Uusi i30 saattaisi olla seuraava autoni. Mutta paljonko maksavat huollot ja mitkä ovat huoltovälit? Voisiko joku nykyisen mallin omistaja vähän valottaa asiaa?
i30 huoltaminen
21
2872
Vastaukset
- swhkg
Bensa 1.6 pienempi huolto noin 200 ja suurempi n. 350, huollot 20000 km välein. Itse käyttänyt entisessä ME-autossa joka nykyisin on Automaa. Jakopää on ketjulla joka on huoltovapaa niinkauan kuin kestää, kai se joskus sekin pitää vaihtaa, en tiedä sitten milloin. Maakunnissa on varmaan halvempiakin mutta Helsingissä nuo lienee linjassa muihin.
- Aikaraja
Onko huolloissa lisäksi aikaraja 20tkm/12kk
- swhkg.
Aikaraja kirjoitti:
Onko huolloissa lisäksi aikaraja 20tkm/12kk
On. Aiemmin oli auto jossa 2 vuotta tai huoltomuistuttimen mukaan. Kahden vuoden jälkeen alkoi hajota käsiin. Eräässä autossa oli öljylle jopa vaihtoväli 50000 mutta aika pikaisesti muuttivat lyhyemmäksi, uudemmissa niissäkin normaaliöljyllä 15000 km ja longlifille 30000 km. Tossa edellisessä huoltomuistuttimestä tarkin ennen huoltoa mitä öljyllä olisi saanut vielä ajaa niin tarjosi kokonaismatkaksi 35000 km mutta tuli kuitenkin 2 vuotta täyteen jonka mukaan huoltoon, oli öljy aika pikisen näköistä. Kokonais huolto- ja korjauskulut? siinäkin oli kolmen vuoden ajalta samat noin suurinpiirtein kuin Hyundaissa, ero jotain kymmeniä euroja, vikoja vaan oli enemmän.
- swhkg..
swhkg. kirjoitti:
On. Aiemmin oli auto jossa 2 vuotta tai huoltomuistuttimen mukaan. Kahden vuoden jälkeen alkoi hajota käsiin. Eräässä autossa oli öljylle jopa vaihtoväli 50000 mutta aika pikaisesti muuttivat lyhyemmäksi, uudemmissa niissäkin normaaliöljyllä 15000 km ja longlifille 30000 km. Tossa edellisessä huoltomuistuttimestä tarkin ennen huoltoa mitä öljyllä olisi saanut vielä ajaa niin tarjosi kokonaismatkaksi 35000 km mutta tuli kuitenkin 2 vuotta täyteen jonka mukaan huoltoon, oli öljy aika pikisen näköistä. Kokonais huolto- ja korjauskulut? siinäkin oli kolmen vuoden ajalta samat noin suurinpiirtein kuin Hyundaissa, ero jotain kymmeniä euroja, vikoja vaan oli enemmän.
Kiireessä kun kirjoittaa virheitä tulee, piti olla tarkistin.
- kalliin puoleista
Täällä pohjoisempana huollot ovat jostain syystä kalliimpia kuin etelässä päin.Huollot bensassa 250-350 euroa riippuen hullon suuruudesta.
- savimaa 66
huoltojen hinta on ollut noin 300euroa .autoni on i30 diesel ajettu 110000km
eikä mitään vikoja ole ollut .huotoväli 20000km lähivalopolttimoita on 6kpl palanut
mutta ne olen itse vaihtanut. - 1.6 diesel premium
Moi!
Itsellä 1.6 diesel premium farkku.
En käyttänyt vapaaehtoisessa eka huollossa.
Ensimmäinen huolto 20 000km/yksi vuosi. Itsellä täytty ensin vuosi (18 000km)
Hinta oli 260e.
Eka vuosi meni ilman vian vikaa, mikä hyvä asia. Täytyy kyllä sanoa, että vääntävänä dieselinä tuo kaupunkiajo kyllä täysi 10.
Maantiellä tulee huomautettavaa ohjauksesta, kaasupolkimen keveydestä (vakkari pelastaa pitkällä matkalla) sekä rengasmelusta.
Miinus myös takakontin pienuudesta farmariksi.
Vinkkinä myös, että i30:stä tulossa tänä vuona uusi malli. Kenties kanattaa odottaa, elleivät anna hurjia tarjouksia mallivaihdon kynnyksellä. Muotoilu lähempänä i40. Lisäksi sisämelua ennakotietojen perusteella vähemmän... - bwch30i
Huoltohintoja jo onkin edellä, kertoisin sitten muusta. Itsellä ollut aiemmin 5-ovien (HB) ja nyt farkku (CW). Erothan on etupäässä lähinnä perässä, noin kuvainnoillisesti. CW on koreampi joka näkyy etupenkillä korkeampana istuimena ja ajoasentona mutta takaosan käytettävyydessä on eroa. Takajalkatila on vieläkin suurempi mutta tavaratilan suuremtaminen sujuu kun niskatuet alhaalla ollen vain selkänojat kippaamalla ja saatiin tasainen tila. HB:ssä istuinosat pitää kääntää pystyyn, niskatuet irroittaa ja s.nojat alas. Pelkät nojat laskemalla siltä osin tila on viisto. HB:N tavaratila on korkeampi, renkaat mahtuu viistosti pystyyn hattuhyllyn alle. HB on hiljaisempi, hattuhylly tukevampana vaimentaa ääntä ja kaikupohja muutenkin on pienempi. En kokenut edellisiin autoihin nähden HB:tä meluisana mutta Nokian 5 talvirenkailla CW sitä oli ennenkuin laitoin misukat alle niin auto muuttui mukiinmeneväksi poliitikon sanoin. Käytännössä radion voimakkuutta voluumiasteikolla pystyi laskemaan 3 pykälää että puheesta (radion) saa selvän matka-ajossa. En koe autoa enää pahaääniseksi. Omaa HB ketkä kokeili mieltivät auton hiljaiseksi hintaisekseen, on hiljaisempiakin autoja mutta ei samalla rahalla samoilla tiloilla. TL:n verkkosivuilla on asiaa uudesta i30:sta, ennakkomyynti eilispäivän tiedoilla olisi alkanut, näyttää nätiltä mutta tämä vanhempikin on onnistunut malli jossa ei ole sattunut suunnittelijoille suurempia huteja. Auto Bildissä 5 (julk. 9.3) eli seuraavassa julkaistaan ennakkotietojen mukaan nykyisen mallin 100000 km kestotesti. Saas nähdä miten pärjäilleet mutta itsellä autoista jäänyt positiivinen kuva, ainoastaa CW:n renkaiden kanssa pitää olla tarkkana . Kitkathan on hiljaisia, nastoista muutamia joilla melua kilpailijoita vähemmän. Tosin kaveri osti HB Nokian 7:lla ja sanoi että edelliseen autoon nähden ei ole meluisampi mutta moottorin äänettömyyttä ihaili edelliseen nähden. Edellisessä oli Kumhon ja jälkimmäisessä Hankookin kesärenkaat. Kumho HB:nä oli hiljaisempi paketti, Hankook on vähän poikittaisuritettu. Kevätkarheiilla eron huomasi.
- i03hcwb
Tiedä sitten onko koreampi mutta piti kirjoittaa korkeampi, aamulla vielä on silmät ristissä.
- 1.6 diesel premium
i03hcwb kirjoitti:
Tiedä sitten onko koreampi mutta piti kirjoittaa korkeampi, aamulla vielä on silmät ristissä.
Edellinen autoni oli peugeot 307 1.6 bensa farkku.
Tietysti yksilöitä kaikki autot, mutta täytyy kyllä olla hyundain laatuun 1. vuoden perusteella olla tyytyväinen kun ei mitään ollut. Peugeot oli kyllä uudesta asti melkoinen murheenkryyni, vaikka tosin takuuseenhan ensimmäiset 2 vuotta meni, mutta kuitenkin. Tuo peugeotin 3008 olisi kyllä kiinostanut, mutta päätös piti, ettei enää koskaan peugeotia....
Maantieajossa peugeot tosin meni kuin ajatus, hyundai ei ihan samaa tasoa. (ohjaus, kaasupolkimen keveys)
Hyundain Hankookit varmaan osasyy tuohon rengasmeluun. Varmaankin eri rengastuksella rengasmelu olisi tuota 307 luokkaa, eli hintaluokassaan tavanomainen, ei mikään hiljainen, mutta ei kuitenkaan ihan pikkuautoluokan rengasrallatusta...
Diesel hyundaissa parasta kyllä tuo ajamisen helppous etenkin kaupungissa. Moottorin alavääntö, sekä vaihteensiirto toimii kuin ajatus. Ikinä ei tarvitse miettiä kaasun käyttöä risteyksissä edes ylämäkilähdöissä. Ei sitä saa sammumaan, vaikka ei olisi ajaminen hallussa ollenkaan. Menee vain, eikä nyi. Tosi sivistynyttä etenemistä. Esim peugeotin 1.6 bensalla täyty kuitenkin sellai osaa ajaa, että kaasun sekä kytkimen käyttö tarkkaa, että meno sivistynyttä....
Plussaa vielä hyundaille tuosta tuhannen euron lisäpanostuksesta premium varusteluun confortista, että sillä sai vakkarin, kevytmetalli vanteet, peruutustutkan, automaatti ilmastoinnin, ja tais siinä vielä jotain muutakin tulla. Ei hinnalla pilattu nämä varusteet, eli käytännössä kaikki tarpeellinen varustelu melko huokeaan hintaan. Nyt kun tuo piipittävä parkkitutkakin on tullut koettua, niin täytyy sanoa, vaikka sellaista ei ole osannut aiemmin kaivata, niin se on oikeasti hyvä ja käytännöllinen varuste.
Erittäin hyvä perusauto. - mihin vertaa, juu
1.6 diesel premium kirjoitti:
Edellinen autoni oli peugeot 307 1.6 bensa farkku.
Tietysti yksilöitä kaikki autot, mutta täytyy kyllä olla hyundain laatuun 1. vuoden perusteella olla tyytyväinen kun ei mitään ollut. Peugeot oli kyllä uudesta asti melkoinen murheenkryyni, vaikka tosin takuuseenhan ensimmäiset 2 vuotta meni, mutta kuitenkin. Tuo peugeotin 3008 olisi kyllä kiinostanut, mutta päätös piti, ettei enää koskaan peugeotia....
Maantieajossa peugeot tosin meni kuin ajatus, hyundai ei ihan samaa tasoa. (ohjaus, kaasupolkimen keveys)
Hyundain Hankookit varmaan osasyy tuohon rengasmeluun. Varmaankin eri rengastuksella rengasmelu olisi tuota 307 luokkaa, eli hintaluokassaan tavanomainen, ei mikään hiljainen, mutta ei kuitenkaan ihan pikkuautoluokan rengasrallatusta...
Diesel hyundaissa parasta kyllä tuo ajamisen helppous etenkin kaupungissa. Moottorin alavääntö, sekä vaihteensiirto toimii kuin ajatus. Ikinä ei tarvitse miettiä kaasun käyttöä risteyksissä edes ylämäkilähdöissä. Ei sitä saa sammumaan, vaikka ei olisi ajaminen hallussa ollenkaan. Menee vain, eikä nyi. Tosi sivistynyttä etenemistä. Esim peugeotin 1.6 bensalla täyty kuitenkin sellai osaa ajaa, että kaasun sekä kytkimen käyttö tarkkaa, että meno sivistynyttä....
Plussaa vielä hyundaille tuosta tuhannen euron lisäpanostuksesta premium varusteluun confortista, että sillä sai vakkarin, kevytmetalli vanteet, peruutustutkan, automaatti ilmastoinnin, ja tais siinä vielä jotain muutakin tulla. Ei hinnalla pilattu nämä varusteet, eli käytännössä kaikki tarpeellinen varustelu melko huokeaan hintaan. Nyt kun tuo piipittävä parkkitutkakin on tullut koettua, niin täytyy sanoa, vaikka sellaista ei ole osannut aiemmin kaivata, niin se on oikeasti hyvä ja käytännöllinen varuste.
Erittäin hyvä perusauto.Hihii, todellinen automiehen unelma, vääntöä, tehoa ja ominaisuuksia kuin Mersussa.
- ihihihih.....
mihin vertaa, juu kirjoitti:
Hihii, todellinen automiehen unelma, vääntöä, tehoa ja ominaisuuksia kuin Mersussa.
Ja, ennenkaikkea mihin hintaan!!!! Alle puolet Mersun euroista mitä pyytävät.
- Anonyymi
Aina sanotaan että huoltovapaa kun ketjukone. Bensamoottoteiden ketju aika onneton, on melkein kuin polkupyörän ketju. Moni auto ollut korjaamolla kun kone alkanut rallattamaan tai mennyt ketju poikki. Varmaan kannattaa tuossa 100000km vaihtaa, osat maksaa n.400€. Siis ihan ok pelejä kun huollattaa vain säännöllisesti. Tuo ketju on vain kauppiaiden myyntikikka. Kyllä ketjukin kuluu ja venyy, ei ole ikuinen. Maalaisjärkeä vain päähän.
- Anonyymi
Mitenkäs tuo tuli vahingossa VW-palstalta tänne ?
- Anonyymi
Ketju kestää moottorin iän ainakin Toyotassa eikä rallata. Muista ei ole kokemuksia.
- Anonyymi
EIEIIEIEIEIEIEI ÄLÄ osta sitä!!! Huihait ovat kaikissa mahdollisissa olosuhteissa viimeinen oljenkorsi. Jos elätät itsesi Kelalla ja et ole saanut minkään laisia koulutuksia voit alkaa miettiä HuiHain ostoa. Ostaminen saattaa tuntua hyvältä tai että saisi hyvää halvalla, mutta kun ekat kilometrit on ajettu on auto joko korjaamolla tai tahallisesti ojaan ajettuna. Vahnemmissa i30:ssä on luottamus ongelmia. Kaverilla hajos lahdessa sijaitsevalle mökki tielle. Kilometrejä oli mittarissa huimat 40. Loppu matka meni työntämiseksi. Mielummin ratsastaisin hevosellakin kun sillä mehukatin muovipulloista rakennetulla pohjois-Korealaisella kusilaarilla. Juositukset ovat kivikautisella tasolla. Ohjattavuus toimisi purjeillakin paremmin. Tehot eivät riitä ylämäkiin. Jarruina itse käyttäisin mielummin ankkuria kun niitä joystickejä. Varustelu on yleensä uutenakin ostettuna muovia ja kangasta sekasin. Rengas melua ei saa tietenkään unohtaa. Eli kaupan päälle kannattaa myyjältä kysyä vielä kuulosuojaimia.
- Anonyymi
Kokemusta Hyundaista yli 600000km, 2 Sonataa, elantra, ja 2 i30, suosittelen.Voi jättää noi "asiantuntijat" omaan arvoonsa.
- Anonyymi
Sinäkö sitten asiantuntija kun et muilla ole ajanut ja kokenut
- Anonyymi
Niin monta Hymyä noihin kilsoihin, eihän se tee paljonkaan autoa kohden, sisäänajon verran.
- Anonyymi
Jatkan vielä että asiantuntijat jotka ei ole ajaneet metriäkään Hyundailla, tietää parhaiten laatu , takuu ym asiat. On kiva ajella Hynykällä, kun on aina ollut takuu voimassa.
- Anonyymi
Laatu pirssi se ON,,,
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
1 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12671Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1511228Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on491125- 127998
Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️223964Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?206939Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä13865- 72845
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk297845- 39822