hakusanamarkkinointi

ongelmaa

Osaatteko kertoa onko 1695 euroa 1000 klikkauksesta paljon vai onko se ihan ok hinta? Werkkoyhtiö Vilperi Oy on luvannut suunnitella tällä hinnalla Googlen AdWords mainonnan toiminimelleni. Miten paljon voitan jos alan itse luomaan mainosta maksamalla suoraan googlelle? onko se kovin vaikeaa ja aikaa vaativa?

39

2279

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • hhjklhjklhjklhl

      Kuulostaa kalliilta - riippuu tosin mitä hakuja haluat sivuillesi, koska yksi
      klikkaus voi maksaa sentistä muutamaan euroon.

      Google AdWords'in löydät ihan suomeksi

      http://adwords.google.fi/

      ja sinne voit laittaa omia sanoja ja katsoa alkaako tulla tulosta.

      Google-mainonta ei välttämättä ole ihan helppoa, mutta netistä voi löytää
      lisää apua.

    • g4g4g4

      No sehän on aivan sikamainen hinta tämä 1,7 euroa / klikkaus, kun yleensä klikkihinta voi olla reippaastikin alle 0,5 e ja todella kilpailluillakin aihealueilla yleensä alle euron per klikkaus.

    • kookle

      Jep, kallis on. Riippumatta hakusanoista. Suosittelisin tekemään itse jos maksetun mainoksen Googleen haluat. Ilmaisillakin kikoilla voi saada hyviä tuloksia aikaan. Itse käytin AdWordsia vain lyhyen aikaa kokeilumielessä ja keskityin hakukoneoptimointiin. Nyt olen omilla avainsanoilla haettaessa aina ilmaisten hakutulosten kolmen kärjessä.

    • Mr Andersson

      Google markkinointia olen joskus tehnyt itse ja voin sanoa, että rahaa paloi niin paljon, että harmitti. Tämän jälkeen kokeilin ostaa saman palvelun. Tällä kertaa ainakin kävi niin, että kuluni lähes puolittuivat ja sain toimivia mainoksia.

      Yhteenvetona voin helposti todeta, että jos et osaa asiaasi, niin älä tee niitä itse, koska siellä on miljoona eri tapaa tehdä mainos ja yksikin väärin tehty kohta, voi nostaa klikkihinnan paljon korkeammaksi kuin mihin hintaan se on mahdollista saada. Google klikkien hinnathan määräytyvät monien eri osatekijöiden mukaan. Yhden klikin hinta samalla hakusanalla saattaa olla sinun yrityksellesi 2 euroa ja toiselle yritykselle 50 senttiä.

      Yhtä hyvinhän voit tehdä mainoksen helsingin sanomien etusivulle..Kyllä minäkin osaisin sen piirtää siihen..mutta todennäköistä on että joku muu, joka tekee sitä ammatikseen tekee sen paljon paremmin.

      • Vilperi huijaa

        Kirjoituksesi perusteella olettaisin sinun olevan yksi agressiivisista Vilperin huijareista. Kaikki Vilperin palvelut voi tehdä itse edullisemmin. Vilperi keskittyy painostavaan agressiiviseen puhelinmyyntiin. Työntekijät ovat myyjiä eivät google- tai kotisivuammattilaisia.


    • Vilperi vastaa

      Hei,

      Google mainonnassa yhden klikin hinta määräytyy yli 10 eri asiasta. Mainosten sijainti ei kuitenkaan määräydy hinnan perusteella niinkuin yleisesti luullaan. Tosin hinta on yksi vaikuttava osatekijä sijoitukseen.

      Google antaa mainonnassa jokaiselle hakusanalla laatupisteet 1/10. Nämä laatupisteet määräävät sijoituksen ja hinnan millä siihen sijoitukseen pääsee. Mikäli et osaa tai tiedä mitkä asiat näihin laatupisteisiin vaikuttavat on sinun käytännössä mahdotonta tehdä Google mainontaa tehokkaasti ja edullisesti.

      Lisäksi Googlen itsensä antamat ohjeet mainonnan suunnitteluun ei valitettavasti ole se edullisin tapa tätä tehdä. Yksi rasti väärässä paikkaa ja mainoksesi näkyvät ympäri maailmaa tai sivustoilla joilla niiden ei pitäisi näkyä. Maksat siis turhasta.

      Meillä Vilperillä me määräämme hinnan mainonnalle aina toteutuneiden klikkihintojen mukaan oma katteemme. Kaikissa palveluissa ja tuotteissa kuitenkin kate on oltava jotta liiketoiminta on kannattavaa.

      Mikäli epäilet mitä mainontasi oikeasti maksaa ja haluat täysin avointa Google mainontaa, niin ota yhteyttä myyjääsi, joka tätä sinulle tarjosi ja kysy Google -ylläpito tuotteestamme. Tässä tuotteessa sinä maksat vain toteutuneet mainoskulut suoraan Googlelle omilla maksutiedoillasi. Tämän lisäksi maksat tilin ylläpidosta kk-korvauksen. Tällä sopimuksella ostat käyttöösi Google -mainonnan ammattilaisen, joka suunnittelee mainontasi juuri sellaiseksi mitä haluat. Mainoksesi näkyy niin korkealla Googlessa mitä itse vaadit, meidän tehtävä on saada omalla ammattitaidollamme klikkihintasi mahdollisimman alas.

      Kk- hinta on hyvin kilpailukykyinen, jos ajattelet aikaa mitä mainontaan itse käyttäisit kuukaudessa. Yrittäjän aika on kuitenkin rahaa!

      Toivottavasti vastaus auttoi päätöksen teossa. Voit soittaa myös suoraan minulle lisätietoja halutessasi.

      Ystävällisin terveisin,

      Werkkoyhtiö Vilperi Oy

      Petri Elovaara, Myyntijohtaja
      045-1114484
      www.vilperi.fi

    • -mietinvaan-

      Varmasti Vilperi osaa hommansa, mutta aika kova pitää olla konversio ja myytävissä tuotteissa hyvä kate, jotta tällainen adwords-kampanja on kannattava. Voi olla, että esimerkiksi vain 2% noista tuhannesta kävijästä ostaa jotain. Hommassa on järkeä, jos konversio on taprkeesi suuri ja myynnistä jää hyvä kate.

      • Pakkomyynti

        "Varmasti Vilperi osaa hommansa." Hyviä he ovat pakkomyymään törkeään hintaan. Osta nyt ja heti. Google mainonnassa on järkeä mutta miksi kaikista mahdollisista vaihtoehdoista valitsisi puhelimessa väkisin tyrkyttävän, joka nyt vaan sattui soittamaan milloin soittikin?


    • vastausta kaikille..

      Itse alalla olevana (hakukonehommissa pari vuotta ja yleisesti verkkomainonta-alalla yli 8 vuotta) voin kertoa että pääsääntöisesti yrittäjälle on huomattavasti kustannustehokkaampaa hoitaa hakumainonta itse.

      Toki siinä on omat jipponsa, laatupisteet yms, mutta hyvin pienellä vaivalla ne perusasiat kyllä oppii.
      Hakukonemainonta ei kuitenkaan ole mitään rakettitiedettä, kuten ei ole hakukoneoptimointikaan perustasolla.
      Eri asia on sitten se kuinka pitkälle näissä molemmisssa haluaa mennä ja kuinka paljon siihen on valmis panostamaan?
      Pienyrittäjille ja suurimmalla osalle pk-sektorin yrityksistä perustekeminen riittää vallan mainiosti, eikä siitä kovin montaa kymppiä kannata maksaa, siis niiden itse
      mainontaan menevien kulujen lisäksi.

      Jos joku haluaa jutella aiheesta lisää, niin meiliä saa laittaa osoitteeseen [email protected]

    • Tietäväinen!

      1695€ tuhannesta klikkausesta on TÖRKEÄ hinta! Itse ihemettelen kyllä, miten kukaan nykypäivänä edes enää myy "klikkejä" määrän perusteella?

      Kun myydään klikkejä määräperusteisesti, voit olla varma että myyjä haluaa mahdollisimman hyvät katteet itselleen ja näin ollen valitsee mahdollisimman "edullisia" hakusanoja. Esim.

      Jos haluat mainostaa hakusanalla "kotisivut". Tuo hakusana on hyvin kilpailtu ja klikki hinnat pyörii jopa 3€:ssa. On päivänselvää, että jos tarjoat kotisivupalveluja, niin tuo myyjä ei myy sinulle 1000 x 3€ maksavaa klikkiä? Sen sijaan hän saattaa valita hakusanoja, jotka saa paljon halvemmalla, mutta jotka ei ole niin relevantteja eikä tuo asiakkaita.

      Jos haluat mainostaa Googlessa, tee se itse tai palkkaa oikea konsultti, joka mittaa konversiota yms. Mainoksen tekeminen on erittäin helppoa ja etenee askel askeleelta. Voit myös päivittäin seurata kulujasi ja muita asiota itse ja tehdä tarvittaessa muutoksia mainoksiin! Laatupisteet on käytännössä sitä, että Google katsoo onko esim. kotisivut hakusana olennainen osa palvelujasi ja sivujesi sisältöä. Jos tarjoat kotisivupalveluja ja mainosta hakusanalla kotisivut, saat varmaankin ihan ok pisteet. Jos mainostat hakusanalla "pizza", pisteesi voi olla huonommat. Periaatteessa pienyrityksillä ei yleensä ole ongelmia tämän kanssa.

      UNOHTAKAA KAIKKI YRITYKSET JOTKA MYY KLIKKEJÄ TIETTYYN HINTAAN!

    • osta suoraan

      Saat sen Googlelta hintaan 10e.

      • omat sivut

        "1695 euroa 1000 klikkauksesta" Älytöntä rahastusta!
        ÄLÄ VAAN LÄHE TOLLASIIN!!!

        Hommaat oman domainin ja teet (teetät) omat kotisvut, niin minulla on ollut jo vuosia ei maksa paljoo näkyvyys hyvä helppo hakea hakusanoilla toimialasi.

        Luuri korvaan vaan noille "tarkistetaas tiedot" hemmoille!!!!


      • asfasfaf
        omat sivut kirjoitti:

        "1695 euroa 1000 klikkauksesta" Älytöntä rahastusta!
        ÄLÄ VAAN LÄHE TOLLASIIN!!!

        Hommaat oman domainin ja teet (teetät) omat kotisvut, niin minulla on ollut jo vuosia ei maksa paljoo näkyvyys hyvä helppo hakea hakusanoilla toimialasi.

        Luuri korvaan vaan noille "tarkistetaas tiedot" hemmoille!!!!

        Ei si nyt ihan noinkaan mene. Hyväsä palvelusta kannattaa toki maksaa, mutta sellainen joka perustuu tietyyn summaan ja x määr klikkauksia ei koskaan voi olla hyvä! 1690€ voi olla hyvä maksu kampanjasta, jos silla saadaan 5 asiaskasta jotka tuo rahaa 10 000 € / asiakas. Näin vain harvoin käy, kun hakusanoja heitelleen miten saattuu! Ja mitä tulee kotisivuihin, niin kunnollisia sivuja et alle 2000€ vain saa. Ja tuollakin hintaa saa vain "perussivut" kunnon tekijöiltä. Näitä mies ja kone pajoja on tuhansittain kyllä, jotka tekevät homman 400 alv, mutta kaatuvat ihan samaan tahtiin ja kun tulee ongelmia ja päivityksiä niin ei löydy mitsään.


    • Remppamies Turuust

      Miettikää nyt hiukan,

      Mikäli te olette kaikki niin taitavia tekemään hakukoneoptimointia tai google mainontaa niin ruvetkaa herranjestas tekemään sitä työksenne. Hyvä bisneshän se vissiin on enkä ihan heti usko että mihinkään kaatuu.

      Tietyillä aloillamon vain järkevämpää ostaa ne mainokset klikkeinä koska klutus on vuositasolla niin pieni.

      Itse ostin ennen Vilperiltä klikeinä, nykyisin ostan tilin ylläpitoa. Tämä laskettiin minulle hyvin avoimesti, kerrottiin oikeat klikkihinnat ja näytettiin ne vielä tilistä. Kusetus on kyllä aika kaukaa haettua!

      Toiseksi eikö Suomessa saa yrittää? Mikä tekee Google mainosten myymisestä rikoksen mutta seinän maalaamisesta laillisen? Täälläkin varmasti eri alan yrittäjiä nyt aukoo päätään, onko teidäm bisnes nyt niin helvetin laillista ja asiallista mutta jonkun joka myy googlen mainoksia ja optimointia niin hemmetin väärää jakusetusta?

      Tottakai heillä on klikeissä kate, eikö kaikessa työssä ole? Leipäpussikin maksaa kaupassa ihan varmasti enemmän mitä se kauppias siitä maksaa? Pitäiskö kaikki kauppiaat leimata huijareiksi?

      Ja jos osaa lukea niin tuo Vilperin myyntijohtaja vissiin tuossa aika selvästi sanoo että ota yhteyttä ja katsotaan onko sinulle Google ylläpito tuote fiksumpi! Eli myös vilperi myy muuta kuin klikkeinä.

      Itse olen kyllä todella tyytyväinen heidän palveluun, ostin kotisivut ja mainontaa olenkäyttänyt jo vuoden ja ihan mielelläni maksan siitä työstä mitä he tekevät ja käytän sen ajan kun sitä alaa opiskelisin johonkin helvetisti järkevämpään kuten vaikka näiden kylppärien tekoon mitä työkseni teen!

      Ajatelkaa vähän mitä suustanne päästätte kaikki tietäväiset ja ymmärtäkää että kaikki ei jaksa kautta opi mitään nettijuttuja vaikka kuinka haluaisi.

      Sitäpaitsi te tuomitsette tyhmimmät tuon hinnan ettekä edes tiedä mistä hakusanoista on kysymys, hah. Todella tietäväistä porukkaa! Itse maksan noin 2€ per klikki ja ihan suoraan googlelle kulkaa!

      T. remppamies turuust

      • siligonpruutal vaa'

        Suutari pysyy lestissään ja remppamies kylppärissä.
        Mihin järki loppuu, siitä kitti alkaa.


      • olet säälittävä

        Mainosmyyjä esiintyy remppamiehenä.


      • Varo

        Vilperi on myös Turusta. Helppo päätellä tämän olevan Vliperin pyrkimys oikeuttaa heidän huijauksensa myydä ylihintaisia tuotteita ilman ammattitaitoa. Myyjät ovat agressiivisia painostavia puhelinmyyjiä, jotka eivät ole saanut mitään todellista koulutusta Google mainontaan. Tästä painostuksesta myyjät saavat myös järkyttävän kovia korvauksia. Vai onko oikeutettua, että Vilperi mainostaa rekrytointi sivuillaan parhaiden myyjien parhaimpien palkkojen olevan yli 10 000 euroa kuukaudessa? Myy agressiivisesti huijaten, painosta asiakkailta rahat heti puhelimessa ja maksetaan huijatuista rahoista myyjälle älytön korvaus.


      • Mortt

        Mitä sitte vaikka olisikin :)


    • -tervevaan-

      Eihän siinä mitään ole jos toiminta on rehellistä ja avointa ja myös mainoskampamjan tuloksista on tämä adwords-mainonnan myyjä myös jotenkin vastuussa niin ettei ne kaikki rahat kankkulan kaivoon mene.

      Suomessa toimii valitettavasti internet-markkinoinnissa edelleen ainakin jonkin verran niitä yrittäjiä, joilla on suuret puheet, mutta eivät sitten saa juuri mitään aikaan. Laskuttaa kyllä osaavat. Olen itsekin ollut todistamassa kuinka verkkokaupan tekijä laskutti 1500 euroa verkkokaupasta joka ei koskaan valmistunut ja kyse oli ihan valmiista verkkokauppasovelluksesta, jonka ulkoasua olisi vain pitänyt muuttaa, tuotteet lisätä yms. Enkä ollut uskoa korviani kun kerran firmaan tuli kaveri joka myi hakukoneoptimointia ja kertoi sitten millä keywordseillä (olivat aika harvinaisia) firman kotisivut hommataan ekalle sivulle Googlen hakutuloksissa. Laskutus taisi olla kai jotain 2500 euroa vuodessa. Sanoin sitten pomolle että voin tehdä saman kahdesa tunnissa eikä tartte maksaa mitään.

      Siis kyllähän Suomessakin on kovia osaajia esim. nettimarkkinoissa, mutta liian paljon niitä jotka eivät sitä osaa, mutta laskuttavat ruhtinaallisesti vaikkei asiakkaalle heidän ostamastaan palvelusta välttämättä ole mitään hyötyä.

      • ongelmia

        HEI TERVEVAAN
        Voitko ottaa yhteyttä,haluaaisin kysyä hakukoneoptimoinnista.
        [email protected]


      • sana haussa
        ongelmia kirjoitti:

        HEI TERVEVAAN
        Voitko ottaa yhteyttä,haluaaisin kysyä hakukoneoptimoinnista.
        [email protected]

        Oikea termi on Hakuammuntaoptimointi.
        Se optimointi on siinä siksi, että prosessin voisi muuttaa euroiksi.


      • sana haussa
        sana haussa kirjoitti:

        Oikea termi on Hakuammuntaoptimointi.
        Se optimointi on siinä siksi, että prosessin voisi muuttaa euroiksi.

        Niin, ja firmat jotka tuota palvelua tarjoavat ovat hakuammuntamarkkinointiin erikoistuneita putiikkeja.


    • Rahastuksen makua

      Siis yksi klikkaus 1,695 euroa. Sehän on kallista.

      • ???

        Niin no... itsellä on maanrakennus hakusana pääkaupunkiseudulla ja yksi napsautus on nyt 2,5€. Toisaalta vaimolla on 0,3€/napsautus hakusanalla hieroja karkkila. mitään en ymmärrä, maksan kiltisti mutta maksanko liikaa?


    • prepaid vs post-pain

      Parempi prepaid-tyylinen palvelu kuin yhtäkkiä alkaa tulemaan perintäkirjeitä jostain ihan älyttömistä klikkausmääristä jne... tiedättehän directkröhöm...

      • pennikin on rahaa

        Vaatii hieman vaivaa perehtyä itse Googlen klikkauksiin, hakusanamarkkinointiin ja muihin asioihin. Mutta: Vaivalle saa vastinetta - oppii itse tekemään ja saa rahalleen todellista tuottoa.
        Ei yrittäminen laitonta tai rikollista ole. Lupaukset voivat olla -ainakin katteettomia.


      • Huijarit
        pennikin on rahaa kirjoitti:

        Vaatii hieman vaivaa perehtyä itse Googlen klikkauksiin, hakusanamarkkinointiin ja muihin asioihin. Mutta: Vaivalle saa vastinetta - oppii itse tekemään ja saa rahalleen todellista tuottoa.
        Ei yrittäminen laitonta tai rikollista ole. Lupaukset voivat olla -ainakin katteettomia.

        Etenkin kun Vilperi painostaa puhelimessa ostamaan heti. Painostajana on aggressiivinen puhelinmyyjä, joka ei tiedä mitään asiakkaan edusta vaan hänet on palkattu vain huijaamaan rahat heti ilman taitoa itse google mainonnasta.


    • Joni Purola

      Kävijäseurannan käytön opetteleminen olisi ensimmäinen asia, joka sinun kannattaa tässä vaiheessa tehdä. Mainoksen hintaa kannattaa arvioida sijoitus/tuotto suhdetta tarkkailemalla. Kun asetat kävijäseurantaasi oikeat maalit ja niiden arvon, saat parhaan käsityksen siitä menevätkö rahasi hukkaan vai eivät.

      Sivustollamme on oma osio yrittäjille, jotka haluavat oppia internet-markkinoinnin lainalaisuuksia ja parhaita käytäntöjä. Voit myös tulla toimistollemme Pasilaan juttelemaan lisää mainosten tehokkuuden mittaamisesta.

      www.snoobi.fi/akatemia/
      Joni Purola
      0443213463

    • hessu huoleton

      Veikkaisinpa, että lähes joka alalla yrittäjä itse tietää parhaat hakusanat millä asiakkaat ko. firman tuotteita/palveluja etsii.
      Joten sen vuoksi suosittelisin tekemään mainonnan itse jos vain taidot riittävät.

      Joskus aikaisemmin ostin palvelun ulkopuoliselta, mutta vaikka ilmoitin haluamani hakusanat, oli palveluun laitettu jotain ihan muita, mukamas paremmin myyviä sanoja. Ja vielä kehuttiin, että hakusanoja voi päivittää myöhemmin. No, ei onnistunut päivitys. Mutta ei onnistunut mainontakaan. Kalliit oppirahat tuli sen sijaan maksettua.

    • Joni Purola

      Ylivoimainen yhdistelmä on kun yrittäjä oppii itse tulkitsemaan AdWords kampanjansa tuloksia ja hakusanojen tuottoja. Yrittäjällä varmasti aluksi on paras mahdollinen arvaus parhaan ROI:n tuottavista sanoista, mutta analytiikan avulla saadaan harhalaakit eliminoitua ja kampanjasta voidaan tehdä pitkäkestoista voittoa tuottava.

      Yleensä kannattaa aluksi jutella mainostuotoista riippumattoman analytiikan ammattilaisen kanssa kampanjan tuloksista sen sijaan, että tuloksia arvioidaan pelkästään kampanjan toteuttajan kanssa.

    • Suosittelen lämpimästi Google AdWords-mainonnan hoitamista itse, jos vaan suinkin löytyy aikaa asiaan perehtymiseen. Niin sanottuja klikkipaketteja ei pääsääntöisesti kannata hankkia ollenkaan, koska toimittaja tekee voittonsa klikeistä ja mainos jää usein näkymättä kaikkein tärkeimmillä avainsanoilla. Tämä siksi, että mitä halvemmalla avainsanalla mainosta näytetään, sitä enemmän toimittaja tekee voittoa/klikkaus.

      AdWords-mainonta ei ole mitään rakettitiedettä mutta aikaa sen hoitamiseen kuitenkin menee. Järjestän itse kursseja hakukonemarkkinoinnista ja lisätietoa asiasta löytyy osoitteesta: http://hakukonemarkkinointi.org/adwords-kurssi/

    • myyntiä

      Eniten hakupalveluja käyttävät puhelinmyyjät . Parasta on omata hyvät yrityksen nettisivut.

    • pietu-petteri

      Kyllä sitä Adwordsia voi itse hoitaa mutta perusasiat pitää laittaa kuntoon ennen AdWordsia. Luvattoman monen yrittäjän käsitys on edelleen se että PPC mainonnalla saa oman sivuston nousemaan korkeammalle hakutuloksissa.

      Ennen kuin laittaa rahaa AdWordsiin kannattaa varmistaa että sivustossa on perusasiat kunnossa sen suhteen että nousee hakutuloksissa riittävän ylös.

      PPC:tä voi ostaa muualtakin kuin Googlelta, Facebook ja Linkedin esimerkkinä. LinkedIn on tosin aika kallis, klikkauksen minimihinta on 2 EUR.

    • it-vuorinen

      On monenlaista tapaa hoitaa verkkomarkkinointi ja yksi nopeimmista tavoista on rahalla ja siinäkin kohtuu pienellä vaivalla pääsee tuolla google mainonnalla. Tavoitteena tuossa on kuitenkin saada se maksuton hakuindeksointi tuottamaan tulosta. Rahalla ostettuna ei juurikaan paranna tuota perusindeksointia noin suoraan mutta välillisesti kyllä. Pienellä 50 euron alkupanonoksella voi hyvin kokeilla ja tutustua itse googlen manospalveluun ja sieltä saa kyllä ilmaista neuvontaa alkumetreille.

      Kampanjan käynnistys kannattaa aina aloittaa etukäteismaksulla ei automaattilaskutuksella, joka pieleen menneessä kampanjasuunnittelussa voi tuottaa isojakin kuluja. Kysy rohkeasti lisää, minä en veloita yhtään mitään pienestä perusneuvonnasta jolla pääset alkuun.

      [email protected]

      Oma alueeni on palvelinhallinnan puolella ei varsinaisesti markkinointi mutta yli 10 vuoden kokemuksella jää käteen yhtä ja toista mistä en kehtaisi edes laskuttaa jos tuon asian voi jollekin kertoa vartissa..

    • mies karkkilasta

      hauskaa miten viplerin johto osallistuu eri henkilöllisyyksillä. onko oikeasti karkkilalainen vaimo ja helsinkiläinen yrittäjä, varsinkin jos vaimo on hieroja? hänhän ei voisi tehdä työtään helsingissä?

    • mmdmmdmdm

      Ei karkkilassa ole hierontaa :)

    • Adwords-lopetettu

      > Google AdWords'in löydät ihan suomeksi
      > http://adwords.google.fi/
      > ja sinne voit laittaa omia sanoja ja katsoa alkaako tulla tulosta.

      Ei muuten toimi enää nykyään. Eikä sinne ole niin vaan helppoa omia mainoksia laittaa Adwordsiin, kuin ennen.

      Meilläkin oli 5 vuoden verran hakumainontajuttu Googlella olemassa. Aika pieni summa, joku 500 € siellä vuodessa paloi. Jotakin asiakkaita sitä kautta tuli, mutta vaikea sanoa määristä että kuinka monta.

      Runsas vuosi sitten Adwords ilmoitti että mainontasysteemit muuttuu täysin. Meidänkin pikku mainoa lakkaa näkymästä, kertoi e-mailitiedote.

      Koetin mennä Adwords -tilillemme ja laittaa lisää rahaa sinne. Ei onnistu enää, tulee mitään sanomaton virheilmoitus. Jotenkin kaikki mainokset pitäisi tehdä kokonaan uusiksi, ja ilmeisesti ne ilmestyykin jonnekin toisaalle, eikä enää hakutulosten näytölle tms.
      En saanut selvää, että mitä pitäisi tehdä ja millä rahalla siellä pääsee nykyään mainonnassa liikkeelle.

      Lopultakaan en osannut aktivoida Adwords tiliämme ja maksuja enää takaisin. Ajattelin että 500 € siellä vuodessa paloi, ja kai ilman sitäkin sitten kuitenkin hommat jotenkin pyörii.

    • Anonyymi

      Vilperit on Fonektan aputoiminimiä alkaen 2016 eli hommasivat asiakkaita ja sitten myivät koko paskan fonektalle.

      Kusetetiin mukaan...

    Ketjusta on poistettu 7 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe