Suomen siiliyhdistys

Sivuja seurannut

Oletteko huomanneet, että kyseisellä yhdistyksellä oli tässä taannoin vuosikokous,jossa myös valittiin uusi hallitus.Eipä ollut ollut kovasti kiinnostuneita tarjolla.Missä mahtaa olla syy?Yhdistys on vuosi vuodelta kuihtunut kuihtumistaan ei ole enää moneen vuoteen ollut entisellään.Alkuvuosina nettisivujakin oli tosi mukava lukea,hallituksen jäsenet osallistuivat aktiivisesti keskusteluihin antoivat hyviä kasvatusvinkkejä neuvomalla asiallisesti.Ei ollut kaikkitietäviä päällepäsmäreitä.Yhdistyksen jäsenmäärä kavoi ja kasvoi,nyt taitaa olla toisin.Aika monet on jättäneet uppoavan laivan.

31

364

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Siilisti 2001

      Hallitushomma on työtä, jota tehdään omien päivätöiden sivussa. Työ on aikaavievää, ja aina pitäisi olla tavoitettavissa. Lisäksi on suunnittelua, kokouksia, koulutuksia, messuja, esittelyitä, lehden tekoa, tapaamisia, ja vaikka niihin ei tulisi yksikään jäsen, hallituksen jäsenet hoitavat työn. Työstä harvoin kiitetään ja palkkaa ei tule. Tämä on karsinut aina yhdistyksen aktiiveja ja varsinkin niitä itse vastuun ottajia. Siiliyhdistys on joka vuosi saanut hallituksen kasaan (joka eläinyhdistyksellä ei näin asia ole...) ja ainoastaan 2 vuotena ei ole "tarvinut" äänestää ehdokkaista.

      Alkuvuosien siili-innostus on hiipunut... kiinnostus siilejä kohtaan tasoittunut ja moni vanha aktiivi on siirtynyt toisten eläinlajien pariin... Jäsenmäärä on kuitenkin pysynyt aika vakiona kaikki yli 10 vuotta.

      Itse olen ollut yhdistyksen toiminnassa mukana lähes alusta asti ja olen edelleen. Toiminta muuttuu, kun sitä kehitetään ns. ammattimaisempaan suuntaan, ja opitaan lisää ko. eläimestä, joka vuonna 2001 oli melko vieras suomalaisille.

      Yhdistys julkaisee pian uudet nettisivut ja toivottavasti ihmiset jaksavat keskustella siileistä siellä jatkossakin :D

    • Siiliyhdistys

      Kaksnaamaisia ihmisiä täynnä se hallitus. Aamen.

      Seuraavaan viestiin kommentoisin että paskapuhetta.

      • Siilisti 2001 huom.

        "Toiminta muuttuu,kun sitä kehitetään ns.ammattimaisempaan suuntaan" Eiköhän se siilien kasvatus ole useammallakin harrastus, eikä ammatti.Eli ei pitäisi niin ilkeämielisesti suhtautua esim.aloittelioihin.Juuri sillä on saatu aikaan ns."villit kasvattajat." Yhdistyksen toiminnassa mukana ollessasi tiedät varmaan ne kärhämät,jotka on karkottanut aktiivi jäsenet vuosien varrella.Komppaan nim,Siiliyhdistystä.


    • siilisti2001

      Jäsenet valitsevat hallituksen, ja jos vapaaehtoisia ei ole kuin 6, ei äänestystä edes tarvita. Jos halukkaita hallitukseen olisi enemmän, olisi myös valinnanvaraa. Toiminta on pidettävä yllä niillä ihmisillä, jotka suostuvat tekemään tätä vapaaehtoistyötä. Sanotaanko näin, että vie välillä useita tunteja päivässä hoitaa yhdistyksen asioita.. oli se mikä yhdistys tahansa. Kaikki vaan m ukaan!!

      Pian on vaikea toteuttaa lehteä tai tapahtumia, jos jäsenet ei yhtään osallistu. Ei ne asiat tule tyhjästä, niihin tarvitaan innokkaita ihmisiä.

      • Tässäpä se

        Tätä juuri tarkoitin,muutama vuosi takaperin oli hallitukseen todella monta tosi pätevää ehdokasta ehdolla,mutta kuinkas kävikään,nämä jyrättiin näiden "kaikkitietävien" jaloista,jotka halusivat ainakin jollakin pallilla istua.Ja mitä tulee leden juttuihin,niin niitä varmasti riittäisi kun vähän kannustettaisi uusia ja miksei aikaisempiakin siilien omistajia osallistumaan.Ei siileistä kiinnostuneet mihinkään ole kadonneet.


    • kjdslkjglkjlksjdkjg

      ei ketään ikinä voi kokouksessa jyrätä. Se, joka saa enemmän ääniä, on yhdistyksen sääntöjen mukaan mukana hallituksessa. Yhdistyksen kokouksissa voi käyttää valtakirjoja, mikäli kukaan ei sitä kiellä. Valtakirjat kieltämällä vain paikalla olevat jäsenet saavat äänestää. Jos ihmiset vaivautuisi paikalle äänestämään, olisi ehdokasmuutokset isompia.

      Samanlailla toimitaan muuallakin. Ihmissuhteet ja sosiaaliset taidot ovat tärkeitä, pitää pystyä tulemaan kaikkien kanssa toimeen, jos edustaa jotain yhdistystä.

      • ???

        Siiliyhdistykselläkö tullaan toimeen jäsenten kanssa.HEI HALOO


      • Vati vati

        Todella outoa toimintaa.Ilmoittelin tässä taannoin täällä siiliä ja dunaa myytäväksi,niin eikös sieltä joku vatipää alkanut soittelemaan ja moittimaan ettei sellaista saa ilmoitella käskien korjaamaan ilmoitusta.Miks ihmeessä, enhän kehottanut kenenkään siiliä siellä asuttamaan.Tiedoksi vaan hänelle,että siili meni ja meni dunakin ,mutta eri osoitteeseen.


    • siilisti vuodesta01

      Mulla ei ainakaan oo IKINÄ ollut mitään ongelmia kenenkään kanssa. :)
      Asennekysymys.

      • x

        Taidat olla näitä hallituksen jäseniä


    • siilin hankkija

      Oli nähtävästi virhe klikata tätä keskustelua, kun siileistä ja siiliharrastuksesta tietoa etsin. Uskomatonta, kuinka epäkypsiä nettipaapattajia täältäkin löytyy.. tuskin niitä siiliasiantuntijoita täällä sitten onkaan??

      Miettikää vähän, millaisen kuvan olette juuri antaneet Siiliyhdistyksestä tämän viestiketjun myötä, tunnen myötähäpeää.

    • lollispollishuoh

      Hei haloo "Siilin hankkija" ! Suurin osa keskustelijoista ei ole yhdityksen jäseniä edes varmaankaan, joten turhaan alat dissaamaan :D

      • Mistäs

        kuvittelet että ei ole yhdistyksen jäseniä,ei kai sivulliset tiedä näistä asioista.


      • lollispollishuoh
        Mistäs kirjoitti:

        kuvittelet että ei ole yhdistyksen jäseniä,ei kai sivulliset tiedä näistä asioista.

        No keskustelun kulusta asian pystyi näin päättelemään.

        Ja jos siileistä haluat tietoa, niin Suomi24 ei ehkä ole paras paikka hankkia sitä. Täällä on sen verran trollaajia mukana, että paremmin saat oikeaa tietoa hankittua esimerkiksi olemalla yhteydessä kasvattajaan.


    • siilin hankkija

      Olen ollut yhteydessä useampaankin kasvattajaan, en todellakaan pidä tätä keskusteluketjua ainoana tiedonlähteenä.

      En voi tietää ketkä kirjoittelijoista ovat oikeasti Siiliyhdistyksen jäseniä, itse myönnän, etten ole. Jotenkin ymmärsin kuitenkin, että jos kyseistä yhdistystä/sen hallitusta pitää alkaa haukkumaan, niin jotain kytköksiä siihen sitten oikeasti olisi.

      Enkä todellakaan "dissaa" yhdistystä vaan nimenomaan puolustan, tarkoitan että on älytöntä tällaisella keskustelupalstalla alkaa haukkumaan! :D (ymmärrän kyllä, että se on kovin yleistä ihan kaikissa nettikeskusteluissa, jotenkin en vaan odottanut tällaisen otsikon alta tällaista kirjoittelua...)

      Ja toisaalta, tottakai etsin tietoa kaikista mahdollisista lähteistä; ota huomioon, että tämän viestiketjun otsikkona on Suomen siiliyhdistys ja vaikuttaisi useampikin siiliharrastaja/-asiantuntija joskus kirjoitelleenkin. Harmi, että jotkut ottavat asiakseen tulla haukkumaan ja mollaamaan..

    • lollispollishuoh

      Aaah okei, sori olin ymmärtäny jotain väärin :D Joo siis samaa mieltä et ihan järetöntä täällä haukkua yhdistystä, sillä jotkut voi oikeesti ymmätää pahemminkin väärin ja maineeseenha tämmönen vaikuttaa.

    • oppiaikäkaikki...

      Yhdistys = sen kaikki jäsenet. Yhdistys ei ole pelkkä hallitus, ja sekin valitaan kerran vuodessa ja jäsenten äänestyksellä. Luulen, että aloittaja on joku, joka ei halustaan huolimatta ole päässyt mukaan hallitukseen ja on katkera, ja kirjoittelee siksi tänne. Yhdistyksessä ei ole mitään vikaa, mua on ainakin auttanut ongelmissa aina, kun vaan kysyy vaikka s-postlla joltain hallituslaiselta!

      Suomen siiliyhdistys on tänä vuonna 10 v täyttävä yhdistys ja matkalla on toki ollut paljon muutoksia ja uudistuksia, mitkä ei voi kaikkia aina miellyttää. Siilien parasta tässä aina on ajateltu, ja pyritty levittämään mahd oikeaa tietoa siileistä, ettei ne väärät käsitykset olisi vallassa... Sitä varten koko yhdistys on perustettukin. Kaikkien ihmisten (varsinkaan naisten) kemiat ei aina kohtaa ja tiedän tosi monta yhdistystä, joissa tunteita herättävien eläinten hoito jne on vällillä haastavaa ihmisten välisten suhteiden kanssa, eriävät mielipiteet eivät aina miellytä ja sitä rataa....

      Mutta kannattaa itse kokeilla, ennenkuin luottaa toisen tuomioon/arvioon....

      • oppiaikäkaikki

        arvasit taas kerran väärin,en ole koskaan pyrkinyt hallitukseen,osa tiedoistani on aikaisemmilta hallituksen jäseniltä.Että sillee


      • Kysyjä
        oppiaikäkaikki kirjoitti:

        arvasit taas kerran väärin,en ole koskaan pyrkinyt hallitukseen,osa tiedoistani on aikaisemmilta hallituksen jäseniltä.Että sillee

        Jokos tämä T..i on ymmärtänyt luovuttaa?Kaiken pahan alku ja juuri.


    • Entinen jäsen

      Linkki jakoon vain ja hienoa, että asiat tulee vihdonkin julki!
      Moni on eronnut ja on myöskin jättämässä yhdistyksen. Uskon että todistajia alkaa löytymään aika paljon jo yhdistystä vastaan.

      P.s. Muistankin sen duna ja siili ilmoituksen. Ihan asiallista oli varmaan henkilön tarkistaa asia ja ehkä myyjällä oli väärä asenne asiaa. Eikös se siili mennyt kiertoon vielä ?

      • hah haa

        Myydään kissanpentu ja rotanloukku


    • ihmettelijä2012

      kylläpä vain, itse olen myös entinen jäsen ja todellakin huomannut että hallitus käyttäytyy joissakin asioissa todella typerästi, ei paljoa ollut kiinnostusta maksaa enää jäsenmaksuja tuommoista touhua tukeakseni... omasta mielestäni siiliyhdistyksessä rupesi asiat huonontumaan kun hallitus rupesi olemaan ns. omistuksenhaluinen. ihan ihme huhuja laittavat pyörimään jos jokin ihminen ei satu miellyttämään tai tekemään kaikkia asioita niin kuin he. asioista ei saanut vain olla eri mieltä, ilman että olit "vastuuntunnoton" siilin omistaja.

      Siiliä hankkiessani kasvattajalta jo varoituksia kuulin yhdistyksen hallituksesta, ja kylläpä vain huomasin samat asiat pian itsekkin. lyhyeksi jäi minun jäsnyys.

      ihme touhua.... mutta nämä siis minun kokemuksia.

    • Taina (zoozoo)

      Kiisus mitä pahansuopaa skittiä! Hyi hyi ja hyi!

    • MK2012

      Minä olen yhdistyksen hallituksessa, olen aina tullut sinne valituksi ja minulla ei ole ongelmia ollut kuin yhdistyksen ulkopuolisten henkilöiden kanssa, jotka eivät ole aina ymmärtäneet yhdistyksen sääntöjä.

      Olen ollut nyt viidessä eri hallituksessa eikä minulla ole ollut kenenkään kanssa sen kummempia ongelmia. Joskus ihan alkuaikoinakin hallitus hajosi sisäisten erimielisyyksien vuoksi ja samanlaisia juttuja on ollut vähän väliä, mutta normaalisti ajatteleva, yhteistyökykyinen, diplomaattinen ja ihmisiä tunteva ihminen tulee kyllä toimeen. Näin on normaaleissa työyhteisöissäkin. Kaikki eivät aina ole parhaita kavereita, mutta silti on pakko puhaltaa yhteen hiileen ja saman asian puolesta.
      Meillähän se on siilien hyvinvointi ja tiedon levittäminen.

      Mutta edelleen, jäsenet valitsevat hallituksen ja hallitus tekee työn ilman palkkaa. Kehoitan kaikkia halukkaita yrittämään sitä hommaa ja kaikkien miellyttämistä, se ei aina ole helppoa.

      Marianne Kestilä, 2x pj tällä hetkellä jäsen/siilirekisterin pitäjä.

    • Siilisti

      Hyvä että otit asian esille!
      Kyllä olen huomannut ja paljon siitä puhuukin siilistit.

      • Surullista

        tosi surullista että erittäin hyvä yhdistys päästettiin menemään näin alas.Eikä se siitä nouse ennenkun tällä nykyisellä hallituksella pyyhkäistään pöytä puhtaaksi ja aivan uudet ja asialliset henkilöt kehiin. Marianne varmaan muistaa nämä mukavat ajat ,jolloin jäsenetkin olivat jossakin arvossa ja oli hauskkaa yhdessä.Silloin voi keskustella asioista ja sai hyviä neuvoja kaikkiin pulmiin eikä tarvinnut pelätä että joku hyökkää haukan lailla kimppuun.Eipä tämä uusi yhdistys ole yhtään parempi siellähän häärii nokkapaikalla yksi näistä päällepäsmäreistä.


    • sdasdgsdg

      ja kuka tästä nykyisestä porukasta muka ei ole asiallinen?

      • Ensimmäinen +..

        No aloitetaampa puheenjohtajasta.


    • MK

      JOs ko. henkilöllä on erimielisyyksiä yhden hallituksen jäsenen kanssa, ei kannata harrastaa yleistämistä. Toisekseen ei ehkä kannata leikkiä nimillä tai sovata netissä ketään julkisesti. Jos asiat halutaan hoitaa näin, niin pistäkää kaikki rehellisesti oma nimi perään. Hienoa se on nimimerkin takia huudella.

    • Tini

      Hehe, tää on kyllä sellanen mesta tää suomi24, että täällä huudellaan ihan mitä sattuu. Tosi helppoa, kun ei tarvitse nimiä latoa tiskiin, vaan voi nimettömästi haukkua. Terkkuja vaan tutuille, ison osan tunnistaa kirjotustyylistä ;)
      Kyllä, uusi yhdistys on perustettu, tarjoamaan erilaista harrastus- ja yhteenkokoontumismahdollisuutta siilistien keskuuteen.
      Ketään ei oo pakotettu liittymään kumpaankaan yhdistykseen, mutta mun omasta puolestani, olette kaikki kirjoittajat (ja lukijatkin) tervetulleita mukaan toimintaan.
      Millään tavalla ei kilpailla olemassaolevan yhdistyksen kanssa vaan tarjotaan rinnalle myös vähän toisenlaista mahdollisuutta halukkaille :)

    • Anonyymi

      Osaisko joku auttaa. Voiko siilin ruoka kupiksi antaa itsetehdyn kupin joka on tehty savesta ja maalattu akryllimaalilla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4479
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2229
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1754
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1488
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1423
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1288
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1217
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1136
    9. 22
      1086
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe