Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Ujo mutta sosiaalinen ja menevä, outo yhdistelmä?

maijameikalainen2

Seurassa olen yleensä kuuntelija ja tarkkailija, usein hiljaa, mitä järkeä puhua jos muut ympärillä pitävät huolen ettei tule kiusallisia hiljaisia hetkiä tai ei ole mitään lisättävää - miksi vaivautua. Kahdenkesken juttelen enemmän, välillä tulee valitettavasti jonkun mielestä kiusallisia hetkiä, mutta jos natsaa henkilön kanssa hyvin niin silloin juttuakin riittää. Tykkään hauskoista ihmisistä ja osaan kyllä heittää läppää ja olla välillä itsekin hassu. Pyrin koko ajan parantamaan puhetaitoja, mutta usein väsyn ja olen vain hiljaa. On minulla toki sosiaalista jännitystäkin vähän, mutta se ei estä minua tekemästä asioita.

Minulla on kavereita, jotka ovat hyvin puheliaita, hauskoja ja sosiaalisia, ja heillä näyttää olevan hyvä itsetunto ja he arvostavat myös minua sellaisena kuin olen. Sitten on myös kaltaisia hiljaisia (jos nyt luokitellaan kylmästi ihmiset hiljaisiin ja puheliaisiin...juttuhan on että ihmisissä on monta muutakin puolta, esim.omasta mielestäni olen hauska, vaikka olenkin hiljainen) ja ujoja henkilöitä joiden kanssa tulen juttuun. Ei niitä kavereita kovin paljon ole, ja suuri joukko ei välitä minusta, ja he ovat yleensä itse puheliaita, sosiaalisia, mutta ehkä kemiat ei vaan natsaa tai toinen vaihtoehto on että heilläkin on huono itseluottamus, että tarvitsevat jonkun vielä karismaattisemman/puheliaamman kaverin vierelleen.

Asiaan... Tosiaan olen seurassa usein hiljaa. Tykkään kuitenkin olla seurassa, harrastan paljon eri juttuja ja olen ollut mm.ulkomailla opiskelemassa. Mutta monet varmaan ihmettelevät, mitä teen seurassa kun olen vain hiljaa. Haluavat syrjäyttää minut kun en anna mitään. Välillä tulee tunne että ehkä minun tosiaan pitäisi mennä yksin kahvipöytään istumaan, kun koko ajan pitäisi puhua eikä voi ottaa rennosti ja sanoa asiaa silloin kun on sanottavaa. Jos kerta muilta luonnistuu noin hyvin kahvipöydässä juttelu eikä heidän tarvitse edes pinnistellä että sitä juttua tulee, miksi minun pitäisi pinnistellä? Toki välillä hiljaisen hetken tullen heitän jotain, mutta muutoin en näe syytä miksi pitäisi väkipakolla ottaa puheenvuoro jos ei ole mitään mielenkiintoa sanoa mitään mielenkiintoista.

6

1154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sunder

      Olet niin kutsuttu INTJ -persoonallisuus, tai jokin läheisesti sitä muistuttava.

    • samanlainen ujo

      Aloittajan teksti voisi hyvin olla mun kirjoittama. Toisaalta olen hieman ujo ja hiljaisempi sekä syrjäänvetätyvä, mutta jos on mukavaa seuraa ja kiinnostava aihe mistä mistä puhua, niin juttua riittää.
      Jos väkisin pitää yrittää olla sosiaalinen ja keskustella, vaikkei asiaa oliskaan, niin väsyn sekä fyysisesti, että henkisesti hyvin äkkiä ja olisin mieluummin vaikka yksin autiolla saarella.

      Kevereita ei oikein ole ja vaikka olen tietoisesti yrittänyt päästä porukkaan mukaan, niin en tiedä olenko kuitenkin liian hiljainen ja tylsää seuraa, kun aina kaikkien kanssa se menee lopulta siihen, että kuulen jälkikäteen tapahtumista, mihinkään ei pyydetä mukaan, eikä puhuta etukäteen, että voisin itse tarjoutua myös lähtemään. :(

      • Ujohko

        Mul kans sama


    • paska-aivo

      Itsekään en osaa tehdä tikuista asiaa. Tämä lienee melkein kaikkien ujojen ja/tai yksinäisten ongelma.

    • samapaatti

      Joo itteä kans turhauttaa kaikenmaailman väkisin jauhanta "Mitenpäin leikkeleet ja juustot menee leivälle" ynnä muu vaivaannuttava aihe, että miten jotkut ihmiset kehtaa edes alottaa keskustelua ko. tapaisista aiheista. Saahan sitä tylsän leiman jos ei puhu muuta ku asiaa, mutta kevyessä laitamyötäisessä tulee juteltua ns. smaltalkia ihan liikaakin että aamulla jopa hävettää =). En tiiä mitenpäin tässä ny pitäis istua, mutta turha paskanjauhanta se vasta on vaivaannuttavampaa joskus ku pitkät hiljasuuet. Jopas kirjotan selkiästi mutta mitäpä sen väliä :D

    • meteor_

      ..kavereiden kanssa juttelu on pitkälti samaa vanhaa paskanajauhantaa et pysyy yhteyksissä ja seurassa..jos ei haluu tai siedä sit joutuu ulos..

      onhan se välillä paskaa jos ei muuta keksi..muuten tuo on ihan oikiasti hyvä tietää kumpi tulee leivän päälle ekana juusto vaiko leikkele?

      Saatan olla outo mutta voisin hyvin heittää tuon häpeilemättä kehiin.. se takia mulla kai on tuota porukkaa ympärillä..

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1995
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1753
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1624
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1400
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      58
      1307
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1273
    7. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1272
    8. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1264
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1221
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1191
    Aihe