Olen masentunut. Sain kaveriltani kannabista jonka väitti kiven kovaan auttavan masentuneisuuteen. Poltin ja aluksi oireeni vaikuttivat helpottavan. Sitten alkoi tulla ongelmia. Unettomuutta, ahdistuksen kasvua, masennuksen lisääntymistä, "vainoharhaisia ajatuksia" jne. Kerroin suuresti arvostamalleni "ystävälleni" tästä ja tämä oli sitä mieltä että pahentuneet oireeni eivät johtuneet kannabiksesta vaan masennuksen pahenemisesta ;)
En oikein tiedä mitä tekisin...
Masennus ja kannabis.
51
9755
Vastaukset
- experienced
Oireet johtuivat kannabiksesta ja se ei todellakaan paranna masennusta. Imeytyvä THC lisää ahditusta, poistuva THC masennusta. Vuosia tätä tavaraa polttanu enkä suosittele kenellekkään kenelle näitä sivuvaikutuksia tulee, kaikille ei tule. Pelkään ellen kohta itse ala himmaan niin lähtee pää lataamoon. Seinään lopetus pitkän käytön jälkeen repii ajatuksia joka suuntaan parin päivän sisään, kroppa sanoo et lopeta ja psyyke sanoo et ei käy.
- Kylmästä lämpimään
Kannabis voi pukata jo yhestä käyntikerrasta psykoosin päälle.. En suosittele..
- Kulmästä lämpimään
Kylmästä lämpimään kirjoitti:
Siis käyttökerrasta. :D
- huohhuohuoh
Kulmästä lämpimään kirjoitti:
Siis käyttökerrasta. :D
Niin voi se alkoholiki mitä ihmiset käyttävät.
- pilvikela
huohhuohuoh kirjoitti:
Niin voi se alkoholiki mitä ihmiset käyttävät.
Mitä sitten?
- 12+14=420
Kylmästä lämpimään kirjoitti:
Voisit vähän tarkentaa kun tälläisiä rupeet sepittelemään. Se psykoosi voi tulla sulle vaikka nyt ilman että mitään vedät. Jos psyyke on heikko kuin märkä paperi niin kannattaako sillon ylipäätään päihtyä mitenkään... lopettakaa tän mutu tiedon jakeleminen
- Anonyymi
12+14=420 kirjoitti:
Voisit vähän tarkentaa kun tälläisiä rupeet sepittelemään. Se psykoosi voi tulla sulle vaikka nyt ilman että mitään vedät. Jos psyyke on heikko kuin märkä paperi niin kannattaako sillon ylipäätään päihtyä mitenkään... lopettakaa tän mutu tiedon jakeleminen
Tämä teksti kertookin kaiken oleellisen sinusta itsestäsi. Et ole kukaan arvioimaan muiden psyykkeitä. Onkohan thc pehmentänyt aivot luulemaan itsestään liikoja...
Elämässä voi tulla vaikka mitä, mutta toki riskitekijät joihin voi itse helpolla tavalla vaikuttaa, kannattaa karsia.
- Aloittaja_
Lisään vielä että se mun ystävä on fiksu. On käynyt kouluja ja lukenut paljon tutkimuksia. Sanoo että ilman kannabista voisin olla vielä paljon pahemmassa kunnossa...
- experienced
Sun ystävä saattaa hyvinkin olla fiksu, mutta. Jos hän itse käyttää kannabista säännöllisesti, takaan että hänen lääketieteellinen mielipide perustuu niihin positiivisiin tuloksiin mihin kannabinoideilla on päästy. Kannabinoidien kanssa on silti myös niitä synkkiä tuloksia ja ne on otettava huomioon siinä missä hyvätkin. Kannabis ei auta jatkuvassa käytössä ahdistukseen eikä masennukseen, pahentaa molempia.
THC, Nikotiini ja Kofeiini. Pysykää hyvät ihmiset erossa tästä kolmikosta! - apua ja huume pois
Huumeet voivat siirtää ja turruttaan masennuksen poireita, mutta ennen pitkää huumeet aiheuttavat masennusta vaikka sitä ei muuten olisikaan.
Ei fiksuus ja sivistys sitä sen varmemmakis tee. Ystävä vain huijaa itseään väitteellä.. - Anonyymi
Ei se kouluja käyneisyys aina älystä kerro vaan hyvistä istumalihaksista ja kärsivällisyydestä.
Ei kovin fiksua, että puoltaa asiaa josta ei ole varmoja tutkimustuloksia ja suosittelee sitä huolettomasti muillekin ihan vain aatteen vuoksi. Sehän on jo vähän sama asia kun tyrkyttäisi muille uskontoaan.
- Dr. Greenthumb
Joo, ei kannabista masennukseen, eikä ahdistukseen, puhumattakaan paniikkihäiriöön. Kannabista vain silloin kun nuppi on kunnossa, eikä silloinkaan suositeltavaa, varsinkaan herkille yksilöille.
- Aloittaja_
Näytin sille tätä viestiketjua ja se sitten totes, että olin vain testi. Testattiin kuinka helposti mainituin perustein saadaan ihminen käyttämään jotain itselleen haitallista ainetta.
- Aloittaja_
* osa testiä.
- Jooheivaan
Aika karua! Sinuna pistäisin kaveriasi vähintääkin pataan ja neuvoisin pysymään kaukana itsestäni!
- jluo
Kannabis vaan pahentaa masennusta ajan kanssa. Ei tuollaisista kamuista oo mihinkään, jotka kannustaa käyttämään mömmöjä ja varsinkin jos toinen on masentunut. Kantsii lopettaa heti tai pahemmaksi menee. Tiedän sen.
- t44431
Kannabiksesta voi olla joillekkin paljonkin hyötyä kun lajiketyyppi on tiedossa
joka sisältää oikeat suhteet CBD:tä (kipua poistava). Liian alhainen pitoisuus
taas voi pahentaa. - surusiru
Yksi tuttu oli masentunut ja käytti aika reippaasti kannabista. Yhtäkkiä tappoi itsensä. Tämä on ihan mutua, mutta epäilen vahvasti että tuo polttelu vain pahensi oloa entisestään ja jostain aivan käsittämättömästä syystä sitten päätyi yhtenä aamuna tälläiseen ratkaisuun. En käsitä vieläkään miksi.
- Tapani Ganja
kyllä mulle kelpais. Mutta enhän mä mistään saa kun ei ole yhteyksiä. Suomessa mennään viinan voimalla. Päihteet ei kyllä masennuksesta paranna, voi tuoda hetken helpotuksen siihen TUSKAAN. Ja kannabiksesta ei tuu kankkusta niinkun kuningas kossusta..
- Kokemusta on...
Etsin SITÄ kannabiksesta.
-masennus lisääntyi.
Etsin SITÄ sieltä missä naurettiin.
-itku sydämessäni yltyi.
Etsin SITÄ kaikkialta.
-petyin kaikkeen.
Samaan aikaan tietämättäni
-minua itseäni etsittiin.
Sydämeni kaipasi juuri SITÄ, joka oli minut tehnyt ja joka oli hengen minulle antanut.
SE on luvannut: "En minä anna teille niinkuin maailma antaa. Minä annan teille Minun rauhani."
-Olen löytänyt vapauden. Tai SE löysi minut.
-Olen löytänyt ilon. Tai SE täytti minut.
-Olen löytänyt Elämän. Ja se on ikuinen.
Jeesus rakastaa just sua. Hän rakastaa niin paljon, että on antanut satuttaa itseään sen vuoks, että Sä saisit vapauden synnistä. Synti erottaa Sut Jumalasta ja siitä ihanasta elämästä, johon Hän sut loi. Lue Uusi Testamentti vaikkapa Johanneksen evankeliumi. Sielä kerrotaan lisää. Ja kun rukoilet, Hän on jo kuullut sun ajatuksesi. - Pilven peikko
Kokemusta on... kirjoitti:
-masennus lisääntyi.
-itku sydämessäni yltyi.
Etsin SITÄ kaikkialta.
-petyin kaikkeen.
Sydämeni kaipasi juuri SITÄ, joka oli minut tehnyt ja joka oli hengen minulle antanut.
SE on luvannut: "En minä anna teille niinkuin maailma antaa. Minä annan teille Minun rauhani."
Jeesus rakastaa just sua. Hän rakastaa niin paljon, että on antanut satuttaa itseään sen vuoks, että Sä saisit vapauden synnistä. Synti erottaa Sut Jumalasta ja siitä ihanasta elämästä, johon Hän sut loi. Lue Uusi Testamentti vaikkapa Johanneksen evankeliumi. Sielä kerrotaan lisää. Ja kun rukoilet, Hän on jo kuullut sun ajatuksesi.Kokemusta on. Susta näkee mihin kannabiksen poltto voi johtaa ,mielisairauteen. Kohta etsit sitä Paiholasta kun äänien kuuleminen yltyy .Luulet että jumala puhuu sulle. Tsemppiä kusettaja
- 0F MIQ´´´´Ŕ
Pilven peikko kirjoitti:
Kokemusta on. Susta näkee mihin kannabiksen poltto voi johtaa ,mielisairauteen. Kohta etsit sitä Paiholasta kun äänien kuuleminen yltyy .Luulet että jumala puhuu sulle. Tsemppiä kusettaja
Jos Jeesus ei ois totta, ei Hän aiheuttaisi näin suurta vihareaktiota.
Hän, joka kertoi edellisissä kirjoituksissa löytäneensä vapauden, luulisi aiheuttavan kaikissa YES-reaktion,
mutta miten kävi?
Heti haukuttiin kusettajaksi.
Vaikka kirjoittaja ei pyytänyt minkäänlaista kommenttia"kusettajalta",
toivotti tämä "kaikkien kusettajien tuntevien ÄITI" kaikkea pahaa,
ja ilmeisesti mahdollisimman paljon.
Keltä puuttuu rakkaus, siltä puuttuu kaikki
siun - äitisi salarakas
0F MIQ´´´´Ŕ kirjoitti:
Jos Jeesus ei ois totta, ei Hän aiheuttaisi näin suurta vihareaktiota.
Hän, joka kertoi edellisissä kirjoituksissa löytäneensä vapauden, luulisi aiheuttavan kaikissa YES-reaktion,
mutta miten kävi?
Heti haukuttiin kusettajaksi.
Vaikka kirjoittaja ei pyytänyt minkäänlaista kommenttia"kusettajalta",
toivotti tämä "kaikkien kusettajien tuntevien ÄITI" kaikkea pahaa,
ja ilmeisesti mahdollisimman paljon.
Keltä puuttuu rakkaus, siltä puuttuu kaikki
siunno trollolloo vaa sullekki :D
- dw9tgmbllllllllll
äitisi salarakas kirjoitti:
no trollolloo vaa sullekki :D
No nyt ymmärrän paremmin Sinua ja kirjoituksiasi,
sillä äitini täyttää 80.
Olet kaikkien salarakkaiden ÄITI, sillä edes äitini ei tiennyt Sinusta.
siun - äitisi salarakas
dw9tgmbllllllllll kirjoitti:
No nyt ymmärrän paremmin Sinua ja kirjoituksiasi,
sillä äitini täyttää 80.
Olet kaikkien salarakkaiden ÄITI, sillä edes äitini ei tiennyt Sinusta.
siunse oliki tossa hemmetin monta vuotta sitten. I'm your father
- LOL
Kokemusta on... kirjoitti:
-masennus lisääntyi.
-itku sydämessäni yltyi.
Etsin SITÄ kaikkialta.
-petyin kaikkeen.
Jeesus rakastaa just sua. Hän rakastaa niin paljon, että on antanut satuttaa itseään sen vuoks, että Sä saisit vapauden synnistä. Synti erottaa Sut Jumalasta ja siitä ihanasta elämästä, johon Hän sut loi. Lue Uusi Testamentti vaikkapa Johanneksen evankeliumi. Sielä kerrotaan lisää. Ja kun rukoilet, Hän on jo kuullut sun ajatuksesi.Voi helvetti, nyt repesin pahemman kerran... :'D Sanoha sille jesselle sellaset terkut et vois taikoo mun tilille rahaa ku sossuilta ei heru!
- Ottakaa selvää
Miks niin monelle asiat on mustavalkosia, kannabis voi auttaa masennukseen mutta läheskään aina sitä ei tee, vaan voi jopa pahentaa sitä. Kannabis on tosi monimutkanen aine, se voi aiheuttaa sitä ja tätä tai sitten auttaa siinä sekä tuossa. Siihen vaikuttaa ainakin ympäristö ja tilanne, seura, asenne, lajike ja annoskoko.
Länsimaissa ei osata käyttää kannabista koska kulttuuri ei säätele sitä esimerkiks juhlapyhien käyttöön, vaan sitä vetelee syrjäytyneet päivittäin eikä osaa lopettaa kun on tottunu siihen ja ego kieltää sen kritisoimisen kunnes joku päivä saattaa putkahtaa ajatus siitä että mitä *ttua ryven tässä saissessa, mulla on oikeus mennä Suomessa ilmaseen kouluun ja saada työpaikka sekä jotain parempaa tekemistä.- sytjäytynyt
Syrjäytyneet? Huhhuh sinun kanssa.
- ....................
Kannabis auttaa skitsofreniaankin, nukuttaa paljon paremmin kun vetää illalla paukut.
- rastafarihippikai:D
Joo välillä kannabis voi oikeesti voimistaa ahdistusta ja masennusta ! ihan oikeesti kannattaa vaa pitää pari -kolme kuukautta taukoa siittä ja sit kattoo sitä omaa oloo voi huomaakkin et hei mä voin paljon paremmin ilman tätä. Toisaalt välil yrtti voi jeesaa pahaan oloon ja paukuis voi meditoida niit ahdistuksen syit yms. mut noi voi tehä selvinpäinkin ja se voi olla järkevämpää:D ELI OMA VASTUU Järki äly hoi älä jätä
- töttöröö kaikille
Kuules äijä... Sä oot kyl vuosisadan trolli :D
- töttöröö kaikille
ja te muut kanssa
- töttöröö kaikille
töttöröö kaikille kirjoitti:
ja te muut kanssa
ja meinasin "tutkimus osoittaa! PAHA! ugalabugala" -tyyppejä
- ffqqff
Minun mielestäni kannabista ja huumeita käyttää mieleltään epästabiilit sairaat ja masentuneet ihmiset. Samaan porukkaan kuuluu myös humalahakuinen runsas alkoholin juominen. Pahaan oloonhan päihteitä käytetään. Niin yksinkertasta se on.
- menohiiret
olisi välttämätöntä että olisit sellaisessa piirissä jossa ilot jaetaan yhteen!kun on jointia on vointia!
- _-_-_
eikö tuota tehdä aika paljon masennuslääkkeiden kanssa? siis tuota kun kun masennus lääkityksen aikana pahenee ja tulee muitakin vaivoja, niin lähtökohtaisesti oletetaan (uskotaan, palavasti) että sairauden muoto on muuttunut, lääkitys ei ole mitään pahaa voinut saada aikaan.
- Iv ana
Ite vedin kannabista IV:nä eka kerran 14v, nyt olen 35v ja käytän edelleen aika paskana olen henkisesti.
- hiukan niukka diagno
tarttee tietää lajikkeet mitä käyttäny ja muut elämän tavat ennekun voi alkaa syyttelemään
- ei teinit
kuten alkoholi ja tupakka niillä on ikäraja, miksihän?.
siksi että on oltava aikuinen kun käyttää noita, ei mikään teini.
Olen ehdottomasti sitä mieltä että sopii vain yli 20 vuotiaille .
- vain yksi asia
vain yksi asia sanottavana
https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/525 - ei randomeja
Masennukseen kannabista ei kannata ostaa, todennäköisesti et tiedä mitä lajiketta ostat, tarkoittaen että saatat ostaa esim uni tai kipu lääkkeeksi sopivaa lajiketta.
Kannattaa tutkia mitkä lajikkeet soveltuvat masennukseen ja kasvattaa itse, ominaisuudet joita etsitään masennukseen on happy, uplifted, talkative, focused, energetic, creative, relaxed, giggly. Kun löydät lajikkeet joissa on ominaisuuksia joita etsit, sen jälkeen tulee katsoa seasta lajke jossa ei ole todettu vainoharhaisuutta tai muita ei haluttuja ominaisuuksia.- Hawaiian Snow
Hawaiian Snow, siinä on yks hyvä.
Iloisuutta, energisyyttä ja nostetta ilman vainoharhaisuutta tai muita masenuksen kannalta mahdollisesti pahentavia tekijöitä. Hawaiian Snow kirjoitti:
Hawaiian Snow, siinä on yks hyvä.
Iloisuutta, energisyyttä ja nostetta ilman vainoharhaisuutta tai muita masenuksen kannalta mahdollisesti pahentavia tekijöitä.Withe rino. Oli ihan ok. Lähinnä unettomuuteen polttelin. Mukavan indikainen. Itse kasvattelin. Mulle ei ainakaan Sativaiset oikeiin oo hyviä. Pottelin 2v putkeen joka ilta savut ja kyllä hakkas Bentsot sun muut. Unettomuuteen käytetyt mömmöt. lopetin sen harrastuksen sitten. Eipä ollut mitään ihmeempiä viekkareita edes.
ateisti81 kirjoitti:
Withe rino. Oli ihan ok. Lähinnä unettomuuteen polttelin. Mukavan indikainen. Itse kasvattelin. Mulle ei ainakaan Sativaiset oikeiin oo hyviä. Pottelin 2v putkeen joka ilta savut ja kyllä hakkas Bentsot sun muut. Unettomuuteen käytetyt mömmöt. lopetin sen harrastuksen sitten. Eipä ollut mitään ihmeempiä viekkareita edes.
Jäi vielä sanomatta, voi se masennusta helpottaa. Mutta uskon täysipäiväisesti käytettynä se voi pahentaa masennusta. Sama asia kuin alkoholin kanssa.
- juppelissss
ateisti81 kirjoitti:
Jäi vielä sanomatta, voi se masennusta helpottaa. Mutta uskon täysipäiväisesti käytettynä se voi pahentaa masennusta. Sama asia kuin alkoholin kanssa.
näinhän se on ku oppii pilvessä elämään eipä siinä välttämättä enää selvin päin nappase samalla tavalla kun ennen. Sama kun joku työstänsä tykkäävä jolle työ on ainut asia elämässä, voipi kovasti potkut tai eläke pistää miettimään että mitäs nyt keksis.
- Hopia
Voi Rakkaat kanssakulkijani tällä Äiti-Gaialla... kautta aikojen on yritetty saada potkua unohdusta helpotusta elämään milloin milläkin aineilla ja lopulta niistä tuli yksi ns. valllankäyttöväline, jopa niin että lääketeollisuus kehittelee markkinoi mainostaa milloin mitäkin tuotetta jos johonkin vaivaan... Paljonko rahaa pyörii lääke/huume/sota/sexiteollisuudessa? Mitä me ihmiset tahdomme unohtaa, helpottaa, poistaa elämästämme, mitä emme tahtoisi ns. NÄHDÄ? Eikö jokaisen ihmisen toive, päämäärä ole RAKKAUS RAUHA ILO TERVEYS? Miksi sitten kohdistamme päähuomiomme, voimavaramme vastustaaksemme, taistellaksemme sairauksia, sotia huumeita, sexiä Vastaan? Voisimmeko YHDESSÄ ja jokainen omassa Elämässään kohdistaa voimavaramme ja OLLA RAUHAN, RAKKAUDEN, ILON, VALON Puolesta? Aina kun olemme jotakin vastaan, on se ensiaskel konfliktiin, epätasapainoon, sotaan ja seuraukset ovat sen mukaiset. Äiti Teresan sanoin kun häntä pyydettiin sodan vastaiseen marssiin: Tulen kun kaikissa kylteissä lukee OLEN RAUHAN PUOLESTA, OLEN RAUHA... joten muuttakaamme ajatteluamme että OLEMME TERVEYDEN RAKKAUDEN ILON VALON RAUHAN PUOLESTA, tukekaamme, jakakaamme ja Rakastakaamme ELÄMÄÄ, RAKKAUTTA YHDESSÄ, kun köysi on punottu monesta panoksesta Rakkaudella, siitä tulee vahva, yksin se katkeaa helposti... Suosittelen kaikille kirjoja: Babtist de Papen Sydämen Voima , Caroline Myssin Hengen Anatomia, Louise Hayn Muuta ajatuksesi, muutat Elämäsi... kirjaa vie minut totuuteen, tekijää en muista enää, eritoten näitä kirjoja suosittelen kaikille jotka toimivat tai ovat tekemisissä terveyden huollon, koulutuksen, nuorten, lasten parissa... Kiitos Olemassaolostasi Rakas kanssasisar/-veli <3
- Anonyymi
Kannabiksen vaikutuksen alaisena joutuu kohtamaan itsensä, ja jos asiat eivät ole sisäisesti kunnossa ja ihminen polttaa sitten kannabista, joutuu hän kohtamaan syvimpiä ajatuksiaan ja motiivejaan itsessään, ja se voi laukaista psykoosin. On luullut esimerkiksi että on hyvä ihminen ja ajattelee lähimmäisiään, ja sitten havahtuukin siihen että on ihan feikki. Tottakai siinä voi herkemmillä nuppi seota, ja mitä tuhdimpaa kannabista, sitä puhuttelevampi on se hetki.
Ja pitkäaikaiskäyttöä en itsekään suosittele, mutta jos kannabis sopii sinulle niin siitä on vaikea päästä irti, eli ei kannata välttämättä käyttää niitä muutamia kertoja enempää.
Itselläkin on pitkäaikaista kokemusta siitä, ja sitten kun lähes puolen vuoden putken lopettaa kun päivässä mennyt arviolta 1-2g niin siitä tulee parin päivän vierotusoireet kun ei saa nukuttua ja hikoilee ja palelee. Sen jälkeen masennuksen tapainen tila kun sitä hyvää oloa ei enää olekaan ja joutuu kohtaamaan taas kylmän arjen ja todellisuuden. - Anonyymi
Sanoudu heti irti valehtelevasta kannabis kaverista joka yrittää sada sinut verkkoon tai koukkuun käyttämään kannbista myöhemmin suurella rahalla velan perijien kanssa.
Ulkoulua 1 tunti päivässä on paras masennuslääke. - Anonyymi
Mitä kun olen päivittäin jatkuvasti fyysisesti niin pahoinvoiva, että en meinaa jaksaa elää.
Masennuslääkkeet kokeiltu. Kuulemma kaikki mahdolliset laboratorio testit otettu - ei mitään "vikaa". Otan vain1,5 Rivatrilliä/vrk. Se auttaa nukkumaan, ei helpota pahoinvointia. Käyn terapiassa - joka on ollut pelkkää hyvää päivää kirvesvartta.
Talven jaksoin vielä liikkua. Nyt en jaksa sitäkään. Olisin valmis kokeilemaan melkein mitä vaan, joka helpottaisi. Syvimmiltään rakastan kuitenkin elämää, enkä haluaisi tehdä itselleni mitään ja jättää rakkailleni poismenemisen jättämää tuskaa ja traumaa.. - Anonyymi
Tarvitaan avoimen dialogin ns. Keroputaan malli.
- Anonyymi
Kannabiksen pitkäaikainen käyttö aiheuttaa masennusta.
Jokainen sitä käyttävä tietää sen, harva uskaltaa/kehtaa myöntää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta344571Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä203175Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2692311Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui492182- 1632039
Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu891670- 171643
Vielä kerran.
Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä3601641Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.
Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi1111611M nainen tiedätkö mitä
Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti151269