Olen googlettanut kokemuksia näistä kahdesta koulusta ja itselle on ainakin tullut sellainen fiilis että HUMAK olisi jollain tavoin parempi vaihtoehto noista kahdesta. Muutenkin ihmettelen, kuinka paljon Metropoliaa oon haukuttu (muidenkin alojen kohdalla)..
Kulttuurialan työllisyystilanteesta ei tarvitse tähän tulla avautumaan (ensisijaisesti haen muualle, mutta kulttuurituotanto kiinnostaisi myös).
Kulttuurituotanto, Metropolia vs. HUMAK
3
1504
Vastaukset
- ölkljlkjllk
En minä tiedä muuta kuin sen, että Metropoliaan on hyvin vaikea päästä kulttuurituottajaksi (edes kokeeseen), ellei ole vähintään jotain puoliammattilaistaustaa (koska jo ennakkotehtävässä kysytään CV alaan liittyen).
Mielestäni kyseistä koulutusta mainostetaan nuorten haussa turhaan. Itsekin hämäännyin aikoinaan, että olisi muka jotain mahdollisuuksia päästä, kun on lukion opon tunnilla keksinyt kovasti haluavansa kulttuurituottajaksi ja vähän harrastanut jotain sinnepäin. Pöh.
HUMAK:n valintakoesysteemi on ainakin inhimillisempi. - igorkin
Ainakin Mikkelin ammattikorkeakouluun on helppo päästä opiskelemaan kulttuurituotantoa, mutta täällä haku on vasta syksyn yhteishaussa ja koulutus alkaa ensi vuoden tammikuussa. Opetus on kuitenkin huippuluokkaa ja itse olen viihtynyt mainiosti. Tenttejäkään ei ole ensimmäisenä vuotena ollut kuin 1 kpl, kun opiskelu tapahtuu käytännössä oikeiden tapahtumien toteuttamisen kautta. www.mamk.fi/kulttuurituotanto
- Opiskelija..
Millaisia kokemuksia tarkalleenottaen löysit googlen kautta kummastakin koulusta? Itse opiskelen parhaillaan kulttuurituotantoa Humakissa ja mietin kovasti pitäisikö koittaa vaihtaa Metropoliaan.
Humakissa on paljon hyviä ja huonoja puolia, mutta loppujen lopuksi oma motivaatiosi on avaintekijä. Itse en pidä Humakin syrjäisestä sijainnista, pienuudesta ja ainakin meidän vuosikurssimme yleisestä huonosta motivaatiosta. Suurin osa opettajista on hyvin taitelijamaisia mitä tulee aikatauluihin sun muihin, joten meno on liiankin rentoa. Opetus tapahtuu lähinnä käytännön projektien ja joka tunnilla vaihtuvan vierailevan luennoitsijan kautta. Esseetehtäviä on järkyttävän paljon ja niitä tulee tiuhaan tahtiin, mutta niin luultavasti melkein kaikissa korkeakouluissa. Itse en koe että olisin oppinut tunneilla juuri mitään teoriaa, ne opetellaan lähinnä itse esseiden kautta.
Toisaalta Humakilla on loistavat yhteydet työelämään ja ulkomaille on helppo päästä opiskelemaan ja kohdemaa vaihtoehtoja on paljon.
Itse olisin todella kiinnostunut kuulemaan mitä opiskelijat ovat mieltä Metropoliasta.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alle 15 oli
Arvasi että lapsi asialla hallin palossa. Surullista. Mutta jos osaa/kykenee käyttää tulentekovehkeitä niin pitää osata411456Mikä on kaivattusi ihanin ja ärsyttävin piirre?
Ja onko hän mies, nainen ja muun sukupuolinen? Mies. Huomaavaisuus. Kiireisyys. Joskus voi rentoutuakin.981365Riikka Purra: työttömät tulee velvoittaa töihin
Purra panisi työttömät tulevaisuudessa työskentelemään sosiaaliturvan saamiseksi, koska työllisyysaste ei muuten näytä l3031299- 1091125
- 191081
- 651048
Näin Ellen Jokikunnaksen Ralph-poikaa suojellaan julkisuudelta - Katso tuoreet kuvat Italiasta!
Ellen Jokikunnas ja Jari Rask ovat Ralph-poikansa kanssa kakkoskodissa Italiassa. Mukana on myös Unelmia Italiassa -kuva161029- 711012
Heh, persut = vassarit = 10,0 %
Minja tuli nyt jo Riikan rinnalle, sitten alkaa tekemään kaulaa. Molemmilta kympin arvoinen suoritus! https://www.hs.f176888Vihdoinkin lavatansseja tv:ssä - Juhannuksena tanssitaan, bändeinä Yölintu ja Komiat!
Jes, vihdoinkin lavatansseja taas televisiossa! Keskikesän juhlaa vietetään tänä juhannuksena Tuuloksen Kapakanmäellä ju18841