Navigaattori mukaan Cubaan?

Cubaan jälleen

Onko joku onnistunut ottamaan navinsa mukaan Cubaan viime aikoina?

Siis Cubaan ei edelleenkään heidän tullinsa mukaan (Aduana) saa tuoda minkäännäköisiä naveja vaan ne takavarikoidaan maahantullessa.

Itseltäni jäi tuossa takavuosina yksi Garminin maastogepsi sinne tulliin ja takaisin sitä ei saanut! Mutta mikä mahtaa olla käytännön tilanne nykyisin?

Tosin virallinen tieto (Aduana) kertoo lisäksi, että ne ovat pääsääntöisesti kiellettyjä kaikissa muodoissaan mutta sallitaan jos on etukäteen hakenut ja saanut luvan laitteelle Cuban manmittauslaitokselta, siis virastosta "Oficina Nacional de Hidrografia y Geodesia"

7

97

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko?

      Onko kännykkä gpsllä kielletty?

    • 87k

      Itselläni oli navigaattori mukana Skotlannissa, kun menin lentokoneella, eikä kukaan maininnut mitään missään tullissa, samaten nokia E90 navigaattorilla ei myöskään kiinnostanut ketää

    • do00

      Cubasta en tiedä, mutta ainakin Kuubaan saa nykyisin viedä GPS paikannuslaitteen.

    • CubaLibre

      Oko sinulla todellakin kokemusta siitä, että nykyisin saisi viedä naveja Kuubaan?

      Ainakin Aduana edelleen kertoo sivuillaan kyseisten laitteiden olevan kiellettyjä ja ne takavarikoidaan sakon myötä.

    • CubaLibre

      Ilmeisesti taas tuo besserwisseri nimim. "do00" on vain unta nähnyt tai mitä todennäköisemmin trollailut. Ikävää vain, ettei tämäntyyppisistä häiriköistä näköjään näissä Suomi24 palstoilta ikinä päästä! Siis, ennen kuin palstan pitäjä ottaa käyttöön kunnollisen rekisteröitymismenettelyn!

    • Garmin-12

      Tähän voi nyt todeta näin jälkikäteen, että näiden Suomi24 palstojen hevosmiesten tietotoimistoihin ei voi luottaa kuten esim. nimimermkkiin "do00".

      Siis, sekä Havannan että Holguinin maahantulotarkastuksessa kävivät hyvin tarkasti lävitse kaikki elektrooniset vempeleet ja erehtyivätten jopa luokittelemaan meikäläisen Braunin matkapartakoneen gepsiksi, mistä sitten aika häly siinä tarkistukisessa nousikin! No, asia toki selvisi siinä vaiheessa kun partakoneen käynnistin!

      Siis GPS ei edelleenkään ole Cubassa sallittu ja jos se on integroitu Noksun, Applen ym. puhelimiin, niin se ei näköjään siellä toimi. Lienee jokinsortin sopimus ao. firmojen kanssa?

    • Cuba Libre

      Nän on, olin myös Habanassa ja Trinidadissa äskettäin eikä Nokia Lumian gepsi siellä inahtanutkaan!!!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe