Vanhat venäläiset animaatiot sekä kadonnut satu

uuba

Muistaako kukaan Kahtatoista kuukautta, joka siis venäläinen Ivan Ivanov-Vanon piirretty, jossa laiska kuningatar laittaa orvon tytön keräämään itselleen kukkia keskellä talvea ja tämä tapaa metsässä "12 kuukautta"-veljekset, jotka auttavat tyttöä ja natavat tälle sormuksen, jotta tämä voisi pyytää heitä avukseen toistekin? Löytyyköhän sitä mistään netistä suomeksi tai englanniksi dubattuna tai tekstitettynä, itse en ole onistunut löytämään, mutta jos joku olisikin parempi etsijä... Samoin kaipaisin lapsuudestani saman tyypin muita piirrettyjä. Voisikohan näitä toivoa YLEltä uudelleen esitettäviksi?

Sitten toinen juttu, kadonnut satu: prinsesa syntyy mutta noita kiroaa tämän niin, ettei tätä saa päästää auringonvaloon ennen 16/18-vuotis syntymäpäiväänsä. Vanhemmat rakennuttavat lapselle umpinaisen tornin, jossa tyttö elää. Syntymäpäivänä häet kuitenkin haetaan linnaan juhlimaan, mutta noita avaakin vaunujen verhot ja auringonvalossa prinsessa muuttuu valkeaksi peuraksi ja karkaa metsään. Samaan aikaan onkin prinssi metsästämässä ja ampuu juuri kyseisen peuran. Sen enempää en muista, jotenkin kävi ilmi että peura olikin prinsessa, ehkä se muuttui haavoittuessaan tai jotain... ´Kuitenkin olisin ikikiitollinen jos joku kertoisi sadun nimen, jossen sitten ole keksinyt sitä omasta päästäni. KIITOS jo etukäteen VASTAAJILLE!

1

2004

Vastaukset 1

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tässä näin!:)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Suomalaisten pinna paloi - Ärsytys iskee uudesta TTK-juontajasta "Eihän tälle voi kun nauraa"

Oliko Veronica Verho hyvä valinta TTK-juontajaksi? Uuden TTK-juontajan henkilöllisyyttä on arvailtu siitä asti, kun Va
      Suomalaiset julkkikset
      109
      2250
    2. Mitäpä luulet että tykkääkö

kukaan kaivatustasi ?
      Ikävä
      103
      896
    3. T rakastan sua

vaikket sitä usko
      Ikävä
      67
      861
    4. Varmaan aika moni

Haluaisi sinut enemmän kuin mielellään
      Ikävä
      48
      825
    5. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      22
      822
    6. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      535
      756
    7. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      80
      677
    8. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      76
      650
    9. Herkkä, hellä, aurinkoinen, kaunis upea, valonsäde on hän nainen

Ja myös fiksu, älykäs ja luonnonläheinen. Erittäin mielenkiintoinen ja kiltti ihminen. Haluan tuntea hänet, koska kaik
      Ikävä
      23
      600
    10. Kai sä olet

Luovuttanut mun suhteen.
      Ikävä
      57
      561
    Aihe