Kertokaa nyt että kumpi on oikea tapa taivuttaa Karvia-nimeä?
Karvialla vai Karviassa?
6
3970
Vastaukset
- Kieli-poliisi
Tietysti Karviassa. Kävin muuten viime viikonloppuna Helsingillä.
- Samoin ..
Samoin, Karviassa, mutta Merikarvialla. Tämä selittyy meren sijainnin vaikutuksesta. Vastaavasti rauma taivutetaan raumassa, mutta Rauma sen sijaan Raumalla.
- Karvialainen
Jep, Karviassa totta kai. Muistelisin yläaste ajoilta kuitenki et kieliopillisesti se olis Karvialta (tosin muistiki jo pätkii alle kolmekymppisenä...).
Mutta p*skat me kieliopiista. Son KarviaSTA ja sillä sipuli! ;) - kosdfadsfa
Suomenkielen sanakirjan mukaan sen voi taivuttaa sekä Karviassa että Karvialla. Karvialaisten mielestä oikea taivutusmuoto on kuitenkin Karviassa.
- 68v
Näin Porilaisena molemmat tuntuu yhtä hyviltä, Karviasta ja Karvialta.
Mutta esim. Lavialta ei sovi sanoa, vaan pitää sanoa Laviasta.(vert.Lavialta kontra Laviasta, tai Laviassa,Lavialla)
Sitten taas Luviasta ei soinnu korvaan, vaan pitää sanoa Luvialta. Vaikea sanoa mistä nämä johtuu, mutta näin se ainakin minun korvissani tuntuu sopivalta. - Äikän ope
On ihan eri asia olla kusella kuin kusessa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 15311031
- 545278
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html452483- 312169
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131741Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421604Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311280Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351216Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s6956Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo98952