Ei kannata enää käydä taksikurssissa.
Ne ovat kalliita, melkein turhia ja taksialalle tulee työttömyys,
paitsi jos ajat 20%:lla tai pimeänä.
Don't pay taxi sckool.
Taksi ja työttömyys
63
3456
Vastaukset
- taski.....
Mitä horiset? Taksialalla on työpaikkoja tarjolla runsaasti, itsekin tarvitsisin yökuljettajan stadiin. Tietysti juuri SINÄ voit olla mahdollisesti työtön, jos olet siltoja polttavaa tyyppiä. Sellaisten maine kasvaa alalla nykyisin kohisten...
Muuten, minä työnantajana olen aina maksanut kuskieni taxikurssit, jos olen heidät jostain alalle löytänyt....- cheated so
En ole edes aloittanut uraa.
En haluaisi olla siltoja polttava tyyppi.
Ehkä saan etsivän työttömän maineen. - taski....
cheated so kirjoitti:
En ole edes aloittanut uraa.
En haluaisi olla siltoja polttava tyyppi.
Ehkä saan etsivän työttömän maineen.Mistä tiedät, että taksialalle tulee työttömyys? Onko 300 euroa ammattikurssista mielestäsi kallis? Mistä tiedät, että joku ajattaisi 20 prosentilla tai peräti pimeänä?
Olet jo saanut täällä kirjoittelustasi kummallisen maineen. Itse en noin negatiivisesti työstä ajattelevaa työntekijää palkkaisi. - 300€ tyhjästä
taski.... kirjoitti:
Mistä tiedät, että taksialalle tulee työttömyys? Onko 300 euroa ammattikurssista mielestäsi kallis? Mistä tiedät, että joku ajattaisi 20 prosentilla tai peräti pimeänä?
Olet jo saanut täällä kirjoittelustasi kummallisen maineen. Itse en noin negatiivisesti työstä ajattelevaa työntekijää palkkaisi.No täytyy kyllä puolustaa, että 300€ nykyisestä taksikurssita on ihan järjetön hinta / laatusuhde. Ennen sieltä tuli sentään osaavia kuljettajia mutta nyt kysytään ensimmäisenä miten navigaattori toimii tai voitko opettaa laitteiden käyttöä. Sitten soitellaan pitkin vuoroa ja kysellään miten minkäkin kaupungin kortteja otetaan vastaa tai miten maksu jaetaan jne. Eli 300€ rahastetaan kurssista jolla ei opeteta alkeellisimpiakaan asioita. Toinen älyttömyys on se, että kurssin voi käydä vaikka Rovaniemellä ja tulla ajamaan Helsinkiin, Vantaalle tai vaikka Espooseen.
Kursseja järjestävät myös mm. autokoulut joilla ei ole mitään hajua miten taksien laitteet ja mittarit toimivat. - jbijbiubuib
300€ tyhjästä kirjoitti:
No täytyy kyllä puolustaa, että 300€ nykyisestä taksikurssita on ihan järjetön hinta / laatusuhde. Ennen sieltä tuli sentään osaavia kuljettajia mutta nyt kysytään ensimmäisenä miten navigaattori toimii tai voitko opettaa laitteiden käyttöä. Sitten soitellaan pitkin vuoroa ja kysellään miten minkäkin kaupungin kortteja otetaan vastaa tai miten maksu jaetaan jne. Eli 300€ rahastetaan kurssista jolla ei opeteta alkeellisimpiakaan asioita. Toinen älyttömyys on se, että kurssin voi käydä vaikka Rovaniemellä ja tulla ajamaan Helsinkiin, Vantaalle tai vaikka Espooseen.
Kursseja järjestävät myös mm. autokoulut joilla ei ole mitään hajua miten taksien laitteet ja mittarit toimivat.Ei ainakaan tänne ole mitään asiaa ennen kuin on suorittanut myös paikallistuntemuskokeen, muuten ei ajovälitykseen oikeuttavaa kuljettajakorttia saa.
- taski....
300€ tyhjästä kirjoitti:
No täytyy kyllä puolustaa, että 300€ nykyisestä taksikurssita on ihan järjetön hinta / laatusuhde. Ennen sieltä tuli sentään osaavia kuljettajia mutta nyt kysytään ensimmäisenä miten navigaattori toimii tai voitko opettaa laitteiden käyttöä. Sitten soitellaan pitkin vuoroa ja kysellään miten minkäkin kaupungin kortteja otetaan vastaa tai miten maksu jaetaan jne. Eli 300€ rahastetaan kurssista jolla ei opeteta alkeellisimpiakaan asioita. Toinen älyttömyys on se, että kurssin voi käydä vaikka Rovaniemellä ja tulla ajamaan Helsinkiin, Vantaalle tai vaikka Espooseen.
Kursseja järjestävät myös mm. autokoulut joilla ei ole mitään hajua miten taksien laitteet ja mittarit toimivat.Autokoulut eivät järjestä mitään taksikursseja, vaan paikalliset taksiyhdistykset. Helsingissä niitä järjestää Helsingin taksiautoilijat ry ja Helsingin taksikoulu. Siellä opetetaan paikallistuntemusta, taksoitusta ja myöskin mittarien käyttöä. Tottakai suomessa on erilaisia laitteistoja, joten kaikkiin laitteisiin ei perehdytä. Työnantajasi varmasti opastaa laitteiden käytössä jos et osaa niitä käyttää. Jos pidät 300 euroa kalliina ammattikurssista, kun esim. Opiskelijat käyvät kouluja vuosikausia maksaen opintolainojaan takaisin vuosikaudet, niin johan oot köyhä! Mikset menisi ajamaan vaikka jakeluatoa, siellä ei kurssiteta?
- Alalla yli 40 v.
300€ tyhjästä kirjoitti:
No täytyy kyllä puolustaa, että 300€ nykyisestä taksikurssita on ihan järjetön hinta / laatusuhde. Ennen sieltä tuli sentään osaavia kuljettajia mutta nyt kysytään ensimmäisenä miten navigaattori toimii tai voitko opettaa laitteiden käyttöä. Sitten soitellaan pitkin vuoroa ja kysellään miten minkäkin kaupungin kortteja otetaan vastaa tai miten maksu jaetaan jne. Eli 300€ rahastetaan kurssista jolla ei opeteta alkeellisimpiakaan asioita. Toinen älyttömyys on se, että kurssin voi käydä vaikka Rovaniemellä ja tulla ajamaan Helsinkiin, Vantaalle tai vaikka Espooseen.
Kursseja järjestävät myös mm. autokoulut joilla ei ole mitään hajua miten taksien laitteet ja mittarit toimivat.Rovaniemellä suoritettu taksikurssi oikeuttaa ajamaan Rovaniemellä, Helsikiin tarvitsee taas uuden taksikurssi.. Joka paikkakunnalla pitää olla oma paikallistuntemuksensa, rovaniemeläinen ei pääse suoraan Helsinkiläisen taksin rattiin eikä helsinkiläinen pääse rovaniemeläisen taksin rattiin.
Älä kirjoita tänne roskaa, jos et tiedä asioista mitään! - satanen
taski.... kirjoitti:
Autokoulut eivät järjestä mitään taksikursseja, vaan paikalliset taksiyhdistykset. Helsingissä niitä järjestää Helsingin taksiautoilijat ry ja Helsingin taksikoulu. Siellä opetetaan paikallistuntemusta, taksoitusta ja myöskin mittarien käyttöä. Tottakai suomessa on erilaisia laitteistoja, joten kaikkiin laitteisiin ei perehdytä. Työnantajasi varmasti opastaa laitteiden käytössä jos et osaa niitä käyttää. Jos pidät 300 euroa kalliina ammattikurssista, kun esim. Opiskelijat käyvät kouluja vuosikausia maksaen opintolainojaan takaisin vuosikaudet, niin johan oot köyhä! Mikset menisi ajamaan vaikka jakeluatoa, siellä ei kurssiteta?
300? Kurssi, tentit, luvat ja muut 600
- neiteille
300€ tyhjästä kirjoitti:
No täytyy kyllä puolustaa, että 300€ nykyisestä taksikurssita on ihan järjetön hinta / laatusuhde. Ennen sieltä tuli sentään osaavia kuljettajia mutta nyt kysytään ensimmäisenä miten navigaattori toimii tai voitko opettaa laitteiden käyttöä. Sitten soitellaan pitkin vuoroa ja kysellään miten minkäkin kaupungin kortteja otetaan vastaa tai miten maksu jaetaan jne. Eli 300€ rahastetaan kurssista jolla ei opeteta alkeellisimpiakaan asioita. Toinen älyttömyys on se, että kurssin voi käydä vaikka Rovaniemellä ja tulla ajamaan Helsinkiin, Vantaalle tai vaikka Espooseen.
Kursseja järjestävät myös mm. autokoulut joilla ei ole mitään hajua miten taksien laitteet ja mittarit toimivat."Ennen sieltä tuli sentään osaavia kuljettajia mutta nyt kysytään ensimmäisenä miten navigaattori toimii tai voitko opettaa laitteiden käyttöä."
Kerro nyt hyvä ihminen sitten miten siellä ennen muutamassa tunnissa opetettiin kaikki asiat ettei "tarvinnut" alistua kysymään kokeneempien neuvoja työelämään tullessa?
Juuri tuollaiset kaltaisesi kaikkitietävät ovat niitä, joiden vuoksi alalla ei ole enää arvostusta. Taksijulkaisuissakin tarkastajat antavat ala-arvoisia pikkukakaramaisia lausuntojaan pukeutumisesta yms. Kasvakaa nyt hyvät "KOKENEET" aikuisiksi ja miettikää millä näitä ongelmia voidaan poistaa ja nostaa arvostusta.
"Kuin pahaiset kakarat hiekkalaatikolla" - 16+11
Alalla yli 40 v. kirjoitti:
Rovaniemellä suoritettu taksikurssi oikeuttaa ajamaan Rovaniemellä, Helsikiin tarvitsee taas uuden taksikurssi.. Joka paikkakunnalla pitää olla oma paikallistuntemuksensa, rovaniemeläinen ei pääse suoraan Helsinkiläisen taksin rattiin eikä helsinkiläinen pääse rovaniemeläisen taksin rattiin.
Älä kirjoita tänne roskaa, jos et tiedä asioista mitään!Taksinkuljettajan ammattipätevyys (=taksikurssi) suoritetaan tasan kerran ja se kelpaa koko valtakunnassa. Paikallistuntemuskokeet ja datakoulutukset ovat sitten asia erikseen.
- Sipoon käki
taski.... kirjoitti:
Autokoulut eivät järjestä mitään taksikursseja, vaan paikalliset taksiyhdistykset. Helsingissä niitä järjestää Helsingin taksiautoilijat ry ja Helsingin taksikoulu. Siellä opetetaan paikallistuntemusta, taksoitusta ja myöskin mittarien käyttöä. Tottakai suomessa on erilaisia laitteistoja, joten kaikkiin laitteisiin ei perehdytä. Työnantajasi varmasti opastaa laitteiden käytössä jos et osaa niitä käyttää. Jos pidät 300 euroa kalliina ammattikurssista, kun esim. Opiskelijat käyvät kouluja vuosikausia maksaen opintolainojaan takaisin vuosikaudet, niin johan oot köyhä! Mikset menisi ajamaan vaikka jakeluatoa, siellä ei kurssiteta?
Valitettavasti tietosi ovat hieman rajalliset.
Autokoulut järjestävät taksikursseja. Helsingissä esimerkiksi Ajotaito, ja Espoossa Maken autokoulu.
Autokoulut ovat voineet jo useita vuosia järjestää taksikursseja, mikäli halua ja osaamista löytyy.
Suosittelen, että ensin otat selvää asiasta, ja kirjoitat vasta kun tietosi ovat päivitetty ajantasalle. - juu.............
16+11 kirjoitti:
Taksinkuljettajan ammattipätevyys (=taksikurssi) suoritetaan tasan kerran ja se kelpaa koko valtakunnassa. Paikallistuntemuskokeet ja datakoulutukset ovat sitten asia erikseen.
Taksinkuljettaja ei sinällään mitään ammattipätevyyttä tarvitse (vielä). Täydentäviä taksikursseja järjestetään koko maassa, ne vaan eivät ole tarpeellisia (vielä). Näin ollen taksi ei sinällään mitään kurssia edes vaadi, vaan riittää poliisilaitoksen suorittama kuulustelu, jossa testataan paikkakunnan tuntemus ja tiedot taksa- ym asioista.
- taski....
Sipoon käki kirjoitti:
Valitettavasti tietosi ovat hieman rajalliset.
Autokoulut järjestävät taksikursseja. Helsingissä esimerkiksi Ajotaito, ja Espoossa Maken autokoulu.
Autokoulut ovat voineet jo useita vuosia järjestää taksikursseja, mikäli halua ja osaamista löytyy.
Suosittelen, että ensin otat selvää asiasta, ja kirjoitat vasta kun tietosi ovat päivitetty ajantasalle.Tietoni ovat ihan ajan tasalla.
"Autokoulut ovat voineet jo useita vuosia järjestää taksikursseja".
Kuka tahansa ON VOINUT järjestää taksikursseja niin halutessaan. Eri asia on, että järjestääkö.
Esim. Helsingissä on lisänä PAKOLLINEN datakurssi, sitä ei järjestä kukaan muu, kuin HTD. Ilman datakurssia et saa helsinkiläisessä taksissa edes mittaria auki. - .
satanen kirjoitti:
300? Kurssi, tentit, luvat ja muut 600
Voi sentään. Mitähän se pakollinen AJOKORTTI sitten maksaa? Se vasta maksaakin.
- 5+2
juu............. kirjoitti:
Taksinkuljettaja ei sinällään mitään ammattipätevyyttä tarvitse (vielä). Täydentäviä taksikursseja järjestetään koko maassa, ne vaan eivät ole tarpeellisia (vielä). Näin ollen taksi ei sinällään mitään kurssia edes vaadi, vaan riittää poliisilaitoksen suorittama kuulustelu, jossa testataan paikkakunnan tuntemus ja tiedot taksa- ym asioista.
Ennen lain taksinkuljettajien ammattipätevyydestä voimaantuloa (1.1.2010) myönnetyt henkilöauton ammattiajoluvat ovat toki voimassa sinne 2015 asti, mutta uusilta kuljettajilta vaaditaan jo koulutus.
"Taksinkuljettajalta vaaditaan tehtävän edellyttämä ammattitaito. Hänen on oltava muutenkin tehtävään sopiva.
Ammattitaidon saavuttamiseksi ja ylläpitämiseksi kuljettajan on suoritettava taksinkuljettajan koulutus ja koe sekä tässä laissa tarkoitettu jatkokoulutus."
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2009/20090695 - taski....
5+2 kirjoitti:
Ennen lain taksinkuljettajien ammattipätevyydestä voimaantuloa (1.1.2010) myönnetyt henkilöauton ammattiajoluvat ovat toki voimassa sinne 2015 asti, mutta uusilta kuljettajilta vaaditaan jo koulutus.
"Taksinkuljettajalta vaaditaan tehtävän edellyttämä ammattitaito. Hänen on oltava muutenkin tehtävään sopiva.
Ammattitaidon saavuttamiseksi ja ylläpitämiseksi kuljettajan on suoritettava taksinkuljettajan koulutus ja koe sekä tässä laissa tarkoitettu jatkokoulutus."
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2009/20090695Maksaa 100€. Kokeneille turhempaakin turhempi kurssi, pelkkää rahastusta!
- Sipoon käki
taski.... kirjoitti:
Tietoni ovat ihan ajan tasalla.
"Autokoulut ovat voineet jo useita vuosia järjestää taksikursseja".
Kuka tahansa ON VOINUT järjestää taksikursseja niin halutessaan. Eri asia on, että järjestääkö.
Esim. Helsingissä on lisänä PAKOLLINEN datakurssi, sitä ei järjestä kukaan muu, kuin HTD. Ilman datakurssia et saa helsinkiläisessä taksissa edes mittaria auki.Edellä mainitut autokoulut järjestää taksikursseja. Sen lisäksi on käytävä erillinen datakurssi, mikäli aikoo taksihelsingin järjestelmään mukaan päästä.
- tuttu juttu
300€ tyhjästä kirjoitti:
No täytyy kyllä puolustaa, että 300€ nykyisestä taksikurssita on ihan järjetön hinta / laatusuhde. Ennen sieltä tuli sentään osaavia kuljettajia mutta nyt kysytään ensimmäisenä miten navigaattori toimii tai voitko opettaa laitteiden käyttöä. Sitten soitellaan pitkin vuoroa ja kysellään miten minkäkin kaupungin kortteja otetaan vastaa tai miten maksu jaetaan jne. Eli 300€ rahastetaan kurssista jolla ei opeteta alkeellisimpiakaan asioita. Toinen älyttömyys on se, että kurssin voi käydä vaikka Rovaniemellä ja tulla ajamaan Helsinkiin, Vantaalle tai vaikka Espooseen.
Kursseja järjestävät myös mm. autokoulut joilla ei ole mitään hajua miten taksien laitteet ja mittarit toimivat.Sama kenokaula jatkaa täällä tuota osaamistaan. Elinaikanasi oli yksi maksutapa ja noin puolet niistä kaduista joita nyt pitäisi omaksua. Lopeta urasi mikäli se ei muuten ole jo ehtoo puolella.
- ¢
5+2 kirjoitti:
Ennen lain taksinkuljettajien ammattipätevyydestä voimaantuloa (1.1.2010) myönnetyt henkilöauton ammattiajoluvat ovat toki voimassa sinne 2015 asti, mutta uusilta kuljettajilta vaaditaan jo koulutus.
"Taksinkuljettajalta vaaditaan tehtävän edellyttämä ammattitaito. Hänen on oltava muutenkin tehtävään sopiva.
Ammattitaidon saavuttamiseksi ja ylläpitämiseksi kuljettajan on suoritettava taksinkuljettajan koulutus ja koe sekä tässä laissa tarkoitettu jatkokoulutus."
http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2009/20090695joo
Aika uskomatonta mitä sontaa täällä kirjottelee, ns taksarit.
Henkilöauton ammattiajoluvan myöntää paikallinen poliisi omalle alueelleen. Alueen sisällä voi olla esim kaupunki, jossa ei saa ajaa muut kuin sen kaupungin katukuulustelun suorittaneet. Jos autossa on jotain kyydinvälityslaitteita joihin vaaditaan oma koulutuksensa, niin ilman sitä autoa ei voi ajaa. Siis periaatteessa. Kukaanhan sitä ei valvo oikeasti. Lisäksi on vielä jotain lakisääteistä jatkokoulutusta ja lääkärintarkastuksia. Kurssihan on käytännössä muodollinen ja hyödytön, mutta kallis viranomaismaksuineen. Saman voisi hoitaa tenttimällä jonkun kurssikirjan.
Taksinkuljettajan ainoa todellinen pätevyysvaatimus on katutuntemus. Siellä jossa ajaa, on tunnettava kaikki kadut ja kujat ainakin 30 km säteellä. Lisäksi tiedettävä hotellit, motellit, kapakat, yritykset, kaupat ym ja osattava ajaa myös paikasta paikkaan sitä fiksuinta reittiä ja jos niitä on useita niin osattava asiakkaalta kysellä mitä kautta hän sinne haluaa mennä. - Helevetin yksinkertaista. - taas yks hupiveikko
juu ja varmasti maksat palkatkin niin kuin laki määrää.
- dh hjbhnkljkl
300€ tyhjästä kirjoitti:
No täytyy kyllä puolustaa, että 300€ nykyisestä taksikurssita on ihan järjetön hinta / laatusuhde. Ennen sieltä tuli sentään osaavia kuljettajia mutta nyt kysytään ensimmäisenä miten navigaattori toimii tai voitko opettaa laitteiden käyttöä. Sitten soitellaan pitkin vuoroa ja kysellään miten minkäkin kaupungin kortteja otetaan vastaa tai miten maksu jaetaan jne. Eli 300€ rahastetaan kurssista jolla ei opeteta alkeellisimpiakaan asioita. Toinen älyttömyys on se, että kurssin voi käydä vaikka Rovaniemellä ja tulla ajamaan Helsinkiin, Vantaalle tai vaikka Espooseen.
Kursseja järjestävät myös mm. autokoulut joilla ei ole mitään hajua miten taksien laitteet ja mittarit toimivat.asenne on pahasti pielessä...mulla monta ammattia ja taksikuski yksi niistä, ei ole ollut töistä pulaa....päin vastoin töitä on tarjolla liiankin paljon.
- hette75
300€ tyhjästä kirjoitti:
No täytyy kyllä puolustaa, että 300€ nykyisestä taksikurssita on ihan järjetön hinta / laatusuhde. Ennen sieltä tuli sentään osaavia kuljettajia mutta nyt kysytään ensimmäisenä miten navigaattori toimii tai voitko opettaa laitteiden käyttöä. Sitten soitellaan pitkin vuoroa ja kysellään miten minkäkin kaupungin kortteja otetaan vastaa tai miten maksu jaetaan jne. Eli 300€ rahastetaan kurssista jolla ei opeteta alkeellisimpiakaan asioita. Toinen älyttömyys on se, että kurssin voi käydä vaikka Rovaniemellä ja tulla ajamaan Helsinkiin, Vantaalle tai vaikka Espooseen.
Kursseja järjestävät myös mm. autokoulut joilla ei ole mitään hajua miten taksien laitteet ja mittarit toimivat.Käytännössä opitaan data ym, ei 1 datakurssipäivä riitä. Älkää isännät kitiskö, pääasia että joku veivaa teidän touraneita pienellä provikalla eikä tallissa seiso.
- cheated s
Missä maksettu työpaikka Kalliosta?
- Z
Ota yhteyttä Helsingin taksiautoilijat ry:hyn. Tai jos tunnet Kalliosta jonkun stadin taksarin, kysyppä josko tarvitsisi kuskia. Jos tarvitsee ja olet sellainen heppu, jonka hän haluaa palvelukseensa, kyllä hän kurssisi taatusti maksaa. Tällä tavoin olen itse hankkinut 2 kuljettajaa tuttavapiiristäni. Toki sitten samalla sitoudutan kuskin, jonka kurssit olen maksanut määräajaksi palvelukseeni, muussa tapauksessa maksatan kurssimaksun takaisin. Tämä on ihan normi ja laillinen käytäntö. Eihän siitä mitään tulisi jos makseltaisiin kaverien kursseja ja sitten lähtisivät pois parin päivän jälkeen....
- missäontrendi
Aja pimeää taksia.
- renki reikäleipä
Itse maksoin ajoluvastani yhteensä yli 1000 euroa (kurssi 780 eur paikallistuntemus / datakurssi 185 eur poliisilaitokselle 60 eur lääkärintodistus taksikorttia varten 65 eur) mutta äkkiähän tuo on takaisin tienattu. Töitä tuntuu olevan ihan hyvin tarjolla freelancerille.
- cheated so
kilpailevatko ne tarjouksissa?
maksu vaikka : 29 -28 -26 % - htyruvhbub
25% tai työtön.
- Hopo 100
Noi hinnat näköjään vaihtelee. Itse olen käynnyt juuri Helsingin Taksiautoilijat/ Helsingin Taksiopiston kurssin, ja hinnat ovat : Peruskurssi taksamittari 205e, paikallistuntemus H:ki 175e data 60e, ammattipätevyyskoe 100e, paikallistuntemuskoe, Helsinki 50e=590e. Siihen päälle valokuvat 15e, lekurin todistu, itäkeskuksen polikliniikka 30e, poliisille 60e. Ja työpaikka odottaa valmiina. Pahus vaa että lekurin todistusta saa vielä odottaa, kun kaukonäkö oli vähän huono ja joutui hakkimaan lasit joita tässä odotellaan ennenkuin lekuriin uudestaan. Meillä oli kurssilla pohjoisesta kavereita jotka läksivät peruskurssin jälkeen ottamaan paikallistuntemus kokeen kotikonnuilleen. Kuulemma pohjoisen peruskurssin hinta on aivan älytön, että kannatti tulla tänne se suorittaa.
- asdfghjklöäkjhg
Nämä taksikurssien hinnat on itseasiassa helvetin halpoja kun niitä vertaa muuhun elinkeinoelämän koulutuksiin.
Itse joudun omassa päivätyössäni kurssittamaan itseäni vähän väliä. Viimeksi kävin kauppakamarin järjestämällä verotukseen liittyvällä yhden päivän kurssilla joka maksoi 450€ alv 23%. Tämän hintaisia on yhden päivän kurssit, eli ei ollut mikään poikkeus. Toinen hieman pidempi kurssi markkinointi-instituutissa maksoi muutaman tonnin.
Eli koulutus maksaa aina ja yleiseen tasoon verrattuna taksikoulutus on erittäin edullista varsinkin kun sen jälkeen pääsee heti töihin.
- fyrkkeendaali
älä mene päivätyö tule taksikuski ja pääse halpa kurssiu niin ei tarvi itke teke vaan fyffeee!
- åerughåegh
Kyl mä kuitenkin menen sinne päiväduuniin, kun ei toi yötyö enää oikein nappaa :)
Taksikurssien hinnoista on poraaminen kuitenkin turhaa naukumista. Noin halvalla ei saa mitään muuta ammattia itselleen ja tulevat työnantajat yleensä vielä maksaa sen kurssin. - 8+17
åerughåegh kirjoitti:
Kyl mä kuitenkin menen sinne päiväduuniin, kun ei toi yötyö enää oikein nappaa :)
Taksikurssien hinnoista on poraaminen kuitenkin turhaa naukumista. Noin halvalla ei saa mitään muuta ammattia itselleen ja tulevat työnantajat yleensä vielä maksaa sen kurssin.Mä sain intin jälkeen varastoduunin ihan sillä, että soitin varastopäällikölle. Se puhelu ei maksanut juuri mitään. Ei taksikurssi ole mikään ammattikoulu eikä siitä kannata sellaisena puhua. Se on lainsäätäjän asettama pakko ja sitä kautta tapa rahastaa. Ihan niin kuin jos yhtäkkiä alettaisiin varastomiehiltä vaatia pakollista trukkikorttia ja työturvallisuusoppituntia ja näiden suorittamisesta laskutettaisiin 500 euroa.
- äaåoeriugh
8+17 kirjoitti:
Mä sain intin jälkeen varastoduunin ihan sillä, että soitin varastopäällikölle. Se puhelu ei maksanut juuri mitään. Ei taksikurssi ole mikään ammattikoulu eikä siitä kannata sellaisena puhua. Se on lainsäätäjän asettama pakko ja sitä kautta tapa rahastaa. Ihan niin kuin jos yhtäkkiä alettaisiin varastomiehiltä vaatia pakollista trukkikorttia ja työturvallisuusoppituntia ja näiden suorittamisesta laskutettaisiin 500 euroa.
Aika usein varastomiehilläkin on jo nykyään logistiikka alan ammattikoulutus(2v). On myöskin erilaisia työnantajan järjestämiä koulutuksia, esim uuden varastorobotin käyttökoulutus yms yms ja kursseja joiden laskua sinä et tietenkään koskaan näe. Tämän päivän varastot tai logistiikkakeskukset on aika teknisiä paikkoja ja varastomiehen on osattava muutakin kuin tiputella laatikoita lattialle.
Eri asia tietenkin on jos on varastomiehenä jossakin pärnäsen korjaamon takapihan peltihallissa. - 87k
8+17 kirjoitti:
Mä sain intin jälkeen varastoduunin ihan sillä, että soitin varastopäällikölle. Se puhelu ei maksanut juuri mitään. Ei taksikurssi ole mikään ammattikoulu eikä siitä kannata sellaisena puhua. Se on lainsäätäjän asettama pakko ja sitä kautta tapa rahastaa. Ihan niin kuin jos yhtäkkiä alettaisiin varastomiehiltä vaatia pakollista trukkikorttia ja työturvallisuusoppituntia ja näiden suorittamisesta laskutettaisiin 500 euroa.
Trukkikortti ei ole mikään lakisääteinen juttu, mikään laki ei sellaista vaadi
Mutta esim kuljetualalla firma maksa a kurssit/koulutukset (siis jatkokoulutukset) mutta jos lähtee menemään firmasta vuoden sisällä kurssien käymisestä, voi firma periä niiden hinnan takaisin
- 87k
Taksi, eikä kuljetusouolella todellakaan ole "kuskipulaa"
Se on täyttä legendaa/myyttiä
Eipä ainakaan noita avoimia paikkoja missään nääs ole....- ASDFERTGYIOKLÖÄLKOIJ
Ai sillä päättelit että kun ilmoituksia ei ole lehdessä niin silloin ei voi olla kuskipulaa? Se on ollut jo vuosikausia ihan yleisessä tiedossa että ammattiajoluvan omaava henkilö ei voi olla työtön.
Itselläni on ollut heinäkuusta lähtien kuljettajan paikka auki. Olen vienyt asemapaikkani taksiasemille ilmoituksen, olen laittanut ilmoituksen myös omille että yhdistyksemme verkkosivuille. olen soittanut suoraan kuljettajille ja pitänyt muutenkin ääntä avoimesta paikasta turuilla ja toreilla, turhaan.
Muutama sanoi että hakee vain päiväkuljettajan paikkaa ja kun minulla on tarjota myös yö ja viikonloppuvuoroja niin kauppoja ei syntynyt.
Paikkoja on niin paljon avoinna että kuljettajat voi halutessaan valita ajaako vain päivää ma-pe. Ei tarvitse ottaa sellaista työtä vastaa joka sisältäisi myös yövuoroja. - 87k
ASDFERTGYIOKLÖÄLKOIJ kirjoitti:
Ai sillä päättelit että kun ilmoituksia ei ole lehdessä niin silloin ei voi olla kuskipulaa? Se on ollut jo vuosikausia ihan yleisessä tiedossa että ammattiajoluvan omaava henkilö ei voi olla työtön.
Itselläni on ollut heinäkuusta lähtien kuljettajan paikka auki. Olen vienyt asemapaikkani taksiasemille ilmoituksen, olen laittanut ilmoituksen myös omille että yhdistyksemme verkkosivuille. olen soittanut suoraan kuljettajille ja pitänyt muutenkin ääntä avoimesta paikasta turuilla ja toreilla, turhaan.
Muutama sanoi että hakee vain päiväkuljettajan paikkaa ja kun minulla on tarjota myös yö ja viikonloppuvuoroja niin kauppoja ei syntynyt.
Paikkoja on niin paljon avoinna että kuljettajat voi halutessaan valita ajaako vain päivää ma-pe. Ei tarvitse ottaa sellaista työtä vastaa joka sisältäisi myös yövuoroja.Tottakai, on pulaa jos ei haeta työntekijöitä, sama juttu joka alla
Sitten voidaan puhu pulasta, kun etsitään työntekijöitä mutta ei vaan löydy hyviä
Onhan Turun suunnallakin avoimia paikkoja vaikka kuinka:
Salossa viikonlopputuuraajan paikka
Turaaja loimaalle
Taksiyrittäjän paikka Paraisilla
Eli aivan turha puhua mistään pulasta jos ei edes haeta kuljettajia.
taitaa tuo lääkäri- ja opettajapula olla yhtä keksitty
- fgdhyjtukiloööi
>Eli aivan turha puhua mistään pulasta jos ei edes haeta kuljettajia.>
Enkös juuri kertonut hakevani kuljettajaa? Olen soittanut ilmoittelun ja kuljettajapörssin lisäksi noin sadalle ammattiajoluvan omaavalle henkilölle suoraan henkilökohtaisesti. Tähän hommaan kun ei voi ottaa ketään suoraan kadulta, varmaan sen ymmärrät?
Sinä ilmeisesti tunnet Turun tilanteen, mutta minä tunnen pääkaupunkiseudun tilanteen ja täällä olisi töitä sadoille kuljettajille. Kurssitettavia on haettu autoilijayhdistyksen toimesta myös työvoimatoimiston kanssa yhteistyössä. Kurssit saadaan kyllä täyteen kun työkkärikin on mukana, mutta silti niistä vain osa tulee alalle.
Tämä nyt vain on totuus.- 87k
Jaa, odottelet vaan että joku kysyy töitä, ja kyselet "tutun tutut" läpi,
Varmana on pulaa kuskeista, sen takaan
No annas näyttää missä on luettelo pääkaupunkiseudun avoimista paikoista :) - äertihuj¨rtiht
87k kirjoitti:
Jaa, odottelet vaan että joku kysyy töitä, ja kyselet "tutun tutut" läpi,
Varmana on pulaa kuskeista, sen takaan
No annas näyttää missä on luettelo pääkaupunkiseudun avoimista paikoista :)Tuossa joku toinen ehtikin jo pari linkkiä sinulle pistää.
Koska taksia ei voi ajaa ilman ammattiajolupaa niin eikö mielestäsi ole ihan loogista että rekrytointi yritykset aloitetaan siitä joukosta jolla on jo tarvittava ajolupa olemassa? Mollin kautta ei ole yhteyden ottoja tullut senkään vertaa.
Tänään yksi kuljettajaehdokas taas lähestyi minua ilmoitukseni perusteella, mutta ei hänkään suostunut ajamaan viikonloppuisin. Vain arkipäivät olisi kelvannut, joten kauppoja ei tullut.
Olisin valmis palkkaamaan joko päätoimiseen tai sitten sivutoimiseen työsuhteeseen jos vain saisi edes jonkun. Tietääkö muuten kukaan mihin opiskelijat tänä päivänä työllistyvät? Ennen viikonloppuliikenne pyöri aika pitkälle opiskelijoiden voimin mutta tällä hetkellä en edes tiedä kuin muutaman opiskelijan jotka ajavat taksia. - åaertyjukilo
87k kirjoitti:
Jaa, odottelet vaan että joku kysyy töitä, ja kyselet "tutun tutut" läpi,
Varmana on pulaa kuskeista, sen takaan
No annas näyttää missä on luettelo pääkaupunkiseudun avoimista paikoista :)Mollissa on uudellamaalla yli sata taksinkuljettajan paikkaa auki. Kaikki nämä avoimet paikat on HTD:n ja Lähitaksin alueelle.
Mollissa ilmoitetut on vain jäävuoren huippu. - 87k
åaertyjukilo kirjoitti:
Mollissa on uudellamaalla yli sata taksinkuljettajan paikkaa auki. Kaikki nämä avoimet paikat on HTD:n ja Lähitaksin alueelle.
Mollissa ilmoitetut on vain jäävuoren huippu.totta, oikein kolme avointa paikkaa, joista yksi ns. "vakkaripaikka" todella huutava pula kuskeista siis
- sdfghjklöäkjh
87k kirjoitti:
totta, oikein kolme avointa paikkaa, joista yksi ns. "vakkaripaikka" todella huutava pula kuskeista siis
Onko vaikeuksia tietokoneen käytössä?
Minä löysin uudeltamaalta yli sata paikkaa ja kaikki PK-seudulta - päöolikujyhtgrfedws
87k kirjoitti:
totta, oikein kolme avointa paikkaa, joista yksi ns. "vakkaripaikka" todella huutava pula kuskeista siis
Etkö osaa käyttää MOL hakua?
- 87k
sdfghjklöäkjh kirjoitti:
Onko vaikeuksia tietokoneen käytössä?
Minä löysin uudeltamaalta yli sata paikkaa ja kaikki PK-seudultaKyllä nimenomaan työministeriön sivulta löysin nuo avoimet paikat VARSINAIS SUOMEN alueella, että jumalauta mikä pula on, paikkoja vaikka kuinka, mutta kuskeja ei
- sdfghjyuijkloöpä
87k kirjoitti:
Kyllä nimenomaan työministeriön sivulta löysin nuo avoimet paikat VARSINAIS SUOMEN alueella, että jumalauta mikä pula on, paikkoja vaikka kuinka, mutta kuskeja ei
Sanoin jo pari viestiä sitten että tiedän PK-seudun tilanteen ja siitä puhun.
Taidat olla pikkasen tyhmän puoleinen? Muut puhuu aidasta ja sinä seipäästä.
- 17+15
www.taksihelsinki.fi -> Työpaikkailmoitukset
www.mol.fi -> Avoimet työpaikat ->Kuljetus ja liikenne, kaupungiksi Helsinki
Vapaita paikkoja on kyllä tarjolla riittämiin. Käsittääkseni pk-seudulla alalle pääsevät kaikki jotka vaan uskaltaa auton rattiin laskea. Huippuhyvät (39%->) palkkaprosentit ovat sitten kokeneita ja arvonsa osoittaneita kuljettajia varten, aloittevana hyvä olla odottamatta palkan suhteen liikoja :) Sopii hyvin sinkuille, työajat ja vuorojen pituus eivät ole perheellisiä ihmisiä varten. Mielestäni parhaimmillaan tämä on lisätyönä ja opiskelujen ohessa tehtynä.
Taksin rattiin pääsevät Helsingissä kaikki joille auton vain uskaltaa antaa. Auton ehjänä pitämistä arvostetaan tällä alalla yli kaiken, kassat ovat toissijainen mutta tärkeä asia :) - alalle aikova
Ei ainkaan tunnu pirkanmaalta löytyvän tuuraajalle hommia, vaikka kelpaisi yö ja viikonloppu vuorot.
- ¢
Yöllä taksin ajo varmaan kiinnostaisi enemmän jos autossa olisi mukana turvamies-rahastaja, joka tutkisi asiakkaitten kunnon ja maksukyvyn ennen kun ne tulee ees autoon ja vahtisi niitä myös ajon aikana etteivät sotke autoa.
- qwertyuiopäöilukyj
Täällä meillä päin taas ei saa kuskejä töihin millään. Ei edes rahalla.
- Orjapiiskuri.
qwertyuiopäöilukyj kirjoitti:
Täällä meillä päin taas ei saa kuskejä töihin millään. Ei edes rahalla.
Ei kai niitä saa,jos on nihilistin maineessa työnantajana ja maksajana. Veikkaisin että olet se pirkanmaalainen viiden auton yrittäjä,jolla ei ole yhtään vakituista verokirjalla olevaa kuskia ajamassa, vaan kaikki hoidetaan talkoilla harmaana,jos rahaa löytyy.
- ergoiqerogerih
Orjapiiskuri. kirjoitti:
Ei kai niitä saa,jos on nihilistin maineessa työnantajana ja maksajana. Veikkaisin että olet se pirkanmaalainen viiden auton yrittäjä,jolla ei ole yhtään vakituista verokirjalla olevaa kuskia ajamassa, vaan kaikki hoidetaan talkoilla harmaana,jos rahaa löytyy.
Autoilen PK-seudulla Lähitaksin alueella. Käsittääkseni olen ollut hyvän työnantajan maineessa eikä tähän asti ole ollut ongelmia kuljettajan saannin suhteen. Olen maksanut 39% palkkaa, joka on tällä paikkakunnalla sieltä korkeimmasta päästä. Paikkakunnalla jossa autoilen on kuljettajia, mutta suurin osa haluaa ajaa vain päivävuoroja. Ongelma on viikonloput. Tuurareita ei vain enää tule alalle koska opiskelijatkin menee ilmeisesti jonnekin muualle. Minulla on aikaisemmin ollut opiskelijoita, mutta ne lopettaa työnteon yleensä jo elokuussa kun tulorajat tulee täyteen. Jos tienaa enemmän joutuu maksamaan kelalle opintotukia takaisin. Paras ajoaika, eli pikkujouluaika, jää ajamatta.
PK-seudulla on mollin sivuilla noin sata avointa taksinkuljettajan paikkaa auki, eikä siinä ole kuin ne kaikkein epätoivoisimmat hakijat. Todellisuus on varmaankin muutama sata paikkaa siihen lisää. Kun avoimia paikkoja on noin paljon niin kuljettajan markkinat on päällä silloin.
Pirkanmaan touhuista en tiedä mitään, eikä liiemmin kiinnostakkaan.
- renkikenkii
Ei kannata alkaa taksikuskiksi, sillä sen jälkeen ei ole enää paluuta työkkärin leipiin ikinä, koska työpaikkoja on aina avoinna.
Jos jää työttömäksi jostain harvinaisemmasta paperinpyörittelytyöstä, saa maata halutessaan kotona lopun ikäänsä ja ensimmäiset 500 pv taksikuskia kovemmalla "palkalla". Taksikuski taas on velvoitettu tekemään paskaduuniaan hautaan asti ilman 500pv lomia.- 4+1
Dokaa kortin hyllylle, niin saattaa onnistua keplottelu ilman uutta työsuhdetta. Toki se kolmen kuukauden karenssi tulee kärsittäväksi koska kyseessä on omasta syystä loppunut työsuhde, mutta kuitenkin.
- fkffnlnd
ei oteta. ei tyòtà. ei mahdollisuutta.
- pk-seutu1
Ei kai kukaan myy leipääkään prosentti palkalla? miten, joku ajaa taksia prosentti palkalla? itse tunti hommissa taksin ratissa? ei voi kun ihmetellä.
- ölmk
Väittävät tienaavansa paremmin provikalla. Todellinen syy lienee se, että niin kauan kun on provikkapalkka eivät isännät juuri puutu työaikalain rikkomuksiin ym. seikkoihin. Tietynlainen vapaus pysyy kun käytössä ovat villin lännen säännöt.
- sdfghjklöäkj
Itseasiassa aika moni työskentelee prosenttipalkalla, myös leipää myyvät edustajat, automyyjät, kiinteistövälittäjät, autoasentajat, lehtimyyjät jne jne...
- 1kuski
Todellinen syy on se, ettei tuntipalkalla kukaan jaksaisi panostaa työhönsä. Miksi metsästää keikkaa, kun voisi vain lukea lehteä siinä hiljaisella tolpalla, palkka juoksisi kuitenkin. Tietysti jos se tuntipalkka revittäisi suoraan työehtosopimuksesta, olisi se täysin ala-arvoinen, siinä mielessä totta sekin, että provikalla tienaa enemmän.
- 3+14
Tuo on todellinen syy sille miksi autoilijat pitävät kiinni provisiopalkkauksesta. Yrittäjäriskiä saadaan näin ulkoistettua työntekijälle. Varmaan moni kauppias tai ravintoloitsijakin siirtyisi mielellään systeemiin, jossa palkkaa ei maksettaisi seisoskelusta kassan takana, vaan ainoastaan myynnin mukaan. Se on sitten eri asia miksi kuljettajat suostuvat tekemään työtä provikalla.
- 1kuski
Todellinen syy on se, ettei tuntipalkalla kukaan jaksaisi panostaa työhönsä. Miksi metsästää keikkaa, kun voisi vain lukea lehteä siinä hiljaisella tolpalla, palkka juoksisi kuitenkin. Tietysti jos se tuntipalkka revittäisi suoraan työehtosopimuksesta, olisi se täysin ala-arvoinen, siinä mielessä totta sekin, että provikalla tienaa enemmän.
- mies32
Aika sama koskee melkein mitä hyvänsä alaa. Miksi ihmeessä taksi on niin erityislaatuinen poikkeus?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Martinan uusi poikakaveri
Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu2043065Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.
Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva2391580Laita mulle viesti!!
Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus921442- 881332
Vanhemmalle naiselle
alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e461294Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen
No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.1481196Ajattelen sinua tänäkin iltana
Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin121158Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!
"Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze119989Miehelle...
Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät89912Tuntuu liian hankalalta
Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.44793