Tuleeko lapsettomuuden tutkimusten tai hoitojen jossain vaiheessa esiin vuosia sitten tehty abortti? Menneisyydessäni on tapahtunut kyseinen asia ja en halua sitä mieheni tietoon. Jokaista huolettaa joku asia ja tähän omaani en ole löytänyt mistään vastausta....
Minun kysymys
7
211
Vastaukset
- henssi
Ei tule ellet itse kerro sitä lääkärille.
t. itse saman kokenut - isdjiuW
Sen kyllä luulisi olevan varsin tärkeä tieto hoidon kannalta. Tarkoittaahan se sitä, että raskaus on kohdallasi joskus alkanut ilman hoitojakin ja että se on mahdollista. Antaahan se hoitoon ihan eri näkökulman mielestäni ja kai lääkärinkin se olisi tärkeä tietää.
- Ihmettelevä8
Eikö olisi hyvä hoitojen (ja parisuhteen) onnistumisen kannalta, että ei olisi salaisuuksia?
- 18+3
Hei,
Kukaan ei voi pakottaa sinua olemaan rehellinen, mutta suosittelen sitä kuitenkin. Etenkin lääkärin tulisi tietää, että olet ollut raskaana, koska se tarkoittaa todennäköisesti sitä että edelleen voit tulla raskaaksi. Kun mieheni ja minä saimme lähetteen Naistenklinikan lapsettomuustutkimuksiin jouduimme täyttämään paperit joissa kysyttiin terveyshistoriasta yms. Mieheltäni kysyttiin onko hän saattanut jonkun raskaaksi elämänsä aikana ja minulta olenko koskaan ollut raskaana. Minun mielestä ei ole kauhean fiksua valehdella noinkin tärkeästä asiasta. En ymmärrä mikset voisi kertoa miehellesi.. ?- kiitollinen avusta
Kiitos kaikille kommenteista ja erityisesti kiitos niille jotka vastasivat siihen mitä kysyin. Olen todella kiitollinen teille.
Ihmettelevälle ja muille kommenttina vain että eipä sen asian kertominen tai kertomattomuus taida raskautumiseen vaikuttaa, parisuhteeseen se ei ole vaikuttanut millään lailla. Mutta se onkin toinen keskustelun aihe jota en aio käydä täällä.
- henssitaas
Ja tosiaan jos kirjoitat abortistasi papereihin (hoidotkin määräytyvät sen mukaan jos ennenkin olet ollut raskaana), niin voit hyvin kuiskata lääkärille ettei mainitse asiasta ääneen tai kirjoittaa siihen paperiin abortin viereen että miehesi ei tiedä asiasta. Eikä se kuulu lääkäreille että miksi et halua miehesi tietävän asiasta. :)
- ZZZZZZzzzzzzz1
Miehen ei välttämättä tarvitse tietää, mutta lääkärille se on erittäin oleellinen tieto. Ei kukaan sinua voi pakottaa tietysti kertomaan kummallekaan, mutta kannattaa miettiä onko pidemmän päälle asiaa kannattavaa salata. On vähän erikoinen alku yhteiselle perheelle, jos on tuon mittaluokan salaisuuksia... pistää meittimään onko järkeä tehdä lapsia miehen kanssa, johon et voi sataprosenttisesti luottaa ja tukeutua näin vaikeassa asiassa. Lapsettomuushoidot ovat todella todella raskaita ja minulle ainakin on ollut ihan ehdottoman tärkeää voida purkaa asioita juurta jaksain miehen kanssa. sieltä se paras tukikin tulee. Luulisi olevan mahdollisten raskaampien hoitojen aikana aika stressaavaa salailla tuollaista asiaa, se kun kuitenkin kertoo, että joskus olet voinut lapsen saada ja väkisinkin varmasti pyörii mielessä jos hoidot pitkittyvät. Miehenkin olisi mielestäni vähintäänkin reilua saada asiasta tietää. Mutta toki päätät itse.
Hoidon suunnitteluun se aivan varmasti vaikuttaa, tai ainakin maalaisjärjellä ajateltuna luulisi olevan hyvin oleellinen tieto. Jos ehdottomasti et halua, että mies saa tietää, kannatan edellä olevaa ehdotusta, eli kirjoita tai kerro se lääkärille etukäteen. Mutta älä pimitä tietoa kuitenkaan lääkäriltä!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik124180MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar822121Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5511677Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin991415Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671137Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331058Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt216957Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60893- 171864
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3848