Atopia ja herpes

qwerty.-

Onko muita, joilla on nämä kaksi? Miten olette pärjännyt näiden kanssa? Miten onnistutte levittämästä herpesrakkuloita jos iho kutisee?

Inhottava kaksikko. Atopian takia iho kutisee ja sitä mukaa kun raapii, niin leviää herpesrakkulatkin. Saa olla varovainen mihin sitä kortisonia laittaa, ettei herpes rakkulat mene pahemmiksi. Oon monta kertaa naamaan laittanut kortisonia vaikka ollut naamassa herpesrakkuloita, kun en ole tajunnut että ne on herpestä. Naamalla kun ne rakkulat on kuitenkin paljon pienempiä mitä muualla ihossa niin ei oikein tajua onko sit tulehtunutta atopiaa vai herpestä. Öisinkin tulee unissaan raavittua ihoa niin väkisinkin leviää ne herpekset sit muuallekin. :/ Kynnet oon nyt pyrkinyt pitään ihan lyhyinä. Tiedä sitten pitäiskö jotain hanskoja alkaa käyttään yöllä ettei leviä.

Naamankin sain just pari päivää sitten kuntoon, mutta eipä oo enää kun nyt on leuka ja nenän alta ja poski pieniä herpesrakkuloita ja kudosnestettä vaan vuotaa.. huoh.

1

4363

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juupasjok

Herpeksen hoitoa kotikonstein

Herpeksen itsehoitolääkintään käytetään tavallisesti asikloviiri- tai pensikloviirivoidetta. Tutkimusten mukaan ne lyhentävät oireaikaa vajaalla vuorokaudella. Parempaan tulokseen päästään yleensä hunajalla, jota laitetaan herpeksen päälle useita kertoja päivässä. Samaan tulokseen päästään myös sinkkipastalla. Myös herpeslaastarit ja muut peittohoidot ovat ainakin yhtä tehokkaita kuin lääkevoide.

Kaikissa kortisonivalmisteissa varoitetaan käyttämästä niitä herpekseen ja muihin ihoinfektioihin. Varoitus on turha, sillä esimerkiksi hydrokortisonia ja asikloviiria sisältävä voide on selvästi tehokkaampi kuin pelkkä asikloviirivoide. Jopa keskivahva kortisoni nopeuttaa herpeksen parantumista.

http://sic.fimea.fi/1_2012/monet_iho-oireet_paranevat_itsehoidolla.aspx

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      27
      3673
    2. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      41
      2509
    3. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      37
      2382
    4. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      2117
    5. Rakas, kerro mulle

Miltä se tuntuu?
      Ikävä
      38
      1599
    6. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      43
      1582
    7. Horoskooppikysely

Oma ja ikävän kohteen horoskooppi? Sopivatko yhteen?
      Ikävä
      15
      1522
    8. Oletko ollut vihainen, suuttunut tai pettynyt

johonkin kaivattusi toimintaan?
      Ikävä
      131
      1365
    9. Pitkäaikaiset työttömät työllisyystöillä takaisin yhteiskuntaan

Vaikka se vähän maksaakin, niin parempi on valtion teettää hanttihommia, jottei yksilöistä tule yhteiskuntakelvottomia.
      Maailman menoa
      283
      1351
    10. Kesäseuraa

Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t
      Ikävä
      45
      1305
    Aihe