Miten ateisti suhtautuu arjessa uskoviin ihmisiin. Olisi mahdoton kuvitella että olisi vain ateistisia kimppoja ja ystävyyttä, koska niin ei ole uskovienkaan parissa. Palstan
ärhäköistä besser wissereistä saa varmaankin väärän kuvan ateisteista. Eihän se oma maailma ole kuitenkaan niin ihmisiä rajaava, vai onko. ? Eikö ihmisyys ole ennenkaikkea se N:o 1
Ateismin inhimillisyys
5
88
Vastaukset
- 100,ooo
Jumalasta ja KanssaKristiyistä saa sen kuvan, etteivät he välitä toisistaan "pallihieltä ihanasti haisevan homoKamelin paskan vertaa"
- ½Q
Luonani vierailee jehovan todistajia,keskustellaan tieteestä uskonnoista ja
arkielämästä.
Vaikka mielipiteet poikkeavat emme kuitenkaan loukkaa toisiamme,he eivät
halua käännyttää minua ja itse kunnioitan heidän vakaumustaan.
Pidän näistä ystävistäni paljon. En ymmärrä ajattelu tapaasi.
Pitäisikö mielestäsi uskoviin ihmisiin suhtautua jotenkin erikoisesti?
Lienet trolli...Tunnen monia kristittyjä, itseasiassa varmaan 80% tystävistäni on kristittyjä - siis he kuuluvat kirkkoon. Uskovia he eivät ole, arjessa ei näy mitenkään uskonto, eikä muuten viikonloppuna riennoissakaan.
Ystäväpiiriin kuuluu yksi uskovainen, kun hän hurahti - niin kävimme muutaman keskustelun uskonnoista, ja totesimme että meidän ei kannata uskonasioista väitellä - puhumme kaikesta muusta. Kunnioitan hänen uskomuksiaan, uskokoon jos hyvältä tuntuu.
Toisaalta hän tietää että ei kannata ruveta tuputtamaan minulle juttujaan - joten juttelemme miusta asioista.
Tunnen paljon ihmisiä ja huomaan että "oikeat"uskovat ovat aika harvassa, pääsääntöisesti ovat ns. tapakristittyjä.Ihan samalla tavalla suhtaudun uskoviin kuin muihinkin ihmisiin. en vain käy heidän uskonnollisissa tilaisuuksissaan. Tai hyväksy heidän ajattelutapojaan ilman todisteita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1291343
- 100861
- 75693
- 50587
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa12493ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40474Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m153451Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..30407Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;175384- 25381