Kolmekymppinen nainen yksin Tunisiaan?

Sini_1978

Hei!

Onko mitään järkeä kolmekymppisen naisen lähteä yksin Tunisiaan? Mietin vaihtoehtoja huhtikuun puolen välin viikon mittaiselle lomalle ja Tunisia kiinnostaisi erilaisen kulttuurinsa takia. Tekisi mieli nähdä Sidi bou Saïd, Tunis, Karthago ja mahdollisesti Tabarka. Hotelli olisi joko Soussessa, Monastirissa tai Hammametissa eli Deturin reissu.

Dubaissa ja Abu Dhabissa olen matkustellut omatoimisesti ja siellä miehet jättivät rauhaan (paitsi intialaiset tuijottavat), mutta nuo Arabian niemimaan arabit taitavatkin pitää itseään parempina ihmisinä, joita ei länkkärit paljoa kiinnosta.
Pukeutua osaan niin, että olkapäät ja polvet on peitossa. Tukka on ruskea ja tosi pitkä, joten siinä olisi tunisialaisille ihmeteltävää...

19

708

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ap

      Se piti vielä kysyä, että pääseekö Deturin hotelleilta järkevästi jollain paikallisbussilla kaupunkien (Sousse, Monastir, Hammamet) keskustaan, josta pääsee taas junalla eteenpäin. En ole koskaan majoittunut missään pelkällä hotellialueella.

      • asemat

        Hammamet on ainoa joka näistä suunniteltu turisteille eli niinsanotua hotellialuetta
        ja soussessa se on port el kantaui .soussessa on linja-autoasema medinan kupeessa ja rautatie asema löytyy myös molemmista monastirista ja soussesta
        hammametista en tiedä en ole mennyt kun läpikulkuna sieltä.
        Itse olen myös tumma ja ristiselkään hiukset mutta se ei ole tae etteikö tule ahdistelluksi enemmänkin oma asenne käytös ja pukeutuminen.
        Monastirissa deturin hotellit ainakin aiemmin sijaitsivat aika keskustan alueella ja soussessa ainakin le monaco,tej marhaba,kaiser ovat keskustan alueella voi olla toki muitakin en ole viimeaikoina seurannut valikoimaa.
        Kyllä tulin aluksi ahdistelluksi minäkin ennenkuin oppii toimimaan näiden kanssa enää ei adistella ja aika rauhassa saannut olla viimeisillä matkoilla.


    • ap

      Itse olen tottunut maailmalla kulkiessa olemaan täysin huomioimatta mitään huomionosoituksia (hyviä tai huonoja) eikä koskaan ole kimppuun käyty esim. puristelemaan takapuolesta tms. Mitkä keinot Tuniassa on parhaat?

      • ei yhtä oikeaa

        Niin ihmiset sielä kun muuallakin on erinlaisia eikä ole mitään yhtä varmaa keinoa....joskus myös olin välittämättä huuteluista niinkuin niitä ei olisikaan ja sitten pidetiin tylynä no ei ollut sekään tarkoitukseni...joskus sanoin että on kiire ja ei aikaa....no sitten tuli miks on aina niin kiire...joskus on otettu aika kovastikkin kädestä kiinni jne. selvyyttä en ole saanut miksi koskevat koska en todellakaan pidä siitä edes suomalaisilta tuntemattomilta miehiltä.Olen myös keskustellut aiheesta sielä että kun on muslimimaa kuitenkin eivätkä varmaan mene koskemaan paikallisiin naisiin niin mikä oikeuttaa sitten sen tekemään eurooppalaisille....en ole saanut mitään järkevää vastausta eli täysi mysteeri.Senverran jo sielä tuttuja kauppiaita että kun viimeiset kerrat olen liikkunut sielä ja joku yritää tulla lähelle niin antavat käsimerkeillä että antakaa olla rauhassa :)


    • 14

      Kiitos neuvoista! Enköhän mä siellä pärjää:)
      Tosiaan, eikös suvun ulkopuoliset naiset ole muslimimiehille saastaisia eikä niihin normaalisti koskettaisi edes hätätilassa. Näin olen kuullut Arabimaista...

      • aivan varmasti

        Aivan varmasti.Jotenkin ylikorostettu aihe enemmän koskettaa alueita joissa tehdään kauppaa suuremmaksiosaksi turisteille esim.pää väylät medinassa.
        Jota on aika monessa muussakin maassa turkki egypti kreikka yms...
        On myös tosi ystävällisiä ja auttavaisia ihmisiä kuitenkin suuremmaksi osaksi ja ymmärtävät puhetta jos ei kiinnosta :) ja kukaan englannin kielen taidoton ei juuri turisteja omatoimisesti lähesty.Toivon antoisaa matkaa itsekkin suunnitelen kevään aikana matkaa ja kairou kiinnostaisi sielä vain muutaman tunnin viettäneenä jäi kaivelee että olisi mukavaa tutustua vähän paremmin ajan kanssa.
        Ja on hintatasoltaan varmaan kolmannes soussesta.


    • En oikein tiedä että

      Mitähän ne yksinäiset kolmekymppiset suomalaispimut sieltä Tunisiasta oikein hakee...?

      • tunis

        ei vittu sulle kuulu han mene hake vaika pane ola hilja sapina


    • Ap

      Oli aivan ihana reissu ja kuule sinulle, joka et tiedä, mitä sieltä haen: Haen kauniita eksoottisia maisemia, hyvää ruokaa, uskomattoman halpoja ostoksia ja ihania rantoja.
      Se, mitä sinä sieltä hakisit ei minua kiinnosta. Jos olet mies, taitaa olla ongelmia naisten kanssa??? Minä saan kyllä miehiä ihan Suomestakin.

      • Jarmo.......

        Kaikkihan riippuu aina mitä etsii ja omasta asenteesta.,

        Mukavaa että matkasi sujui hyvin. Tunisia on todella kaunis maa.

        Hyvää jatkoa...


    • aurinkooooo

      Mä lähden syyskuussa itekseni Sousseen ( nainen 30 ) . Ei sattumoisin kukaan muu ole menossa .. ? Lähtö 5.9.

      • tn

        Mä on silloin silä voi me nähdä ??? sposti?


      • Ari69

        On lähdössä. Mennään sinne tyttöystävän kanssa. Port el Kantaouihin Kenziin.


    • TN

      Moi Sini onko sporti ?

    • tn

      moi onko sposti ?

    • syyskuussa

      Täällä on yksi toinen nainen lähdössä yksinään Sousseen 5.9. ja myös 30 .. mut veikkaan et on muita yksinäisiä ne pongaa jo koneessa tai sitten viimeistään bussissa, jolla menee hotelille.. ei enää pitkään odottamista JEEEEE

      • syyskuussa

        voin tosin ottaa vastaan sähköposti osoitteita, jos joku on samaan aikaan menossa :)


    • Yksin Tunisiassa

      Olin juuri yksin Tunisiassa. Varoitan siitä, että seuraa sitten löytyy näin kesäaikaan ihan riesaksi asti. Kaikki ukot ovat kiinni, kun kävelette kadulla ja se uimaan meneminen... Hohhoijaa. En tiedä, onko teillä hotellilla oma ranta, mutta sekin hotelli saattaa olla täynnä libyalaisia ja algerialaisia, jotka on vielä pahempia kyttääjiä. Valmistautukaa kuitenkin siihen, että bikineissä olette vähemmistö ja paikalliset naiset uivat vaatteet päällä, joten kiinnostus sekä rannalla että vedessä kohdistuu teihin. Pojat voivat mm. sukellella ympärillänne, jotta näkevät bikinivartalon kirkkaan veden alla ja varmasti tulevat iskemään teitä, kun olette vedessä.
      Sellainen rantaloma mulla oli yksinäisenä naisena, mutta matkailu avarti taas kerran:) Muuten kyllä tykkään Tunisiasta.

    • tn

      onko sposti ?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1935
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1868
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1568
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      137
      1393
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1174
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1152
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1133
    9. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    10. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1108
    Aihe