Yksin huonekaluostoksilla

tuula-neiti

Kävin aamupäivällä kiertelemässä huonekaluliikkeitä yöpöytiä etsien ja siinä tuli mieleen että tuskin on mitään muuta kauppaa jossa yksinäisenä tuntee niin kolhoksi olonsa kuin juuri huonekaluliikkeet. En tiedä mistä se johtuu. En nähnyt liikkeissä ketään muita yksin shoppailevia, kaikki olivat joko pareittain tai perheittäin liikkeellä. Enkä edes löytänyt mitään sopivia yöpöytiä vaan päädyin tilaamaan ne eräästä nettikaupasta. Huonekalujen kokoamista siis luvassa, sekin olisi niin paljon hauskempaa kaksin kuin yksin. Onneksi kohta on koko makuuhuoneen sisustus uusittu, vain pöytävalaisimet puuttuvat tulevilta yöpöydiltä. Niin, miksikö haluan kaksi yöpöytää ja niille molemmille pöytävalaisimet? Yritän sisustaa makkaria niin että se ei näyttäisi niin selvästi yhden hengen huoneelta, oikeastaan siksi hankin leveämmän sängynkin. Näyttää jotenkin kodikkaammalle kun on sisustettu ikäänkuin kahdelle hengelle. Aika typerää - myönnän.

22

354

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Nainen 41

      Minulla on ihan vaan yhden hengen vuode. Mitä sitä kaunistelemaan. Mitä teen sillä toisella sängynpuoliskolla, kun ei siinä koskaan kukaan tule nukkumaan. Typerältä tuntuisi vaihdella lakanoitakin niin isoon sänkyyn, kun toinen puoli on koskematon.
      Minun makkarini on ihan selvästi yhden hengen makkari, kaikkea on yksittäin. Niin kuin askukkaitakin.

      • Invisible boy

        Niin, mutta isossa sängyssä voi nukkua vaikka poikittain. Jos minulla olisi iso sänky, niin vähän mä mylläisin siinä. Mutta toisaalta, enhän minä sängyllä tee mitään, kun nytkin nukun lattialla. Olen harrastanut sitä jo melkein kymmenen vuotta. Heitin öykkärimäisen sängyn huit hemmettiin, koska lattialla on huomattavasti parempi nukkua patjan päällä. Tosin aluksi minulla ei ollut patjaakaan, vaan pelkkä lakana, mutta kun talvea kohden rupesi lattia olemaan sen verran viileä, niin piti sijoittaa patjaan. Muuten on hyvä, mutta patja on niin kapea, että siinä ei mahdu mylläämään, poikittain nukkumisesta puhumattakaan.


      • Mitä ihmeen...

        pessimismiä: Mitä teen sillä toisella sängynpuoliskolla, kun ei siinä koskaan kukaan tule nukkumaan.

        Mistä sinä tiedät, mitä sinun elämässäsi tulee vielä tapahtumaan?
        Älkää nyt vajotko noin alas!


      • tuula-neiti
        Mitä ihmeen... kirjoitti:

        pessimismiä: Mitä teen sillä toisella sängynpuoliskolla, kun ei siinä koskaan kukaan tule nukkumaan.

        Mistä sinä tiedät, mitä sinun elämässäsi tulee vielä tapahtumaan?
        Älkää nyt vajotko noin alas!

        Minä muuten nukun keskellä sitä jenkkisänkyä ja nautin täysillä kun voi kääntää kylkeä pelkäämättä että vierähtää lattialle, niin kuin joskus vanhan kapean sängyn kanssa oli käydä. Niin, enhän tiedä mitä elämä tuo vielä eteeni mutta onpahan ainakin olemassa petipaikka mahdolliselle kumppanille.


      • Invisible boy
        tuula-neiti kirjoitti:

        Minä muuten nukun keskellä sitä jenkkisänkyä ja nautin täysillä kun voi kääntää kylkeä pelkäämättä että vierähtää lattialle, niin kuin joskus vanhan kapean sängyn kanssa oli käydä. Niin, enhän tiedä mitä elämä tuo vielä eteeni mutta onpahan ainakin olemassa petipaikka mahdolliselle kumppanille.

        "Minä muuten nukun keskellä sitä jenkkisänkyä ja nautin täysillä kun voi kääntää kylkeä pelkäämättä että vierähtää lattialle..."

        Just näin! Vain sängyn reunat ovat rajana, ja kun on reunat kaukana, niin voi ruveta olemaan jo kunnon nukkumisen meininki.


      • Nainen 41
        Mitä ihmeen... kirjoitti:

        pessimismiä: Mitä teen sillä toisella sängynpuoliskolla, kun ei siinä koskaan kukaan tule nukkumaan.

        Mistä sinä tiedät, mitä sinun elämässäsi tulee vielä tapahtumaan?
        Älkää nyt vajotko noin alas!

        "pessimismiä: Mitä teen sillä toisella sängynpuoliskolla, kun ei siinä koskaan kukaan tule nukkumaan.

        Mistä sinä tiedät, mitä sinun elämässäsi tulee vielä tapahtumaan?
        Älkää nyt vajotko noin alas! "

        Tsori, mutta kun tämä on totuus, jos et kestä sitä, niin vaihdapa palstaa tuonne parisuhteiden puolelle. On se kumma kun ei lukijat sitä kestä, koska minä olen tätä kestänyt itse jo yli 15 vuotta- totaalista psyykkistä ja fyysistä yksinäisyyttä. Sen jälkeen ei ole elämä mihinkään muuttunut, vaikka kuinka pyristelisi. Joten koita nyt hyvä ihminen ymmärtää!


      • ei sänky kulu.
        tuula-neiti kirjoitti:

        Minä muuten nukun keskellä sitä jenkkisänkyä ja nautin täysillä kun voi kääntää kylkeä pelkäämättä että vierähtää lattialle, niin kuin joskus vanhan kapean sängyn kanssa oli käydä. Niin, enhän tiedä mitä elämä tuo vielä eteeni mutta onpahan ainakin olemassa petipaikka mahdolliselle kumppanille.

        tuula-neiti ei sänkyä tarvitse.....24/7 netissä


      • nainen**

        vaikka olen sinkku ostin äskettäin uuden sängyn, leveän parisängyn............eihän sitä koskaan tiedä...........näyttää se makkarissa paremmaltakin kuin pieni sänky...nukun molemmilla puolilla vuorotellen :) ja sopii olemaan vaikka poikittain.....


    • Ikea-mies

      Ajattele, jos olisit kohdannut Matti Vanhasen siellä. Olisiko sinusta tullut Ruusunen?

      • Iso kiitos !!

        Kiitos !! Just kun luulin ettei mikään pystyisi minua tänään enää piristämään. Jatka samalla huumorinjalla.


      • tuula-neiti

        Ensinnäkään en ole sitä lajia joka "sekoaa" nähdessään jonkun julkkiksen. Suhtaudun heihin ihan samalla tavalla kuin muihinkin, en jää tuijottamaan enkä pakkaudu lähietäisyydellä saati puhuttele heitä. Toiseksi, olen niin Ruususen vastakohta kuin olla voi. Pidän kyllä saunomisesta mutta en erityisesti harrasta uuniperunoiden syömistä ;)


    • Mukavaa tekemistä tuo sisustaminen... mutta tosiaan kivempaahan se ois kaksin puuhastella. Tosin ittellä on vierähtäny aika kauan kun oon viimeksi käyny huonekaluliikkeessä, lähinnä kirppareilta oon hankkinu nykyisin huonekaluja.

      Niin joo mulla ei ole kuin yhden hengen peti ja siinä yöpöytä lampulla, turha laittaa isompaa kun ei mun luona juuri kukaan käy kylässä saati sitten nukkuis.

    • Kävitkö Ikeassa ;)

      Olen muutaman vuoden yli neljäkymppinen sisustamisesta kiinnostunut miespuolinen henkilö. Olen käynyt monesti Ikeassa ostoksilla.
      Minua ei häiritse tippaakaan se, että olenko ainoa yksin liikkeessä asioiva
      vai en. Miksi pilaisin oman tunnelman vertailemalla itseäni muihin? Mitä se hyödyttää? Miksi pitäisi olla, niin kuin kaikki muut?
      Parisuhde ei takaa kenenkään elämän onnellisuutta, eikä tee siitä täydelistä,
      miksi ei nauttisi elämästä sellaisena, kuin se on? Miksi yksinoleminen pitäisi olla
      joku painolasti, jotka kantaa? Kysyn vain.

      • minun mietteeni

        "Miksi yksinoleminen pitäisi olla joku painolasti, jotka kantaa? Kysyn vain. "

        Siksi koska yksin olo on luonnotonta. Mikäli ihmiset olisi luoto tai kehittyneet olemaan yksin (riippuu kumpaa teoriaa uskoo) niin yksin olo ei haittaisi pätkääkään eikä ihmisen/ihmisten selviäminen olisi riippuvaista muista ihmisistä. Esim lisääntyminen jne. Mikäli ihminen olisi kuin muut nisäkkäät niin silloin olisi vain kerran vuodessa kiima-aika ja sekin muutaman vuoden välein. Mutta kuten olet varmaankin huomannut niin näin ei ole. Ja koska selailet palstaa niin kummasti uo yksinäisyys pyörii sinunkin mielessä.

        "Miksi pitäisi olla, niin kuin kaikki muut?"

        Sen takia, koska se on normaalia. Syyt samat kuin edellä.

        "Parisuhde ei takaa kenenkään elämän onnellisuutta, eikä tee siitä täydelistä"

        Ei tee täydellistä se on totta. Tänäänkin liian monessa perheessä lapset ja äiti/herää itkuisena peloissaan, kun ei mennytkään lauantai ilta putkeen. Mutta yksineläminkään ei ole sen täydellisempää/onnellisempaa. Ei ainakaan silloin kun alkaa vuosia olla vähemmän jäljellä kuin takana.


      • en astu sinne

        Tuotatuota... miten ihan oikeesti ihmiset viitsii käydä ikeassa? Huonolaatuista tusinakamaa, joka kodissa samanlaisia. Etenkin jos harrastaa sisustamista..?


    • yksin kotona

      Ei kauaa aikaa sitten niin ostin kirpparilta uuden sängyn ittelleni. Tällänen ihan uus runkopatja sängy maksoi 15 egee vaan. Edellinen kesti about 8 vuotta.

    • katilo

      Mieluummin yksin huonekaluliikkeessä kuin synnytysvalmennuksessa. Se vasta on pariskuntien valtakuntaa.

      • privaatti valmenn

        Niinpä. Ja vielä vaikeampi on sinne mennäö ja selittää että mies ei suostu tulemaan sinne. En käynyt synn.valmennuksessa ollenkaan. Kätilö ymmärsi tilanteen ja piti minulle pari kertaa privaatisti sen valmennuksen. Miehellä oli niin vaikeita sos.pelkotiloja ettei uskaltanut tulla ryhmävalmennukseen.


    • K.a.w.v.b.

      Joo, ihan sama tunne. Ikeassa tietenkin joka on täynnä pareja ja perheitä. Vaikka itsekin on ollut perheellinen ja pitkässä parisuhteessa ja tiedän että ei ne aina niin onnea ole, voi olla helvettiäkin jota kulisseilla pidetään yllä.

      Yksinäisiä ei oteta huomioon edes parkkipaikalla. Ostin hirmu painavan huonekalun ja yksinhän se piti siirtää autoon, mutta auto olisi pitänyt jättää jonnekin hirmu kauas kun lastauspaikan lähellä oli vaan perhepaikkoja. Sitten olisi pitänyt huonekalu jättää pitkäksi aikaa yksin kun olisi lähtenyt autoa hakemaan jostain. Minä menin sitten perhepaikalle josta sain nopeasti siirrettyä auton lastauspaikalle. Aikamoinen roudaaminen isossa huonekalussa kotonakin. Kasaaminen onnistuu yksinkin hyvin, sillä ollessani jo exän kanssa sain tottua siihen että miestä kiinnostaa enempi musan kuuntelu ja oluen lipittely kuin arjen askareet jotka lankesivat näin minulle.

      Sais kai sitä apua jostain jos viitsis pyytää.

      Minulla oli aluksi yhden hengen sänky. Ihan vaan voitonmerkkinä siitä että enää ei tarvitse olla kenenkään panopuuna ja saan määrätä omasta vartalostani. Sittemmin hankin 2 hengen sängyn josko se toisi onnea miessaralla. Ei ole tuonut. Mulla tosin sängyssä makoilee myös lemmikkejä niin mahdutaan paremmin.

      Olisi kiva kävellä jonkun kanssa kaupassa ja miettiä yhdessä mitä ostaa.

    • omatoiminen n40+

      Tästäpä kehkeytyi kiva sänkykeskustelu. Minäkin olen aikeissa vaihtaa sänkyä ja olen miettinyt kuumeisesti, josko jo mahdun 120cm leveään kun olen nukkunut 9v yksin parisängyssä. Olisi kiva saada lisää tilaa makkariin.

      Otin vanhat vanhempani mukaan huonekalukauppoihin. Saivat eläkeläiset vähän vaihtelua eikä minun tarvinnut kulkea siellä yksin : )

      Minulla taitaa olla liian naisellinen koti, kun kerran vuosia sitten erän 1 yön tuttavuus totesi, että "tästä kyllä näkee, että täällä ei ole miestä..."

      Osaan onneksi kasata huonekalut ja asentaa pesukoneet ym. laitteet itse. Ei tarvitse anella apua tuttavien miehiltä. Kun rahatilanne sallii, ostan oman porakoneen ym. remonttivehkeet. Kun vain oppisi ilman ohjausta käyttämään niitä..

    • ...

      No totta helkkarissa isompi sänky! Ei ihan tuplapetiä mutta semmonen 120 tai 140 levee. Siinä on tilaa kieriskellä. Miksi pitäisi tyytyä 60 sentin peruspunkkaan kun on kerta tilaa ja siitä voi nauttia.

    • Vaan minäpä olenkin

      kova jätkä, oikea tough guy ;) Ostin ikeasta mustan nahkasohvan ja paremman seuran puutteessa jouduin kantamaan yksin tuon sohvan pystyasennossa asunnon huoneesta toiseen, eihän tuo painanut kuin vähän yli 50kg :D

      IN FINLAND WE HAVE THIS THING CALLED REILU MEININKI >:(
      Tarkoittaa muuten käytännössä sitä, että kaverille ei jätetä, eikä kaveria auteta :(

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Minä haluun vaa oikeesti kuulla

      Että sulla on kaikki hyvin. Ihan oikeasti haluan. Ehkä meitä ei sit ollu tarkotettu yhteen, mut oot mulle äärettömän tär
      Ikävä
      63
      1668
    2. Olisikin se meidän tapaaminen jo liian jännää

      Näin pitkän ajan jälkeen.
      Ikävä
      73
      1146
    3. Melko hyvin tunnen jo hänet

      Hän ei ole sopiva. Jotain hyvää tässä palstan seuraamisessa on ollut. Omien ajatusten ja tunteiden jäsentämisen lisäksi
      Ikävä
      85
      1044
    4. Mitä tapahtunut?

      Ken tietää mitä viitostiellä betonin kohilla käynyt punaisen auton kanssa?
      Suomussalmi
      13
      924
    5. Ikävöin kyllä

      En voi ottaa nyt yhteyttä, joten puran tänne järjetöntä ikävääni. Tunteeni sinua kohtaan ovat valtaisat.
      Ikävä
      31
      817
    6. Eläkeläisiltä leikataan jo asumistukeakin, osalla loppuu kokonaan!

      https://yle.fi/a/74-20102928 Hallitus varmaan vihaa eläkeläisiä, nyt ollaan kajoamassa eläkeläisten asumistukeenkin, os
      Maailman menoa
      255
      778
    7. Tiedätkö sinä

      Miten lähellä tänään oli että olisin pyytänyt sua treffaamaan. Olin täysin valmistunut siihen, mutta en löytänyt sinua t
      Ikävä
      19
      749
    8. Mies, riittääkö sulle näkemään vilauksen musta?

      Etkö halua ottaa minua kiinni?
      Ikävä
      59
      719
    9. Ken leikkiin ryhtyy

      Se leikin kestäköön. Ei mulle tarvitse kiukutella jos en lähde leikkiin mukaan. Eiköhän se oo molemmille helpoin kun lop
      Ikävä
      66
      706
    10. Hesari tunnustaa että Ukraina on häviämässä sodan - Suomen poliittinen eliitti housut kintuissa

      Oliko aivan pakko sitoutua politiikkaan jossa pumpattiin älyttömät summat rahaa Kankkulan Kaivoon eli Kiovan natseille?
      Maailman menoa
      208
      706
    Aihe