Hei
Kaipaisin vinkkeja ja ajatuksia. Meille syntyi vauva pitkän ja hartaan yrityksen jälkeen. Kärsimme useamman vuoden ajan lapsettomuudesta. Siskollani puolestaan on kaksi helposti alkunsa saanutta luomulasta. Siskoni ei ollut lainkaan läsnä oman rankan lapsettomuushistorian aikana. Nyt on tullut vaikeus kummien valintaan liittyen. Siskoni on pyytänyt minua molempien lapsiensa sylikummeiksi ja olen suostunut. Olemme tuolloin olleet suhteellisen läheisiä. Nyt kuitenkin tilanne on toinen. Emme enää juurikaan ole yhteydessä, siskoani ei lainkaan kiinnostanut odotusaikani / raskauteni. Mielestäni olemme siinä tilanteessa, etten haluaisi kummiksi siskoa, joka ei ole minusta / lapsestamme kiinnostunut.
Siis voinko jättää pyytämättä siskoani lapseni kummiksi, vaikka itse olen hänen molempien lapsiensa kummi? Kuitenkin kummiksi haluamme mieheni siskon.
Voinko jättää pyytämättä siskoani kummiksi?
3
433
Vastaukset
- Niisku-10
Mikä velvoittaa sinua pyytämään siskoasi kummiksi? Vaikka oletkin hänen lapsien kummi, ei se tarkoita sitä, että siskosi pitäisi olla sinun lapsesi kummi. Varsinkin, jos siskosi ei ole enää sinulle niin läheinen. Ei pelkkä sisarussuhde velvoita sinua mihinkään, jos et pidä häntä kovinkaan läheisenä.
- itse kummilapsi
Sisaruusuhde ei todellakaan velvoita sinua pyytämään siskoasi kummiksi. ja jos kerran siskosi ei ollut kiinnostunut raskaudestasi. onpa sitten kiva kun kummi ei pidä mitään yhteyttä kummilapseensa. Tilanne on todella epämukava kaikkien kannalta, varsinkin itse lapsen kannalta kun hän varttuu ja ymmärtää tilanteen.
Itse en nähnyt kahta neljästä kummistani yli 10 vuoteen, enkä ole heidän kanssaan juuri missään tekemisissä vieläkään. Kaiken lisäksi he olivat pariskunta. Tosin tähän ainoaan kummisetääni yhteydenpito on jo ihan oikeasti mahdotonta, sillä hän kuoli vuosi sitten. Hautajaisissa tajusin etten oikeasti tiennyt hänestä juuri mitään!
Kahden muun kummini kanssa olen ollut huomattavasti tiiviimmin tekemisissä. - niin.
Miksei siskoa voisi pyytää kummiksi? Voihan välit lämmetä uudelleen esim vanhuudessa. Kummiksi voi laittaa useitakin henkilöitä, 4 lienee yleisin. Mutta 5 kummiakin ok ja kai jopa 6.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Uskalla lähestyä minua
Mitä siinä menetät? Vai tyydytkö kirjoittelemaan täällä? Minä olen jo tehnyt aloitteen. Paitsi jos sinua ei kiinnosta. S617820- 1334504
Oulaskankaan päätöksistä
https://www.facebook.com/share/v/1BSCFTMTyX/ Nyt tuli kova päätös, arvostan tätä Kuoppamäen suoraselkäisyyttä.323757- 213118
- 232662
- 282586
- 502296
- 252170
Mitä toivot Suomi24:ltä? Osallistu sivuston kehitykseen!
Moikka keskustelijat! Terveisiä Suomi24:n kehitystiimiltä. Vuosi lähenee loppuaan, mutta ennen kuin rauhoitumme joulun3922123- 322059