fretti

fretti fani

Moi kaikille!

Olisin hankkimassa frettiä noin vuoden päästä.
Oon ottanu kaikesta mahdollisesta selvää
mutta siitä en oo vielä varma mitä fretti maksaa??

Voisitteko vastailla pikaisesti.
Kiitos!

6

184

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Maud

      Fretti maksaa yleensä (kasvattajilla) noin 350 euroa, se onkin sitten eri asia, jos fretti on vaikka angora.

    • Heips!

      Olet ottanut selvää yleisimmistä sairauksista, ja hoidoista?
      Tiedät että jos fretti esim oksentaa ja ripuloi ei voi odottaa että saa ajan lääkäriin ehkä ylihuomenna, vaan eläin on saatava nesteytykseen mahd nopeasti, koska kuivuu nopeasti.
      Päivystykseen saa kulumaan aika paljon rahaa, ja jos on eläinlääkäri jolle fretti suht tuntematon, on hyvä jos itsellä on muutama mahdollinen diagnoosi mielessä ja osaa "tilata" lääkäriltä röntgenkuvat/ultraus, verikokeet.....
      Jos noin vuoden päästä hankit freton, suosittelen että avaat nyt jo ylimääräisen tilin ja säästät n. 50e/kk, ei ole mkn pakko mutta esim itselläni on Visa jotta saa eläinlääkärimaksuja makseltuu jos tulee hätä.
      Onhan se parempaa jos on sitä omaa käteistä=)
      Itse en olisi osannut varautua siihen miten paljon rahaa yhteen pieneen näätään voi mennä..
      Tuntuu että ne aina sairastuvat öisin ja pyhinä =D

    • tyty.

      Joo, se on totta, että fretti ei ole mikään halpa eläin.

      Itse fretti maksaa sen 350e, mutta siihen lisäksi tulee kaikki muut kulut. Itse laskeskelin, että mun parivuotiaaseen frettiin on mennyt rahaa n. 2000e (tarvikkeet, ruuat, implantointi, rokotukset ja yllättävät eläinlääkärikulut).

    • Minä itse maksoin pojasti ollessaan 4kk vanha, 170e. Riippuu mistä aiot hankkia fretin, hinta tosiaankin vaihtelee.. :) Olin itsekkin aika yllättynyt että miten frettiin voi mennä noin paljon rahaa.. :D itselläni on menny nytten puolen vuoden aikana yli 600e.. lääkärimaksut, rokotukset, häkki, ruoat, sterilointi. Lelut olen ottanut koiraltani, kun ei enää niillä leiki ja häkkiin olen itse rakentanut mökit, virikkeet yms:)

    • pallero-poika

      no meillä ei ole ollut mitään muutakuin Fretin osto hinta ja ruat

    • sannikka<3

      virallisen kasvattajan standardilinjainen pentu 350e kaikki muut esim. pedit ovat uusina n. 30e kpl, valjaat, talutushihna yms. yhteensä n. 15e, lelut, virikkeet ja kaikki muut.... pitää myös muistaa että fretti sairastaa hyvin usein. yksi lääkärireissu voi tehdä jopa 500e.

      kannattaa varautua kunnolla :))

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nykynuoret puhuu nolosti englantia suomen sekaan, hävetkää!

      Kamalan kuuloista touhua. Oltiin ravintolassa ja viereen tuli 4 semmosta 20-25v lasta. Kaikki puhui samaan tyyliin. Nolo
      Maailman menoa
      203
      4902
    2. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      288
      3019
    3. 134
      1787
    4. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      228
      1607
    5. Luovutetaanko nainen?

      En taida olla sinulle edes hyvän päivän tuttu. Nauratkin pilkallisesti jo selän takana.
      Ikävä
      67
      1431
    6. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      84
      1206
    7. Miten olette lähestyneet kiinnostuksen kohdettanne?

      Keskusteluita seuranneena tilanne tuntuu usein olevan sellainen, että palstan anonyymit kaipaajat eivät ole koskaan suor
      Ikävä
      64
      1164
    8. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      75
      1149
    9. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      78
      1109
    10. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      59
      1107
    Aihe