Nuorilla rotilla lähtee karvaa, myco? AUTTAKAA!

rottenroll

Hei! Hankin toiset rottani virallisalta kasvattajalta jokin aikaa sitten (ovat veljeksiä). Pojat ovat nyt vasta 3kk ikäisiä ja kävimme eläinlääkärissä pari viikkoa sitten nuhan takia, minkäänlaista lääkekuuria ei tarvittu ja nuha oli luultavasti alkanut pöllyävän pohjusteen takia. Aivastelu on mielestäni nyt vähentynyt selvästi, mutta toisella lähtee nyt todella paljon karvaa ja sitä kutittaa paljon. Lisäksi tänään sillä on toinen silmä rähminyt paljon ja olen sitä puhdistanut koko ajan. Toisella ei kumpaakaan näistä, vain vähän kaarvnlähtöä takapäässä. Kummatkin syö ja juo ja on virkeitä. Kipeämpi rotista on 'alistuva' ja terveempi johtaja, johtuisikohan karvanlähtö yms stressistä? Jos johtuu miten voisin lieventää sitä? Sairaampi tuntuu olevan aina vähän varuillaan joten voisi johtuakin. Kiitos jo etukäteen jos vastaat!

5

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rottenroll

      vastauksia? ja vielä sen verran että pojilla on jatkuvasti valtataistelut menossa ja vahvempi ja rotevampi on pienemmän kimpussa ..

    • 4+1

      Jos rotat on SKeY:n hyväksymältä kasvattajalta, niin mitäpä jos kysyisit häneltä?

    • rats and dog <3

      kyllä rotilta lähtee aina vähän karvaa, mutta soittaisin itse kasvattajalle. Millä peset rotat? Liian voimmakkaalla pesuaineelle pesu voi myös heikentää turkkia.

    • Sedä

      Rotalta ei kuulu lähteä karvaa niin paljon että sen puuttumisen huomaa (paitsi rexeiltä vanhana, ja tuplarexeiltä toki). Olisiko ulkoloisia? Vie lääkäriin ja ilmoita toki kasvattajalle jos et ole sitä jo tehnyt.

    • rottenroll

      karvanlähtö on nyt onneksi loppunut mutta kasvattaja ei ole vastannut sähköpostiin.. Nyt olen huomannut että poikien iho on monin paikoin kellertävä ja ehkä vähän rusehtava, aivan kuin olisi ihan kuiva... :o edellisellä rotalla tuli myös viimeisinä aikoina sellaista ja lääkärissä arveltiin sen olevan loisten aiheuttamaa.. Turkeissa en silti ole nähnyt mitään liikkuvaa tai munia, mustan rotan turkista ne huomaisi helposti. Onko jollain kokemusta tälläisistä ihovaivoista? ja kiitos vastauksista!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      591
      4071
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3418
    3. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2959
    4. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2901
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2234
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2171
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      2107
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1935
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1930
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1879
    Aihe