Miten hankin rahaa siiliin?

Moi! Eli oisin hankkimassa siiliä, mutta siilin hinta on 350€. Isoveli suostui maksamaan 50€ mutta mulle jäis sit tuo 300€ maksettavaks. Mulla just nyt ei ole yhtään rahaa kun olen tälläinen tuhlari, joten onko teillä ideoita miten voisin saada kahdessa ja puolessa kuukaudessa 300 euroa kasaan. En voi hakea kesätöitä, koska olen liian nuori. Kerään jo pulloja, mutta en usko, että silläkään pitkälle pötkitään. Vanhemmat ei suostu maksamaan siilistä, koska omistan jo liskon ja sauvasirkkoja joten heidän mielestään minun pitää ostaa uudet lemmikit omalla rahalla. Kiitos jo etukäteen!

9

142

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Piikikäs_itsekin

      Vaikka saisit säästettyä tuon 300€ siiliä varten, niin se ei riitä. Saat säästää lisäksi vielä ainakin sellaiset 100€, jotta saat siilille juoksupyörän, asumuksen ja muut tarvittavat välineet. Ja sekään ei riitä, sillä siilit tarvitsevat ruokaakin. Ötökät maksavat suhteellisen paljon, joten niihin saa kuukaudessa varata pari kymppiä rahaa. (ja nuo ötökät ovat välttämätön ja tärkeä osa ruokavaliota!). Ja yksi yllättävä menoerä on nuo eläinlääkärikäynnit, joten niihin kannattaa olla varattuna sellainen "hätäraha".

      Joten kannattaa vielä puhua niille vanhemmille, jos sieltä saisi avustusta, tai sitten vain maltat kärsivällisesti odottaa kauemmin, että tuota rahaa kertyy.... :)

    • Mutta kato kyseisen siilin mukana tulee kaikki juoksupyörät, ruuat, kupit, mökit, lämpömatto jne. :) ja nyt on jo 60€ kahessa päivässä kerätty.

    • peanut123

      kuinka keräsit 60 e?

    • SiiliSöpis

      Pullojen keräys kannattaa,sitten voit pyytää vanhemmiltasi kuukausirahaa tai tehdä ylimääräisiä töitä,josta saat palkkaa!Voit myös pyytää päästä vaikka naapureille töihin pientä palkkaa vastaan ynnä muuta!Ja koska olet kouluikäinen,niinkuin minäkin,voit pyytää rahaa hyvistä arvosanoista.Näin minä säästän siiliin!

    • myöhässä?!?

      ite keräsin 140e puolesvuodes. Tosin ei ollu synttäräite tai mitää...:) Itelle rahankeruu on vaikeeta ku oon huonokoulus nii kokeista en aina saa rahaa. Siivoon huonee vien pulloja ja teen muita kotitöitä. Ja mummini antaa salaa rahaa x)

    • niiiiiiiipsukka

      Tekemällä kaikkia kotiaskareita ja pyytämällä rahaa sukulaisilta ;) Ja viemällä jättimäärän pulloja kauppaan! Ja odottamalla jouluun tai synttäreihisi ja toivoa vain rahaa.:)

    • siilejä täne ja äkki

      Muista, että jos ottaa siilin, niin pitää olla ihan vararahaa mm. eläinlääkärikuluihin ja siilin ruokinta hyönteisilläkin maksaa. Jos varaudut vaikka ensin tekemällä jauhomato ja sirkkafarmit (jos sulla ei jo oo), niin ruokinta halpenee, kun saat itse kasvatettua ruokaa...

      Muuten suosittelen auttaan kotitöissä ja oleen reipas ja ahkera, niin ehkä vanhemmat voi heltyä aina muutaman euron auvustuksia heittämään :) Äläkä tuhlaa!

    • Misssssy

      Itsellä menee ainakin n. 100 euroa/kk purkkihyönteisiin siilille, joten kannattaa ehkä yrittää saada vanhemmatkin innostumaan, jotta auttaisivat rahallisesti sekä siilin että tarvittavien ruokien hankinnassa :)

    • Piikkinen kasvattaja

      Moi' näytä kuvia Afrikan kääpiö siileistä käske sun vanhemmat lukee www.suomensiiliyhdistys.fi ja klikkaa sieltä siilit näytä kuvia ja sano mä en voi elää ilman siiliä niiden isot silmät pökeryttää mut jos mä en nää niitä joka päivä mä kuolen

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      429
      3023
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      103
      2374
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2112
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1943
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1797
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1227
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1156
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      947
    Aihe