille hyypiöille.


    • fgfgfdgfdfdg

      Kaikki jutut keksittyjä.

      Kirjoittaja on oikeasti ijoku peräkammarin poika, jota vituttaa kun naapurin tyttö on koko ajan harrastamassa sek....niin.

    • sellaista vaan

      Tosi paskamaista jos eristeet on huonot kuten minun asunnossani. Ei meteliä niinkään öisin, mutta aamulla aikainen herätys kello 7 ku alakertaan tulee siivooja/hoitaja joka aamu kolisteleen jote tähän kello 7 herätykseen on jo oikeestaan tottunu. Äänet siis kuulu niin hyvin kuin olisi samssa huoneistossa, mutta eipä tuo alakerran yksinäinen pappa onneksi ääntä pahemmin pidä varsinkin öisin saa nukkua rauhassa.

      Pahinta on silti tupakan savu jolle olen allerginen ja jotenki se vaan änkee jostain raosta sisälle. No kokeilenpa ilmanpuhdistinta jos se auttais. Onneksi on silti toinen asunto maaseudun rauhassa omakotitalossa, tosin sielläkin taas koiran räkytys lähistöllä monesti öisin kantautuu sisälle.

    • 85db

      Pahimpia ääniä kerrostalossa on 1:Bassoäänien jumputus, 2:Kantapääkävely
      3:Epämääräinen älä-mölö ja mitä nuorempaa väkeä niin juuri näitä kuuluu,
      ja myös veden käyttö sekä pönttöön kuseminen kantautuu yllättävän hyvin.

    • 20+20

      Ymmärrän kyllä, että yöllä möykkäämisestä valitetaan, mutta se että valitetaan siitä jos vaikka liikuttelee huonekaluja keskellä päivää tai imuroi niin huhhuh. Eikös se järjestyssäännöissä ole yleisin hiljaisuus klo 22-7. Ja se että valitetaan siitä äänestä joka kuuluu kun vetää vessanpöntön tai siitä kun kävelee asunnossa on ehkä naurettavinta ikinä. Ihmisten pitää tietenkin huomioida naapureitaan tietyissä asioissa, mutta se että pitäisi rajoittaa vessanpöntön vetämistä tai että pitäisi hiippailla asunnossa josta maksaa kuitenkin täyden vuokran on kyllä ihan täyttä kuraa.

      • asiasta 10:nenteen

        Hiljaisuus klo 23-7 on paljon inhimillisempi kuin järjetön 22 alkava. Siitä kyttääjät saavat syyn valvoa jopa toisten suihkussa käyntiä. Kyllä suihkussa pitäisi saada käydä aivan rauhassa kerrostalossakin 23 asti ainakin, sillä moni tulee myöhään kotiin ja nykyään jopa lasten treenit kestävät pitkälle iltaan huonoilla vuoroilla.

        Itse olen mielestäni aika hiljainen, mutta olen sitä mieltä, että talot ovat huonoja, jos tällaiset tavalliset äänet kuuluvat selvästi naapureihin. Eri asia möykkääminen, musiikin kovaääninen soitto, tupakointibiletys parvekkeilla läpi yön.

        Tupakka muuten joutaakin puolilaittomaksi huumeeksi, sillä huume se onkin.


      • Joku ei taas tajua..

        Mietippäs ensi kerralla, kun jyystät ja paiskot kalusteitasi pitkin lattioita, että miltä alakertasi vuorotyöläisestä tuntuu maata valveilla sinun harrastuksiasi kuunnellen, kun pitäisi nukkuakin yövuoron jälkeen. Ja kuuluu ne tuollaiset äänet seinänaapureihin yläkertaan.
        Äläkä nyt vaan niitä korvatulppia ehdota.. niiden jatkuva tai pitkäaikainen käyttö on tutkitusti haitallista. Opettele nostamaan ne huonekalut, tai osta huopatarraa kalusteiden jalkoihin.


    • Kopsiiko123

      Heh täähän on kun meillä. Yläkerrassa nuoriso rällää, paiskoo ovia ja harrastaa kantapääkävelyä kellon ympäri ja iso koira haukkuu aamulla, päivällä, illalla, jopa yöllä lehdenjakajan ja kuseksii yläkerran parvekkeelle joten haju on etova. Remonttia tehdään sunnuntai aamuna kello 7.00. Ei auta valittaa isännöisijälle kun on kyseisen perheen ystävä ja meiltä kuulemma kuuluu lapsen itkua yöllä(juu poika 7v.ollut kipeänä). Siis me muutammekin ok-taloon =))

    • vai mitä .täh?

      mitä tästä opimme, älkää koskaan muuttako asumaan kerrostaloon ja vain äärimmäisessä tapauksessa rivitaloon.

      • Paras Bellum

        Haulikolla, kaksipiippuisella!


    • asukas kuopiosta

      kyllä ainakin täällä kuopiossa tulliportinkadulla on ihan helvetin mukavaa asua kerrostalossa. hiljaisuus pitäisi olla klo 6.30-22 mutta ei, yläkerran asukkaat aloittavat elämänsä klo 22...
      koiran haukkuminen, tavaroiden siirtely ( n.60-120min yhtäjaksoista), puheen sorinaa ( kesto tauotta yleensä laskettavissa kymmenissä minuuteissa kerrallaan).

      Itse noudatan "tiukasti" järjestyssääntöjä, kuukaden vasta asunut tässä talossa eikä heti uskalla käydä kysymässä että wtf.

      älkää ihmiset muuttako tulliportinkadulle st1 viereen...

      • awoiruw0qr8m0w93849

        hihihiihihihihihiiiii, nitropillut =)


      • ...............

        ps. hiljaisuus klo 6.30-22 tarkoittaa että hiljaisuus alkaa aamulla puoli seitsemän ja loppuu illalla kymmeneltä.


      • pointti oli siis se
        ............... kirjoitti:

        ps. hiljaisuus klo 6.30-22 tarkoittaa että hiljaisuus alkaa aamulla puoli seitsemän ja loppuu illalla kymmeneltä.

        että opettele kirjoittamaan.


    • saunatonttu-sandra32

      Edellisessä kerrostalossa, jossa perheeni kanssa asuin, asui mies, joka valitti lasten äänistä pihalla päiväaikaan.. eipä menny valitus isännöitsijälle läpi.. ite kyl ukko soitti suomihumppaa kolmen aikaan yöllä ovet auki ulos asti.. nykyisessä kerrostalossa ei edes tiedä onko naapurit kotona, ellei mene ulos katsomaan näkyykö valoa.. tässä tosin niin kalliit vuokrat että ihan mikä tahansa rupusakki ei halua sellaisia vuoksria maksaa.. mut minusta vessanvetäminen yöllä on ihan ok, eihän se hätä katso kellonaikaa.. samoin askelten töminä huonekalujen siirto yms päiväaikaan.. naurettavinta mitä olen kuullut, on se, että valitetaan isännöitsijälle vauvan itkusta.. vauvahan itkullaan pyytää ruokaa, saattaa olla vatsavaivoja tms

    • muuttakaa ihmiset maalle

    • Entinen kt-asukas

      Entisessä asunnossani (kerrostalossa) kuului erittäin selvästi kaikenlaiset äänet seinien läpi; jopa WC:n vedot. Yläkerrassani eli asukkaita, jotka jatkuvasti yöaikaankin siirteilivät (kuulosti ajoittain jopa raahailulta) huonekaluja, toisen rapun seinänaapurini juhlivat usein kovaäänisesti aamuun asti ja alimman kerroksen pariskunta raivosi välillä niin, että kuului asuttamaani 5-kerrokseen asti.

      Vaikka itse olen rauhallinen sielu, minua nämä asiat eivät kuitenkaan häirinneet, vaan viihdyin hyvin kyseisessä asunnossa, vaikka elämisen ääniä kuuluikin. Mutta ymmärrän kyllä niitä ihmisiä, jotka kärsivät siitä.

      • Elämisen ääniä

        Heh, ainakin Lahden Viipurintien 5:n kerrostalon elämää sai kyllä kuulla seinien lävitse B ja C-rapuissa monelta kantilta. :) Muilla samoja kokemuksia?


    • otetaan opiksi

      Me suomalaiset olemme kyllä erakkokansaa. Missään ei saisi olla ketään eikä milloinkaan. Aaanetön kansa. Minusta on kiva, että tietää naapureiden olemassaolon, eihän sitä tiedä milloin apua tarttee. Kyllä aikuinen ihminen tietää milloin on yö ja milloin päivä, ellei ole sairas.

    • hento ja valkoinen

      Kaikilla ei ole varaa ,kuin vuokra-asuntoon.Muuttaisin heti omaan taloon jos olisi varaa.
      Vuokrakämpissä ei vaan jostain syystä ole yön rauhaa ei päivän lepoa.
      Kyllä jokaisen tervejärkisen pitäisi ymmärtää,että pitää saada nukkua rauhassa,että jaksaa käydä töissä.
      Toiset voi joutua hoitamaan sitten päivällä unenpöppörössä sairaita ihmisiä,mitäs jos sattuu virheitä ,kun ei saa nukuttua.

    • hiljaisuus

      Kunnioittakaa naapureitanne ja noudattakaa järjestyssääntöjen hiljaisuutta mikä on normaalisti klo22-07! Harvaa naapurin äänekäs elo päivällä ärsyttää, mutta yöllä on kyllä vittumaista herätä esim. stereoiden huudatukseen ku porukka saapuu baarista..

      • Stadiurpo

        Ne on nuo landelta tulleet, navettakasvatetut kersat jotka ovat tottuneet mekastamaan liitereissään. Niitä kun yritetään asuttaa sivistyneistön sekaan, tulee väistämättä konflikteja. Ehkä jonkunlainen reservaatti olisi ratkaisu ongelmaan.


    • girl22gr

      kuulostaa ihan mun yläkerran naapurilta :D

    • HiljaaRöhiseväSika!

      V*ttu kun se viereisen kämpän sika röhisee, köhisee ja oksentelee joka päivä. Hoitoon joutaisi! Kohta nicorette paketin tuuppaan luukusta sisään.

    • onnen pekka

      Asuin kerrostalon kaksiossa muutaman vuoden yksin. Minulla oli yläkerran päätyasunto viidennessä kerroksessa. Eipä häirinnyt kuin hissin silloin tällöin koneesta kuuluva klonkse tai silloin, kun ilmastointi tuuletin jostakin syystä jumittui katolle jurnuttamaan.

    • no itseäni auttaa naapureiden äänenpoistossa se, etten ajattele naapureitteni ääniä.
      minä olen nuori työtön helsingistä. itse kuuntelen musiikkia kuulokkeista, jotta naapurini eivät saa mölyhaittoja, vaikka toki helvetin hyvää musiikkia kuuntelenkin.
      itse muuttaessani tähän kerrostaloasuntoon, tiedostin että naapurit kuuluvat vuokrasopimukseeni ja aina kerrostalossa asuneena tajuan, että elämän äänet kuuluvat. niille nyt vaan ei voi mitään.
      jotenki olis perseestä nussii ääneti, koska naapurit. tuskin kukaan niin paljon naapureitaan rakastaa.

      ihme ja kumma, ettei jengi tuu valittaa oven taakse ku paskon liian kovaan ääneen :D. tiedättekö miten tikityksen saa kellosta häviämään, niin ettet kuule sitä.. yksinkertainen kikka, et vain ajattele sitä. naapureiden äänet kuuluu toki, mut ei sun tarvii niitäkään kuunnella. sun elämästäs myös lähtee ääniä.. vai väitätkö, että olet mykkä, et paina mitään ja kalusteesi on pumpulia.. aivan niin.
      ja lapsena varmaan perheestänne ei lähtenyt möykkää ollenkaan. tuttu juttu, tarhassakaan se desibeliraja ei paljoo ylity :D.

      mitä ihmiset jos ajateltas muitakin kuin itseämme? sillä tavoin, ehkä elämä muuttus piiiikkasen helpommaks.. en oo varma, mut näin luulisin.

      • qwejwijeqj

        NIMENOMAAN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


        Eläkää omaa elämäänne ja lopettakaa se jatkuva muiden kyttäys ja äänien tarkkaileminen. Olette rasittavia naapureita.


    • namia korville kun..

      kyllä seksiääniä mielellään kuuntelee.vai oletko pikkurillimies?vai lepakko..

      • Self Made In

        Siinähän voi oman käden kanssa osallistua.


    • ärtyisä naapuri

      Nuo ovat minunlaisen herkästi ärsyyntyvän ihmisen mielestä ihan normaaleja elämisen ääniä. Sun kannattaa tehdä itellesi nyt jotain, jos nukut noin huonosti jotta heräät tuollaisiin ääniin.

      Musiikki, kova ääninen puhe, koiran haukkuminen ja kaikki mitä pitäisit kova äänisenä silloin kun ne tapahtuvat oman asuntosi sisällä menevät jo sinne häiritsevän puolelle - etenkin yöaikaan.

      Tosin jos sun naapurisi siivoaa öisin, niin silloin kannattaa asiasta huomauttaa. Imurointi keskellä yötä ei myöskään ole ok.

    • Vähemmän valitusta

      Ihme valitusta. Jokainen varmasti tietää, että JOS naapurien äänet oikeasti häiritsevät, niin tehdään kirjallinen valitus hallitukselle, johon otetaan myös naapurien allekirjoitukset. Jos ei tuota pysty tekemään, niin kannattaa lopettaa valitus. Vähän positiivisempi asenne muutenkin elämiseen auttaa moneen asiaan. Kuka laittaisi tänne palstalle jotakin mukavia asioita? Naapureitakin voi jopa kehua. Minulla ainakin on tosi mukavat naapurit. Olikohan tähänkin joku sopiva sananlaskukin olemassa "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan" :-)

    • julllllllllllllleeee

      Hankit korvatulpat. Sitten ja teippaat vibran patteriin yöksi, pistät sen päälle ja annat olla sen siinä kaksi viikkoa. Jos naapurien käytöksessä ei tapahdu muutosta, niin ota yhteys poliisin ja tee ilmoitus naapurissa tapahtuvasta pahoinpitelystä tai puukotuksesta ym. Esität vaan "huolestunutta" kansalaista niin ei tule ongelmia.

    • Meillä ei pahemmin ääniä,mutta yläkerran naapuri kylvää saatanan pahan hajuista hajuvettä rappukäytävään. Kiva herätä aamulla 4:15, kun tämä ääliö lähtee töihin ja hesarinjakajan jäliltä on postiluukku auki ja se haju tunkee nenään ja herättää.Ja taloyhtiön hallitus on päättänyt, ettei asialle tehdä mitään. !"#¤%¤#

      Kohta annan tälle ääliölle omaa lääkettä. Laitan postiluukusta jotain hajua. Ehdotuksia, että mitä sinne voisi laittaa, että haisee mahdollisimman pahalta.

      • neuvoja

        Jos laittaisit vaikka ensin lapun sinne postiluukkuun, jossa sanoisit että sulla on astma, ja että liiallinen hajuvesi aiheuttaa sulle hengenahdistusta.

        Sellainen mukava ja asiallinen viesti ensin. Jos oikein kohteliaasti vetoat ja valittelet hengitysvaikeuksia, niin varmasti tyyppi heltyy, ja jättää sen litrun vähemmälle. Mutta jos käyt aggressiivisesti vastustamaan sitä, niin voi olla että heppu menee itsepäisesti puolustuskannalle, eikä suostu lopettamaan vaan esim. pahentaa tilannetta.


      • mzgsdgjjgjdsgjsdgnds

        Kananmunia patterin taakse muutamaks viikoks (kannattaa laittaa pussiin ettet ite tukehdu)
        Sitte vaan nakkaileen niitä postiluukusta sisään.
        Toinen hyvä keino on kusasta sellaseen jääpalaläpyskään (siis semmonen muovinen mihin lorotetaan vettä ja laitetaan pakastimeen) ja laitat sen kylmään. Siitä on hyvä ottaa sitten valmiita kusipaloja ja laittaa niitä luukusta sisälle sulaan


    • Kokemusta on

      Aloittaja,jos häiriinnyt siitä,käytä kaikki mahdolliset keinot.

    • Kenguru

      Kyllä se vaan v....ttaa muakin, kun yläkerran ulkomaalaistaustainen mies
      elää ihan eri vuorokausirytmiä kuin muut ihmiset. Tulee kotiin kymmenen
      aikaan illalla ja sen jälkeen alkaa huonekalujen siirtely ja läpi yön veden laskeminen ym. kovaääninen keskustelu muiden maamiesten kanssa.
      Tätä jatkui aikoinaan kolmeen saakka yöllä, mutta ilmeisesti joku valitti
      asiasta, niin nyt on yrittänyt olla hiljempaa yhdentoista jälkeen. Kävi myös
      syyttelemään minua siitä, että olen valittanut asiasta ja vetosi heti ens käteen
      rasismiin (kuten näillä tapana on). Nyt on ilmiriidassa muiden naapureiden
      kanssa ja on käyttäytynyt uhkaavasti sekä ilmoittanut, että hän saa elää miten
      haluaa. No, onneksi hän asuu vuokralla ja häätöön löytyy aina keinot vaikka
      asunnon omistaja ei näihin valituksiin reagoisikaan. Jokaisen kannattaa lukea huoneenvuokralakia ja asunto-osakeyhtiölakia, josta löytyy vastauksia näiden häiriköiden häätämiseen. Asukas on muuten ihan mukava, mutta siinä vaiheessa kun alkaa osakkaita tai muitakaan asukkaita uhkailemaan, niin viimeistään siinä vaiheessa on aika ottaa yhteyttä poliisiin. Itseäni ottaa päähän sen vuoksi, että pidän asunnosta, enkä yläkerran vuokralaisen vuoksi haluaisi lähteä myymään asuntoa ja etsimään uutta. Olen asunut aikoinaan myös vuokralla ja ihmeellistä kyllä, näissä taloissa ei koskaan ollut vastaavia ongelmia asukkaiden kanssa. Niin, että ei muuta kuin yhteyttä isännöitsijään, jonka tehtäviin kuuluu reagoida asiaan.

    • JK

      VAI IN

    • karv724

      Ehkä naapurissa asuu maksullista seuraa tarjoava henkilö? Oli syy mikä tahansa niin kohteliaasti voi tietenkin sanoa että jotkin äänet kuuluvat liiankin hyvin naapureille.

    • korvatulpat ei auta!

      pianonsoitto! Väillä moneen otteeseen päivässä. Mielestäni kerrostalossa ei saisi olla tavallista pianoa,sillä ääni kantaa rakenteissa todella hyvin. Kun pimputus kuuluu niin itse ei voi esim. Kuunnella radiota, kun tulee hirveä kakofonia. o

      • hommatkaa sähköpiano

        Juuri tämän takia ostin itselleni sähköpianon, kun muutin kerrostaloon. Opiskelen musiikkiopistossa ja soitan n. 4-5 tuntia päivässä, viikonloppuisin enemmänkin. Sähköpianon kosketus on toki erilainen kuin oikean, joten olisi hyvä päästä soittamaan myös oikeaa. Onneksi itse pääsen tarvittaessa opistolle harjoittelemaan. Sähköpiano on naapuriystävällinen vaihtoehto, koska soitto sujuu vaikka öisinkin naapureita häiritsemättä kun on kuulokkeet ja volumea voi itse säätää. ;)


    • MaisaQW

      Meidän talo on hiljainen jossa asun, kello kymmenen jälkeen ei kuulu mitään, minäkään en laske vettä enään kymmenen jälkeen. Naapureiden kanssa on hyvät välit.

    • atsiuh!

      yläkerran ukko aivastaa ainakin 15 kertaa päivässä. mikä lie astmaatikko.

    • remontti ärsyttää

      Musta pahinta ovat kaikenlainen remontointi. minkä ihmeentakia kaikkien pitää porailla aina jotain? kaikuu todella ärsyttävästi se poraus.

    • alinkerros

      Aloittajan kirjoitus on kuin minun elämästäni! Yläpuolellani asuu nelihenkinen perhe koira. Sitten se porukka sattuu olemaan niitä, jotka eivät edes yritä elää tai asua hiljaa...
      Itse olen vuorotyöntekijä ja on erittäin mukavaa, kun öisin ehtii nukkumaan noin viisi tuntia, ennekuin alkaa naapurista kuulumaan ääniä.
      Asuntojen välipohjat ovat ontelobetonilaattaa ja laminaattilattiat...yläkerrassa ei tarvi tippua kuin nappi lattialle, niin se kuuluu minun asuntooni.
      Naapureiden vanhempi kersa on parivuotias, joka on oppinut juoksemaan. Ravaa pitkin asuntoa huoneesta toiseen kaikki päivät. Töminää on hienoa kuunnella kaikki päivät.
      Töminän lisäksi leikkikalujen tiputtelu lattialle, imurointi, huonekalujen siirtely, ovien paukutus, koiran haukkuminen ja luun kaluaminen...asunnossani ei ole juuri minkäänlaista rauhaa tai hiljaisuutta.
      Onneksi asunnon voi myydä pois ja muuttaa, itsellänikin se on edessä.
      Mutta kyllä minä niin mielelläni kiusaisin naapureitani, jos jonkin hyvän keinon keksisin...

      • seinänaapuri

        Niin asuu minunkin naapurissani lapsiperhe. Kummastelen annetaanko heille mitään virikkeitä, kun ainoa toiminta on juokseminen edestakaisin kovalla äänellä tömistellen, välillä hypäten ilmeisesti pöydältä. Ja se kestää tunteja. Aikaisemmin jatkui varsinkin viikonloppuisin 3-4 asti yöllä.
        Laitoin jotakin kirjelmiä isännöitsijälle, en tiedä ovatko jotkut muutkin naapurit laittaneet, koska nyt alkaa olla aika hiljaista jo ennen puoltayötä.
        Eräs naapureistani kyllä on alkanyt käyttäytyä uhkaavasti minua kohtaan vastaan tullessa, ei esim. anna tietä, vaan tulee suoraan kohti puhumatta mitään.
        Varmaan arvaa minun olevan ilmoitusten takana, koska olen heille huomauttanut häiritsemisestä useitä kertoja vuosien mittaan.
        Näiissä uhkaavantuntuisissa tilanteissa vain väistän ja hymyilen, ja jatkan matkaa.
        Se vielä unohtui mainita, että he ovat somaleita, eivätkä edes puhu kunnolla suomea.


    • venstu

      meidän taloyhtiössä on seinät vissiin pahvia. kuulen kun seinänaapurini käy kusella suoraan pöntön veteen. tai tiskaa ja astiat kolisevat altaassa. Kuulen kuinka mikron ovi paukahtelee, tai kuinka hän huutaa lapselleen syömisestä. sauna/pseuhuone ja keittiö ovat minun huoneistoni puolella. toisen seinänaapurin konsolipelin äänet kuuluvat selkeästi. sekä kolmannen seinänaapurin urkuharmoonin soitto, tai se kuinka hän laskee vesihanasta vettä kovalla paineella ja lopettaa sen ja kohta laskee taas uudelleen ja lopettaa.. hänellä ei tosin ole kaikki muumit laaksossa.. Teen pitkiä päivä töissä, joten jos edes yöt olisivat rauhallisia, mutta ei. tämä vajaa naapuri soittaa itkuvirsiä ja toinen pelaa perkeleen pelejä yötä myöten. ja kun nämä hiljenee, kolmas naapuri aloittaa kaappien ovien paiskomisen ja lapselleen huutamisen. ja kun kerran mainitsin asiasta isännöitsijälle, hän sanoi ettei tarvitse kyylätä. NO EI PERKELE täällä tarvii kyylätä, kun seinät ovat pahvia..

    • hermolomaa kaipaava

      Meillä yläkerrassa asuu nelihenkinen perhe. Kuuluu kaikenlaista sieltäkin; juoksua, koirien haukuntaa jne. Muut äänet ei haittaa mutta voi luoja sitä perheen teinipojan musiikin jumputusta!! Yöllä ei sentään kuuntele musaa mutta päivisin tärisee melkein huonekalutkin. Siinä menee hermo kyllä totaalisesti. Kerran asiasta sanottiin ja volyymi on pienentynyt, mutta nyt sitten ei enää tervehditä pihalla ja muutenkin murjotetaan. Vain hyvänpäiväntuttuja oltiin aiemminkin, mutta vähän ihmetyttää että miksi ei olisi saanut asiasta sanoa. Teen töitä kotitoimistossa eikä työpuheluista ym. tullut musiikin jumputtaessa mitään. Ei kai nyt sentään päiväsaikaan saa mitä tahansa jumalatonta mekkalaa pitää vaikka ei olis hiljaisuusaika?

    • Pane nyt toimeksi!

      1. Osta hyvä nauhuri.
      2.Äänitä kaikki meluamiset riittävän pitkältä ajalta.
      3.Vie äänitteet ja valitus isännöitsijälle.
      4.jos isännöitsijä ei tee mitään, niintee rikosilmo poliisille.

    • mekasta itse kanssa?

      Muuta parempaan taloyhtiöön.meillä ei esim. ole kuulunut vastaavaa.ilmeet kohdatessa ovat ystävällisen iloiset.et saa naapureitasi väristä riippuen tai riippumatta helpolla lopettamaan meteliään." lähi tuttujen kokemuksia"

    • talopäällikkö

      Voi ei, Kuulin tänään ,että mukava, hiljainen seinänaapurini,yksin asuva mies on muuttanut taivaallisiin asuntoihin. Rauha hänelle.
      Nyt pelkään jo etukäteen, että minun tuurillani naapuriin muuttaa joku idioottiasukas/perhe pentuineen, louskuttavine koirineen ja pianoineen.
      Tai ehkä jotain opiskelijoita ikuisine bileineen, ja bassonjumputuksineen.
      Taidanpa ihan heti, kun he muuttavat mennä tervehtimään, ja kertomaan talon säännöt.
      Nyt talo on rauhallinen, ja sitä rauhaa ei tule pilaamaan kukaan.

    • ihmettelenkovasti

      eikö saa kuulua elämän ääniä..hiljaisuushan ahdistaa..

      • juttelu auttaa

        Miksi sinua hiljaisuus ahdistaa? pelkäätkö omia ajatuksiasi? Pelkäätkö hiljaisuutta myös öisin?

        Olisiko hyvä jutella ammattiauttajalle?


      • Hiljaisuus

        Ei saa kuulua huutoa iltayöhön asti pohjia otettaessa aamuyöllä tullessa karmeaa räyhäämistä.Nuoret vuokralaiset ovat paskasakkia.


      • rauha kokona

        työpaikka, koulu, liikuntahallit, lenkkipolut ovat paikkoja missä saa touhuta ja kolistella. Kuka jaksaa työpäivän jälkeen kuunnella työttömien ihmisten aktiviteetteja kotonansa. Koti pitää olla paikka johon on kiva mennä ja saada olla rauhassa.


      • venstu

        hiljaisuus ei ahdista, varsinkaan 13h työpäivän jälkeen.


      • kdkkgsdjgsdgjjdsgjgs
        Hiljaisuus kirjoitti:

        Ei saa kuulua huutoa iltayöhön asti pohjia otettaessa aamuyöllä tullessa karmeaa räyhäämistä.Nuoret vuokralaiset ovat paskasakkia.

        Kaikki nuoret vuokralaiset meluaa?
        Itsellä ikää 19v enkä varmasti häiritse naapureita.
        Ylhäältä kuuluu välillä kovaakin melua mutta siedän sen, koska sellaista se sattuu useimmissa kerrostaloissa olemaan.


    • Kansanparantaja

      Jospa juttelisit toisten naapurien kanssa ja kyselisit häiritseekö se niitä. Jos ne ihmettele samoja asioita on syytä varmaankin olla yhteydessä poliisiin ja hankkia häätö.

      Ei yöunien menetykseen koko kerrostalo voi totutella.

    • Hyvää päivää!

      Meillä naapuri närkästyi, kun en suostunut kertomaan perheeni asioita uteluista huolimatta. Jo alkoi pommitus eri viranomaisten suunnalta... Sosiaaliviranomaiset soittelivat että saan sieltä kuulemma rahaa, vaikken asu edes siellä missä väitän asuvani, vaan jonkun toisen kanssa jossain aivan muualla. Sitten soitti eläintensuojeluviranomainen... Pidän kuulemma koiraa kytkettynä pihalla juoksunarussa yötä päivää, eikä koiralla ole vettä eikä ruokaa. Minulla ei edes ole koiraa. Sitten naapurini on soitellut minulle puheluita, joissa hän väittää että eläimillämme on jokin hätänä kun pitävät sellaista ääntä. Minulla ei edes ole eläimiä. Pikkasen taitaa olla seko yksilö. Mutta sekoilkoon mun puolesta ihan rauhassa, niin kauan kuin pysyy musta kaukana. Ei tuo ole kasvotusten mulle tullu mitään sanomaan. Alkoholisti hän kuulema on ja psyykkisesti sairas ihminen. No älä! Hänellä kuitenkin asuu tervepäinen kumppani saman katon alla, joten kaippa hän pitää huolen tuosta hullusta.

    • Köyhän miehen jojo

      Tippuilevat tavarat ja huonekalut tekee meidänkin alakerrasta helvetillisen naapurin. Tätä ollaan kuunneltu jo kaksi vuotta.

      Suurin syy siihen että päivällä ei tule juurikaan havainneeksi melua, koska taustamelua on niin paljon, mutta kun tila (oli se mikä tahansa) hiljenee (kuten yleensä kerrostalossa on iltaisin, yötä vasten), voi havaita nämä äänet huomattavasti paremmin.

      Totta on että ne häiritsevät suunnattomasti joitain ihmisiä, mutta stressi alkaakin yleensä hissuksiin, salakavalasti ja aivan huomaamatta. Ihminen sietää kyllä tiettyyn rajaan asti melua, mutta kun se ylittyy, silloin tulee sen melun ylityskynnys.

      Ja melu... Se on sitä kun se alkaa häiritä muita asukkaita. Siitä ei pääse yli eikä ympäri.

      Mutta, jos tästä jotain mukavaa ja positiivista löytää niin ei se ole sillä häirikölläkään helppo elämä.

      Kuvitelkaas kuinka paljon häirikkö kuluttaa energiaa kaikkeen tuohon? Ja sitten kun lisätään se kuuntelun hankaluus kun pitää kyttäämällä kytätä, milloin se yläkerran tai alakerran naapuri menee päiväunille tai nukkumaan? Siinä se kuulkaas se pinna on kireellä!! :D

    • ei jaksa enää..

      Huuto, kailotus, kyttäys, vahtiminen, toisten asioihin sotkeutuminen.. ihan arkipäivää mulle vaikka asun omassa rivarinpätkässä. Naapurin akka on aivan seko. Nyt olen muuttamassa lopulta pois kun en kestä enää tätä ihanuutta, ei pihalla saa olla yhtään rauhassa ja kun on pakko kulkea akan ohi niin se kyttäys on ihan arkipäivää. Jos näkee että minä tai tuttava/sukulainen tulee-menee tänne mulle se samalla paukahtaa pihalle karjumaan. Syy on millon mikäkin.
      Viime talvena se oli liukastunut ja nyrjäyttänyt ranteensa kaupungilla, tuli sit mulle väittämään et on kaatunut pihalla koska oon hiekottanut huonosti. Jos meen kasvimaalle se tulee kiljumaan rikkaruohoista. Jos leikkaan nurmikkoa , vahtii etten käytä liikaa bensaa. Jos meen kellariin, käy tarkistamassa lukon. Jos tulee vieraita niin pällistelee ikkunan alla "tamppaamassa mattoja". Mun koira kuulema kusee ja paskantaa pihan täyteen. (hänen kissa ei).
      Viimeinen niitti oli se kun tein remppaa ja katkasin varpaan, se tuli pihalle nauramaan pskasta räkänaurua. Asunto läks nyt myyntiin.

      • Kukkii se perunakin

        Se sun naapuris sais jo tuosta määrästä kunnon sakot...


    • lastenvihaaja

      heh, mulla on yläkerrassa yksinhuoltaja joka on todellakin hullu. Huutaa, kiroilee ja raivoaa pienelle pojalle jatkuvasti. Yksi naapuri muutti jo hänen takiaan pois talosta. Kaikki asukkaat puhuvat miten hullu se on. Kerran jo kierti adressi ovelta ovelle jossa oli nimiä aika lailla. Asiasta kuulema ilmoitettiin lastensuojeluviranomaisille, mutta en tiedä tapahtuiko mitään koska huuto jatkuu. Tämä sekopää pitää naapureita lastenvihaajina, ja vainoharhaisina. Huuto alkaa monasti jo aamulla kuuden maissa, ja jos äiti on ollut juomassa ja lapsi hoidossa, on raivoaminen kahta kauheampaa krapulassa. Minua ei itseasiassa häiritse se huutaminen, vaan se että kohteena on pieni lapsi. Arvatkaa tuleeko lapsesta äitinsä kaltainen ?!

      • lapsi raukka

        Neuvo, jos ajattelet lapsen parasta äänitä nämä huudot ja äänet, vie paikkakuntasi lastensuojeluviranomaiselle. Etsi käsiisi lapsen isä ja anna todisteet myös hänelle.
        Lapsi on saatava turvaan.

        Ja jos huutoa kuulet niin mene vaikka varsin "lainaamaan " tältä ihmiseltä vaikka kananmunia sanot verukkeeksi leipovasi. Näin keskeytyy huutaminen ja lapsi saa rauhan. Voisit joskus myös tarjoutua lapsenvahdiksi jos kerran äidillä on jatkuvasti pinna kireällä.

        Miksi te annatte lapsesta tulevan äitinsä kaltaisen?


    • p.k.

      Meillä ei niinkään riesana ihmisten äänet vaan koirien. Rapussa 4 koiraa, joista kolme haukkuu ja ulvoo kun isäntäväki pois kotoa. Työpäivän päätteeks ei jaksais kuunnella yhtään :(.

    • etsin uutta asuntoa

      Huonot eristykset on myös tässä asunnossa jossa elelen.

      Vanha mörskä ja yksityinen vuokranantaja joka on kitupiikki. Asunto on aivan ihana mutta niin hatara että jokainen elämisen ääni alakerrasta kuuluu tänne yläkertaan. Liikenne kuuluu aivan selvästi ja jos naapuritalossa soitetaan musiikkia nin se kuuluu myös kämppääni.

      Alakerrassa asuu aivan tavallinen työssä käyvä nuoripari koiransa kanssa . Koiran äänet vinkumiset ja haukkumiset ovat rasittavimmat, se ei varmaankaan saa tarpeeksi liikuntaa.Kun oikein hermostun niin laitan musiikin soimaan oikein isolla äänellä. Joskus vain otan kuulokkeet korvilleni ja näin eristän ympäristön äänet työpäiväni jälkeen..

      • tehkää jotain

        varmaan jokaiseen taloyhtiöön on järjestyssäännöt,miks ettte häiriöinnin kohteeksi joutuneet tee mitään,myös minulla oli seinänaapuri jonka koira piti jatkuvasti helvetinmoista ääntä,kerroin naapurille että se häiritsee ja jos se ei lopu alkaa muut toimenpiteet joten hän tajusi ja muutti pois,aikaisemmassa asunnossa yläkerrannaapuri piti sellaista meteliä joten yhdessä muiden naapurien kanssa kaksi valitusta isännöitsijälle, hän sai häädön


      • Köyhän miehen jojo
        tehkää jotain kirjoitti:

        varmaan jokaiseen taloyhtiöön on järjestyssäännöt,miks ettte häiriöinnin kohteeksi joutuneet tee mitään,myös minulla oli seinänaapuri jonka koira piti jatkuvasti helvetinmoista ääntä,kerroin naapurille että se häiritsee ja jos se ei lopu alkaa muut toimenpiteet joten hän tajusi ja muutti pois,aikaisemmassa asunnossa yläkerrannaapuri piti sellaista meteliä joten yhdessä muiden naapurien kanssa kaksi valitusta isännöitsijälle, hän sai häädön

        Arvaappas onko se helppoa tehdä edes teknisesti ottaen?

        Tässä meidän talossa ei kuuntele sen enempää isännöitsijä kuin naapurikaan puheita. Näitä, mitä täällä on kiusantekoja tehty ennen meitä ja meidän aikana, on piiiiiiiiiiiiiiitkä lista, mutta kukaan ei ota tosissaan niitä.

        Sanotaan vaan että muuta muualle. Ne, jotka tekevät häiriötä, heidän pitäs muuttaa muualle, ei niiden, jotka kärsii. Tää maailma on niin kummalliseks mennyt että koulukiusatut joutuvat lähtemään koulusta, ei kiusaajat. Työpaikoilla kiusaaja saa sen "kruunun päähänsä" ei kiusattu. Kerros-, rivitalo ja muissa sellaisissa saa kiusaajat asua, ei ne joilla on normi tavallinen "ei häirikkö" elämä.

        Onko tämä yhteiskunta luotu häiriköitä varten? Kerroppas se kun tunnut olevan viisas... tai "viisas".

        Kerran yhdessä talossa asuimme toiseksi ylimmässä asunnossa ja yläpuolellamme asui korkokengillä kopisteleva keski-ikäinen nainen (joka muistutti lähinnä kaupan olevaa naista). Hän käveli korkokengillään ja jopa hyppi kerrankin klo 24 aikaan yöllä olohuoneemme yläpuolella omassa asunnossaan. Hänen ex miesystävänsä kertoi että se nainen on ihan ******* (en kehtaa kirjoittaa hänen mietelmiään siitä naisesta), mutta kun tämä ongelma kävi ilmi ja kerroimme siitä täällä kunnalliselle asunnonvuokraajalle, he sanoivat ettei muut ole siitä valittaneet. Ennen meitä asui yksi vanhempi pariskunta ja kysyimme heiltä lähdön syytä, vaikka asuivat vain vuoden siinä, he sanoivat aivan muut syyt, mutta syy oli varmasti tasan sama kuin meilläkin --- KORKOKENKÄ TRAMPPAAJAN YÖLLINEN HULIKOINTI!

        Yhdessä rivitalossa asuessamme alkoi häiriköinti kun emme antaneet juoppojen kulkea aamuyöllä päätyhuoneistomme vierestä ja kolistella ja huutaa ja mellastaa... Kävi yhet nuoret miehet kuseksimassa portillemmekin.

        Kyllä on ystävälliseksi mennyt tämä maa!

        Täällä kerrostalossa, jossa nyt asumme ensimmäisenä kesänä väännettiin minun polkupyörästä (ja vain minun, ei muiden) taka jarrut solmuun, seuraavana talvena polku, jota käytimme (laillinen polku, kun on porttikin) "hiekoitettiin" kukkamullalla, kolmesti ainakin olen "saanut kiinni" kun joku naapureista on kuunnellut postilaatikostamme meidän huoneiston ääniä sitten patjat, jotka on olleet häkkivarastomme riesana jo 3kk.

        Täällä talossa erotellaan vuokralaiset ja omistajat niin että summeritaulussa on erivärisellä vuokralaiset ja huoneistojen omistajat. Isännöitsijä ei ole moksiskaan, mutta tämä luo epätasa-arvoa.

        Kyllä sitä osaa nuorisokin olla paskaa sakkia joskus. Yhdessä asunnossa asuessamme alakerran pikkupaska innostui soittelemaan uudenvuoden yönä alaikäisten juoppokavereidensa kanssa stereoita, mutta... kiltit poliisisetät onneksi tulivat ja hiljensivät stereot. Kerran se sama pikkupaska sitten mieheni poissaollessa huuti 2 aikaan aamuyöllä alakerrassa että tule paska tänne tappelemaan niin näytän sulle. Ajattelin mielessäni että kohta menenkin ja sitten saa pikkupaska maistaa jostain muusta kuin "äidin kädestä".

        Voisin jatkaa tätä kertomusta vaikka kuinka pitkään, mutten jaksa enää...

        Kuten huomaatte kanssakirjoittelijat, kyllähän se vaan niin on että se joka on hiljaa, on aina alakynnessä ja ne jotka on vittupäitäpaskiaisia, ne pärjää...


    • koiuhg

      Kuin mun yläpuolella, ihan kuulostaa samalta. Muutenkin toisen yläkerran kodissa itketään, huudetaan ja riidellään..kaikki kuuluu mun yksiöön selvästi, selvän saa puheesta kun ilmastointiputkesta tulee.Pitäskö sulkea ilmastointi?
      Ja koira ulvoo vielä kolmannessa asunnossa ylhäällä. Siis ihan kaikki mahdollinen!! Tähän päälle tupakansavu, joka ei tule avonaisesta ovesta tai ikkunasta.

      Onneks Suomessa on vaihtoehtoja...

    • jaa??!

      Ja tuokin "tuotos" siis sen jonkun tekemä, jolla on mun nimissäni laittomasti käyttäjätunnus Suomi24:ssa? Vähän häpeän silmät päästäni, vaikkei vika minun olekaan. Sitten voi todella mennä jo lääkäriin, jos naapureiden elämä kiinnostaa.

      • Köyhän miehen jojo

        Tee valitus suomi24 ylläpidolle, vai eikö tehoa sitä kautta :D

        Itsekkin kerran koitin sitä keinoa ja vastaus oli että ei voi mitään voi voi!


        Niin että kokeile! XD XD


      • jaa??!
        Köyhän miehen jojo kirjoitti:

        Tee valitus suomi24 ylläpidolle, vai eikö tehoa sitä kautta :D

        Itsekkin kerran koitin sitä keinoa ja vastaus oli että ei voi mitään voi voi!


        Niin että kokeile! XD XD

        En tee valitusta sitä kautta, kosken ole koskaan esiinynyt Suomi24:ssa henkilönä, mutta mikäli mun henkilö on Suomi24:ssa tiedossa, niin asiasta toki tulee poliisiasia, ennemmin tai myöhemmin. Itse toki ulkopuolisena toivon, että eivät luulopohjalta tai muutenkaan riko ihmisoikeuksia, etteivät riistä ainakaan henkiä tai muutenkaan ala sekoilemaan.


    • haluan nukkua

      Kerrostaloon en muuttai vaikka maksettas miljoonia , nomutta ei tää hääviä ole kunnan rivarissakaan vesiputket kulkee makkarin katossa ja naapurina hulluja jotka laskee vettä joka yö ja sulkiessa pamahtaa ihkävästi ja kovaa , ymmärrän putket ikivanhoja mutta kuka hullu paukuttaa niitä jokayö niin että naapuris ei normaalisti heräämättä voi nukkua . veden laskemisesta kova kohina ja kun sulkevat hanan niin pamaus ..

      • köyhän miehen jojo

        Tuntuu siltä että kunnallisessa on niitä kaheleita enemmän, mutta kyllä niitä pipipäitä on näissä omistusasunnoissakin.

        Me luulimme pääsevämme aikuisten ihmisten kerrostaloon kun muutimme tänne, mutta toisin kävi!

        Täällä on ihan kahelia sakkia! Voi jestas!


      • Lääkärin määräys
        köyhän miehen jojo kirjoitti:

        Tuntuu siltä että kunnallisessa on niitä kaheleita enemmän, mutta kyllä niitä pipipäitä on näissä omistusasunnoissakin.

        Me luulimme pääsevämme aikuisten ihmisten kerrostaloon kun muutimme tänne, mutta toisin kävi!

        Täällä on ihan kahelia sakkia! Voi jestas!

        Muuttakaa omatkotitaloon heti.


    • huh huh

      Mitä vittua te täällä valitatte, menkee nyt hyvät ihmiset valittamaan naapurille suoraan. vai eikö teillä oo munaa mennä sanomaan asiasta suoraan?

      • Köyhän miehen jojo

        Pitäskö murtautuu naapurin kämppään ja sanoo sitten se mitä on sanottavaa?

        Ei aukase oveensa, niin kun ei moni muukaan häiriötä tuottava paskiainen!

        Minen mene enää kertaakaan sanomaan mitään kellekkään, vaan paan vittuillessani vaikka pesukoneen jurraamaan koko päiväks! Siinähä kuuntelee! :D :D

        Ja siivouspäivät on kivoja! Voisin vaikka tihentää niitä! XD Siinähä saa samaa paskaa takasin!


      • musta silmä, joo

        Muistu mieleen nuoruudesta kun naapurin poika varasti (sain itse teosta kiinni) mun polkupyörästä ventiilin jotten pääse uudella plkupyörällä ajeskelemaan. Mentiin iskän kanssa pojan iskän puhelille, niin sen iskä lupas heittää mun iskän rappusilta alas jos mun iskä ei heti lähdetä menemään. Nykypäivnä saa joko puukosta tai aseesta. Onko sulla muita hyviä ehdotuksia ?

        - Naapureiden tehtävä ei ole kasvattaa naapureiden lapsia tai aikuisia ihmisiä ja mennä kertomaan mitkä ovat taloyhtiäiden järjestyssäännöt. Se on luonnollista että henkilöt jotka ovat koko ikänsä asuneet omakotitalossa, rivitalossa, lastenkodissa, tai avovankilassa, ei tiedä että kerrostalloissa ym on sääntöjä joita pitää noudattaa.


      • hui.
        musta silmä, joo kirjoitti:

        Muistu mieleen nuoruudesta kun naapurin poika varasti (sain itse teosta kiinni) mun polkupyörästä ventiilin jotten pääse uudella plkupyörällä ajeskelemaan. Mentiin iskän kanssa pojan iskän puhelille, niin sen iskä lupas heittää mun iskän rappusilta alas jos mun iskä ei heti lähdetä menemään. Nykypäivnä saa joko puukosta tai aseesta. Onko sulla muita hyviä ehdotuksia ?

        - Naapureiden tehtävä ei ole kasvattaa naapureiden lapsia tai aikuisia ihmisiä ja mennä kertomaan mitkä ovat taloyhtiäiden järjestyssäännöt. Se on luonnollista että henkilöt jotka ovat koko ikänsä asuneet omakotitalossa, rivitalossa, lastenkodissa, tai avovankilassa, ei tiedä että kerrostalloissa ym on sääntöjä joita pitää noudattaa.

        Hui.... Kateeellinen omakotitaloissa asuville!


    • normaalia elämää

      SUNNUNTAI KLO 14.00-14.10. Yläkerran naapurilla siivuouspäivä.

      - Kova kolaus lattiaan. Joko naapuri on saanut sairaskohtauksen tai imuri on saanut kyytiä. Veikkaan jälkimmäistä, mutta toivon ensimmäistä.

      Mitä kaikkiea ehtii tekemään 10 minuutin aikana ?

      - voimakasta kävelyääntä
      - voimakasta kävelyääntä
      - tuolisiirtoääni
      - tuoli
      - kolahdus lattiaan
      - kolahdus
      - kolahdus
      - kolahdus
      - kolahdus
      - kolahdus
      - kolahdus
      - kolahdus
      - kolahdus
      - kolahdus
      - kolahdus
      - kolahdus
      - voimakasta kävelyääntä
      - tuoli
      - kolahdus
      - kolahdus
      - kolahdus
      - kolahdus
      - kolahdus
      - tuoli
      - kolahdus
      - kolahdus
      - kolahdus
      - kolahdus
      - kolahdus
      - kolahdus
      - tuoli
      - kolahdus
      - kolahdus
      - kolahdus
      - tuoli
      - tuoli
      - tuoli
      - tuoli
      - tuoli
      - kolahdus
      - kolahdus
      - tuoli
      - kolahdus
      - kolina
      - kolina
      - kolina
      - tuoli
      - KOLAUS
      - voimakas kävelyääni
      - voimakas kävelyääni

      Ihmisiä on tuomittu kunnianloukkauksista, mutta kotirauhaa saa rikkoa häiritsemällä naapureita jatkuvilla runkoon kohdustuvilla äänillä ?
      Aikaisempi yläkerran naapuri vuosi sitten ei pitänyt itsestänsä mitään ääntä.

      • Köyhän miehen jojo

        No tuota kuuluu meidänkin alakerrasta! Menis ämmä itteensä ja vetäs ittensä vessanpöntöstä alas! Ei ois muita häirittemässä!


      • DDDDD::::

        Voi helvetti...! Joudut kuunnella jopa 10 minuuttia pientä kolinaa ja ääntä! D: MITEN KESTÄT??????????????? VOIMIA


      • henriksoni720

        normaalia kun ei kuulu hyvissä taloissa seinän läpi meteliä.
        esim museokadulla ei kuulu mitään


      • ljdewfoihvf
        DDDDD:::: kirjoitti:

        Voi helvetti...! Joudut kuunnella jopa 10 minuuttia pientä kolinaa ja ääntä! D: MITEN KESTÄT??????????????? VOIMIA

        Näin jo kirjoitusasustasi ettet ymmärrä lukemaasi ja voin selventää sinulle.

        Nuo äänet ovat ilmeisesti kymmenen minuutin ajalta ja niitä on noin paljon. Eli kun sillä naapurilla on siivouspäivä, tulee tuota kolinaa koko päivän ajan.


      • fdksssssssssssssssss

        Keskellä päivää kuuluu melua 10min. Kyllähän sitä ihminen saa siivota. Ymmärrän että valittaa täälä jos melua on yöllä tai paljon päivällä, mutta että oikein 10min keskellä päivää. Miten se häiritsi sua?


    • maalla asuva

      Sellaista on se kun asuu kerrostalossa minkä seinät on tehty paperista. Ei auta kuin kärvistellä ja kuunnella kun naapuri käy ripuloimassa. Aina voi tietinkin muuttaa jos äänineuroosit haittaavat.

    • Perääantavapaavo

      Mä asun rivarissa.Nyt ihanat naapurit,Nuori pari edellisessä semmoinen pystyyn naitu vanha ämmä ja sen impotentti ukko.Valittivat ihan kaikesta jopa siitä että saadessani kunnon orkun huusin kuin Tarzan..syy oli silloisen poikakamuni nykyinen tekee kyllä temput mutta ei pysty huudattaan kuin entinen.

    • Köyhän miehen jojo

      Jos alakerran naapuri tässä talossa on kunnostautunut, niin en voi hyvää sanaa sanoa seinänaapuristakaan, mutta onneksi on vessa just niitten keittiön seinän takana, niin on kiva vetää oikeen kunnon pärinät aamu tuimaan et naapuri saa sitä mitä on kaivellukkin! XD

      Tässä talossa on muutama ihan mukavakin naapuri, joiden kanssa ollaan heitetty juttua, et ei ihan kaikki oo niitä paskoja. Muuten tääl ei kestäskä asuu. Sääliks oikeestaan käy niitä mukavia naapureita, kun me voidaan lähtee heti kun saadaan toinen asunto, mutta niillä on isompi prosessi kun pääsee häiriköistä eroon.

      Miks ei vuokra-asuntoja oo jaoteltu silleen et ois erikseen sellaset talot, jossa vois mekkaloida kaiket päivät ja yöt ja sitten sellaset, missä sais asuu rauhassa ne, jotka haluaa yöunensa rauhassa nukkua?

    • SAO VEZ

      Kyllä täällä taas naristaan joutavista. Itse asun ravintolan yläkerrassa, ja siellä riittääkin meininkiä joka lähtöön, mutta ei se minua ihmeemmin häiritse, ja 8 vuotta sitten tiesin, että ravintola on alapuolellani, ja jos olis niin ummikko, että ei mitään ääniä kestä, niin on parempi kun lähtee pehmustettuun koppiin, siellä varmaankin on hiljaista.

      • normaalit äänet..

        "mutta ei se minua ihmeemmin häiritse"

        Hyvin sanottu. Kun ei häiritse ei häiritse. Jos se häiriö kantautuisi asuntoosi, olisi toinen ääni kellossa.

        Se nyt on selvää että normaalit äänet kuuluvat kerrostaloihin, kuten pianon soitto, viulunsoitto, kitaran soitto, laulu, nauru ja musiikki. Kaikki muu on tahallista häiriköintiä.


      • Köyhän miehen jojo
        normaalit äänet.. kirjoitti:

        "mutta ei se minua ihmeemmin häiritse"

        Hyvin sanottu. Kun ei häiritse ei häiritse. Jos se häiriö kantautuisi asuntoosi, olisi toinen ääni kellossa.

        Se nyt on selvää että normaalit äänet kuuluvat kerrostaloihin, kuten pianon soitto, viulunsoitto, kitaran soitto, laulu, nauru ja musiikki. Kaikki muu on tahallista häiriköintiä.

        Ja kaikki, mikä häiritsee toisia ON meteliä... Siitä ei pääse yli eikä ympäri edelleenkään.

        Toisethan saa nukuttua jopa vanhassa höyryveturin vetämässä junan vaunussa Helsingistä rovaniemelle pystyssä seisten, mutta toiset herää jopa hiiren rapinaan.

        Kysymys kuuluu: Missä menee raja? Kuka on väittämään että naristaan?

        Menköön sellainen henkilö itteensä, jos niin väittää...

        Mitäpä jos hän menisi koittamaan nukkumista baariin, ihan siihen alakertaan ja ihan selvänä?

        On tääl näköjään semmosia henkilöitä, jotka koittaa olla näsäviisaita! Hämmästelen suuresti moista! Hänellä ei ilmeisesti ole kokemusta unettomuudesta ja asukkaiden oikeuksista?

        Häiriköillä näyttää ton kaverin mukaan olevan sitten oikeuksia...

        Mee hyvä ihminen kattomaan mimmonen pölvästi peilistä kattoo ku kurkkaat sinne, SAO VEZ... Ai niin! Mut jos olet syntynyt sellaiseen ympäristöön alun perin, missä on yötä päivää kovaäänismeditaatioita? Ethän sitten edes tiedä hiljaisuudesta mitään!


      • SAO VEZ
        normaalit äänet.. kirjoitti:

        "mutta ei se minua ihmeemmin häiritse"

        Hyvin sanottu. Kun ei häiritse ei häiritse. Jos se häiriö kantautuisi asuntoosi, olisi toinen ääni kellossa.

        Se nyt on selvää että normaalit äänet kuuluvat kerrostaloihin, kuten pianon soitto, viulunsoitto, kitaran soitto, laulu, nauru ja musiikki. Kaikki muu on tahallista häiriköintiä.

        Kyllähän ne Ravintolan äänet kuuluu selvästi, ja etenkin silloin kun siellä on orkesteri, mutta olen siihen tottunut. Kesällä onkin sitten enemmän toimintaa kun terassi aukeaa, joka on juuri makkarin lasin alla, mutta siihenkin löytyy ratkaisu. päivisin järvelle, tai muualle, ja toiseen huoneeseen nukkumaan, näin olen menetellyt jo monta vuotta.


      • SAO VEZ
        Köyhän miehen jojo kirjoitti:

        Ja kaikki, mikä häiritsee toisia ON meteliä... Siitä ei pääse yli eikä ympäri edelleenkään.

        Toisethan saa nukuttua jopa vanhassa höyryveturin vetämässä junan vaunussa Helsingistä rovaniemelle pystyssä seisten, mutta toiset herää jopa hiiren rapinaan.

        Kysymys kuuluu: Missä menee raja? Kuka on väittämään että naristaan?

        Menköön sellainen henkilö itteensä, jos niin väittää...

        Mitäpä jos hän menisi koittamaan nukkumista baariin, ihan siihen alakertaan ja ihan selvänä?

        On tääl näköjään semmosia henkilöitä, jotka koittaa olla näsäviisaita! Hämmästelen suuresti moista! Hänellä ei ilmeisesti ole kokemusta unettomuudesta ja asukkaiden oikeuksista?

        Häiriköillä näyttää ton kaverin mukaan olevan sitten oikeuksia...

        Mee hyvä ihminen kattomaan mimmonen pölvästi peilistä kattoo ku kurkkaat sinne, SAO VEZ... Ai niin! Mut jos olet syntynyt sellaiseen ympäristöön alun perin, missä on yötä päivää kovaäänismeditaatioita? Ethän sitten edes tiedä hiljaisuudesta mitään!

        sinä et kuule tiedä minun ympäristöstäni, ja synnyin paikastani yhtään mitään.mene nyt jo hyvänsään aikana jonnekkin terapiaan tai hoitoon. Ei voi kauhalla vaatia, kun ei ole kuin pikkulusikalla annettu. vai eikös äitis muistannu joka kannon kohdalla sua nostaa. painat vaan sinne junan suuntaan, voit vaikka jo matkalla nukahtaa


      • SAO VEZ
        SAO VEZ kirjoitti:

        sinä et kuule tiedä minun ympäristöstäni, ja synnyin paikastani yhtään mitään.mene nyt jo hyvänsään aikana jonnekkin terapiaan tai hoitoon. Ei voi kauhalla vaatia, kun ei ole kuin pikkulusikalla annettu. vai eikös äitis muistannu joka kannon kohdalla sua nostaa. painat vaan sinne junan suuntaan, voit vaikka jo matkalla nukahtaa

        Ai niin, ja mee kuule ihan vaan ittees kurkkaan peilistä, mut suosittelen, että vilkaiset vaan olan yli nopeasti, ettei kuule mee PEILI RIKKI


      • Köyhän miehen jojo
        SAO VEZ kirjoitti:

        sinä et kuule tiedä minun ympäristöstäni, ja synnyin paikastani yhtään mitään.mene nyt jo hyvänsään aikana jonnekkin terapiaan tai hoitoon. Ei voi kauhalla vaatia, kun ei ole kuin pikkulusikalla annettu. vai eikös äitis muistannu joka kannon kohdalla sua nostaa. painat vaan sinne junan suuntaan, voit vaikka jo matkalla nukahtaa

        Sinähän se tässä olet kaiken aikaa arvostellut toisten olemista täällä! Siispä voit itse painua sinne kallonkutistajalle ja pehmustettuun pyöreään huoneeseen!

        Sitä paitsi... Luuletko etten oivalla kirjoituksistasi sinusta ja luonteestasi, saati synnyinpaikastasi? Pahasti erehdyt! Niistä saa paljon selville.

        On sinun onnes jos et kuule tai tajua mitä ympärilläsi tapahtuu, mutta jätä arvostelut muille, ammatti-ihmisille äläkä tule tänne arvostelemaan, kuka on täällä narisija ja kuka ei! Ei sinunlaisten edes pitäs tulla tänne kommentoimaan, kun et tiedä asukkaan oikeuksistakaan hevon persettä!

        Pitää olla järjen köyhyyttä tulla arvostelemaan kuka mitenkin ottaa melun ja toisten häiriköinnin!


      • Köyhän miehen jojo
        SAO VEZ kirjoitti:

        Ai niin, ja mee kuule ihan vaan ittees kurkkaan peilistä, mut suosittelen, että vilkaiset vaan olan yli nopeasti, ettei kuule mee PEILI RIKKI

        Sulla se peili on menny rikki jo... mut kato sitä kuvajaistas silti..... XD Tiedät miltä pölvästi näyttää!


    • nnaapuri

      Entäs tämä: Yläkerrassa asuu 7-kymppinen lämmennyt täti. Mölisee yksinään ja mantra on koko ajan sama: Ai ai, oi oi, huh huh. Myöskin aa, ooo, ai ai, oi oija huh huh. Välissä pihinää, kun kroppa on vanhalla aivan loppu.

      Kahdeksan vuotta tätä : )

    • jätä rauhaan

      No jo sulla on hyvä kuulo, teetkö muutakin kun kuuntelet naapuria?

    • henriksoni720

      kaukovainiolla joku ampumu pizerian miehen sais kieltää ampuaseet tai laittaa ne yleiseen lokerikkoon.

      • henriksoni720

        myllyojalla tai kaukovainiolla ihan sama mutta aseet ei kuulu koteihin ne kuuluu yleiseen säilytykseen ja milloin pokliisi alkaa uskomaan että kun kuolee ihmisiä että olen oikeassa.


      • lkjvdfsöijohnsdviojn
        henriksoni720 kirjoitti:

        myllyojalla tai kaukovainiolla ihan sama mutta aseet ei kuulu koteihin ne kuuluu yleiseen säilytykseen ja milloin pokliisi alkaa uskomaan että kun kuolee ihmisiä että olen oikeassa.

        Ja mikä asepokliisi sinä luulet olevasi? Luuletko tunari että rikollisetkin kiikuttavat aseensa sinne lokerikkoon? Minäkään eikä suurin osa kiikuttaisi laillisia aseitaan mihinkään lokeroon.

        Kyllä sä olet vain tyhmä, etkä osaa kirjoittaa. Se varmaan liittyy siihen tyhmyyteesi.


    • jaa- jaa miten on

      Oletko ihan tosissasi (korvatulpat keksitty). Osa mainitsemistasi jutuista kuulostaa kovin niiltä, mitä esim jakomielitautiset esittää naapureistaan, esim jatkuva kantapäillä kävely ei minnekään? tai voimakkaita lyöntiääniä?.
      Et kertonut oletko joidenkin lääkkeiden syöjä itse.

      • henriksoni720

        1.4ghz0026 mene sinne.


      • henriksoni727
        henriksoni720 kirjoitti:

        1.4ghz0026 mene sinne.

        kuuletko ääniä vai miksi korvatulpilsta puhut?


      • henriksoni720
        henriksoni727 kirjoitti:

        kuuletko ääniä vai miksi korvatulpilsta puhut?

        voinko ostaa laitteen jolla kuulee 1.4ghz tai jopa enemmänkin slow talk


      • henriksoni720
        henriksoni720 kirjoitti:

        voinko ostaa laitteen jolla kuulee 1.4ghz tai jopa enemmänkin slow talk

        signaalin tuplaaja toimisko se?


      • henriksoni720
        henriksoni720 kirjoitti:

        signaalin tuplaaja toimisko se?

        1.420068350Ghz


      • henriksoni721
        henriksoni720 kirjoitti:

        1.420068350Ghz

        bpoisko kotonakin mitata tuota signaalia jos ois laitteet?


      • henriksoni720
        henriksoni721 kirjoitti:

        bpoisko kotonakin mitata tuota signaalia jos ois laitteet?

        satelliitti antenni ja muut vehkeet?


      • henriksoni720
        henriksoni720 kirjoitti:

        satelliitti antenni ja muut vehkeet?

        hyvää päivää herra yliluutnantti.


      • henriksoni720
        henriksoni720 kirjoitti:

        hyvää päivää herra yliluutnantti.

        nostin naapurin arvoa armeijassa yliluutnantiksi koska niin hyvä.


    • erkki

      Taitaa naapuri harrastaa vähän pervompia seksileikkejä kun tommoinen pauke kuuluu :) haha mee mukaan.

      No mut kai asiasta voi sanoa, jos ei muuten niin kirjeellä.

      Sit jos ei tepsi niin vastavittuilua, eli kaiutin kattoon kiinni ja sieltä valaiden laulua naapurille jotta rauhottuu... :)

      Onneksi ite asun omakotitalossa voi vapaasti riehua ja ei naapurien
      lystit hämää.

    • koti kallis

      Kaikki tarpeeton melu tietenkin on häiritsevää, mutta ehkä voiton vie kuitenkin rakkien mielipuolinen räksytys, louskutus tai ulina.
      Se on niin RAIVOSTUTTAVAA, että voisi vaikka ampua jonkun, että tulisi hiljaisuus.
      Eikö ihminen, joka pitää haukkuvaa koiraa kerrostalossa, ajattele( millä, kun ei tunnu olevan välineitä) että pahimmassa tapauksessa häiritsee kahdeksan huoneiston asukkaita. Ei ajattele, ääliö vain porskuttaa.
      Altistuminen jatkuvalle, toistuvalle melulle voi todistetusti aiheuttaa monia vakaviakin sairauksia. Stressihormoni esim kohottaa verenpainetta, joka tunnetusti altistaa sydänsairauksille.
      Mielestäni ihmisen, joka tahallaan altistaa naapurinsa melulle, voisi asettaa syytteeseen pahoipitelystä.
      Joku tuossa kirjoitti ahdistuvansa hiljaisuudesta, minä päinvastoin en malta edes nukkua, jos on täysin hiljaista talossa. Tilanteesta täytyy ottaa kaikki irti, olla vain ja nauttia, antaa hiljaisuuden hoitaa mieltä. Nykyisen loppumattoman hälyn keskellä hiljaisuus on luxusta, josta voisi jo vaikka maksaa.
      Toivoisin vain (luultavasti turhaan), että kaikki edes hiukan kunnioittaisivat toisia, luopuisivat turhasta itsekkyydestä, asettuisivat toisten asemaan ja
      pitäisivät omalta osaltaan huolen siitä, että kaikkien asumisviihtyvyys olisi turvattu.

      • loppoj

        Ihmiset jotka täällä ylimielisesti ehdottelevat korvatulppia tai metsään muuttamista eivät todellakaan teidä, mitä on joutua narsistisen naapurin kiusan kohteeksi.

        Tästä on jo vuosia aikaa, mutta oli hiuskarvan varassa, että en mennyt ja ottanut oikeutta käsiini lopullisella tavalla.

        Minä uskon että tällaiset henkilöt ovat suorastaan älyttömän suuressa vaarassa tulla pahoinpidellyiksi tai vieläkin pahempaa.


    • Asutko kenties Hämeenlinnassa, koska mun yläkerrannaapuris toimii juuri täysin kuvaamallasi tavalla. Luulin että se hakkaa sitä akkaansa ko kuuluu selalsta ihme sian kiljuntaa muistuttavaa ääntelyä ja sit painavien huonekalujen siirtelyä. Yölläkin

    • Oma Elämä
    • 26

      Hei
      En tiedä mistä moinen on tullut että täytyy naapuria häiritä mutta olen kokenut melkeimpä samalaisia juttuja kun sinä ,eikö voisi mennä kun on yö hiljaisuus niin esim: hipsutella hiljempäaa eikä tömistellä kantapäillä ja mitä tuohon porraskäytävään tulee kun naapurit tulee kotiin yö hilljaisuudessa niin eikö voisi jokainen ajatella naapureita että saisi nukkua edes yön rauhassa omassa kodissaan joska ei varmaankaan siihen naapuri ryhdy että tulee kotihäiritä lupa tarkistus tai sitten on aika paha konsti se että laittaa lapun naapurin postiluukusta ja kirjoittaa asiansa siihen tai soittaa isännöitsijäin toimistoon.

      • Kohtuullisuutta

        Tavallisesta elämästä, huom. elämästä, valittaminen on aiheeton valitus, eli kiusaamista ja häiriköintiä jo itsessään, siitä seuraa rangaistus. Että muistakaapas tämä kyttäysintoiset kerrostalokiusaajat.


      • Ensin syyt selville

        Esim. lihassairaat eivät voi hipsutella, askel on raskas ja on onni, että pystyvät vielä kävelemään. Olisit iloinen naapurisi puolesta.


    • Get a Life

      Haudassa on sitten tosi hiljaista. Hankkikaa kyttääjät se omakotitalo, jos vain suinkin sitä rahaa, eli omaisuutta on. Ei ole pakko asua missään, missä ei viihdy. Vai kuuluuko kerrostalokyttääjän ominaispiirteisiin vielä piheyskin ? On myös sellaisia kerrostaloja, joissa on parempi äänieristys ja joista jo etukäteen tietää, että hiljaisiksi lääkittyjä vanhuksia, tai muuten mykkää porukkaa asuu.

      Naapurien kyttääminen kertoo usein tyhjyydestä omassa elämässä, jokin ikuinen puute, vaje ja onnettomuus siellä taustalla on. On rumaa ja epähienoa juoruta naapureista, puhua pahaa selän takana ja yrittää kerätä jengiä toisten pään menoksi. Se luo huonoa ilmapiiriä, joka on omiaan lisäämään levottomuutta ja siten sitä mekkalaa.

      Jokaisella on oikeus elää elämäänsä, omassa kotonaan, olkoon sitten vaikka vuokrakoti, ihan kuten haluaa. Jos tuntee tarvetta ajatella kävelemällä, tai sattuu olemaan, vaikkapa sairauksien, kuten lihas- , reuma-, ym sairauksien takia raskas askel, niin hanki itsellesi yläkerran asunto, tai ne laadukkaat korvatulpat, joihin saat rahan, kun käytät vähän energiaasi muuhun, kuin toisten elämän vahtaamiseen.

      Ja seksistä valittaminen on sitten vihoviimeistä. Ilman sitä ei olisi teitäkään reppanoita olemassa. Että oikein orgasmien laadut analysoidaan, että onko teeskenneltyä, vai ei. Jokaisella on oikeus opetella seksiä, vaikka teeskentelemällä, jos siltä tuntuu, sekin on elämää.

      Tästä ketjusta ei voi muuta todeta, kuin että miten ihanaa on, kun keskittyy hyviin ajatuksiin ja omaan elämään, eikä tarvitse toisten elämiin nenäänsä tunkea. Omistan korvatulpat ja minulla on niin paljon mielenkiintoista tekemistä, ajattelemista ja myönteistä ajattelua elämässäni, että niin kauan, kuin kukaan ei-kutsuttu henkilö ei tule ovesta sisään, asiat on hyvin.

      • Ihana Elämä

        Suomessakin on asunnottomuutta, nuo juoru-ukot- ja akat, pitäisi pistää vähäksi aikaa pihalle nukkumaan, niin oppisivat ehkä, miten kullankallis se koti on. Kerrostalokiusaamista ei pidä sietää. Jokaisella pitää olla oikeus elää kotonaan, ihan kuten haluaa. Kaunis laulu, tai mietiskiljän tassuttelu on vain suloista kuunneltavaa. On ihanaa, että ihmiset keskustelevat, eli puhuvat asioista ja siten menevät eteen päin elämissään.

        Jos jollakin on hätä, niin se on eri asia, silloin pitää auttaa, mutta muuten äänekäskin välien selvittely, tai pienet yöjuoksuista kotiintulot ovat normaalia elämää. Koettakaa nyt hyvänen aika tajuta, ettei maailma pyöri teidän pienten napojenne ympärillä, vaikka siellä kotona ne äiti ja isä tekivät kaikkensa teidän eteenne.

        Ostakaa omakotitalo, tai rivitalonpätkä, tai joku hiljaisen takuun talo, vai onko se toisten elämiin puuttuminen ja pomottaminen ainut asia, mitä teillä elämässä on ?


      • Hyvää yötä
        Ihana Elämä kirjoitti:

        Suomessakin on asunnottomuutta, nuo juoru-ukot- ja akat, pitäisi pistää vähäksi aikaa pihalle nukkumaan, niin oppisivat ehkä, miten kullankallis se koti on. Kerrostalokiusaamista ei pidä sietää. Jokaisella pitää olla oikeus elää kotonaan, ihan kuten haluaa. Kaunis laulu, tai mietiskiljän tassuttelu on vain suloista kuunneltavaa. On ihanaa, että ihmiset keskustelevat, eli puhuvat asioista ja siten menevät eteen päin elämissään.

        Jos jollakin on hätä, niin se on eri asia, silloin pitää auttaa, mutta muuten äänekäskin välien selvittely, tai pienet yöjuoksuista kotiintulot ovat normaalia elämää. Koettakaa nyt hyvänen aika tajuta, ettei maailma pyöri teidän pienten napojenne ympärillä, vaikka siellä kotona ne äiti ja isä tekivät kaikkensa teidän eteenne.

        Ostakaa omakotitalo, tai rivitalonpätkä, tai joku hiljaisen takuun talo, vai onko se toisten elämiin puuttuminen ja pomottaminen ainut asia, mitä teillä elämässä on ?

        Unettomuuteen, heikkoihin hermoihin ja paranoidiseen skitsofreniaan on lääkitys olemassa.

        Koettakaa jo käsittää, että ei kenenkään toisen elämä mene kenenkään toisen toivomusten mukaan. Jokaisella on omaan käytökseensä syynsä.

        Keskittykää omiin elämiinne, tai hankkikaa sellainen, jos ei ole ja ostakaa ne laadukkaat, hienot, erittäin toimivat korvatulpat, joita saa esim. apteekeista. Helpot käyttää ja toimivat.


    • jukkapekkaurhomatias

      Ongelmana on se, että jotkin kerrostaloasujat luulevat elävänsä juurikin siellä pirtissä, metsän keskellä ja elämöinti onkin sitten sen mukaista.

      • juttis-71

        aivan oikein,minusta jokaisen pitäisi miettiä miten elää ja kunnioittaa naapuriaan.Ja vuokrat on hurjia jotenka kyllä siihen hintaan voi ja pitää vaatia rauhaisaa asumista ja olemista ilman kaikenmaailman öykkäreitä!


    • Omankädenoikeus

      1.Otat selvää mistä äänet kuuluu.

      2. Laitat postiluukusta nimettömän lapun jossa kerrot mitkä äänet häiritsevät.

      3. Jos muutosta ei tapahdu, valita isännöitsijälle tai taloyhtiölle.

      4. Jos isännöitsijä tai taloyhtiö ei tee asialle mitään, savusta häiritsijä ulos talosta. Keinot vapaavalintaiset.

    • HIIRI

      korvatulpat ei ole keksitty sitä varten että niitä käytetään 1v joka ilta ja eteenpäin!!lääkärini totesi korvani olevan vaurioituneet niistä ja kuivuneen.hullu naapuri haukuttaa koiraa ei sallittuun aikaan,siirtelee tavaroita,tiskaa yöllä,pesee pyykit yöllä,haikkuu ja nimittelee rapussa.minä elän yksin kissani kanssa,en hakkaa kantapäitäni,koska se sattuu olen hiljainen hiiri kissalleni.mutta isännöitsijät voimattomia mutta kyllä häiriköillekkin lääkkeet löytyy!!!näytän vielä mihin pystyn,ja naapureita sekä huoltomiehiä tukenani.HÄIRIKÖT ON TULLU SEN KUULUISAN TUNNELIN LÄPI!!!!!!!!!

    • juttis-71

      Meillä aivan järkkyjä kokemuksia Espoon keskuksessa kun asuimme.esimerkkejä: Isäni osakekolmio jossa asuimme niin yläkerrassa pariskunta joiden ipanat n.4v ja 6 v hilluivat liki joka ilta...siis hyppelyä sohvilta? sängyiltä lattialle...kivoja tömpsyjä meille alakertaan,heiteltiin kanoja kuin ois telkkari heitetty pari krt illassa niin sille kuulosti,ja yleistä pentujen huutoa,kirkumista ja hyppelyä.eillä myös 2 lasta mutta herranjumala ei ne saaneet hyppiä ja hillua kuin hullut sisällä,pihan oli sitä varten! KUNNIOITUS SIIS NAAPURIA KOHTAA HEILLÄ AIVAN HUKASSA! toinen kämppä jossa "avopotilas "vastapäätämme alkoi JOKA ILTA klo 21 availla oveaan ja kävi katsomassa onko rapussa joku,käveli tovin ja meni sisään ja PAISKAS oven kiinni! SAMAA JATKUI PARI TUNTIA JA TUO TAPAHTUI N.5 min välein.....vittu siinä oli polla pettää.lähdimme itse litomaan 5 kk asumisen jälkeen.Seuraava talo,UUSI JUURI VALMISTUNUT ja yläkerrassa tummaihoisia joilla 7 lasta...elämä ALKOI JOKA ILTA KLO 21 KUN NORMIJENGI ALKAA NUKKUMAAN KUN TYÖSSÄ KÄYDÄÄN!pennut huusi,kirkui,tappeli,juoksi,hyppi ja akka huusi,ukko karjui ja kaikki hillui....jee jee,vaippoja,ruuanjämiä alkoi löytyy liian usein MEIDÄN TERASSILTA! tein 3 valitusta,SAIVAT HÄÄDÖN!nyt asuttu 2v omassa talossa maalla ja nautitaan todella!

    • katkera mies

      Minun naapurissa asuva akka surisuttelee tuheroaan hieromasauvalla kaiket yöt ja se vasta häiritseekin kun minulla on aikainen herätys. Toisinaan hän repii vessapaperirullasta arkkeja ja hinkkaa niillä peräpeiliään kovaäänisesti, mikä myös on epämiellyttävää kuultavaa.

    • luejärjestyssäännöt

      Yöllä klo 23.00- 06.00 oltava rauhallista, silloin tällöin saa juhlia jos asiasta etukäteen ilmoittaa isännöitsijälle ja naapureille. Mene ja soita naapurisi ovikelloa ja kerro mikä asumistasi häiritsee ja sano koska talossa pitää olla ns. yörauha.

    • kisu ♥

      mekkaloi itse kovemmin kuin naapurisi on nukkumassa klo: 2-4 välisenä aikana.

      soita musiikkia täysillä tai huuda kurkkusuorana niin että ne älyää pitää suunsa kiinni! >=D

      P.S.tee valitus

    • %% & %%

      naapurit dokaa/mökää harva se päivä,sit kun ne sattuu olemaan selvinpäin niin aivan hiirenhiljaa,se KAUHEA hiljaisuus rassaa kun alakertalainen aina hiljaa,ei veden laskemista eikä mitään kuulu ikinä ja se on aina kuitenkin himassa ja itsestä tuntuu et suihku jo häiritsee sitä,en kuuntelemalla kuuntele vaan näiden vuosien aikana todennut asian.eli mielestäni ASUMISEN ÄÄNIÄ PITÄÄ KUULUA kun itseäkin alkaa vaivaa hiljaisuus et tv:kin volyymi pitää olla ykkösellä

    • hermoja raastavaa

      Omistusasunnon yksiössä ollessani naapurin isännä wc oli siinä mun sängyn vieressä, tosin toisella puolella seinää.10 vuotta tuli kuunneltua 2 minuutin (kyllä, tuli oikein otettua sekunttikellolla aika että sai tuntumaan koko rituaaliin) wc lorotusta kun se ilmeisesti pissipussiansa tyhjenteli aamuisin ja iltamyöhään, ehkä muutaman litran pussi. Ensin luulin että siellä tyjennetään ammetta tai uima-allasta, mutta kyllä 10 vuoden aikana tuli selväksi mitä siellä tyjennettiin.

    • semmostase

      Ihmeellistä, että täällä jotkut vastaa että puheääni tai titokoneen näpytys yms. hiljaiset äänet... Onko Suomalaisilla tosiaan näin pahviset seinät???

      Itse kuulen kun yläkertalainen kusee. Miespuolinen ilmeisesti ja lorottaa suoraan keskelle. Mutta en ole ajatellut ressiä ottaa moisesta, totean vaan että taitaa mies olla pissalla, eikä muuten pese käsiään kun ei vesihana kuulu käyvän pöntön vetämisen jälkeen.. :D

      Ärsyttäväksi ääneksi voisin kyllä todeta kyllä ton yöllisen jatkuvan kanta-astumisen tai -juoksemisen. Joskus voi häiritä koiran kynsien rapsunta parkettilattiaa vasten jos yrittää unta saada ja on uni vähän huonossa, ilmeisesti koirallakin jos kovasti liikuskelee.

      Satunnaiset bileet jne. on elämän ääniä, ne kestän jos toiset kestävät kerran vuoteen ne minun mölyni jos joskus innostun kotonani juhlimaan.

    • Kuuluukokuuntelen

      Mua ainaski häiritsee naapuritalosta (asutaan siis omakotitaloissa) kuuluvat äänet yöaikaan: naapurin hengitys sen nukkuessa ja kun se kääntyillessään kahisuttaa peittoa. Kamalaa!

    • muuta pohj.navalle

      Maksatko sinä naapurisi vastikkeet tai vuokran,vai kuunteletko koko päivät korva seinässä taikka lattialla ja nenä viellä katossakin kuunnellen naapureitasi? kai sinulla nenässäsikin on viellä kuulo,koska kaiken kuulet?Naapurillasi on myös kotirauha ihmisestä jolla ei ehkä ole kaikki paikallaan.

      • Anonyymi

        Ihminen joka naapuria kuuntelee päivät putkät on vittu hullu


      • Anonyymi

        Ei maksa mieleterveys potilaita jotka kuuntelevat naapurin ääniä


    • surullistamuttatotta

      Yhteenvetona voi todeta että häiritty naapuri on: hermoherkkä, kyttääjä, voi voi, hanki elämä, mee hoitoon ym.

      Vika on siis aina "uhrissa" ei koskaan "rikoksen" tekijässä. Tuskimpa yksikään naapurihäirikkö sanoisi sen olevan vääri ja joita tässäkin viestiketjussa on monia. LOL.

      Outoa että se on täysin normaalia joillekkin että häiritsevä naapuri , joka on aina työtön ihminen vailla todellista elämää, määrää koska naapuri saa mennä nukkumaan. Häiritty naapuri odottaa kiltisti asunnossaan nukkumaanmenoa ja aikaista herätystä töihin. Jokainen järkevä ihminen ymmärtää normaalin tahattoman kerrostaloelämisen äänet, ja tahalliset häiriköinnit vailla mitään järjellistä selitystä. Siinä on iso ero, mutta kaikki eivät sitä koskaan tule ymmärtämään heikkojen älynlahjojensa ansiosta.

      • Anonyymi

        Juurikin näin, ei mitään lisättävää.


    • muori vm. 58

      Ajattelemattomuutta on hakata ovia, että ikkunat helisee, mummot paukuttaa kahta puolta, paukutanko takasin ??? roskalaatikoiden hakkaus, klo 5 lumitöissä ja rollaamassa makkarin ikkunan alla, asun rivarissa omistuskämpässä. Ovet menee kiinni siten, ettei kuulu kuin pieni napsahdus, uudet ovet, mutta kun pitää HAKATA !!! Kyllä se vituttaa, mees sanomaan siitä, mitähän sitten tulis ?

    • ihan hirveetä

      korkokengillä kävely pitäs kieltää kerrostalossa...ja miksi koko ajan, minne niin kiire kotona?

    • karkea jako.

      jotenkin tuntuu että on kahdenlaisia ihmisiä: mekastajia ja jotka ei häiriinny toisista naapureista ja rauhaa rakastavat hiljaisutta kaipaavat.

      Talot pitäisi jakaa näiden mukaan. Talo1: räyhääjät, talo2: hiljaiset ihmiset.

      • Anonyymi

        Kuka ajaa asiaa


    • ergfsrgedhrth

      Se kun naisjuontaja rariossa nauraa niin sootanasti jonkun rentun haastateltavanpaskalle vitselle ja sitten lopussa kiskaisee henkeä kurkku tiukalla, niin että syntyy vinkuva parkaisu tai jotain. Nämä nykylaulajantapaiset kuten Jenni Vartiainen taas ovat bravuutoituneet vittumaisina hengenvetäjinä, sehi oikeen antaumuksella panostaa siihen aina että kuulusii siinä varmasti kaikki tunteet. Onhan laulun oikeanlainen tulkitseminen nykyisin tärkeää, lauluäänen kanssa sitten vähän se ja sama

    • Anonyymi

      Naapurin kersan pianon pimputus joka-hemmetin-päivä, samat epävireiset kappaleet kuultu jo satoja kertoja. Omistavat kyllä sähköpianonkin johon sentään ystävällisesti siirtyvät yöllä, ihan käsittämätöntä ja järjestyssääntöjen vastaista paukuttaa akustista pianoa aamusta iltaan, edes sunnuntaina ei saa olla rauhassa, tai varsinkaan sunnuntaina. Kai se on ihan ok että hankin rumpusetin? Alan sitten säestämään kakaran pimputusta lyömäsoittimilla. Toinen naapuri voisi hankkia vaikka sähkökitaran (kunnon vahvistinta unohtamatta) niin kohtahan meillä on bändi kasassa, eikä kenenkään tarvitse asunnostaan edes poistua treeneihin!

    • Anonyymi

      Imurin ääni, ehdottomasti ärsyttävin on jatkuva päivittäin kuuluva töminä! Kusen lorina, ovien paiskonta, bileiden/kovan musiikin ääni, koiran haukunta. Riittäähän näitä.

      • Anonyymi

        Kannattaisiko lopettaa se naapurin kuuntelu. Ei vaikuta ihan normaalilta mene hoitoon


    • Anonyymi

      No voi voi

    • Anonyymi

      Nää on niitä kanta-astujia.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1555
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      15
      1384
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      61
      1331
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      31
      1285
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      33
      1248
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      14
      1166
    7. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      64
      1106
    8. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      8
      1106
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1094
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1072
    Aihe