Kasvaako korkoa?

jaMitäTapahtuu

Mulla on 2635€ edestä vippejä maksettavana, jotka menevät ulosottoon koska en kykene niitä maksamaan pois. Kysynkin, että kun vipit menee ulosottoon ja mulla kun ei ole töitä eikä vielä mitään ammattia käytynä edes niin tapahtuuko sitten niin että ne vipit jäävät sinne ulosottoon ja kasvavat korkoa ja maksan ne pois sitten kun pysyn jos koskaan edes pystyn? Paljon ne kasvaa siellä korkoa esim vuosissa? Entä ulosmitataanko multa jotain tavaraa pois? Ei mulla ole muuta arvokasta kun tietokone noin hieman yli tonnin arvonen ja ensi kuussa maksan viimesen erän tästä koneesta pois kun osamaksulla kerran otin.

Tuloina asumistuki 266€ ehkä toimeentulotuki mutta senki kanssa saa sotia niin perkeleesti että sieltä jotain saa. Ei kai ne sitten ala syömään multa asumistukeja pois kun menee ulosottoon vipit? Mun ainoo tulonlähde :(

Ahistavaa.

7

772

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • jepsjepsjoo

mua kiinnostais ja, nimim. samanlainen tilanne vähän

• Lyhyesti

* Kasvaa korkoja, korko lie luokkaa 10-20% ja päälle mahdolliset perintäkulut. Ulosotossa korko lie pienempi kuin perintätoimistoilla.

* Normaalia koti-irtaimistoa ei ulosmitata

* Ulosotossa on suojaosuus, ja toimeentulotuella elävä ei sitä ylitä. Eli käytännössä sinulta ei (tällä hetkellä) saada ulosmitattua mitään vaan velat säilyvät ja kasvavat korkoa.

• ap

Kasvaako ne korkoa kerran vuodessa vai miten? Ja tämä menee hieman aiheesta sivulle mutta kuinka mahdotonta on löytää vuokra-asunto luottotietojen menetyksen jälkeen? Kun olen miettinyt sitä että jos joskus ehkä vuokranantaja vaikka haluaisi myydä tämän asunnon, jossa nyt olen vuokralla niin ahistaa kun miettii että minne sitten voisin muuttaa kun luottotiedotkin menneet että jos ei asuntoa löydä :(

• Lyhyesti

Korot lasketaan aina oletusarvoisesti per vuosi. Jos et pysty maksamaan edes korkoa, sekin pääomitetaan (lisätään lainamäärääsi). Minä en tiedä miten usein ulosottovelan korko pääomitetaan, ulosottoviranomainen osaa kertoa sen.

Vuokra-asunnon löytäminen ei ole mahdotonta, mutta toki vaikeutuu jos ei ole luottotietoja. Pidä huoli siitä että maksat AINA vuokran ajoissa. Jos vuokrat ovat myöhästelleet voi olla todella hankala saada asuntoa, mutta jos olet hoitanut vuokrasi ihan ok, voi joku vielä suostua vuokraamaan asuntoa.

• errrrerere

noin 400 tulee laskuun lisää ku ne menee ulosottomiehelle käräjienkautta

• Ulosotossa ollut..

""mulla kun ei ole töitä eikä vielä mitään ammattia käytynä edes""

Jos menee ulosottoon niin tuskinpa edes ammattia tulet enää opiskelemaan. Ei opintolainaa ja opiskelun ohella tehdyistä töistä viedäisiin sitten rahat. Hankala tilanne..Ainoa mahdollisuus että hankit äkkiä jotain töitä ja maksat velat äkkiä pois sopimalla aikataulun velkojien kanssa. Jos tuo 2600 euroa muodostuu useista veloista niin velka saldo UO:n käsittelyn jälkeen jo helposti 3500 euroa ennenkuin edes korot heiltä rupeaa juoksemaan.

• 2+15

Elikäs, koska sinulla ei ole mitään mistä ulosotto ottaisi niin sinä saat varattomuus merkinnän ja ulosotto palauttaa velat takaisin velkojille. Jos saisit ne velat jäämään ulosottoon vapaaehtoisella maksusuunnitelmalla se olisi parempi vaihtoehto sinulle. Korko ulosotossa on tällähetkellä 8.0%, jos summa on tuo 2600€ niin vuodessa ei paljoa korkoa kerkiä tulemaan, eli voisit sopia vaikka edes 30€ kk-erän niin näin summa ei kasvaisi. Jos velat palautuvat velkojille, ole sitten tarkkana niiden korkojen kanssa, koska 180päivää velan alkuperäisestä eräpäivästä saa periä sitä alkuperäistä korkoa ja tämän jälkeen se pitää olla tuo lain määräämä 8.0%.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Toiko Helen laivalastillisen vieraslajeja Suomeen?

Loviisan satamaan tuotiin laiva­lastillinen pähkinän­kuoria Norsun­luu­rannikolta Loviisan satamaan kiinnittyi vapun al
      Maailman menoa
      134
      3307
    2. Elikkä Riikka Purra ei kannusta Suomea edes euroviisuissa

Sellaista on persujen "isänmaallisuus", oma kansa viimeiseksi ja ulkomaalaiset ensimmäisiksi. https://www.iltalehti.fi/
      Maailman menoa
      74
      2133
    3. Koulujen kesälomien siirto

Koulujen kesälomaa voitaisiin siirtää viikon verran. Se voisi olla hyvä kompromissi. Pääsiäsiseen voitaisiin lisätä muut
      Maailman menoa
      137
      1815
    4. Mitä kirjainta haluaisit

rakastella juuri nyt?
      Ikävä
      128
      1747
    5. Riikka: 3 euron bensa, Ruotsi: bensavero jopa alle EU-minimin

Eipä vaan suomalainen autoilija saa kaikkien rakastamalta Riikalta sympatiaa. Ruotsissa on eri meininki, siellä diskutee
      Maailman menoa
      27
      1704
    6. Inhottava stalkkeri

Mikä ajaa ihmisen moiseen toimintaan ?
      Ikävä
      138
      1365
    7. Victoria-tytär, 16, vertaa Martina Aitolehteä ja Esko Eerikäistä: "Iskä on enemmän..."

Martina Aitolehti ja Esko Eerikäinen ovat ex-pari ja heillä on yksi yhteinen tytär, Victoria. Eerikäinen oli Huomenta Su
      Kotimaiset julkkisjuorut
      108
      1230
    8. "UKRAINA HYÖKKÄÄ LATVIAN ÖLJYVARASTOON JA JUNAAN"!!!

"MATKUSTAJAJUNA SAI UKRAINALAISLENNOKEISTA VAKAVIA VAURIOITA"!!!
      Maailman menoa
      54
      1156
    9. Nainen, mistä johtuu että joskus et vain ymmärrä?

Älä sitä, älä tätä. Ei niitä varoituksia turhaan sanota. Älä laita sormeasi sirkkeliin. Älä hengaile sen murhaaja poruka
      Ikävä
      144
      1045
    10. Yhä pyörit mielessä,

ja tällä kertaa huomasin yhden asian: Sinusta välittyi sellaista lempeyttä ja välittämisen tunnetta, jota ei voi unohtaa
      Ikävä
      33
      997
    Aihe