Samalla ostareilla ja kortistossa lojuu veteliä nuoria miehiä, jotka voisivat hoitaa homman.
Marjanpoimintaan ei tarvita koulutusta eikä kielitaitoa eikä taloudellista panosta. Onnistuuhan se thaipoimijoiltakin. Eikä marjoista saaduista tuloista tarvitse maksaa sitä monen maahanmuttajan niin kovasti vierastamaa veroakaan.
Kovin ekologista ei homma nyt ole, kun marjanpoimijat suhataan tänne suihkukoneilla toiselta puolelta maapalloa!
Onko työkkärin ja sossun rahoilla eläminen todella niin auvoista, etteivät nämä letkeät vetelehtijät katso tarpeelliseksi tehdä ansiotyötä? Miksi sitten jotkut heistä sortuvat näpistelyyn ja ryöstöihin?
Miksi marjanpoimijat pitää lennättää Thaimaasta asti?
27
185
Vastaukset
- 44+knu0
Tänä vuonna somalit aikoo näyttää kyntensä marjanpoiminnassa.
Hameet hulmuten he aikovat rynnätä hilla suolle
Koko perhe osallistuu. Mies, ensimmäinen vaimo ja viisi lasta ensin.
Sitten toinen vaimo ja neljä lasta
Puhumattakaan kasvattilapsista
jne
Uskomme tähän- 13+14=?
Voi sitä iloista kälätystä ja kiljuntaa. Ja kohta on mansikkapellot tyhjinä. Veivät meidän mansikat, suotanat!
- ryjhkryul,
Hyysärin mielestä se on rasismia. Jos minä päättäisin niin ne loiset eivät ehtisi työnteolta paljon maleksia. Tukien ehtona olisi duuninteko. Mutta jos näin olisi niin ei meillä olisi somppujakaan lorvimassa.
- Tyhmä työtä tekee?
Ulkomaalaislain mukaan viisumi työn tekemistä varten voidaan myöntää vain silloin, kun Suomen työvoimaviranomainen todistaa, että ko. tehtävään ei löydy Suomesta tekijää.
Näköjään työvoimaviranomainen on sitä mieltä, ettei Suomen 200 000 työttömän joukosta löydy poimintaan kykeneviä.- Baci Bodysetti
Suomalaiset työttömät eivät lähde marjanpoimintaan, koska sama raha tulee tekemättä mitään. Suomalaiset ovat tosiaan suurelta osalta pullamössökansaa.
marjanpoimintaan esim marjatiloille voi työkkäri osoittaa työttömän. Jos siitä kieltäytyy, niin tulee kai aika pitkä karenssi. Metsämarjojen poimintaan ei kukaan palkkaa ketään, kun marjat tulee sieltä metsästä marjanostajille ihan itsestään. Kävely/pyöräilymatkan päästä asutuskeskuksista ahneimmat marjastajat tyhjentävät marjapaikat jo ennenkun ne ovat edes kypsiä. Jos taas jollain työttömällä on auto, niin onko sillä varaa ostaa siihen bensaa, löytääkseen jostain sivummalta jonkun marjapaikan. Sielläkin tulee luultavasti vastaan joku maanomistaja haulikon ja doobermannin kanssa.
- observer v //
kun afrikkalaISET EIVAT VIITSI KERATA MARJOJA. he ovat heti naimassa ja raiskaamassa ensimmaisessa pusikossa muhamedin ohjeiden mukaan..
- Mamulle karenssia?
Marjanpoimintaan menevän ei tosiaan tarvitse olla luku- ja kirjoitus- ja kielitaitoinen. Siksi tämä olisi erinomainen tilaisuus työllistää vetelehtivät työttömät mamut. Karenssi päälle tasapuolisuuden nimessä heillekin.
Kuljetusten ja majoitusten järkkääminen ei ole ylivoimaista.
Saako MAMU karenssia?
Suomalainen saa jos kieltäytyy osoitetusta marjanpoimintaTYÖpaikasta.
Kyllä suomalaiset marjassa ja sienessä käyvät. Saalis menee omaan käyttöön. Harva sitä rupeaa myymään.
Itse olen poiminut korvasieniä eräälle ravintolalle ja otin palkan ruokana. Söin monet viikot "ilmaiseksi". - Turhaan syyllistät
Heillä on oleskelu-lupa.
- ryuk
Tarkoitaty kai maleskelu lupa kaikilla mukavuuksilla.
- Resalik insinööri
Suomessa tulee säätää voimaan lakeja vuodelta 1939, joiden perusteella voidaan määrätä työvelvolliseksi. Kieltäytyminen on rikos.
Talvisodan kynnyksellähän Suomen lainsäädäntö viritettiin sotakuntoon ja uusia lakipykäliä rustattiin ennätysmäärä. Eduskunnalla oli työtä.
Nyt olisi aika ryhtyä sotaan työttömyyttä vastaan.
Kirjoittaja on reservin alikersantti ja insinööri - Työnantaja
Aasialaiset ovat ahkeria ahertajia.
- orgåx
osaa lypsää
- r3th3rtgh53hy
Kuka haluaisi syödä sompassin poimimia mansikoita, hyi helvetti.
- Suomeen...
Ihanat aasiattaret ovat tervetulleita.
1.5€/tuntipalkka etoo "kortissossa lojujia"?
- turha selitellä..
laiska saa euron tunnissa, ahkera 20 €. se on siitä kiinni mitä vauhtia niitä marjoja lappaa sankoon
- ite selittelet
turha selitellä.. kirjoitti:
laiska saa euron tunnissa, ahkera 20 €. se on siitä kiinni mitä vauhtia niitä marjoja lappaa sankoon
Olisi kiva nähdä tämäkin selittelijä lappamassa niitä marjoja sankoonsa..
- ¢
ite selittelet kirjoitti:
Olisi kiva nähdä tämäkin selittelijä lappamassa niitä marjoja sankoonsa..
aloittaja höpisi metsämarjojen keruusta, josta ei tarvitse maksaa veroa, eikä ole mitään tuntityötä.
- ite selittelet
¢ kirjoitti:
aloittaja höpisi metsämarjojen keruusta, josta ei tarvitse maksaa veroa, eikä ole mitään tuntityötä.
Niin?
- ¢
Niin?
että jos puhutaan tuntipalkasta, niin sillon kerätään marjoja palkattuna työntekijänä jollain marjatilalla. Jos homma on urakkaluonteista, niin silloin voidaan helposti mitata mikä siinä on max tuntipalkka. Sen varmaan työnantaja pystyy sanomaan jo etukäteen. Metsämarjat pitää itse etsiä metsistä ja siellähän voi harhailla päiväkausia löytämättä muuta kuin myrkyllisiä sieniä.
- ite selittelet
¢ kirjoitti:
että jos puhutaan tuntipalkasta, niin sillon kerätään marjoja palkattuna työntekijänä jollain marjatilalla. Jos homma on urakkaluonteista, niin silloin voidaan helposti mitata mikä siinä on max tuntipalkka. Sen varmaan työnantaja pystyy sanomaan jo etukäteen. Metsämarjat pitää itse etsiä metsistä ja siellähän voi harhailla päiväkausia löytämättä muuta kuin myrkyllisiä sieniä.
Miten liittyy aloituksen kysymykseen
"Onko työkkärin ja sossun rahoilla eläminen todella niin auvoista, etteivät nämä letkeät vetelehtijät katso tarpeelliseksi tehdä ansiotyötä? Miksi sitten jotkut heistä sortuvat näpistelyyn ja ryöstöihin?"
ja sama.se:n vastaukseen
"1.5€/tuntipalkka etoo "kortissossa lojujia"? "
se, että sinä vastaat
"laiska saa euron tunnissa, ahkera 20 €. se on siitä kiinni mitä vauhtia niitä marjoja lappaa sankoon"
?
Meinaatko että työttömiä sopii syyllistää keräämättömillä marjoilla jossain korpimetsissä, mihin aloituksessa mainitut thaimaalaiset poimijat Suomessa viedään, tai että thaimaalaisten alhainen elintaso olisi jotenkin verrannollinen Suomen elintasoon?
Tulisiko Thaimaasta poimijoita Suomeen samalla tavalla, jos heidän kotimaassaan olisi samat elinkustannukset kuin Suomessa?
Oletko tietoinen Suomeen tulleiden poimijoiden taloudellisesta ahdingosta, koska marjojen keruusta ei saakaan rahaa? - ¢
Miten liittyy aloituksen kysymykseen
"Onko työkkärin ja sossun rahoilla eläminen todella niin auvoista, etteivät nämä letkeät vetelehtijät katso tarpeelliseksi tehdä ansiotyötä? Miksi sitten jotkut heistä sortuvat näpistelyyn ja ryöstöihin?"
ja sama.se:n vastaukseen
"1.5€/tuntipalkka etoo "kortissossa lojujia"? "
se, että sinä vastaat
"laiska saa euron tunnissa, ahkera 20 €. se on siitä kiinni mitä vauhtia niitä marjoja lappaa sankoon"
?
Meinaatko että työttömiä sopii syyllistää keräämättömillä marjoilla jossain korpimetsissä, mihin aloituksessa mainitut thaimaalaiset poimijat Suomessa viedään, tai että thaimaalaisten alhainen elintaso olisi jotenkin verrannollinen Suomen elintasoon?
Tulisiko Thaimaasta poimijoita Suomeen samalla tavalla, jos heidän kotimaassaan olisi samat elinkustannukset kuin Suomessa?
Oletko tietoinen Suomeen tulleiden poimijoiden taloudellisesta ahdingosta, koska marjojen keruusta ei saakaan rahaa?sulla on kuule nuppi sekasin. Luuletko sinä vähä-älyinen apina, että minä kirjoitan tänne kaikki viestit?
Minä kirjoitan vain omalla nikilläni ja sen takia, että vähä-älyisetkin tajuaisivat että juuri minä olen se kirjoittaja, eikä esim muttaneiti tai humanoidi. Sinuun ei sitten tehoa nikkikään. Sama vika on näköjään Moverilla. Sekin luulee että minä kirjoitan tänne kaikki viestit, mistä se loukkaantuu. - ite selittelet
¢ kirjoitti:
sulla on kuule nuppi sekasin. Luuletko sinä vähä-älyinen apina, että minä kirjoitan tänne kaikki viestit?
Minä kirjoitan vain omalla nikilläni ja sen takia, että vähä-älyisetkin tajuaisivat että juuri minä olen se kirjoittaja, eikä esim muttaneiti tai humanoidi. Sinuun ei sitten tehoa nikkikään. Sama vika on näköjään Moverilla. Sekin luulee että minä kirjoitan tänne kaikki viestit, mistä se loukkaantuu.Yksinkertainen kysymys
Miksi selventelet toisten kirjoituksia ja toisten tarkoituksia?
- marimummo77
Suomen tyttö ja poika ei halua tehdä paska duunia..Syyllisiä ovat helpon rahan jakajat . 55vuotta sitten ei saatu rahaa mistään muusta kuin työstä ..Olimme jo 13-14v istutuksessa ja puolukan ja käpyjen kerääjänä, näin saimme korjautettua hampaat ja polkupyörän monta muuta tärkeätä... Nyt vaan liian helppo raha
minua ainakin suututtaa ,kun herrat on tyhmiä. Lähtis ne töihin jos ei rahaa tulisi muualta. - Töihin rang.uhalla!
Nämä thaikkulaiset tulevat VAPAAEHTOISESTI tekemään TYÖTÄ !!
Suomalainen taho järjestää asian eteen paljon ja kuskaa heidät apajille.
Miksi tämä suomalainen taho ei huomioi kotimaan maahanmuuttajia? Epäilen että tämä suomessa oleva mamu-aines ei ole oikein sopivaa tähänKÄÄN tarkoitukseen käytettäväksi? Onkohan asiassa perää? Työttömät aitosuomalaiset kyllä käyvät marjassa mutta pitävät ne itsellään. Varaa kun ei ole mennä kunnon apajapaikoille.
Sama koskee tattiaikaa. Siinä suomalainenkin on keräämässä ja myymässä sienensä italialaisille hyvällä hinnalla. Syynä myyntiin on hyvä palkkio ja se, että sellaista sienimäärää ei kukaan pysty talven aikana syömään.
Onko sienimetsässä ollut havaintoa somaleista, afgoista, irakilaisista, palestiinalaisista sun muista.?
Virolaisilla ja venäläisillä on vahva perinne mennä sienimetsään joten kai heitä on näkynyt?
Mites on mansikka-aika jolloinka viljelijät rukoilevat poimijoita? Tuskin niissäkään näitä "tietyiltä a etelän alueilta" tulleita on bongattu? Vai onko? Niissäkin suomalaiset työttömät poimivat myyntiin ja omaan käyttöönsä. Tuskin "tiet.alueilta tulleet" mamut siihenkään viitsivät ruveta?
Mielestäni heidät pitäisi sanktioiden uhalla OSOITTAA näihin töihin. Niissä ei kielitaitoakaan tarvita! - Metsään syyskesällä!
Eihän se vika tässä ole maahanmuuttajissa vaan suomalaisten laiskuudessa. Siitä vaan marjametsään elokuussa! Ja kannustamaan niitä veteliä nuorukaisia. Jos on niin, että Suomen marjat jäisivät metsään mätänemään ilman ulkomaalaisia (niin kuin suurin osa taitaa jäädä nytkin), niin mitä se haittaa, että ulkomaalaiset ne poimivat?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi433394Kiitos rakastamani,
tämän päiväisestä toisaalla, jos tahdoit minulle sillä myös jotain viestittää. ❤️ Toivon, että nähdään vielä ja saadaan172602Päivän Teemu Selänne: Köyhät ovat vastuussa köyhyydestään!
https://www.youtube.com/watch?v=2rmgjJAJ7s8 Teemu lyö köyhää oikealla suoralla!3762496Nainen, olen huolissani sinusta
Onko kaikki varmasti hyvin? Minulla on pahoja aavistuksia, mutta toivon olevani väärässä. Toivotan kaikkea hyvää sulle!811730- 861395
Kello käy ja ilta pimenee
Alkaa jo väsyttämään kovasti. 🥱 Toivottelen hyvää yötä ja kauniita unia. Oman kulla kuvatuksia. 😊💤💖💤✨💤🌌 Lokakuun2541070SEO!! Pyhäsalmi
Tässä vasta muuton tehneenä pyhäsalmelle.. mietin tätä huoltoasemaa. Setelit ei kelpaa tankkaus pisteeseen, sisällä epäs70975- 74945
Ruumisvaunut
Ompa järjen köyhyyttä vetää ruumiskärryjä pitkin kylää ja säikytellä ihmisiä. Vain Kuhmon hoitajat tähän pystyy.26751Seiska: Ensitreffit Anna nosti katsojien karvat pystyyn - Touhuaa tätä auton ratissa: "Älytöntä..."
Annan käytös herättää vahvoja tunteita. Huh, huh, näyttää kyllä aikamoisen vaaralliselta touhulta auton ratissa… Lue l4704