Tuo 508 on hyvännäköinen ja mielestäni edullinenkin auto kokoluokassaan. Nyt olis mukava tietää käyttäjien kokemuksia miten tämä automalli on selvinnyt Suomen talvessa? Auton vaihto edessä keväällä joten mielelläni kuulisin mielipiteitä.
Mites 508 toimii
22
1575
Vastaukset
- psa parasta pskaaa
Toimiihan pösö: 508 farmari oli hinausauton lavalla ja taksimerkki katolla: oiskos pössilö miäs keksiny jonku liikeidean: halvemmaksi tulee pösöä liikuttaa hinurin kyydissä ?
- 25
Käyttäjien kokemuksia. Se ei tarkoittanut aineiden käyttäjiä..
Eli sinua katkera ihminen.
- Flexibleman
Hyvin on pelannut vm.2011 508 HDI 112 jopa 36 asteen pakkasessa. Toistaiseksi ei ole mitään mennyt rikki, ml. 19,000km.
- 19
Fleximiehellä varmaan Suomen ennätys, ajettu 19 tonnia eikä mitään rikki ! 10 pistettä ja papukaijamerkki.
- uusi pösö käy ja kukkuu
19 kirjoitti:
Fleximiehellä varmaan Suomen ennätys, ajettu 19 tonnia eikä mitään rikki ! 10 pistettä ja papukaijamerkki.
alla 508 1.6 THP farkku ja nyt mittarissa sen verran, että eka huolto lähestyy eli kohta 20tkm. Auton kans ei mitään ongelmia, tosi lämmin kovillakin pakkasilla, hyvä ajaa ja hiljainen, ei kuulu maantieäänet ees talvinakit alla. Pösön laatu on ottanut aimo loikan, samaa ei voi sanoa esim passatista. Vannoutuneen vw kaverinikin oli myönnettävä, että 508:n sisäilme on laadukkaampi ja äänet sisällä hiljaisemmatt kuin uudessa passatissa. Iteki olen ajellu japanin keksinöillä tähän asti (honda/nissan), onneksi uskalsin kokeilla "ranskanleipää", vielä ei oo kaduttanu, päin vastoin.
- og
uusi pösö käy ja kukkuu kirjoitti:
alla 508 1.6 THP farkku ja nyt mittarissa sen verran, että eka huolto lähestyy eli kohta 20tkm. Auton kans ei mitään ongelmia, tosi lämmin kovillakin pakkasilla, hyvä ajaa ja hiljainen, ei kuulu maantieäänet ees talvinakit alla. Pösön laatu on ottanut aimo loikan, samaa ei voi sanoa esim passatista. Vannoutuneen vw kaverinikin oli myönnettävä, että 508:n sisäilme on laadukkaampi ja äänet sisällä hiljaisemmatt kuin uudessa passatissa. Iteki olen ajellu japanin keksinöillä tähän asti (honda/nissan), onneksi uskalsin kokeilla "ranskanleipää", vielä ei oo kaduttanu, päin vastoin.
Alla 2011 508 1.6 HDI, mittarissa 30 Tom. Kääntyvät ksenonit ovat sytyttäneet service - valon pariin otteeseen, mutta vika on korjaantunut ( toistaiseksi) itsellään. Muuten auto on pelannut hyvin, ja hyvin sillä pärjää talvellakin.
- og
og kirjoitti:
Alla 2011 508 1.6 HDI, mittarissa 30 Tom. Kääntyvät ksenonit ovat sytyttäneet service - valon pariin otteeseen, mutta vika on korjaantunut ( toistaiseksi) itsellään. Muuten auto on pelannut hyvin, ja hyvin sillä pärjää talvellakin.
...piti lukea 30 tkm, ei tom...
- 508 hdi sedan
Hyvin toimii talvella ja lämpenee nopeasti matka-ajossa.
Dieselin Wepastokin toimii jopa 37 asteen pakkasessa. - Buhahaaa
Ai toimii ja ajettu jopa 30 tuhatta, hyvinhänse pökötiksi, buhahhaaa, täältä saa päivän parhaat naurut takuu varmasti.
- Niimpä niin
Vanhaa sanontaa lainatakseni: Räkänokastakin kasvaa mies mutta ei tyhjän-naurajasta.
- dippadai
mikähän kylähullu tänne yllä kirjottelee, eihän ko. autolla ole kukaan ehtiny juurikaan enmpää ajaa? se on ihan hyvin ettei ole vikoja ensimmäisillä tuhansilla, koska usein viat alkavat jo alkumetreillä. kaverini 2011 mallin Avensis on jatkuvasti sähkövikojen vuoksi telakalla.
- og
dippadai kirjoitti:
mikähän kylähullu tänne yllä kirjottelee, eihän ko. autolla ole kukaan ehtiny juurikaan enmpää ajaa? se on ihan hyvin ettei ole vikoja ensimmäisillä tuhansilla, koska usein viat alkavat jo alkumetreillä. kaverini 2011 mallin Avensis on jatkuvasti sähkövikojen vuoksi telakalla.
Kyllä tuo 30 tkm mielestäni melko paljon on 9 kk vanhassa autossa. Aika näyttää miten laakerit ja alustan nivelet kestävät käyttöä, mutta alku on tosiaan ollut lupaava.
Kulutus tuolla pikkudieselillä on ollut myös ilahduttavan pieni, ja suorituskykykin riittää näillä Suomalaisilla nopeusrajoituksilla.
Minulta auto lähtee vaihtoon joka tapauksessa parin vuoden kuluttua, ja silloin lienee edessä se ikävin asia; olematon vaihtoarvo. Tosin ei nuo uutenakaan mahdottoman kalliita ole varusteluun nähden. - pahamainen EW ja xu.
Niimpä niin kirjoitti:
Vanhaa sanontaa lainatakseni: Räkänokastakin kasvaa mies mutta ei tyhjän-naurajasta.
"Räkänokastakin kasvaa mies mutta ei tyhjän-naurajasta" ja ku pösön ostaa niin siitä räkänokastakin kasvaa kunnon remonttimies!!!, aina on kourat vaseliinissa kuten team ahmassa...!!!!
- Pösöismi
Autoni on 508 SW 156 THP ja kulutus viimeisen kuukauden aikana talviajossa 6.25l/100km, joka on kokoiselleen autolle ei nyt ehkä vähän mutta kuitenkin kohtuullinen. Kylmäkäynnistykset sun muut mukana. Ja mittaus perustuu siis tankattuihin määriin. Tosin ajotietokone näyttää 6.2 l/100km keskikulutus samalle ajalle, eli ilahduttavasti sekin näyttää melko oikein.
- Tää on tätä
Olen ajellu 15000km ja vilkkuvat varotusvalot on tullut tutuksi, onneksi sammuvat myös itsestään.Saas nähdä millon tulee vakavampaa.
- Mukavin autoni
Autoni on 508 Hdi 2,0 automaatti, olen ajanut nyt 30tkm. Päiväys on nollaantunu pari kertaa, ei muuta. Mutta kulutus on 5,2 litraa koko ajalta. Automaatti toimii hienosti ja on lepposa ajaa, voimaakin 163hp, että kerkiää.
- popis
Joo eihän noilla skodilla ja volkkareilla ja kaiken mailman audin ja mersun bmw ruoskilla tee yhtikäs mitään. Ensinäkin sellaset autot ei ole tarkoitettu lapin olo suhteisiin talvella lunta ja pakkanen paukkuu 40 auton pitää toimia joka käynnistyksellä itselläni on ollut pösö monia vuosia ja nyt on alla 508 2,0 hdi 163hpnen. Auto toiminut moitteeta mittarissa 60tkm.
- Jepjep
Taisit erehdyä. Silla noilla skodilla, volkkareilla,bemareilla, mersuilla ja audeilla ajetaan yli 300 000 km:riä suomen oloissa ilman mitään moitittavia remontteja tai huolto rumbia
- kokemusta on...
Jepjep kirjoitti:
Taisit erehdyä. Silla noilla skodilla, volkkareilla,bemareilla, mersuilla ja audeilla ajetaan yli 300 000 km:riä suomen oloissa ilman mitään moitittavia remontteja tai huolto rumbia
Audeista, volkkareista ja skodista vaan tuntuu laatikot ja kannet paukkuvan alle 200tkm:ssa
- Karseeta meininkiä
Kyllä ne kestää kun viikkoja korjataan takuu aikana niin kuin naapurissani.
- vain pösilöille
Lue uuden tuulilasin 30tkm testi = ei kaksinen talviauto: ikkunat huurussa ja kylmäkäynnistys ongelmia ja se muovinen moottorin alasuojalevy niine onnetomine kiinnikkeineen hajosi monet kerrat, ja pösöstä kun puhutaan niin tottahan se kone jo noin paljon ajetuksi vuoti jo reippaasti öljyä jakoketjun kiristäjästä, ja sähöt tillttaili: lukitus, mittaristo..., eli samaa pösö kuraa kuin aikaisemmatkin sekundat
- Anonyymi
Korkeapainepumppi hajoaa. Oireet: nykiminen, ei tottele kaasua. Käy tasaisesti tyhjäkäyntiä, mikä hämää. Helvetin kalliita nuo pumput.
Toinen on ilmastointi. Jos ei toimi, niin jätä kaupat tekemättä. Koska vikaa on lähes mahdotonta paikantaa vaikka vikakoodi kertoisi mitä. Testit tehty AUTELmaxicom:lla, mikä ei ole mikään halpa testeri.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346