tyroksiini 50 mikroa kuukauden ajan.

hjälp mig

Olo parani parin viikon jälkeen huomattavasti. Mutta nyt taas palelu on palannut ja kädet jalat aina jäässä. Voisinkohan nostaa 75mikroon ?

Mulla on piilevä vajaatoiminta, eli arvoihin ei ole katsomista kun viitteissä ovat aina olleet.

Olen siis nyt 33 päivää syönyt 50mikroa. Hetken oli tosi hyvä olo, kädet jopa hikoilivat töissä ja oli lämpimämpi. Kauaa ei sitä riemua riittänyt. Taas on kädet jalat jäässä ja olo muutenkin lähes(?) ennallaan.

33

3910

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ......

      Tuossa 1 kk:n lääkitksen jälkeen tulee monelle takapakkia. Kyse voi olla annosnoston tarpeesta tai sitten tilanne kohenee tovin kuluttua itsestään. Kannattaa labrat tarkistaa ennen mahdollista annossäätöä, "tarkat" labrat saa 6 viikon päästä lääkityksen aloituksesta.

      • hjälp mig

        ymmärrän, mutta kun homman nimi on se että joka tapauksessa arvoni ovat varmaan viitteissä - eli ne ei kerro mun tapauksessa totuutta.

        Tai siis sain lääkityksenkin arvoilla tsh 1.6 ja t4v 13.1 ja endokrinologi sanoi että mahdollisesti siis piilevää vajista.

        Tarkoitan sitä että kun otatan arvot, niin ne ovat kuitenkin viitteissä. Kuitenkin oloni on tämä.

        Lähinnä tästä palelusta huomaan että oireet täällä taas. Ja on muutakin, lähinnä taas sellainen ahdistus tullut päälle. noin viikon oli tosi hyvä olo, sekä fyysisesti että henkisesti.

        Jos mun arvoja katsotaan paperilla niin eihän mulla mitään vajista olekaan.
        Siksi mun tapauksessa niitä on turha katsoa. Näin sanoi endonikin.


      • Peeldjaöl
        hjälp mig kirjoitti:

        ymmärrän, mutta kun homman nimi on se että joka tapauksessa arvoni ovat varmaan viitteissä - eli ne ei kerro mun tapauksessa totuutta.

        Tai siis sain lääkityksenkin arvoilla tsh 1.6 ja t4v 13.1 ja endokrinologi sanoi että mahdollisesti siis piilevää vajista.

        Tarkoitan sitä että kun otatan arvot, niin ne ovat kuitenkin viitteissä. Kuitenkin oloni on tämä.

        Lähinnä tästä palelusta huomaan että oireet täällä taas. Ja on muutakin, lähinnä taas sellainen ahdistus tullut päälle. noin viikon oli tosi hyvä olo, sekä fyysisesti että henkisesti.

        Jos mun arvoja katsotaan paperilla niin eihän mulla mitään vajista olekaan.
        Siksi mun tapauksessa niitä on turha katsoa. Näin sanoi endonikin.

        Takapakit on ihan normaalia, koska elimistö säätää tsh:ta alaspäin kun se saa lisää tyroksiinia tableteista. Itsellenikin tuli kahden ensimmäisen noston (->25->50 mikrogrammaa )jälkeen ensin parempi olo ja sitten vajaatoiminnan oireet takaisin. Myöskään arvot eivät juurikaan muuttuneet. Tein vuoden alussa kolmannen noston (->75 mikrogrammaa) eikä takapakkia enää ole tullut. Labrat on ensi viikolla ja sitten saan nähdä onko t4-v vihdoinkin alkanut nousemaan.

        Pyysin itse koelääkityksen normaaleilla arvoilla koska minulla oli kaikki vajaatoiminnan oireet. Onneksi työterveyslääkäri antoi ja pelasti minun elämäni. Jatka sinäkin sinnikkäästi, kyllä se auttaa. 25:n mikrogramman nostoja, labrat 8:n viikon välein. Jatka samalla annoksella kun takapakkia ei enää tule.


      • .....
        hjälp mig kirjoitti:

        ymmärrän, mutta kun homman nimi on se että joka tapauksessa arvoni ovat varmaan viitteissä - eli ne ei kerro mun tapauksessa totuutta.

        Tai siis sain lääkityksenkin arvoilla tsh 1.6 ja t4v 13.1 ja endokrinologi sanoi että mahdollisesti siis piilevää vajista.

        Tarkoitan sitä että kun otatan arvot, niin ne ovat kuitenkin viitteissä. Kuitenkin oloni on tämä.

        Lähinnä tästä palelusta huomaan että oireet täällä taas. Ja on muutakin, lähinnä taas sellainen ahdistus tullut päälle. noin viikon oli tosi hyvä olo, sekä fyysisesti että henkisesti.

        Jos mun arvoja katsotaan paperilla niin eihän mulla mitään vajista olekaan.
        Siksi mun tapauksessa niitä on turha katsoa. Näin sanoi endonikin.

        Se että arvot on viitteissä ei sano, että ne on sopivat Sulle. Meillä kaikilla on ne omat hyvät arvot jossain viitteiden sisällä ja kun ne löytyy ne kannattaa pyrkiä pitämään siellä. Ei mullakaan arvot kerro "koko totuutta", mutta en mä niitä labroja kokonaan pois heitä.


      • hjälp mig
        Peeldjaöl kirjoitti:

        Takapakit on ihan normaalia, koska elimistö säätää tsh:ta alaspäin kun se saa lisää tyroksiinia tableteista. Itsellenikin tuli kahden ensimmäisen noston (->25->50 mikrogrammaa )jälkeen ensin parempi olo ja sitten vajaatoiminnan oireet takaisin. Myöskään arvot eivät juurikaan muuttuneet. Tein vuoden alussa kolmannen noston (->75 mikrogrammaa) eikä takapakkia enää ole tullut. Labrat on ensi viikolla ja sitten saan nähdä onko t4-v vihdoinkin alkanut nousemaan.

        Pyysin itse koelääkityksen normaaleilla arvoilla koska minulla oli kaikki vajaatoiminnan oireet. Onneksi työterveyslääkäri antoi ja pelasti minun elämäni. Jatka sinäkin sinnikkäästi, kyllä se auttaa. 25:n mikrogramman nostoja, labrat 8:n viikon välein. Jatka samalla annoksella kun takapakkia ei enää tule.

        Kuinka kauan sulla oli väliä tossa nostossa 50-75 mikrogrammaa ? Siis kauan söit 50 ennenkuin nostit 75 ?


      • Peeldjaöl
        hjälp mig kirjoitti:

        Kuinka kauan sulla oli väliä tossa nostossa 50-75 mikrogrammaa ? Siis kauan söit 50 ennenkuin nostit 75 ?

        Söin 25 mikrogrammaa->8 viikkoa, 50 mikrogrammaa->8 viikkoa, nyt 75 mikrogrammaa 7 viikkoa. Ensi viikolle pitää tilata aika labraan. Olen kahden vaiheilla alanko nostamaan enää. Olo on ollut tosi hyvä viimeiset viikot.


      • Ihan rauhas
        hjälp mig kirjoitti:

        Kuinka kauan sulla oli väliä tossa nostossa 50-75 mikrogrammaa ? Siis kauan söit 50 ennenkuin nostit 75 ?

        7 päivää on ollut nostoväli ei mitään haittoja.

        Eli alotin 25 mikrost ja nyt menee 100 otettu tasan 4 viikkoo
        huomen nostan 125 ja pidän siin kontrolliin asti.
        Nostoväli ollut tasan 7 päivää mut kerran 5.

        En kauheesti viiti nostaa ainetta mikä vaikuttaa viiveellä.


    • -e

      Peeldjaöl: millä arvoilla sulla sit alunperin diagnosoitiin vajis? mulla siis about samat arvot ku ketjun alottaneella mutta lääkitystä ei oo tippunu :( no varmaankin pitää vaan odotella että se t4v laskee entisestään, mitä se vissiin autoimmuunimuodossa väistämättä tekee?

      • Peeldjaöl

        Minulla TSH oli 1,3 ja T4V 15 kun aloitin lääkityksen. Kilpirauhastani on seurattu jo kuusi vuotta ultralla koska siinä on kystia. Kilpirauhanen on ollut suurehko, aristava ja kurkku on ollut tukkoinen ja limainen. Lähes kaikki vajaatoiminnan oireet ovat olleet koko elämäni ajan. Kilpirauhasen vajaatoimintaa on epäilty useaan otteeseen jo lapsena ja nuorena mutta mitään ei ole tehty kun arvot ovat olleet viitteissä. Sain koelääkityksen työterveyslääkäriltä kun tarpeeksi anelin. Kilpirauhasen aristus loppui heti lääkityksen alussa. Olen kärsinyt vaikeasta ummetuksesta koko elämäni ja pääsin siitä eroon viimeisen noston (50->75 mikrogrammaa) jälkeen. Mahtavaa.Myös iho-oireet ovat helpottaneet mutta eivät vielä kokonaan.


    • voi ei

      voi apua. Te vedätte thyroksiinia vaikka arvot ovat normaalirajoissa. Älkää viittikö. Ihan oma vikanne sitten, kun tulee kohde-elinvaurioita...ja niitähän tulee, kun oman kehonsa pilaa tuhoamalla omaa hormonitomintaa.

      Älkää menkö sitten terveydenhuoltoon vinkumaan, kun ei enää oma keho kestä. Kyllä se luonto näköjään poistaa huonoimmat pois. Ikävää että TE ITSE aiheutatte omat vaivanne. Kävikö teillä mielessä että taustalla voi olla jokin MUU sairaus ja itse hommatulla lääkityksellä estätte sen oikean sairauden diagnostiikan ja pitkitätte hoidon aloitusta? Oikeasti, tuollainen toiminta ei kannata. Saa itsestään olla huolissaan, mutta kyllä ne viitearvot ovat ihan syystä.

      • haista lihavus paska

        Haista sinä lihavus paska!

        Ymmärrän että olet katkera kun olet lihava ja ruma, ikääkin alkaa olla.

        Tunnut oikeen nauttivan siitä että ihmiset lopettaisivat lääkkeen ottamisen ja sitten tappaisivat itsensä vajisoireisiin. Sä saisit siitä jotain sairasta tyydytystä ku oot tollanen lihava karvamuna


      • no kerros nyt

        Okei, Tohtori Sykerö.

        Valaiseppas sitten vaikkapa minua tässä että mikähän mulla aiheuttaa tämän huonon olon ? Fyysiset / henkiset oireet ?

        tässä vähän taustatietoa.
        -maksa-arvot erinomaiset
        -täydelinen verenkuva, hemoglobiini, ferritiini, b12 kaikki hyvät
        -haima, sappi, munais kunnossa
        -verensokeri, kolesteroli kaikki hyvät
        -kortisoli ei koholla

        Oireeni sopivat kilpirauhasen vajaatoimintaan. Suvusta sitä löytyy.
        Verikokeiden mukaan sitä ei ole. Verikokeiden mukaan minulla ei myöskään ole keliakiaa, laktoosia sideän myös.

        Saan tyroksiini-kokeilulääkityksen. Oloni parempi.


      • voi ei
        no kerros nyt kirjoitti:

        Okei, Tohtori Sykerö.

        Valaiseppas sitten vaikkapa minua tässä että mikähän mulla aiheuttaa tämän huonon olon ? Fyysiset / henkiset oireet ?

        tässä vähän taustatietoa.
        -maksa-arvot erinomaiset
        -täydelinen verenkuva, hemoglobiini, ferritiini, b12 kaikki hyvät
        -haima, sappi, munais kunnossa
        -verensokeri, kolesteroli kaikki hyvät
        -kortisoli ei koholla

        Oireeni sopivat kilpirauhasen vajaatoimintaan. Suvusta sitä löytyy.
        Verikokeiden mukaan sitä ei ole. Verikokeiden mukaan minulla ei myöskään ole keliakiaa, laktoosia sideän myös.

        Saan tyroksiini-kokeilulääkityksen. Oloni parempi.

        Jos lääkäri ja sinä itse olette sitä mieltä että lääkitys toimii, niin oikein hyvä! Varmasti hoito on sitten oikeilla jäljillä.


        terv. tohtori sykerö :)


    • hjälp mig

      Hei, tässä alkuperäinen kirjoittaja ja haluan jakaa kanssanne sellaisen tilannepäivityksen että olen nyt siis 37 päivää syönyt 50mikroa.

      Mun varpaat on ihan jäässä vaikka on villasukat jalassa. Samoin kädet.

      Korjatkaa jos olen väärässä, mutta 37 päivää on aika lähellä kuutta viikkoa.

      Vai sanooko nyt sitten joku että pitää vielä vaan odottaa ? Joku aiemmin puhui kuudesta viikosta.

      En jaksa enää.

      • Lettukin.

        http://recoveringwitht3.com/

        Lääkärin löytäminen voi olla vaikeaa, muutama on. Kysele ja etsi, voit joutua odottamaan ja matkustamaan pitkänkin matkan.

        Itse hakeuduin funktionaalisen lääkärin vastaanotolle saman tyyppisillä oireilla kuin sinä. Lämmöt 34,6-35,8 ym.

        Pelkällä T3:lla, suomessa Liothyronilla, joulukuun puolesta välistä ja päivän keakilämpö tasan 37.0.
        Jaksaminen toisella tasolla.

        Etsi, apua on olemassa.


    • voi ei

      Pahoitteluni keskustelun aloittajalle. Luin ensin, että olit ominpäin käynyt lääkityksen hommaamassa, ja jatkoviesteissä kerroit käyneesi endokrinologilla. Oma vikani kun en lukenut riittävän tarkasti, tottakai on aivan eri tilanne, kun lääkärin kanssa on lääkitykset katsottu tarpeellisiksi.

      Valitettavasti on vain niitäkin ihmisiä, jotka saavat kiertoteitä hommattua juuri elimistön hormonitoimintaan vaikuttavia lääkkeitä ollenkaan ajattelematta mahdollisia ongelmia, mitä siitä voisi seurata.

      Onko autoimmuunivasta-aineita katsottu? Varmaankin, jos endokrinologilla asti olet käynyt. :/

      • Pää kainalossa

        "Valitettavasti on vain niitäkin ihmisiä, jotka saavat kiertoteitä hommattua juuri elimistön hormonitoimintaan vaikuttavia lääkkeitä ollenkaan ajattelematta mahdollisia ongelmia, mitä siitä voisi seurata."

        Tässäpä yksi joka aloitti omin päin lääkkeen syönnin ja annos oli 75 mikrogrammaa kun lääkäriin pääsin! Ja vointi ihan paras! Nykyään annos 125µg. Kannattaa kuunnella itseään ja omaa oloaan, eihän lääkäri tiedä, millä annoksella kenenkin vointi on paras. He voisivat vain antaa sitä tietoa, millä perusteella nostaa / laskea annosta, mutta harvemmin osaavat ajatella sitä niin päin... ikävä kyllä.
        Mun kokemuksia voi lukea täältä, www.kilpirauhasblogi.com


    • hjälp mig

      TSHRab ja tyglab vasta-aineet on katsottu. Ei löytynyt kyseisiä vasta-aineita.

    • voi ei

      Eikö se lääkäri antanut mitään ohjeistusta tuohon lääkkeen käyttöön? :/ Voisitko sinä saada puhelinajan lääkärille ja pyytää lisäohjeita? Eihän tuollaisten oireiden kanssa pidä itse olla.

    • hjälp mig

      No ohjeistus oli että 25mikroa aluksi, ja jos ei parin viikon jälkeen tunnu vaikuttavan niin nosto 50mikroon. Nostin 50 mikroon heti parin päivän jälkeen.

      Ja kohta 6 viikkoa sitä napsinut. Varpaat ihan jäässä tälläkin hetkellä.

      Vaikea kuvitella että 25mikroa mitään olisi auttanut jos ei 50mikroakaan. Tai no, olihan mulla about viikon ajan "hyvä olla" ja sitten palelu ja muut oireet takasin.

      No jos lääkärille vaikka soittasinki tai jotain niin mitä se vois muuta sanoa ku että "nostetaan annosta" ? ja mun pitäs siitä sitten maksaa että kuulen nämä viisaat sanat ?

      • Pää kainalossa

        Vastaan tähänkin, että sinuna nostaisin, sinun elämäsihän tässä on kyseessä :) Ei kannata tosiaan noista sanoista mitään maksaa, niin kuin ei niistäkään, joilla sanotaan, ettei annosta pidä nostaa. Lääkärit hoitavat edelleen selviä vajaatoimintatapauksia mielellään lääkärintuolistaan käsin, vaikka esim. 1-tyypin diabeteksen hoidossa potilas itse märittelee annostelemansa insuliinin määrän. Ja 2-tyypissäkin olon ja mittausten mukaan potilas säätää hoitoaan, ainakin näin olen käsittänyt. (en tunne 2-tyypin potilaita, 1-tyypin diabeetikoita kylläkin)

        Kuten itsekin järkevästi näytät hahmottaneen, niin ihan selvästi olet vajaalle painunut. Ei tuo nyt ainakaan liikatominnalle kuulosta.


    • hjälp mig

      Tänään otin 75mikroa, ja sillä jatkan nyt.

      Mun endokrinologi puhui että maaliskuussa voisi varata kontrolleihin aikaa sitten.

      Ajattelin että otattaisin terpparissa kilppariarvot, kai se käy ?

      Kun sain lääkityksen yksityiseltä niin mulla oli paperilla mukana terpparissa otetut arvot ajalta elokuu-joulukuu... joten kai se onnistuisi nytkin niin tehdä ?

    • Pää kainalossa

      Mä sain tk:sta kilpirauhasarvot vain kerran ja molemmat arvot olivat viitteissä. Niin nyt kun pyysin, että yhteiskunta osallistuisi hoitamiseeni sen verran, että saan otattaa yksityisen määräämät kontrollilabrat tk:ssa niin ei annettu!

      Täysin törkeää. Selitys oli se, että mun arvot olivat normaalit, joten ei ole seurannan tarvetta. Sanoin siihen, että mullahan on lääkitys, mutta olisin saanut vain THS:n. No en mä sillä yksin tee YHTIKÄS mitään, joten sanoin, että se ei riitä.

      Kysyin onko tämä linjaus annettu heille ylempää, niin sain ihan ystävällisesti kehoituksen puhua avohoidosta vastaavan ylilääkärin kanssa ja sen aion tehdä.

      Sen lisäksi että yhteiskunta jätti minut hoitamatta 20v he eivät vieläkään aio hoitaa minua, vaikka tyroksiinilla olen parantunut. Potilasasiamiehelle voisin myös valittaa, johti se mihinkään tai ei, mutta asiasta en ainakaan aio olla hiljaa, ihan päin vastoin. Hyv' puoli tässä on se, että aihetta voi nostaa tapetille ylemmillekin tahoille, että saisivat tietää, millaista tuhoa heidän päättömät päätöksensä vivat aiheuttaa (eli päätetään että TSH 4,5 tai enemmänkin on kilpirauhasen vajaatoiminnan hoidon raja.)

    • hjälp mig

      Joopa joo ei mitään apua. Oon nyt syönyt 75mikroa kuuden päivän ajan.

      Nostan ihan just 100 mikroon jos ei ala jotain tapahtua. Mä en jaksa tuhlata enää aikaani tähän paskaan.

      Jos mulla olisi ase ampuisin itseni.

    • Kilppistä

      Hei, tämän kilpirauhasen kanssa maltti on valttia.. Itsellä nostot ovat tapahtuneet 8 vko:n syklissä ja ei ne oireet ole hetkessä poistuneet.

    • Pää kainalossa

      Hei aloittaja, koita kestää! Noi takapakkiolot on ihan hirveitä.. Mutta tyroksiini vaikuttaa yleensä viikossa, sen mitä olen "käyttäjäkokemuksia" lukenut (toki poikkeuksiakin on molempiin suuntiin) joten toivoa on, että jo huomenna auttaa! Mutta jos ei, niin voit nostaa kans 6 tai 12,5 µg:n portain mieluummin kuin ei ollenkaan jos 25µg tuntuu liian suurelta.

      Tsemppiä, koita ottaa iisisti ja teet sitten kun jaksat ja pystyt sen mikä jää nyt tekemättä.

      • hjälp mig!

        Kiitos lohduttavista sanoista!

        Kiva että jaksat täällä kommentoida, monet unohtaa koko palstan kun olo paranee.

        Joo olen nyt juuri tasan viikon syönyt 75mikroa.

        Esim. tänään paleli sairaalloisesti töissä. Jännä miten vaikka säät on lauhtunut niin alkoi palella taas entistä pahemmin.

        Mulla on vaan noita 25mikroisia tabletteja.. endokrinologini kirjoitti tyroksiini-respan 600 x 25 mikroa. Hain 200kpl silloin kun sain respan.

        Hän puhui, että maaliskuussa kontrolleihin tai jotain sellaista.

        Täytyy nyt katsoa muuttuuko olo tästä siihen mennessä.. musta vähän turhaa kohdallani noita arvoja katsoa, varsinkaan jos olo ei silloin ole helpottunut kun lähtöarvotkin olivat paperilla hyvät - kuitenkin oireet hirmuiset.

        Olen vaan vuosia kärsinyt näistä oireista niin haluisin jo kovasti helpotusta tapahtuvan. Varsinkin kun sillä 50mikron annoksella sain viikon ajan "maistaa" hyvää oloa. Tämä sai mut vakuuttumaan entistä varmemmin siitä että kyseessä vajis koska olo oli niin hyvä.

        Harmittaa että meni vuosia sekä henkisesti että fyysisesti kamalissa oloissa.


    • nimimerkitys

      Hei, voiko kilpirauhasen vajaatoimintaa selvittää mitenkään muuten kuin käsivarresta otettavalla verikokeella? Eikö sormesta otettava riittäisi?

      Mulla on ihan sairas pelko liittyen kyynärtaipeeseen koskemiseen ja verikokeen ottamiseen (tilanteeseen). En ole käynyt verikokeessa sitten vuoden 2006 vaikka lähetteitä on tullut kymmeniä, vuosittain useita myös kilpirauhastestiin. Verikoetta eivät suostu tekemään esim rauhoittavien alaisena. Monta kertaa olen sellä istunut ja yrittänyt mutta paniikkikohtaukset ovat aivan valtavia, menen tajuttomaksi ja oksentelen pitkin labran lattioita ..

      Tosiaan likemmäs kolmen vuoden ajan ovat kilpirauhasta epäilleet väsymyksen ja anemian alkuperäksi. Anemiakin tulee aina uudelleen vaikkei ruokavaliossa ole mitään sijaa sille ja syön jatkuvia rautakuureja. Vajaa vuosi sitten myös iho alkoi kuoriutumaan pois sen oltua niin kuiva ja tätä alkaa nyt tapahtumaan myös muualla kehossa, esim kyynärtaipeissa, mikä viittaa tähän myös. Väsymyksen kanssa mahdoton elää, en ole enää oma itseni ollut vuosiin, mutta en pysty menemään verikokeeseen, ja näin ollen en saa lääkkeitä.

      Onko mitään muuta mahdollista tapaa selvittää vajaatoimintaa? Olen kuullut että verikokeenkin voi ottaa muualta kuin kyynärtaipeesta, esimerkiksi kämmenen päältä. Minä en kuitenkaan saa mitään erityismenetelmiä.

      • ldködlgkjd

        Minulta on hankala löytää suonta kyynärtaipeesta. Joillakin kokeneilla hoitajilla se onnistuu, mutta muilla menee etsimiseksi. Kerran eräs hoitaja otti näytteen perhosneulalla tuosta rystysen vieressä olevasta suonesta. Sen jälkeen olen pyytänyt ottamaan kilpirauhasnäytteet siitä koska en halua että kyynärpäät on mustelmilla monta viikkoa. Sitten vain kun verta tarvitaan useita putkia olen antanut ottaa kyynärtaipeesta.
        Eli labraan vain lähetteen kanssa ja kerro heti alkuun pelostasi.Sano että lähdet pois jos ei onnistu. Uskon että ymmärrystä löytyy.Tärkeintä on että saisit lääkityksen kuntoon. Seuraavalla kerralla labraan meno on sitten helpompaa.


      • verikoepalveluttomuus

        Englannissa molemmat kaiken kansan laboratoriot (Blue Horizon ja Medicheck) tarjoavat näytteenottosarjaa, jossa jousivoimalla piikki puskee sormen kylkeen. Sitten näyteputki postiin ja sähköpostise saa tulokset jopa 24 tunnissa.

        Suomen umpisurkea Cityterveys-Synlab ei ole korvaansa lotkauttanut edes ehdotuksille tarpeellisten kokeiden "paketoinnista". Siis mukaan T3v, TPOab, TyglAb, ferritiini, B12 jne kuten Blue Horizon Eleven plus: https://bluehorizonmedicals.co.uk/thyroid-check-plus-eleven.html


    • vaivanen

      Kaikkia oireita koettu. Ei lääkitystä. Nyt omatoimisesti testattu jodi plasmasta. Oli alle allerajan (puutos). Kilpirauhanen tarvitsee jodia ja seleeniä. Seleeniä ei ole enää riittävästi maaperässä (lannoitteissa kyllä), jos syö sellaista murkinaa, jota lannoitetaan. Jodin puutos aiheuttaa palelua!

      • ravinteet

        Jodin kanssa yleisesti liioitellaan niin että esimVälimäki varoittelee.
        Erityishaitallinen autoimmuunityreoidiittisille (90% vajislaisista)
        L-tyrosiini (terveyskaupasta) on jodin kanssa toinen hormonien ainesosa.
        Seleeni monipuolisesti tarpeellinen. Lääkitsemättömien tempuista vihjeitä:

        https://drive.google.com/open?id=1Fruw2yqdpfJY3_JJsSGY4SfZPnmwxoQW


    • Anonyymi

      Voin omasta kokemuksesta sanoa, että on parempi tehdä hitaita nostoja kuin nostella kerralla liikaa tai liian nopeasti. Mitä erikoisempia ohjeita nostoihin tuntuu lääkäreiltä tukevan, joten sokeasti ei kannata uskoa heitäkään. Liikatoiminta saattaa tulla pitkänkin ajan jälkeen ihan puskista. Nimimerkillä kokemusta on... Se on vasta karmea olotila! Ja sen jälkeen tuntuu olevankin vaikea päästä takas tasapainoon. Parempia päiviä odotellen!!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      103
      1565
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      78
      1204
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      88
      1127
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      139
      1036
    5. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      580
      985
    6. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      1
      967
    7. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      892
    8. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      20
      870
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      9
      714
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      8
      670
    Aihe