Halikon apteekin TÖRKEÄ asiakaspalvelu

entinen asiakas

Enpä uskonut, että tämäkin päivä eteen tulee, että kirjoitan julkisesti mitään negatiivista yksityisestä yrityksestä. Toivottavasti kukaan muu ei joudu tällaisen nöyryytyksen ja haitanteon kohteeksi. Kyseessä on aiheeton reseptiväärennösepäily.

Halikon apteekin vakioasiakkaana menin hakemaan lääkärin määräämää lääkettä, jota todella olisin tarvinnut välittömästi. Lääkärin printterivian vuoksi reseptilomake oli hiukan huonosti tulostunut ja samasta reseptilomakkeesta oli toimitettu jo toinen lääke aikaisemmin toisen apteekin toimesta. Farmaseutti aluksi käsitteli reseptin ihan normaalisti ja sitten alkoi tutkia lomaketta tarkemmin. Yhtäkkiä hän ilmoitti, että hänen täytyy varmentaa resepti lääkäriltä ja meni soittelemaan ympäriinsä ties kuinka kauaksi aikaa. Lopulta hän tuli takaisin ja ilmoitti hyvin ylimielisesti, että hän ei saa lääkäriä kiinni ja ei voi toimittaa lääkettä ilman vahvistusta. Hän sanoi, että on jättänyt lääkärille soittopyynnön ja tule joskus myöhemmin kyselemään reseptiä. Noin 4 tunnin päästä hän soitti minulle ja ilmoitti asian olevan kunnossa. Pääsin hakemaan lääkkeen vasta parin päivän päästä, koska asun melko kaukana Halikosta. Minulle tarjottiin jotain valmistetta hyvitykseksi käsikaupasta, mutta en todellakaan huolinut heidän almujaan. Minulle olisi riittänyt pahoittelu ja anteeksipyyntö asian johdosta, mutta niitä en saanut ja muutenkaan en kokenut heidän olevan pahoillaan asiasta.

Apteekin farmaseutti toimi täysin ohjeistuksen mukaisesti ilman minkäänlaista inhimillisyyttä. Hänen ja apteekin muidenkin neitosten silmissä (kun reseptilomaketta juoksutettiin ympäriinsä) minusta tuli saman tien rikollinen ja narkkari, kun epäilivät reseptin aitoutta. Näin halventavaa ja epäinhimillistä kohtelua en ole koskaan saanut. Farmaseutti ei myöskään millään tavalla ollut kiinnostunut, että miten pärjään nyt, kun en saa lääkettä. En myöskään saanut minkäänlaista lääkeneuvontaa lääkettä hakiessa ja neitonen ei varmistanut yhdelläkään sanalla, että osaan käyttää lääkettä oikein.

Farmaseutin tehtävä on varmistua lääkkeen oikeanlaisesta käytöstä ja noudattaa annettuja ohjeita ja säädöksiä. Olisiko myös ihmisten inhimillinen kohtelu ja vastuunotto sairaista asiakkaista myös hyvä kirjata säännöksiin. Ehkä Fimealle ja apteekkariliittoon pitäisi tehdä tästä aloite.

56

9347

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuria!!

      Tee selvityspyyntö Fimeaan ja valitus kuluttajariitalautakuntaan. Salon seudulla eivät apteekit lopu.

      Lääkärikin oli huolimaton. Kantelu on AVIin syytä tehdä.

      • Mun mielestä

        Parempi yksi ylitarkistus kuin yksi ylilepsuus.


      • JSSPSJ
        Mun mielestä kirjoitti:

        Parempi yksi ylitarkistus kuin yksi ylilepsuus.

        Sulta ei sitten minkäänlaista myötätuntoa löydy?

        Käsittääkseni siinä ei ole mitään ylilepsua, jos kädessäsi on aito resepti ja reseptissä lääkkeitä, joita tarvitset sairauden hoitoon.

        Eikä kys. apteekin henkilökunnan käytös ollut myöskään asianmukaista.


    • kkkkkkkkkkkkk

      Nooh, sähköiset reseptit tulevat joskus vielä Saloonkin.

      • Sitä ihmettelen kun en enää ikinä ole Salossa/Halikossa saanut paperireseptiä. Myös todella ihana ja osaava henkilökunta. Jos reseptiä oli jo ennen käytetty, niin varmasti luuli hänen osaavan. Minlle on aina kerrottu , jos uusi lääke,, missä pitää ottaa jotain huomioon.


      • pysytään asiassa

        Niin, hymmmm?
        Kannattaisko ensin lukea juttu läpi kunnolla ennenkuin lähettää tuollaisia linkkejä. Alkuperäinen kirjoittaja ei kritisoinut toimintatavan oikeellisuutta, vaan peräänkuulutti inhimillisyyttä. Suomen laki sanoo vapaasti tulkiten, että ennen rikoksen toteennäyttöä ei saa tuomita.
        Reseptiväärennökset ovat varmasti todellisuutta, mutta syyttömiä ei pitäisi tuomita.
        Nimimerkki "suo siellä vetelä ..) ..toivottavasti se vetelä ei ole sinun yläpäässä, kun noin yksioikoisesti piti asiaa kommentoida..


      • ite oot vetelä
        pysytään asiassa kirjoitti:

        Niin, hymmmm?
        Kannattaisko ensin lukea juttu läpi kunnolla ennenkuin lähettää tuollaisia linkkejä. Alkuperäinen kirjoittaja ei kritisoinut toimintatavan oikeellisuutta, vaan peräänkuulutti inhimillisyyttä. Suomen laki sanoo vapaasti tulkiten, että ennen rikoksen toteennäyttöä ei saa tuomita.
        Reseptiväärennökset ovat varmasti todellisuutta, mutta syyttömiä ei pitäisi tuomita.
        Nimimerkki "suo siellä vetelä ..) ..toivottavasti se vetelä ei ole sinun yläpäässä, kun noin yksioikoisesti piti asiaa kommentoida..

        Mistäs aloittaja tuomittiin?
        Apteekkarska kyllä olisi tuomittu, jos olisi myynyt väärennetyllä reseptillä.
        Ei ole myöskään tiedossa asiakkaan/aloittajan käyttäytyminen apteekissa.


      • JSSPSJ
        ite oot vetelä kirjoitti:

        Mistäs aloittaja tuomittiin?
        Apteekkarska kyllä olisi tuomittu, jos olisi myynyt väärennetyllä reseptillä.
        Ei ole myöskään tiedossa asiakkaan/aloittajan käyttäytyminen apteekissa.

        Väärennetyillä resepteillä myymistä sattuu kokoajan ja se on ihan inhimillinen erehdys, josta tietääkseni ei ole tullut ensimmäisiäkään potkuja/sanktioita. Asikkaan julkinöyryyttäminen muiden asiakkaiden kuullen sen sijaan on asia, joka ei ole ammattietiikan mukaista.


      • Moni kakku....
        JSSPSJ kirjoitti:

        Väärennetyillä resepteillä myymistä sattuu kokoajan ja se on ihan inhimillinen erehdys, josta tietääkseni ei ole tullut ensimmäisiäkään potkuja/sanktioita. Asikkaan julkinöyryyttäminen muiden asiakkaiden kuullen sen sijaan on asia, joka ei ole ammattietiikan mukaista.

        Reseptiväärentäjät näyttävät useimmiten ihan tavallisilta kilteiltä asiakkailta, joiden reseptille on vaan sattumoisin käynyt jokin ihan pieni viaton häikkä, repeämä, kahvitahra, tunnistamaton käsiala tms. Vastuullista toimintaa on silloin tarkistaa reseptin aitous sensijaan, että pillerit päätyisivät hetken päästä katukaupassa vaikkapa jonkun "entiselle asiakkaallekin" tutun teinin kätösiin. Jos asiakas, joka kokee tarkistussoiton "julkiseksi nöyryytykseksi" on apteekissa tuohtunut samaan malliin kuin täällä palstalla, niin on siinä varmaan apteekkarinkin ote kiristynyt. Eikä ihme ollenkaan, joutuvat varmasti arvioimmaan työuransa aikana jos jonkin moisia asiakkaita.

        Sama juttu henkkarin tarkistuksen kanssa. Siitäkin monet suuttuvat kamalasti kun heitä niin verisesti loukataan. Tällaisten tarkistusten sattuessa pitäisi päinvastoin olla mielissään siitä, että joku hoitaa hommansa ja valvonta toimii. Se on pelkästään turvatekijä meille "tavallisille" ihmisille, jos vaikka itse joutuisimme jonkun varkauden tai muun rikoksen kohteeksi.


      • entinen asiakas
        Moni kakku.... kirjoitti:

        Reseptiväärentäjät näyttävät useimmiten ihan tavallisilta kilteiltä asiakkailta, joiden reseptille on vaan sattumoisin käynyt jokin ihan pieni viaton häikkä, repeämä, kahvitahra, tunnistamaton käsiala tms. Vastuullista toimintaa on silloin tarkistaa reseptin aitous sensijaan, että pillerit päätyisivät hetken päästä katukaupassa vaikkapa jonkun "entiselle asiakkaallekin" tutun teinin kätösiin. Jos asiakas, joka kokee tarkistussoiton "julkiseksi nöyryytykseksi" on apteekissa tuohtunut samaan malliin kuin täällä palstalla, niin on siinä varmaan apteekkarinkin ote kiristynyt. Eikä ihme ollenkaan, joutuvat varmasti arvioimmaan työuransa aikana jos jonkin moisia asiakkaita.

        Sama juttu henkkarin tarkistuksen kanssa. Siitäkin monet suuttuvat kamalasti kun heitä niin verisesti loukataan. Tällaisten tarkistusten sattuessa pitäisi päinvastoin olla mielissään siitä, että joku hoitaa hommansa ja valvonta toimii. Se on pelkästään turvatekijä meille "tavallisille" ihmisille, jos vaikka itse joutuisimme jonkun varkauden tai muun rikoksen kohteeksi.

        Olipa hienosti vastattu, mutta jälleen kerran asian pointti oli jäänyt ymmärtämättä.
        Kuten tekstissä on kirjoitettu, farmaseutti toimi aivan oikein säännösten mukaan. Tämä asiakas ei todellakaan närkästynyt tarkastussoitosta, vaan sen jälkeisestä asenteesta. Kun lääkäriä ei heti tavoitettu, asiakasta kohdeltiin kuin rikollista.
        Luulisi jokaisen ihmisen loukkaantuvan, jos häntä kohdellaan kuin rikollista ja vielä muiden asiakkaiden läsnäollessa ilman hänen omaa syytään.
        Virheitä ja ylilyöntejä sattuu kaikille, mutta niistä täytyy kantaa myös vastuu.
        ..kuinka vaikea sana anteeksi voi olla sanoa uskottavasti..


      • niimpä ......
        entinen asiakas kirjoitti:

        Olipa hienosti vastattu, mutta jälleen kerran asian pointti oli jäänyt ymmärtämättä.
        Kuten tekstissä on kirjoitettu, farmaseutti toimi aivan oikein säännösten mukaan. Tämä asiakas ei todellakaan närkästynyt tarkastussoitosta, vaan sen jälkeisestä asenteesta. Kun lääkäriä ei heti tavoitettu, asiakasta kohdeltiin kuin rikollista.
        Luulisi jokaisen ihmisen loukkaantuvan, jos häntä kohdellaan kuin rikollista ja vielä muiden asiakkaiden läsnäollessa ilman hänen omaa syytään.
        Virheitä ja ylilyöntejä sattuu kaikille, mutta niistä täytyy kantaa myös vastuu.
        ..kuinka vaikea sana anteeksi voi olla sanoa uskottavasti..

        Jo otsikostasi löytyy se pointti = ASIAKASPALVELU. Jos tämänkään jälkeen joillekin tuntuu olevan mahdoton ymmärtää mitä se on, olisi suotavaa, että vaihtaisivat alaa.

        Jos joku suuttuu kamalasti henkkarien tarkastuksesta jne. ei vahingossakaan mieleen, että ongelma saattaa olla TARKASTAJASSA, joka ei osaa hoitaa asiaa kohteliaasti, koska on ASIAKASPALVELU työssä.


      • Asiakas edelleen
        entinen asiakas kirjoitti:

        Olipa hienosti vastattu, mutta jälleen kerran asian pointti oli jäänyt ymmärtämättä.
        Kuten tekstissä on kirjoitettu, farmaseutti toimi aivan oikein säännösten mukaan. Tämä asiakas ei todellakaan närkästynyt tarkastussoitosta, vaan sen jälkeisestä asenteesta. Kun lääkäriä ei heti tavoitettu, asiakasta kohdeltiin kuin rikollista.
        Luulisi jokaisen ihmisen loukkaantuvan, jos häntä kohdellaan kuin rikollista ja vielä muiden asiakkaiden läsnäollessa ilman hänen omaa syytään.
        Virheitä ja ylilyöntejä sattuu kaikille, mutta niistä täytyy kantaa myös vastuu.
        ..kuinka vaikea sana anteeksi voi olla sanoa uskottavasti..

        Olenpa ollut tyhmä, kun en ole älynnyt aikanaan loukkaantua apteekissa, kun on ilmoitettu että joudun odottamaan, kun lääkäriä ei saa kiinni.
        Kai se lääkäri sotkunsa osasi selvittää, koska lääkkeet sain.


    • valivali ja ruikruik

      Voi herran jestas, mitä ne muut minusta nyt ajattelee?!?!? Tähän sopisi mainiosti Internetissä kiertävä lausahdus "first world problems". ;)

      • jesh

        Olisikohan tämän kirjoittaja joku niistä apteekin tädeistä. Oli sen verran empaattinen kirjoitus.
        Mitä jos ottaisit sen sitruunan puolikkaan sieltä haarojen välistäsi pois ja pesisit hiekat pois samalla. :D

        tsemppiä väärin kohdellulle asiakkaalle!!!


      • 1988 tytteli
        jesh kirjoitti:

        Olisikohan tämän kirjoittaja joku niistä apteekin tädeistä. Oli sen verran empaattinen kirjoitus.
        Mitä jos ottaisit sen sitruunan puolikkaan sieltä haarojen välistäsi pois ja pesisit hiekat pois samalla. :D

        tsemppiä väärin kohdellulle asiakkaalle!!!

        Mielestäni apteekeissa on liian avointa asiointi, kun odotustila on aivan asiakkaan takana. Ja jos on utelias ihminen, niin kyllä siinä lähtee jutut kulkemaan, kuka mitäkin lääkettä on saanut.

        Miten on henkilökunnan vaitiolovelvollisuus siistijät mukaan lukien.

        Onneksi itselläni ei vielä ole ollut mitään kuin flunssalääkkeitä. Mutta jos joskus joutuisin syömään jotain masennus tms. lääkettä, menisin varmasti turkuun tai helsinkiin hakemaan lääkkeeni.


      • Hih hih
        1988 tytteli kirjoitti:

        Mielestäni apteekeissa on liian avointa asiointi, kun odotustila on aivan asiakkaan takana. Ja jos on utelias ihminen, niin kyllä siinä lähtee jutut kulkemaan, kuka mitäkin lääkettä on saanut.

        Miten on henkilökunnan vaitiolovelvollisuus siistijät mukaan lukien.

        Onneksi itselläni ei vielä ole ollut mitään kuin flunssalääkkeitä. Mutta jos joskus joutuisin syömään jotain masennus tms. lääkettä, menisin varmasti turkuun tai helsinkiin hakemaan lääkkeeni.

        Heh heh heh, sitruuna haarojen välis. Pruukataank Halikos sillai? No kyl sit piäni odottamine varmaa tukalaks käyki. Tääl Salos panna sitruuna mialummi vaik trinkkilasin reunal tai lohileivän pääl ja simavetenki joukko, mut et haaroje välii, on siäl Halikos konstikast.


      • JSSPSJ
        Hih hih kirjoitti:

        Heh heh heh, sitruuna haarojen välis. Pruukataank Halikos sillai? No kyl sit piäni odottamine varmaa tukalaks käyki. Tääl Salos panna sitruuna mialummi vaik trinkkilasin reunal tai lohileivän pääl ja simavetenki joukko, mut et haaroje välii, on siäl Halikos konstikast.

        Olipa taas niin Salolainen vastaus, että huhuh.

        Mistä tietää, että Salolainen on kertonut vitsin? Vitsinkertoja tirskuu jo vitsin puolivälissä, kertoo vitsin vähän sinnepäin ja saa ympärillä olevat ihmiset vaivautuneiksi.


      • JSSPSJ

        Internetissä? Ettei nyt kuitekin tuo lausahdus ole jo ajoilta ennen internettiä.

        No sinällään lohduttavaa huomata, että noinkin typrät kirjoitukset ovat huomattavassa vähemmistössä tässä ketjussa. Onneksi vielä on ihmisiä, jotka tajuavat sentään pitää kiinni siitä, että Suomessa pysyisi asikaspalvelu ihan siedettävällä tasolla.


      • JSSPSJ

        Internetissä? Ettei nyt kuitekin tuo lausahdus ole jo ajoilta ennen internettiä.

        No sinällään lohduttavaa huomata, että noinkin typrät kirjoitukset ovat huomattavassa vähemmistössä tässä ketjussa. Onneksi vielä on ihmisiä, jotka tajuavat sentään pitää kiinni siitä, että Suomessa pysyisi asikaspalvelu ihan siedettävällä tasolla.


      • Täh
        JSSPSJ kirjoitti:

        Internetissä? Ettei nyt kuitekin tuo lausahdus ole jo ajoilta ennen internettiä.

        No sinällään lohduttavaa huomata, että noinkin typrät kirjoitukset ovat huomattavassa vähemmistössä tässä ketjussa. Onneksi vielä on ihmisiä, jotka tajuavat sentään pitää kiinni siitä, että Suomessa pysyisi asikaspalvelu ihan siedettävällä tasolla.

        Nyt en ymmärtänyt, sanopa vielä kerran.


      • hääääh
        Täh kirjoitti:

        Nyt en ymmärtänyt, sanopa vielä kerran.

        Ei ymmärtänyt JSSPSJ:kään.
        Jos joku sanonta kiertää internetissä,
        on kai ihan sama mistä se peräisin, vaikka olisi Maya-kalenterista (tarviiko kertoa mikä se on?).


      • Helppo tunnistaa
        hääääh kirjoitti:

        Ei ymmärtänyt JSSPSJ:kään.
        Jos joku sanonta kiertää internetissä,
        on kai ihan sama mistä se peräisin, vaikka olisi Maya-kalenterista (tarviiko kertoa mikä se on?).

        Ei ymmärrä JSSPSJ sitäkään, että "typerät kirjoitukset" laatineen "huomattavan vähemmistön" vastakohta, huomattava enemmistö, ei synny, vaikka eriäviä mielipiteitä (niitä fiksuja) olisi kuinka pitkä liuta tahansa, jos niiden kirjoittaja on koko ajan yksi ja sama henkilö, vaikkakin eri nimimerkeillä..


      • JSSPSJ
        Helppo tunnistaa kirjoitti:

        Ei ymmärrä JSSPSJ sitäkään, että "typerät kirjoitukset" laatineen "huomattavan vähemmistön" vastakohta, huomattava enemmistö, ei synny, vaikka eriäviä mielipiteitä (niitä fiksuja) olisi kuinka pitkä liuta tahansa, jos niiden kirjoittaja on koko ajan yksi ja sama henkilö, vaikkakin eri nimimerkeillä..

        Se että sinä teet sellaista, ei tarkoita sitä, että muutkin tekisivät; olethan sinä jo tuossa itsellesi vastannutkin.


      • Jep jep
        JSSPSJ kirjoitti:

        Se että sinä teet sellaista, ei tarkoita sitä, että muutkin tekisivät; olethan sinä jo tuossa itsellesi vastannutkin.

        Juuri näin. Kirjoitan lähes aina eri nimimerkillä, koska minun tapanani on esittää osa ajatuksestani jo nimimerkissä. Silti en helli itseäni kuvitelmalla, että omat kirjoitukseni muodostaisivat enemmistön, vaikka ne lukumääräisesti sitä olisvatkin. Eikä kannattaisi sinunkaan. Kirjoitustyyli, virheineen, solvauksineen, agressioineen, on vähän niinkuin käsiala, hyvin helppo tunnistaa. Sinun juoksutuksesi on yksi helpoimmista. Samoin minun, vaikkakin eri syistä.


      • Sivustaseuraaja
        Jep jep kirjoitti:

        Juuri näin. Kirjoitan lähes aina eri nimimerkillä, koska minun tapanani on esittää osa ajatuksestani jo nimimerkissä. Silti en helli itseäni kuvitelmalla, että omat kirjoitukseni muodostaisivat enemmistön, vaikka ne lukumääräisesti sitä olisvatkin. Eikä kannattaisi sinunkaan. Kirjoitustyyli, virheineen, solvauksineen, agressioineen, on vähän niinkuin käsiala, hyvin helppo tunnistaa. Sinun juoksutuksesi on yksi helpoimmista. Samoin minun, vaikkakin eri syistä.

        "Juuri näin. Kirjoitan lähes aina eri nimimerkillä, koska minun tapanani on esittää osa ajatuksestani jo nimimerkissä."

        Huomiohakuisten kirjoittelijoiden todella huono tapa.

        "Silti en helli itseäni kuvitelmalla, että omat kirjoitukseni muodostaisivat enemmistön, vaikka ne lukumääräisesti sitä olisvatkin."

        Pointti taisi olla se, että keneltäkään muulta kuin sinulta ei ole tullut vain turhanpäiväistä provosointia.

        "Kirjoitustyyli, virheineen, solvauksineen, agressioineen, on vähän niinkuin käsiala, hyvin helppo tunnistaa. Sinun juoksutuksesi on yksi helpoimmista."

        Eipä kannattaisi ketään syytellä virheistä, solvauksista ja agressioista tuon vetämäsi linjan jälkeen.


      • foliohattusetä
        JSSPSJ kirjoitti:

        Olipa taas niin Salolainen vastaus, että huhuh.

        Mistä tietää, että Salolainen on kertonut vitsin? Vitsinkertoja tirskuu jo vitsin puolivälissä, kertoo vitsin vähän sinnepäin ja saa ympärillä olevat ihmiset vaivautuneiksi.

        Jep, ja se murre! Voi että sitä murretta, tekee puheesta erittäin vaikee ymmärtää ja saa puhujan kuulostamaan tyhmältä


      • Anonyymi
        hääääh kirjoitti:

        Ei ymmärtänyt JSSPSJ:kään.
        Jos joku sanonta kiertää internetissä,
        on kai ihan sama mistä se peräisin, vaikka olisi Maya-kalenterista (tarviiko kertoa mikä se on?).

        No jos ajanlaskusi perustuu Maya-kalenteriin niin ehkä on kohtuullista ettet asioi apteekissa,koska siellä tehdään töitä jalat maan pinnalla.


    • "asiakaspalveluako"

      Olen myös entinen asiakas tuossa apteekissa. Tapahtuneesta on pari vuotta, mutta vielä vaan hyvässä muistissa. Olen keski-ikäinen normaali työssä käyvä nainen ja kerran töistä lähdettyäni poikkesin tämän apteekin kautta ja hain särkylääkettä sekä silmien ärsytykseen tippoja. Kassalla minulle todettiin että nämä auttavat krapulaan vaan tilapäisesti. Häkellyin niin etten osannut sanoa yhtään mitään. Valittaminen käytöksestä jäi tekemättä, mutta en asioi apteekissa enää.

      • Oma keksintö?

        Taisi osua oikeaan?


    • no voi

      voi että pitäskö sulle antaa vaan lämmintä maitoa herrajestas,totkai tarkistaa ku jätkä salos käy enemmän vääril ku oikeil respoil.!aika jeesiistä voi vide toivutkohan ikinä tosta???

      • tietosuoja

        Millä perusteella oletat, että kyseessä on jätkä? Teksteistä sukupuoli ei näy.

        Nyt jäädään mielenkiinnolla odottamaan onko tietosuoja murtunut apteekissa..


    • Asiakaspalvelija..

      Asiakas on aina väärässä ja myyjä OIKEESSA!! HAH HAH!!

    • sama kaikilla

      turhaan täällä valitat, tuo on ihan normaalia toimintaa apteekissa että sieltä ei lääkettä anneta jos on vähänkin jotain epäselvää!

    • keskushermostorauhaa

      "...menin hakemaan lääkärin määräämää lääkettä, jota todella olisin tarvinnut välittömästi. Lääkärin printterivian vuoksi reseptilomake oli hiukan huonosti tulostunut ja samasta reseptilomakkeesta oli toimitettu jo toinen lääke aikaisemmin toisen apteekin toimesta." "Pääsin hakemaan lääkkeen vasta parin päivän päästä, koska asun melko kaukana Halikosta." "Farmaseutti ei myöskään millään tavalla ollut kiinnostunut, että miten pärjään nyt, kun en saa lääkettä. En myöskään saanut minkäänlaista lääkeneuvontaa lääkettä hakiessa ja neitonen ei varmistanut yhdelläkään sanalla, että osaan käyttää lääkettä oikein."

      Mikä on lääkkeen käyttäjän oma vastuu?

      Onko järkevää mennä hakemaan lääkettä apteekista vasta silloin kun tarvitsee sitä "välittömästi". Vai pitäiskö vähän ennakoida ja hakea lääke vaikka paria päivää ennen entisten loppumista?

      Miksi farmaseutin olisi pitänyt olla kiinnostunut sinun pärjäämisestäsi parin päivän ajan? Sinähän olisit voinut hakea lääkkeen kyseisestä apteekista 4h myöhemmin samana päivänä. Sinä itsehän järjestit asiasi niin, että hait lääkettäsi viime tipassa ja että hait lääkettäsi apteekista, joka on sinusta kaukana.

      Miksi farmaseutin olisi pitänyt tarkistaa, että osaat käyttää lääkettä oikein? Sinähän kerroit käyttäneesi sitä jo aiemmin.

      • hillamaariaa

        Juurikin näin! Pitäisi osata aina varautua, apteekki ei kuitenkaan ole mikään ruokakauppa vaan siellä pitää noudattaa tarkkoja sääntöjä. Minusta ei tarvitse pyytää anteeksi jos tekee työnsä ohjeiden mukaan.


      • Liikaa Vaadittu?

        "Onko järkevää mennä hakemaan lääkettä apteekista vasta silloin kun tarvitsee sitä "välittömästi". Vai pitäiskö vähän ennakoida ja hakea lääke vaikka paria päivää ennen entisten loppumista?"

        Piti nostaa tämä. En tiedä sitten oletko tyhmä vai leikitkö sellaista. Ensinnäkin, tiettyjä lääkeaineita ei saa tai voi hakea ennakkoon. Toiseksi, mistä sinä tiedät mihin vaivaan ja miten kipeästi ihminen tarvitsee lääkettä? Kolmanneksi, lääkärillä käyntiä edeltänyt aika on voinut olla jo pitkä aika ilman tarvitsemaa lääkettä/lääkkeen uusimiseen mennyt aika on lääkettä tarvitsevalla todella pitkä aika. Neljänneksi, jos olet sen kaiken vaivannäön jälkeen mennyt viimeinkin apteekkiin hakeaksesi lääkettä siinä toivossa, että saat sen lääkkeen, niin esim. mielenterveyshäiriöistä, unettomuudesta tai kovasta ahdistuneisuudesta kärsivän hermot voivat olla aika koetuksella.

        Toisaalta salolaiselle viisastelijalle mikään järkipuhe ei auta, kun pitää vaan pystyä pätemään ja olettaa kaiken olevan yhtä mustavalkoista kuin se oma elämä. Myötätuntoa ei tunneta ja pitää vaan vittuilla ja näpäytellä omia viisauksia.


    • pihlajanmarja

      eResepti on erinomainen ratkaisu, ei tarvitse juosta mikään suttuinen resepti kourassa ja tiedot näkyvät apteekkiin oikein eikä väärinkäytön mahdollisuutta ole.

      Jotkut reseptit otetaan apteekkiin talteen, omalla kohdallani joku työterveyslääkärin kirjoittama yskänlääkeresepti esimerkiksi, tämä tapahtui ennen eReseptin aikaa.

      En ymmärrä miksi aloittaja ajattelee että häntä epäillään reseptin väärennöksestä? Sanoiko joku niin? Eihän reseptiä voi antaa ulos jos se on jotenkin puutteellinen, kuten tässä tulostuslaatu huono? Toki kaikki lainmääräämät tiedot pitää reseptistä löytyä ja voida lukea. Vajavaisen reseptin toimittaminen on sekin rikos.

      Aina voi pyytää toisen farmaseutin, jos palvelu on epäkelpoa. Itse olen saanut huonoa apteekkipalvelua vain Yliopiston apteekissa ulkomaalaistaustaiselta farmaseutilta, josta asiasta annoin palautteen apteekille.

    • Haloo!

      Viestiketjun viimeisten kommenttien perusteella voi päätellä, että kyseisen apteekin henkilökunta on kovin puolustuskannalla asiassa. Voisivat katsoa peliin ja miettiä millaista on inhimillinen toiminta. Sääntöjä voi noudattaa käyttämällä maalaisjärkeä ja hienovaraisesti ilman että asiakasta leimataan. Henkilökunta voisi ihan myöntää epäasiallisen käytöksensä eikä piiloutua sääntöjen taakse.

    • eläkeläinen

      puolustan apteekkia
      koska asioin prisman apteekissa säännöllisesti ja olen 8vuotta saanut asiallista palvelua ja minullakin on monet lääkkeet moniin vaivoihin.Itse mietin miten jaksavat koko päivän asiakaspalvelua.kaikkia ei voi miellyttää.

    • Kylmä kyyti

      Kyseissä apteekissa joitakin kertoja asioineena voin todeta, etten myöskään mielellään sinne mene, ellei ole aivan pakko. Ystävällisyys ei kuulu tuon apteekin henkilökunnan tapoihin, hymystä puhumattakaan.

    • Nalle Fyrkenlös

      Väärennykset koskevat vain huumaavia, rauhoittavia tms lääkkeitä. Jos aloittaja yritti ostaa verenohennuslääkettä tms, kuulostaa erikoiselta ja muutoin ei.

      Farmaseutti olisi voinut tehdä tarkentavia kysymyksiä. Alituksesta ei käy ilmi tekikö

    • Lääkäri möhli

      Printterivika on lääkärin eikä apteekin.

      Lääkärisetä ei vaivautunut vaihtamaan värikasettia tai älynnyt tilata uutta ajoissa. Setä olisi voinut kirjoittaa reseptin käsin.

      Sinua on oikeus saada korvaus haitasta ja ylimääräisistä matkakuluista lääkäriltä. Potilasvahinkolautakunta korvaa vahingot.

      • rytmimuna

        Niin, laittaa valituksen asiasta, jossa se käsitellään n. 2 vuoden sisällä ja korvaukset ehkä napsahtavat tilillesi viiden vuoden sisällä. Turha odottaa nopeaa touhua, kyllä ne omistaan osaavat huolen pitää....


    • Aptekinstein

      Juttu sattui jo pari vuotta sitten. Sähköinen resepti on tätä päivää,
      eikä tarvitse pelleillä papereiden kanssa.
      Turha kelata vanhoja.

      Kertokaa ennemmin, pelaako palvelu nykyään.

    • 9+33

      Itse asiassa!!! Minä en kyllä kävisi kyseisessä apteekissa juuri olenkaan,siellä on todella omituinen asenne asiakkaisiin. Jos asiakas tietää enemmän kuin he jotka ovat siellä töissä niin sitten alkaa*************** Vit:::::::::: kaytös.

    • Santtu5

      Siellä joku ulkomaalainen töissä joka ei osaa kunnolla edes Suomea!

    • Asiakas1200

      Halikon Prisman apteekissa on oikeasti tosi tympeää palvelua asiakkaille. Vaivoin vääntäydytään palvelemaan asiakasta ja hymyä ei todellakaan irtoa. Pieni asiakaspalvelukoulutus voisi tehdä hyvää työntekijöille.

    • kuukausipalkka

      ei voi 25000euron kuukausipalkalla muuta odottaa

      vessapaperi rulettaa - apteekkari liitto voittaa

    • Bipolaari

      Kävin kyseisessä apteekissa noin vuosi sitten. Sen jälkeen kun myyjätär oli nähnyt reseptitiedostoni, dialogi hänen kanssaan eteni, mutta aika oudolla tavalla. Minä katsoin häntä silmiin. Hän vastaili kysymyksiini tuijottaen näppäimistöään tai aivan eri suuntaan kuin minuun. Olin mielestäni siististi pukeutunut, laittautunut ja selvässä mielentilassa. En siis ollut alkoholin tai väsyttävän lääkkeen vaikutuksen alainen. Olen kyllä ulkonäöltäni normaalia rumempi.
      Minulla on kaksisuuntainen mielialahäiriö ja siihen on määrätty lääkitys. Kyselin lääkkeiden saatavuutta ja uusimisen tarvetta. Kysymykseni olivat pitkähköjä. Hänen vastauksensakin olivat tyhjentäviä, mutta katse puheen aikana harhaili jonnekin sivustalle. Katsekontaktia ei syntynyt tuon 10 minuutin aikana lainkaan. Olin hänen (sivu)silmissään joko väärinkäyttäjä, narkkari, diileri, hävettävän ruma, ihmisroskaa tai sitten itse perkele ihmiseksi pukeutuneena.

      • Anonyymi

        Itse en kiinnitä huomiota katsekontaktiin asiakaspalvelutilanteessa,mutta tässä tilanteessa farmaseutti käsittelee sinun tietojasi tietokoneella eikä voi kohdistaa katsettaan sinuun.Älä nyt siitä loukkaannu.


    • N55v

      Itse käyn mieluiten juuri kyseisessä apteekissa ja olen vuosien varrella saanut vain hyvää palvelua ja hymyileväisiä ovat olleet. Ei kyllä tulisi mieleen loukkaantua siitä, että lääkäriltä tarkistetaan asia. No meitä on kaikenlaisia. Olen kyllä ihan muualla saanut huonoa palvelua, mutten huutele siitä ympäriinsä.

    • kuvitelmavaikoei

      onneksi nykyään e-reseptit käytössä. Salon puolen apteekeissa yleensä on ihan tavallisen mukava asiakaspalvelu ollut kaikissa kolmessa. Tosin yliopiston apteekin puolen yksi farmaseutti kerran sanoi aika painavasti että meillä sitten neularoskat laitetaan tähän oman laatikon roskiin tässä ulko ovella(toki sitä kysyinkin, mutta silloin luulin että niitä ehkä voidaan käyttää ja täyttää sitä tiettyä tyhjää hylsyä uudestaan siis, kun on vähän erilainen hylsy), jotenkin tuli vähän omituinen olo siitä että odotusarvonako on sitten hänellä että ovat jotain huumaavien aineiden käyttöroskiako?(perus injektio ruisku?) kun minulla on ihan sitten vaan diabetes piikkejä ne tyhjät. Mutta siis miksi olla itse niin tosikkona jos toinen esittää ehkä jotenkin mahdollisia omia vääriä oletusarvojaan? että pitäisi ihan tahallaan viedä ne diabetespiikit sinne juuri heidän roska astiaan ja oikein punaiseksi vähän meikata naamaa vai valkoiseksiko ja hymyillä oikein pitkään jos näkee sen farmaseutin olevan töissä ja mahdollisimman hitaasti yksi kerrallaan kauan aikaa käyttäen pudotella tahallaan niitä diabetes piikkejä yksi kerrallaan sinne roskiin siihen piikkiroskikseensa, että oikein samalla syöttää sitä jotain hänen mahdollista ennakkoluuloaan; että muka huumeruiskujahan tässä meneekin alas vaikka eivät niitä edes ole . Oikeastaan siis aika sama ja vähän mitätön aihekin jutulla mutta jos tuntuu että nousee sellaista pientä vastakarvaa jostain asiasta niin vähän turhan helpostihan sitä sitten kuvittelee että jotakin itselleen saa siitä jos oikein alkaa toisen itsestä omituisia ennakko odotuksia korostaen täyttämään. En sitten ehkä vaan vie niitä sinne ja onhan siellä muut olleet farmaseutit ihan oukei, eipä siinä mitään. Välillähän voi olla että jonkun kanssa ei jostain syystä vaan niin pehmeästi rullaa asiat kuin toisten. Ja kärpäsestä tulee härkänen .Ehkäpä kuvittelinkin koko asian vaan? ..ettei ollutkaan niin erityisen suurta showta se rokotettavien piikkien roskiksen esittely..?

      • Anonyymi

        Kävin tuossa Halikon apteekissa ja olin asioimassa reseptilääkkeiden tiskillä. Itsehoitolääkkeiden kassalle tuli 3 musliminaista ja kesken lääketoimitukseni farmaseutti ryntäsi palvelemaan heitä ja minä sain odottaa vaikka paikalla olisi ollut muitakin farmaseutteja, että aika omituista toimintaa!!!


    • Anonyymi

      Olen itse ainakin saanut kela-korttia esittämällä minulle kuuluvat lääkkeet ko. apteekista.Ei kai siellä nyt vaan ole huutamassa joku lumihiutaleprinsessa joka ei olekaan saanut hänelle kuuluvaa oikeutta pyhän feministisen intersektionaalisuuden (tai rehellisesti sanottuna feministisen destruktiivisuuden) takia.

    • Anonyymi

      Ymmärrän sinua,olen itsekin saanut epäasiallista kohtelua kyseisessä apteekissa

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      148
      2301
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1958
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1918
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1720
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      64
      1514
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1286
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1190
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1178
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1173
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1157
    Aihe