Estyneen persoonallisuuden tuntomerkit?

sekoopiä

Kertokaa joku minulle estyneestä persoonallisuudesta. En ole aivan varma, olenko nyt törmännyt estyneeseen persoonaan. Löysin netistä kaikin puolin mukavan ja minulle sopiva naisen, mutta on ujo ja jännittää uusia ihmisiä. Ollaan tapailtu jo pian 6 kk, ja edelleenkään hän ei pysty aina rentoutumaan seurassani vaikka mielestäni en anna mitään syytä jännittää. Hän on kertonut minulle ongelmastaan kyllä. Tuntuu, että olen liian sinnikkäästi yrittänyt päästä hänen lähelleen ja ymmärtää häntä, olen yrittänyt keskustella, mutta seurauksena siitä on saattanut päästä jopa itku. Hän haluaa kyllä yrittää, mutta ei pysty parempaan. Itse haluan olla hänelle tukena. Olen vähän sekaisin, kun en tiedä kuinka pystyn auttamaan parhaiten. Ja toisaalta kaipaisin seurustelusuhdetta, mutta rakastuin tähän kyseiseen naiseen korviani myöten. Auttakaa joku! Olen ollut kärsivällinen enkä ole mielestäni painostanutkaan häntä millään tapaa. Tunteeni tosin kerroin hänelle, ja hän saattaa kokea ne painostavana. Haluan olla hänelle ainakin edes luotettava ystävä. Nyt tuntuu, että hylkäsin hänet, kun lopetimme ns. 'väkisin yrittämisen'. Olen kuitenkin sanonut hänelle, että en jätä häntä. Päätimme kuitenkin yhdessä, että emme enää ole tekemisissä. Luulen, että hän haluaa paeta. Neuvoja ja tarinoita tänne, pliis, kiitos jo etukäteen!

9

1199

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • v<scvsz<

      olet väärä henkilö hänellä.

      • ap

        No niin olen ajatellut... mutta tuo toinenkin ajatus kummittelee mielessä...


      • 124c24c

        ja mikäköhän on "oikeanlainen" henkilö hänelle? toinen ujo? siitä ei tule mitään


    • Jotainneuvoja

      Olen naimisissa miehen kanssa, jolla on estynyt persoonallisuus ja luonteeltaan hän on aivan ihana, herttainen ja herkkä mieheksi mutta hänellä on samalla sairaalloista hylkäämisenpelkoa ja lievää sosiaalisten tilanteiden pelkoa. Itseäni helpottaa kuitenkin se, että olen itsekin aika ujo ja herkkä joten sovimme toisillemme.

      Mielestäni sinun ei kannattaisi nyt analysoida, onko hänellä persoonallisuushäiriötä vai ei, vaan jatkat omaa elämääsi ja ehkä matkan varrella löydät kaltaisesi naisen. Yksi asia täytyy kuitenkin muistaa, ettei suhdeasioissa (etenkin jos etsii vakituista kumppania), ettei kiirehdi vaan antaa asioiden mennä omalla painollaan.

    • nutten

      kyllä voisit sanoa hänelle että menee mielenterveys toimistoon juttelemaan. Hän tarvitsee ammattiapua, jos on nuin vaikeaa. Jos meinaan olet hänen ystävä niin häntä tarvii nyt potkia persauksille tässä asiassa. Hän voisi saada jonkin lääkityksen, joka auttaisi hänen ahdistukseensa. Eihän hän voi elää normaali elämä jos läheisyys on niin vaikeaa että itsku tulee. jotain traumoja tms. Hän voisi oppia käyttäytymään toisella tavalla. jotain on vialla tunne-elämässä. pettymyksiä tms.

    • fgrehbaebh

      Ehdottomasti haet hänet takaisin. kun välität noin paljon niin kaikki muu ratkeaa varmasti- älä nyt ihmeessä luovu hänestä. Herkillä ja ujoilla on usein paljon muita ihmisiä parempia ominaisuuksia ja arvoja jotka kyllä tulee ajan myötä esiin kunhan vielä paremmin tutustutte.

      • AJATTELE VIISAASTI

        hei, sinun neuvosi ovat kyllä arvokkaita, kun selvästi pyrit auttamaan, mutta, ONKO TODELLA NIIN ETTÄ ESTYNEEN PERSOONALLIDUUDEN ONGELMA PARANEE, sellainen paraneminen, ON USEIN HYVIN SYVÄLLÄ IHMISEN SISÄLLÄ, ESIM. hylkääminen ynnä muut vaikeat lapsuuden raumat, jotka ovat saaneet henkilön kyseisen SAIRAUDEN alle. TAKAISIN HAKEMALLA EI VÄLTTÄMÄTTÄ SAAVUTETA KUIN SILLE HKIJALLE vaikeuksia, KANNATTAA AJATELLA ETTÄ VOIHAN SITÄ OLLA YSTÄVÄ VÄHÄN KAUEMPAAKIN, ANTAA HYVIÄ NEUVOJA JOTKA RAUHOITTAA IHMISEN, JA SINUA ITSEÄSI, VOISIT SAADA SEURUSTELU KUMPPANINA TOSI HANKALIA ONGELMIA ITSELLESI. JOTEN SINUN TÄYTYY RAUHASSA LUODA ITSELLESI RAUHAN0MAISEMPIA RATKAISUJA.


    • sadie

      tuttua juttua oli.. anna hänelle AIKAA! Kyllä se siitä sitten. Jos aidodsti välität, antaa hän sinun tulla lähemmäs kunhan jaksat odottaa :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe