Atopia ja herpes

qwerty.-

Onko muita, joilla on nämä kaksi? Miten olette pärjännyt näiden kanssa? Miten onnistutte levittämästä herpesrakkuloita jos iho kutisee?

Inhottava kaksikko. Atopian takia iho kutisee ja sitä mukaa kun raapii, niin leviää herpesrakkulatkin. Saa olla varovainen mihin sitä kortisonia laittaa, ettei herpes rakkulat mene pahemmiksi. Oon monta kertaa naamaan laittanut kortisonia vaikka ollut naamassa herpesrakkuloita, kun en ole tajunnut että ne on herpestä. Naamalla kun ne rakkulat on kuitenkin paljon pienempiä mitä muualla ihossa niin ei oikein tajua onko sit tulehtunutta atopiaa vai herpestä. Öisinkin tulee unissaan raavittua ihoa niin väkisinkin leviää ne herpekset sit muuallekin. :/ Kynnet oon nyt pyrkinyt pitään ihan lyhyinä. Tiedä sitten pitäiskö jotain hanskoja alkaa käyttään yöllä ettei leviä.

Naamankin sain just pari päivää sitten kuntoon, mutta eipä oo enää kun nyt on leuka ja nenän alta ja poski pieniä herpesrakkuloita ja kudosnestettä vaan vuotaa.. huoh.

1

2963

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • juupasjok

      Herpeksen hoitoa kotikonstein

      Herpeksen itsehoitolääkintään käytetään tavallisesti asikloviiri- tai pensikloviirivoidetta. Tutkimusten mukaan ne lyhentävät oireaikaa vajaalla vuorokaudella. Parempaan tulokseen päästään yleensä hunajalla, jota laitetaan herpeksen päälle useita kertoja päivässä. Samaan tulokseen päästään myös sinkkipastalla. Myös herpeslaastarit ja muut peittohoidot ovat ainakin yhtä tehokkaita kuin lääkevoide.

      Kaikissa kortisonivalmisteissa varoitetaan käyttämästä niitä herpekseen ja muihin ihoinfektioihin. Varoitus on turha, sillä esimerkiksi hydrokortisonia ja asikloviiria sisältävä voide on selvästi tehokkaampi kuin pelkkä asikloviirivoide. Jopa keskivahva kortisoni nopeuttaa herpeksen parantumista.


      http://sic.fimea.fi/1_2012/monet_iho-oireet_paranevat_itsehoidolla.aspx

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      140
      1415
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1215
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      168
      922
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      29
      889
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      167
      789
    6. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      766
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      49
      752
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      36
      635
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      595
    Aihe