Atopia ja herpes

qwerty.-

Onko muita, joilla on nämä kaksi? Miten olette pärjännyt näiden kanssa? Miten onnistutte levittämästä herpesrakkuloita jos iho kutisee?

Inhottava kaksikko. Atopian takia iho kutisee ja sitä mukaa kun raapii, niin leviää herpesrakkulatkin. Saa olla varovainen mihin sitä kortisonia laittaa, ettei herpes rakkulat mene pahemmiksi. Oon monta kertaa naamaan laittanut kortisonia vaikka ollut naamassa herpesrakkuloita, kun en ole tajunnut että ne on herpestä. Naamalla kun ne rakkulat on kuitenkin paljon pienempiä mitä muualla ihossa niin ei oikein tajua onko sit tulehtunutta atopiaa vai herpestä. Öisinkin tulee unissaan raavittua ihoa niin väkisinkin leviää ne herpekset sit muuallekin. :/ Kynnet oon nyt pyrkinyt pitään ihan lyhyinä. Tiedä sitten pitäiskö jotain hanskoja alkaa käyttään yöllä ettei leviä.

Naamankin sain just pari päivää sitten kuntoon, mutta eipä oo enää kun nyt on leuka ja nenän alta ja poski pieniä herpesrakkuloita ja kudosnestettä vaan vuotaa.. huoh.

1

4272

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juupasjok

Herpeksen hoitoa kotikonstein

Herpeksen itsehoitolääkintään käytetään tavallisesti asikloviiri- tai pensikloviirivoidetta. Tutkimusten mukaan ne lyhentävät oireaikaa vajaalla vuorokaudella. Parempaan tulokseen päästään yleensä hunajalla, jota laitetaan herpeksen päälle useita kertoja päivässä. Samaan tulokseen päästään myös sinkkipastalla. Myös herpeslaastarit ja muut peittohoidot ovat ainakin yhtä tehokkaita kuin lääkevoide.

Kaikissa kortisonivalmisteissa varoitetaan käyttämästä niitä herpekseen ja muihin ihoinfektioihin. Varoitus on turha, sillä esimerkiksi hydrokortisonia ja asikloviiria sisältävä voide on selvästi tehokkaampi kuin pelkkä asikloviirivoide. Jopa keskivahva kortisoni nopeuttaa herpeksen parantumista.

http://sic.fimea.fi/1_2012/monet_iho-oireet_paranevat_itsehoidolla.aspx

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies vinkkinä sulle

Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista
      Ikävä
      99
      7740
    2. Oletko katkera kun

Et saanut kaivattuasi
      Ikävä
      107
      5577
    3. Mitä haluat sanoa tällä hetkellä

Hänelle 🫶 ⬇️
      Ikävä
      272
      4811
    4. Haluun sua niin paljon

❤️🥰🥹 Miehelle
      Ikävä
      49
      4753
    5. Vietetään yö yhdessä

Rakastellaan koko yö
      Ikävä
      73
      3503
    6. Mitä palveluita mies..

Haluaisit tilata minulta? -N
      Ikävä
      50
      2798
    7. Oletko tyytyväinen viime tapaamiseemme?

Vai toivoitko sen menevän toisella tavalla? Miten?
      Ikävä
      58
      2487
    8. Olet oikeasti ollut

Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.
      Ikävä
      22
      2438
    9. Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit

Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘
      Ikävä
      29
      2392
    10. Nyt se sit loppuu

Et ei enää nähdä ja yhteyttä pidetä.
      Ikävä
      41
      2264
    Aihe