"älykkään suunnittelijan" pääteoksesta on ehkä paikallaan toistaa aina silloin tällöin jotta muistaisimme hänen suurta viisauttaan.
Ehkäpä meidän pitäisikin muuttaa kreationismin määritelmä "viisaaksi suunnittelijaksi" jotta emme väheksyisi hänen suurta viisauttaan ja mahdollisesti joutuisi tuomiolle.
Raamattu tosin on niin mielipuolinen kirja ja täynnä valheita että ehkä on parasta että jokainen lukee sitä itse eikä esimerkiksi luonnontieteellisiä, tähtitieteellisiä tai historiallisia teoksia jotka vain johtavat meitä harhaan etsiessämme ehdotonta totuutta joka, kuten meille on pienestä pitäen opetettu löytyy raamatusta ja jota pastorit edelleen saarnaavat meille meidän maksaessa heidän palkkansa.
Ihan vain illan huvitukseksi voisimme tarkastella hieman termiä perisynti
joka raamatun kertomuksen mukaan tapahtui kun ihmiset söivät hyvän ja pahan tiedon puusta.
Eli toisin sanoen kun ihminen tuli tietämään mikä on oikein ja mikä väärin niin se oli perisynti.
Suosittelen myöskin lämpimästi saarnaajan kirjaan tutustumista olihan tekstin kirjoittaja Israelin kuningas ja Daavidin poika kuten nasaretilainenkin Daavidin huonetta ja sukua ja jonka "kuolemattomista" lauseista voisimme poimia vaikkapa viimeiset kaksi tuhatta vuotta ihmiskunnan kehitykseen verisesti vaikuttanutta lausetta "en minä ole tullut tuomaan rauhaa maan päälle vaan miekan" ja jokaisen lapsiperheen elämään päivittäin vaikuttavaa lupausta "minä olen tullut nostamaan lapset vanhempiaan vastaan. Pojan isäänsä ja tyttären äitiään jne.
Tuollaisia lauseita "saatanakin" mikäli sellainen on olemassa kuunteli varmaan mielellään ja kun hänet vielä "karkoitettiin taivaasta" (lue: taivaalta) tänne maan päälle ihmisten kiusaksi niin se jo viimeistään osoitti millaisella "viisaudella" meitä hallitaan kun maailmankaikkeudesta ei varmaankaan olisi löytynyt "sopivampaa" paikkaa "saatanalle".
Kun vielä muistamme legendaariset sanat "ne joilla on heille annetaan ja heillä on oleva yltäkyllin ja ne joilla ei ole, heiltä otetaan pois sekin vähä mikä heillä on" niin alamme ymmärtää millainen käsitys oikeudenmukaisuudesta hallitsijoillamme on emmekä enää ihmettele miksi maailmassa on sotia, väkivaltaa, vääryyttä, upporikkaita ja rutiköyhiä, kidutuksia, raiskauksia jne.
Maailman historia viimeisen kahden tuhannen vuoden ajalta ja tapahtumat tänä päivänä osoittavat että "jumalan tahto" toteutuu maapallolla varsin "hyvin".
Eikö olekin mielenkiintoista että sen kaltaiset mielipuolet kuin Hitlerit ja Stalinit ym. ovat päässeet valtaan ja tappaneet miljoonittain ihmisiä ja yhä uusia vastaavia hirmuhallitsijoita ilmaantuu tämän tästä terrorisoimaan kansalaisiaan.
Tietenkin tämä on ymmärrettävä "älykkään suunnittelijan" viisaudeksi joka yhden ainoan mielipuolen kautta onnistuu tuhoamaan miljoonittain ihmisiä.
Vai ovatkohan he olleet niitä nasaretilaisen mainitsemia "kyykäärmeitten sikiöitä" joka termi ihmisistä puhuttaessa lopullisesti ilmaisee hänen suurta ihmis- anteeksi kirjoitusvirhe itserakkauttaan.
Raamatun tekstejä pitäisikin ehkä tarkastella psykologiselta kannalta ja ymmärtää että tekstien ainoana tarkoituksena on ihmisten alistaminen ja saattaminen jonkin maapallon ulkopuolisen "vallan" alaiseksi.
Onneksemme tämä "älykäs suunnittelija" on kuitenkin niin äärimmäisen tyhmä että hän jää valheistaan jatkuvasti kiinni ja joka on niin kiero ettei vielä tähän päivään mennessä ole itse joutunut syylliseksi mihinkään vääryyteen vaan joka ovelasti aina kääntää huomion ihmisiin ja vielä "suuressa armossaan" antaa meille ihmisille "anteeksi" meidän pahat tekomme.
Joihin hän itse on syyllinen.
Mutta ehkäpä tämän "viimeisen epätoivoisen yrityksen" eli kreationismin kautta meidän ihmisten silmät avautuvat ja näemme totuuden.
Se saattaa kyllä olla vaikeaa kun vanhan tavan mukaan hallitsijamme nostavat mielellään valtaan mielipuolia ja leimaavat viisaat ihmiset hulluiksi mutta toivotaan parasta.
Muutamia otteita
mukavaa iltaa
2
58
Vastaukset
Tuohon ei juurikaan lisättävää. Asiaa, ja plussa peukku.
- kvasi
Ikivanhaa kaaosteoriaa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1001829
Mira Luoti ja Julkkisselviytyjät 2017 - Ketä kuumottaa juuri nyt?
HS: Tässä ohjelmassa Mira Luoti kertoi kokeneensa seksuaalista väkivaltaa "PMMP-yhtyeen Mira Luoti kertoo Ylen uudessa681797- 1361655
- 971401
Törkeä eläinsuojelurikos Sonkajärvellä
Pohjois-Savossa Sonkajärvellä noin 40 kissaa ja reilut 10 koiraa on jouduttu lopettamaan kaltoinkohtelun vuoksi, kertoo321328MESTARI SIVALTAA JÄLLEEN
https://www.is.fi/politiikka/art-2000011436243.html Suomen ainoa Mestari lausuu tosiasiat Sannasta , Tuomiojasta ja hil3141233- 581175
Jotkut ihmiset pelkäävät syöpää sairastavaa
On hauskaa, kun kertoo jollekin, että "minulla on syöpä". Jotkut käyttäytyvät kuin se olisi tarttuva tauti. Eivät uskall1301082Julkisuuden henkilön päiväin päätös
Sitä vaan, että kyllä nyt kaikki tietävät kuka oli Eemeli Peltola (kansanedustaja, joka päätti päivänsä eduskuntatalossa2711031Kuulin juttua että Jeesus on kopioitu krishnasta
Pitääkö paikkansa että kertomukset ovat samat kummankin uskonnon kirjoissa446923