Olen 25-vuotias ja liukastuin jäisellä tiellä,sen jälkeen muistan ensihoitajat vierelläni ja sairaalan.Muistini ei toimi ja vasen puoleni ei toimi normaalisti ja lääkärikin sitä sanoi ettei refleksiä tule normaaliin tapaan.Normaalit asiat arjessa hukassa ja jalka sanoo ettei halua tukea.
Todella tärkeät asiat muistan mutta lähes kaikki muu "turha" kokema on hukkunut täysin.
Olenko saanut aivovamman?
1
107
Vastaukset
- ====================
Oletan, että sinulle on tehty magneettikuvaus, esim. aivoverenvuodon poissulkemiseksi.
Itse olen lähiaikoina tutkinut paljonkin neurologian dosentti Olli Tenovuon kirjoituksia mm. aksonivaurioista, joista en ole aikaisemmin kuullut mitään, vaikka olen mm. tyttäreni sairauden ja siitä johtuvien erinäisten kaatumisten ja aivoverenvuodon ym. vuoksi ollut näiden asioiden kanssa tekemisissä vuosikaudet.
Studio 55:ssä oli juuri 20/2 Olli Tenovuon erittäin mielenkiintoinen esitelmä aiheesta.
En tiedä voisiko sen vielä jotain kautta nähdä.
Olen myös googlannut hänen kirjoituksiaan erilaisista aivovammoista.
Esim. Tietoa aivovammoista - Olli Tenovuo
Aivovammat pääasia- Olli Tenovuo
Jos olet kiinnostunut, niin sitäkin kautta löytyy paljon tietoa.
Myös äitini kaatui kadulla ja vasta kolmannella sairaalakäynnillä otettiin tietokonetomografia, kun sairaanhoitaja sanoi minulle salaa, ettei pelkkä röntgenkuva riitä.
Siinä vaiheessa äitini oli ilman muuta lähellä kuolemaa, koska samana yönä leikattiin päivystyksenä iso hematooma ja parin viikon kuluttua tuli uusi vuoto.
En tietenkään tiedä miten päätäsi on tutkittu, mutta tällä kokemuksella olen sitä mieltä, että jonkinlaisesta aivovammasta on kysymys, eikä asiaa missään tapauksessa voi jättää tutkimatta tarkemmin, vaikka näyttäisikin paranevan.
Vuosien kuluttua voi tulla oireita kuitenkin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1671613
- 104941
- 75753
- 51645
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa17628ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann40547Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m163501Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45498Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä
Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;189437- 26429