Kuopion piispaksi valittiin Jari Jolkkonen

piispanhiippa ri

Kuopion hiippakunnan seuraavaksi piispaksi on valittu piispainkokouksen pääsihteeri Jari Jolkkonen.

Alustavan laskelman mukaan hän löi piispanvaalin toisella kierroksella professori Miikka Ruokasen äänin 416-207.

Hiippakunnan tuomiokapituli vahvistaa äänimäärät illan istunnossaan.

Ilomantsissa syntyneestä, 41-vuotiaasta Jolkkosesta tulee Kuopion hiippakunnan seitsemäs piispa. Vuonna 1939 perustettu hiippakunta käsittää Keski- ja Pohjois-Savon, Kainuun ja lähes koko Pohjois-Karjalan.

Jolkkonen vihitään virkaansa 6. toukokuuta.

http://www.iltalehti.fi/uutiset/2012022015229398_uu.shtml

Toivottavasti savolaiset saivat hyvän piispan.

9

131

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • adventisti

Aika ennalta-arvattava lopputulos.

• ennalta arvaaja

Ensimmäisen kierroksen tulos ei mielestäni ollut arvattava - En uskonut, että kaksi parasta pääsisi toiselle kierrokselle. Toisen kierroksen tulos taas oli arvattava- Kaksi konservatiivisinta pääsi toiselle kierrokselle melko tasaluvuin ja
        ensimmäisellä kierroksella liberaalimpia ehdokkaita äänestäneet valitsivat voittajan 2. kierroksella. Arvasin, että tulevat äänestämään enemmän Jolkkosta.

• Siunausta uusille kuopiolaisille! Hyvä siellä on lapsia kasvattaa ja elellä oikeitten immeisten kanssa.

• Pahoin pelkään että

Ai, vai oikeita ? Sattaapa joukossa olla ja onkin vääriä ja ainakin viäeräleukaisia, jotka tahtovat viäntää Jumalan muuttumattoman sanankin korvasyyhyn mielen mukaan. Kunhan ei vain uusi piispa olisi sellaisen virran vietävänä.

• ooooiiiu

Onko tää jolkkonen uskossa? meinaan tällä kysymyksellä sitä,että ei kaikki piispat ja papit suomessa oo uskossa:(

• Jolis rules

On uskossa. Eikä häpeä evankeliumin sanomaa.

• krunts

No jo piti käydä epäilemään ja kieroilemaan.
      Eiköhän anneta Jarin asettua rauhassa virkaansa 1.5. alkaen ja näyttää, mikä hän on miehiään.

• Onneksi ei tarvitsek

No eipä uusi piispa ainakaan helppoon työhteisöön mene, kun savolaisuus tunnetaan. Kun jostain jotain kysyy ,niin vastaus jää aina kuuljalle.
        Niin, miten tää sitten ymmärretään? Otappa siitä selvää ?
        Itse en lähtisi savolaiseen takapajulaan suurella rahallakaan.

• Onneksi ei tarvitsek kirjoitti:

No eipä uusi piispa ainakaan helppoon työhteisöön mene, kun savolaisuus tunnetaan. Kun jostain jotain kysyy ,niin vastaus jää aina kuuljalle.
        Niin, miten tää sitten ymmärretään? Otappa siitä selvää ?
        Itse en lähtisi savolaiseen takapajulaan suurella rahallakaan.

Kuopiossa on helppo hengittää. Ilma on puhdasta siellä Kallaveden rannoilla ja Puijon ikimetsien kätköissä. Ihmiset ovat avoimia ja ystävällisiä, suurella sydämellä asioihin tarttuvia. Melkein paratiisi, ainakin lomilla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Näin kun katsoit salaa ja

Hymyilit sieltä kaukaa 😍☺️ mutta hämmennyin ja tilanne oli niin nopeaa ohi etten oikeen kerennyt mukaan 😢 säteilit ku
      Ikävä
      60
      5016
    2. Katu täyttyy...

Hei, oli pakko laittaa vielä tää. Huomaan että olet suuttunut. Minähän sanoin että poistun, olit paikalla. Olin pettynyt
      Ikävä
      36
      2289
    3. Povipommi, ex-Playboy-malli Susanna Penttilä avoimena - Paljastaa suhteestaan miehiin: "Olen..."

No nyt! Susanna Penttilä on OnlyFans-vaikuttaja ja yrittäjä sekä yksi uuden Petolliset-kauden kisaajista. Onpa 53-vuoti
      Kotimaiset julkkisjuorut
      62
      2169
    4. Kuvaa yhdellä sanalla meidän välejä tällä hetkellä

Vastaa kuin vastaisit Hänelle.
      Ikävä
      222
      2153
    5. Ympäristötuhoministeri Multala: "Olin humalassa"

Ruisrockin rokkimimmi myöntää: https://www.is.fi/politiikka/art-2000011407835.html Nämä ministerikuvatukset saavat ilm
      Maailman menoa
      218
      1363
    6. Korjaa toki jos...

Koet että ymmärsin sinut kuitenkin aivan väärin. Jännittäminen on täyttä puppua kun et muitakaan miehiä näköjään jännitä
      Ikävä
      19
      1244
    7. Joko luovutat

Mun suhteen?
      Ikävä
      89
      976
    8. Taas joku junan alle

Piltolan tasoristeyksessä: https://www.tilannehuone.fi/ Uutinen Iltalehdessä, Iltasanomissa, MTV:llä, Ylellä jne. Jossai
      Loimaa
      47
      953
    9. Jalat alta

Multa kun veit 😎 👘 🦵🦵🤏
      Ikävä
      66
      897
    10. Harmittaa...Lampsiinjoen sillat

Tulva vei toisen ja toinenkin hajosi. Mielellään korjaisin molemmat, mutta ei ole resursseja siihen hommaan. Ikää jo 72v
      Imatra
      12
      879
    Aihe