Menin uskontoon

ihminen1970

Olen ollut kahdessa kristinuskonnossa ja nyt menin kolmanteen. Miksi koen seurakunnan ahdistavaksi? Uskon raamatun sanomaan ja Jeesukseen pelastajanani. Olen aina ollut onnellisempi uskonnottomana uskovana kun seurakunnan jäsenenä.Pelkään julistustyötä ja en kovin hyvin tule toimeen ihmisten kanssa. Nyt kun ikääkin alkaa olemaan olen entistä kriittisempi asioiden suhteen ja se ei miellytä seurakuntaa. Neuvoja kaipaan!

4

56

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • olen minä

Tehtävänäsi ei ole miellyttää seurakuntia tai muita ihmisiä (seurakunnan sisällä tai sen ulkopuolella) vaan etsiä oma totuutesi ja kulkea oma polkusi.

Tämä ristiriita jota nyt ehkä koet tulee siitä, että alat ymmärtämään omassa voimassasi seisomisen tärkeyden eikä seisomista kuten suurin osa seisoo seurakunnassa. Mikä julistustyössä pelottaa? Pelkäätkö julistustyötä, koska sen syvin tarkoitus on tehdä lampaita, jotka kulkevat kaikki nuorassa (tehdä lauma ihmisiä jotka ajattelevat samoin asioista)? Pelkäätkö, että se totuus jonka olet tähän hetkeen kerännyt ei vastaa sitä mitä julistetaan ja siten joudut kohtaamaan sen tosiasian, että uskosi on erilainen kuin mitä yleisesti pidetään hyväksyttynä? Mitä siis todella pelkäät? Oman pelon ymmärtäminen, sen tiedostaminen ja sen käsittely auttaa sinua eteenpäin tielläsi. Ota pelkosi pöydälle, kohtaa se, hae ratkaisut sitä kautta mitä oma sydämesi sinua ohjaa. Sisälläsi on kaikki vastaukset siihen mikä on sinulle itsellesi parasta. Älä ala toimimaan koskaan vastoin omaa haluasi, koska silloin et kulje omaa polkuasi vaan toisten määräämää polkua sinulle. Se ei kuitenkaan koskaan ole ollut sinulle tarkoitettu polku eikä se polku luo sinulle rauhaa eikä iloa. Kuuntele tunnetta. Mikä suunta on se missä tunnet itsesi parhaiten tasapainoiseksi, rauhalliseksi, iloksi ja onneksi. Se on se tie sinulle mitä lähdet kulkemaan.

Löydät vielä tien joka on sinulle tarkoitettu. Kuuntele, kysy, ja haasta vanhat tavat toimia. Vain luomalla uutta, luomalla itsemme uudelleen voimme kasvaa kohden suurempaa rakkautta, suurempaa vapautta, suurempaa iloa ja rauhaa. Muutos on tämän päivän avainsana ihmisyydessä.

• Kun Raamatun Jeesus on pelastajasi, voit rauhassa etsiä omaa tietäsi askel kerrallaan. Ei mikään seurakuntaorganisaatio sinua voi pelastaa. Nehän odottavat melkein poikkeuksetta kaavamaista sääntöjen noudattamista, pakonomaista evankeliointia yms. Katso Jeesusta, joka kutsuu sinua seuraamaan. Onko hänen elämänsä muka kaavamaista? Ei - hänen seuraamisensa on vapautta. Myös todellinen uskonyhteys ja rakkaus perustuu vapauteen. Ne eivät noudata ihmisten rakentamia seurakuntarajoja.

• Otatko vastaan?

Pyhä Henki tahtoo auttaa Jeesukseen uskovat näkemään muuttumattoman Jumalan totuuden
      (1.) Raamatusta-
      ja (2.) alkuseurakunnan käytännöstä käsin.
      Nuo kaksi tekijää.
      Kirkossa kielletään molemmat totuuden lähteet.
      On siis kaksi totuuden lähdettä yhdessä:
      1. Raamattu
      2. Alkuseurakunnan käytäntö.

• olen minä

Mainitsit vasta kaksi monista ja unohdit tärkeimmän.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Yksi päävastuullinen heitti lusikan nurkkaan.

Toivottavasti omaisuuden hukkaamiskielto tulee välittömästi.
      Ähtäri
      17
      2424
    2. Purrasta tehty huoli-ilmoitus

Näin lehti kertoo https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/0f1cfaf0-d4e4-4a97-9568-c27b3199b016
      Maailman menoa
      206
      1829
    3. Pelottaa kohdata hänet

En tiedä jaksanko tai kykenenkö. Tuntuu jättimäiselle vuorelle kiipeämiseltä. Pitäisikö luovuttaa. Pitäisi. En jaksa nyt
      Ikävä
      102
      1481
    4. Olisin halunnu vaan tutustua

Ja kevyttä olemista... Mutta ei sitten. Ehkä mies säikähti, että haluan heti kaiken. 😅 Kävisi ihan sellainen kevyt meno
      Ikävä
      49
      1396
    5. Naiseni on todellinen seksipeto

Vaikka pukeutuu ihan kasuaalisti julkisilla paikoilla. Mutta näin tämän läpi ensisilmäyksellä ja sain seksipedon kaivatu
      Ikävä
      57
      1377
    6. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      190
      1231
    7. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      94
      1140
    8. Totuus Sofian miljonääristä :miljoonien velkataakka painaa miestä.

Näin se totuus tulee jokaisesta ja seiskalehden uutiset kertoo totuuden vihdoinkin.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      151
      1025
    9. Nina Mikkonen avoimena "vapinataudistaan"- Demonstroi oireet yllättäen tv-kameroiden edessä: "Se..."

Nina Mikkonen oli Viiden jälkeen -ohjelmassa ti 12.8. ja kertoi perinnöllisestä sairaudestaan ja mm. sairauden vaikutuks
      Suomalaiset julkkikset
      14
      951
    10. Kaupunginjohtaja ja kehitysjohtaja erotettava !

Mokia tulee mokien perään. Nyt viimeksi tämä valtavaa mainehaittaa aiheuttanut päätös häätää Mikkeliläiset asukkaat pako
      Mikkeli
      134
      840
    Aihe