Vanhemmat voisivat heittää ne tokaluokkaiset lapsensa EDES JOSKUS ulos leikkimään ja tekemään vaikka lumilinnaa pihalle. Alkaa pikkuhiljaa kyllästyttämään se kun sisällä mesotaan ja pelataan sählyä niin että seinät vaan ryskyy. Tämäkin poika on vanhojen vanhempien lellikki, poika ei edes moikkaa naapuriaan, puhumattakaan siitä, että olisi pitänyt ovea auki kun kauppakasseineni kotiin tulin. Pihalla kun hänet tapaa ei katso edes päin, mutta ääntä löytyy ja aamulla klo 6 alkaa jumalaton joiku.
Missä on käytöstavat, missä on kasvatus?!
Asuin lapsuuteni omakotitalossa, mutta en saanut huutaa enkä riehua, sitä varten oli lähellä jalkapallokenttä. Opettiin jo pienestä että vanhempia ihmisiä pitää kunnioittaa ja tervehtiä myös naapureita. Jossain "säännössä" sanotaan, että vanhemman pitäisi ensin tervehtiä nuorempaa, niin teinkin, mutta vastausta en saanut. Tekisi mieli vähän opettaa lasta tavoille, kun vanhemmat eivät siihen pysty, munattomia ovat molemmat.
Puolustelkaa vaan mutta astukaa ensin saappaisiini todetaksenne että missä mennään...
Onneksi en itse saa lapsia, luojalle siitä suuri kiitos!
Kerrostalojen lapset
7
344
Vastaukset
- Saratar
Sen lapsen vanhemmat ovat varmaan tietokoneen kimpussa Facebook:ssa tai ovat "hällä väliä" tyyliä.
Nykyajan lapset eivät leikki ulkona niinkuin me nuorena silloin kauan sitten.
Vanhemmat taitaa olla uusavuttomia, kuri puuttuu.... - jjdjdjdjdjdjzjzbbz
Huolestuttaa nykylasten terveys. 80-luvulla kävin ala-asteen ja silloin mentiin lähes aina koulun jälkeen pelaamaan rutista, häkistä tai jotain muita pelejä ulos
Ei liikunnan takia vaan se oli hauskaa yhdessäoloa ja totta mooses siinä sivussa kuntokin nousi. Mutta meneppä tänä päivänä koulun jälkeen luistelukentälle, ei näy lapsia pelaamassa! - Ex doku minäkin
Ennen oli enne ja maailma muuttuu,valitettavasti.Minäkin elin lapsuuden 60luvulla ja kotona käytiin lähinnä syömässä/nukkumassa.Mutta löytyihän niitä kyttääjiä/valittajia silloinkin ja varsinkin lapsettomat puuttui joka asiaan(katkeruuttako?).Ei siihenkään maailman aikaan niin kohteliaita ymmärretty olla mutta kunto meillä muksuilla oli taatusti paljon parempi kuin nykykakaroilla.Nyt isofaijana kyllä oikein odottaisi lasten/ELÄMISEN ääniä mutta kun on niin kirotyn hiljainen taloyhtiö,että oikein kyrsii!Paljon mieluummin kuuntelen normaalia elämisen ääntä=astioiden kolinaa,lasten mekastusta,imuroimisen ääniä yms.kuin tappelevien aikuisten juoppojen metakkaa!
- NainenHiirijaOtava
Asustelen kerrostalossa ja olin puolivuotta sitten niin iloinen kun näin lapsiperheen muuttavan kerrokseeni. Ihanaa ääntä, ajattelin. Olin kyllästynyt mummojen tasaiseen valitukseen ja kuiskutteluun. Ihanaahan se on, että on ääntä. Ääniä ilon kiljahduksista ja itkua pahasta mielestä, tai koliikista. Tosin äänistä, joita tulee hissin nappien paineluista ja juoksemisesta rappukäytävässä edes takaisin, en pidä.En pidä siitä siksi, koska talossamme ei ole äänieristyslevyjä, ja pelkään että mukuloiden kallot halkevat kaatuessaan. Eikä tuo talon hissikään taida kestää leikkimistä (nim. itsekin jumiin jäänyt). En myöskään pidä siitä, että pikku lapset leikkivät viidennen kerroksen parvekkeella. En pidä siitä siksi, etteivät sattuisi tippumaan ja kuolemaan. Pihalla saa huutaa ja touhuta, juosta nurmikolla niin, että hikikarpalot nousee otsalle.
- Hiipivä hölmöys
Koriston VVO:n kerrostalossa on vain kaksi lapsiperhettä, ja niistäkin toisen on talon muut asukkaat yrittänyt häätää pois.
Vaikuttaisi siltä, kun nykylasten pitäisi olla äänettömiä, hajuttomia, mauttomia ja näkymättömiä.
Täysin normaalia toimintaa on sen sijaan talon mahorkalle haisevien kaljajuoppojen ympärivuorokautinen örinä, joka kaikuu seinien läpi, näistä ei kukaan valita.
Nämä wannabe talonmiehiksi itsensä ylentäneet ovat ottaneet tavakseen jopa huudella pihalla leikkiville lapsille.
Eikö lapset saa olla lapsia enää missään? - ei pikkuj. valiteta
Olen vuosia asunut VVO:n vuokra-asunnossa ja ihmettelen, että miten siellä pitäisi asua kun
- lapsi häiritsee
- naapurit häiritsevät
- koirat, kissat ym. eläimet häiritsee
- eläinten haju häiritsee
- muutot häiritsee, mutta onneksi saavat 40 €:n valvontamaksun/auto
- rappusissa äänellinen liikkuminen häiritsee
- ruoan haju rappusissa häiritsee
- tupakointi parvekkeella häiritsee
- nikkaroiminen häiritsee
- skeittaaminen häiritsee
- häiritseminen häiritsee jne. jen.....
Mikä VVO:n asunnossa häiriköinnistä pysyt erossa vain olemalla muuttamatta sinne ja kysyt mahd. toiselta vuokranantajalta kriteerejä valituksiin/norm. elämään.- Diudso
Muuttakaa omakotitaloo ni saatte olla rauhassa....
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984