Voinko jättää pyytämättä siskoani kummiksi?

mitätehdä?

Hei
Kaipaisin vinkkeja ja ajatuksia. Meille syntyi vauva pitkän ja hartaan yrityksen jälkeen. Kärsimme useamman vuoden ajan lapsettomuudesta. Siskollani puolestaan on kaksi helposti alkunsa saanutta luomulasta. Siskoni ei ollut lainkaan läsnä oman rankan lapsettomuushistorian aikana. Nyt on tullut vaikeus kummien valintaan liittyen. Siskoni on pyytänyt minua molempien lapsiensa sylikummeiksi ja olen suostunut. Olemme tuolloin olleet suhteellisen läheisiä. Nyt kuitenkin tilanne on toinen. Emme enää juurikaan ole yhteydessä, siskoani ei lainkaan kiinnostanut odotusaikani / raskauteni. Mielestäni olemme siinä tilanteessa, etten haluaisi kummiksi siskoa, joka ei ole minusta / lapsestamme kiinnostunut.
Siis voinko jättää pyytämättä siskoani lapseni kummiksi, vaikka itse olen hänen molempien lapsiensa kummi? Kuitenkin kummiksi haluamme mieheni siskon.

3

528

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niisku-10

Mikä velvoittaa sinua pyytämään siskoasi kummiksi? Vaikka oletkin hänen lapsien kummi, ei se tarkoita sitä, että siskosi pitäisi olla sinun lapsesi kummi. Varsinkin, jos siskosi ei ole enää sinulle niin läheinen. Ei pelkkä sisarussuhde velvoita sinua mihinkään, jos et pidä häntä kovinkaan läheisenä.

• itse kummilapsi

Sisaruusuhde ei todellakaan velvoita sinua pyytämään siskoasi kummiksi. ja jos kerran siskosi ei ollut kiinnostunut raskaudestasi. onpa sitten kiva kun kummi ei pidä mitään yhteyttä kummilapseensa. Tilanne on todella epämukava kaikkien kannalta, varsinkin itse lapsen kannalta kun hän varttuu ja ymmärtää tilanteen.

Itse en nähnyt kahta neljästä kummistani yli 10 vuoteen, enkä ole heidän kanssaan juuri missään tekemisissä vieläkään. Kaiken lisäksi he olivat pariskunta. Tosin tähän ainoaan kummisetääni yhteydenpito on jo ihan oikeasti mahdotonta, sillä hän kuoli vuosi sitten. Hautajaisissa tajusin etten oikeasti tiennyt hänestä juuri mitään!
      Kahden muun kummini kanssa olen ollut huomattavasti tiiviimmin tekemisissä.

• niin.

Miksei siskoa voisi pyytää kummiksi? Voihan välit lämmetä uudelleen esim vanhuudessa. Kummiksi voi laittaa useitakin henkilöitä, 4 lienee yleisin. Mutta 5 kummiakin ok ja kai jopa 6.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kysymys muille miehille

Onko teille varattu nainen ongelma? Mikään muu naisessa ei töki kun se että hän on varattu. Kamppailen houkutuksen kanss
      Ikävä
      136
      7514
    2. Kaipaisin nyt kosketusta

jota ei koskaan ole ollut. Saisinpa tuntea kätesi niskallani ja silittelemässä päätäni. Sulaisin varmasti siihen.
      Ikävä
      29
      2866
    3. Imaami kysyy, miksi pojat uivat ilman valvontaa

Kalajoen särkät ovat usean kilometrin pituiset. Siellä on kylttejä, joissa varoitetaan rannan vaaroista. Siellä ei ole
      Maailman menoa
      312
      1664
    4. Mansikkatiloilla hyväksikäytetään ukrainalaisia

Työolot ovat surkeita ja palkka kelvoton. https://yle.fi/a/74-20172942
      Maailman menoa
      253
      1353
    5. Kerrostaloihin ilmalämpöpumput

Ulkomailla näkee paljon ilmalämpöpumppuja kerrostalojen ulkoseinissä. Mikä estää taloyhtiötä hankkimasta niitä asuntoih
      Sinkut
      104
      1164
    6. Sokea "ystävälle"

Oletko oikeasti noin sokea?
      Ikävä
      100
      1129
    7. En ymmärrä käytöstäsi

Se on ollut eräänlaista hyväksikäyttöä. Että seura kyllä kelpaa palstan välityksellä silloin kun ei ole parempaakaan tek
      Ikävä
      137
      1042
    8. Persaukinen puolankalainen kävi kerjäämässä paitaa

Ja lippistä. Nauratti suuresti kun katsoin. Kukahan mahtanee olla? Voipi katsoa täältä jutun. https://www.youtube.com
      Puolanka
      19
      906
    9. Kiitoksia kaikille epäasiallisesta sisällöstä liputtaneille

Se ylimielisyys ja epäasiallisen julkaisun jakaminen ei sitten kantanut.
      Tuusniemi
      82
      891
    10. Kirkonkylän puliveivarit

Hieman pistää silmään nuo puliukot ja akat kirkonkylän penkeillä ja S-marketin kulmilla. Tarttis varmaan tehdä asialle j
      Karstula
      19
      888
    Aihe