Olen ollut kahdessa kristinuskonnossa ja nyt menin kolmanteen. Miksi koen seurakunnan ahdistavaksi? Uskon raamatun sanomaan ja Jeesukseen pelastajanani. Olen aina ollut onnellisempi uskonnottomana uskovana kun seurakunnan jäsenenä.Pelkään julistustyötä ja en kovin hyvin tule toimeen ihmisten kanssa. Nyt kun ikääkin alkaa olemaan olen entistä kriittisempi asioiden suhteen ja se ei miellytä seurakuntaa. Neuvoja kaipaan!
Menin uskontoon
4
60
Vastaukset
- olen minä
Tehtävänäsi ei ole miellyttää seurakuntia tai muita ihmisiä (seurakunnan sisällä tai sen ulkopuolella) vaan etsiä oma totuutesi ja kulkea oma polkusi.
Tämä ristiriita jota nyt ehkä koet tulee siitä, että alat ymmärtämään omassa voimassasi seisomisen tärkeyden eikä seisomista kuten suurin osa seisoo seurakunnassa. Mikä julistustyössä pelottaa? Pelkäätkö julistustyötä, koska sen syvin tarkoitus on tehdä lampaita, jotka kulkevat kaikki nuorassa (tehdä lauma ihmisiä jotka ajattelevat samoin asioista)? Pelkäätkö, että se totuus jonka olet tähän hetkeen kerännyt ei vastaa sitä mitä julistetaan ja siten joudut kohtaamaan sen tosiasian, että uskosi on erilainen kuin mitä yleisesti pidetään hyväksyttynä? Mitä siis todella pelkäät? Oman pelon ymmärtäminen, sen tiedostaminen ja sen käsittely auttaa sinua eteenpäin tielläsi. Ota pelkosi pöydälle, kohtaa se, hae ratkaisut sitä kautta mitä oma sydämesi sinua ohjaa. Sisälläsi on kaikki vastaukset siihen mikä on sinulle itsellesi parasta. Älä ala toimimaan koskaan vastoin omaa haluasi, koska silloin et kulje omaa polkuasi vaan toisten määräämää polkua sinulle. Se ei kuitenkaan koskaan ole ollut sinulle tarkoitettu polku eikä se polku luo sinulle rauhaa eikä iloa. Kuuntele tunnetta. Mikä suunta on se missä tunnet itsesi parhaiten tasapainoiseksi, rauhalliseksi, iloksi ja onneksi. Se on se tie sinulle mitä lähdet kulkemaan.
Löydät vielä tien joka on sinulle tarkoitettu. Kuuntele, kysy, ja haasta vanhat tavat toimia. Vain luomalla uutta, luomalla itsemme uudelleen voimme kasvaa kohden suurempaa rakkautta, suurempaa vapautta, suurempaa iloa ja rauhaa. Muutos on tämän päivän avainsana ihmisyydessä. Kun Raamatun Jeesus on pelastajasi, voit rauhassa etsiä omaa tietäsi askel kerrallaan. Ei mikään seurakuntaorganisaatio sinua voi pelastaa. Nehän odottavat melkein poikkeuksetta kaavamaista sääntöjen noudattamista, pakonomaista evankeliointia yms. Katso Jeesusta, joka kutsuu sinua seuraamaan. Onko hänen elämänsä muka kaavamaista? Ei - hänen seuraamisensa on vapautta. Myös todellinen uskonyhteys ja rakkaus perustuu vapauteen. Ne eivät noudata ihmisten rakentamia seurakuntarajoja.
- Otatko vastaan?
Pyhä Henki tahtoo auttaa Jeesukseen uskovat näkemään muuttumattoman Jumalan totuuden
(1.) Raamatusta-
ja (2.) alkuseurakunnan käytännöstä käsin.
Nuo kaksi tekijää.
Kirkossa kielletään molemmat totuuden lähteet.
On siis kaksi totuuden lähdettä yhdessä:
1. Raamattu
2. Alkuseurakunnan käytäntö.- olen minä
Mainitsit vasta kaksi monista ja unohdit tärkeimmän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
SDP on vastuunkantaja, ja siksi suosituin kansan keskuudessa
Kiusaamiseenkin SDP puuttuu heti sellaisen tultua ilmi. Esimerkiksi persut lakaisevat nämä maton alle ja pahentavat site1166166Punavihreät puolueet haluavat Suomeen satoja tuhansia kehitysmaalaisia
SDP, vihreät ja vassarit haluavat nostaa esim. pakolaiskiintiötä todella paljon. Orpon hallituksen aikana maahanmuutto605109SDP:n johto pesi kätensä häirintäkohusta
"Suurimman oppositiopuolue SDP:n johto olisi todennäköisimmin halunnut vaieta puolueen ympärillä velloneen häirintäkohun654242SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt963819Miksei Korhonen (pers) vastaa Kokon (sd) esittämiin kysymyksiin?
Hyviin käytöstapoihin kuuluu kysymyksiin vastaaminen, eikä alkaa syyttelemään kysymyksen esittäjää. Mikä vaivaa Korhost113604Häirintäkohun keskellä olevalta kansanedustajalta Jani Kokolta (sd) rajua tekstiä somessa.
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011772322.html Ajaakohan tämä SDP:n kansanedustaja Jani Kokko oikein täysillä valoi1193151SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het522536Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?352479Kähmijä puolueen kannatus romahtamassa
Erityisesti naiset ovat suuttuneet SDP:lle kertoo asiantuntijat642217Persut pettävät ja valehtelevat aina
Petoksistahan jää kiinni kuten olemme persujen kannatusromahduksesta nähneet, mutta siitä huolimatta persut jatkavat val231561