Paljollako myyt heti - kyselyt huuto.netissä

Niitä riittää..

Ärsyttää, kun myy tuotetta huutokaupassa, niin aina on joku idiootti kyselemässä "paljollako myyt heti?"

Tyhmimmät kysyvät tätä, vaikka tuotteesta on jo tehty huuto.

En ole koskaan suostunut myymään heti, vaan antanut huutokaupan mennä loppuun asti.

Oletteko koskaan keskeyttäeet huutokauppaa tällaisen kyselijän takia?

10

1348

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kokenut myyjä

      Onhan se kieltämättä hieman ärsyttävää. Usein tarjoavat vielä aika huonoa hintaa ja syyllistävät sitten, jos et suostu myymään yli huutokaupan.

      • Kokenut huutonetissä

        Suuri osa kaupoista tehdään suoraan eli ohi huutokaupan, helpompihan se on sopia kauppa heti vastapuolen kanssa ja tehdä kaupat. Itse myyn mieluummin (ja usein vähän halvemmallakin) suoraan aina kun joku tekee järkevän tarjouksen, samaten mieluummin ostan mieluummin suoraan kun jään roikkumaan johonkin kahden viikon huutokauppa-arpapeliin...

        Eli rohkeutta vaan niin ostajana kuin myyjänä - suoria yhteydenottoja ja kauppoja syntyy paljon enemmän ja helpommin. Toki pitää katsoa toisen osapuolen palautteet ja osata varoa huijareita, joita onneksi vain tosi pieni osa kaikista.


    • huutaja

      Myönnän, että on aika raukkamaista jo huudon tehneitä kohtaan, mutta joskus on tilanteita, jolloin tuote olisi hyvä saada heti itselleen.
      Esim. mulla simahti mikroaaltouuni ja nyt odotan 12 vrk huudon päättymistä enkä voi tietenkään olla varma, että voitan huutokaupan.

      Meillä on vihreä nahkasohva ja kaksi nojatuolia. Nyt sohva on alkanut repeilemään, mutta tuolit on uudenveroisia. Kyttään nyt samanväristä sohvaa meille eli mulle olisi tärkeätä saada juuri se sohva ostettua.

      En omista pakettiautoa, joten olin tilannut kuljetuksen kulj.liikkeeltä. Lähes samaan hintaan olisin saanut noudettua vielä yhden huudon.

      • Höpöhöpö juttuja

        Voi voi sinua. Kyllä kannattaa lopettaa huutaminen ja ostaa tavarat kivijalkakaupoista. Nykypullamössösukupolven juttuja tuo että kaikki pitäisi ostaa netistä ja kaikki kommunikointi muka käydä sähköpostin välityksellä.

        Itse suosin kivijalkakauppoja ja puhelimen käyttöä.


      • 90% netistä
        Höpöhöpö juttuja kirjoitti:

        Voi voi sinua. Kyllä kannattaa lopettaa huutaminen ja ostaa tavarat kivijalkakaupoista. Nykypullamössösukupolven juttuja tuo että kaikki pitäisi ostaa netistä ja kaikki kommunikointi muka käydä sähköpostin välityksellä.

        Itse suosin kivijalkakauppoja ja puhelimen käyttöä.

        "Voi voi sinua. Kyllä kannattaa lopettaa huutaminen ja ostaa tavarat kivijalkakaupoista"

        niin, kivijalkakaupasta ei kannata mitään ostaa, eikä rahojaan koskaan kivijalkapankkiin tallettaa,
        toki jos on mukavat tulot ja elää niiden mukaan, niin pärjää niinkin, mutta ei rikastu.

        ".... kaikki pitäisi ostaa netistä ja kaikki kommunikointi muka käydä sähköpostin välityksellä."

        missä pullossa olet kasvanut, minä olen täysin tilannut jo itselle 5 ja neljälle naapurillekin hautakivistä alkaen kaikki.
        v 1996 tilasin ensimmäisen hautakiven sp. vuotta myöhemmin kertoivat että olin 1. sähköpostin lähettänyt ja ainoa yksityisasiakas sinä vuonna.

        samoin olen kaiken vähän teknisen tilannut netistä, esin 300 salamavalolaitettakin,
        ESIM tuollaisia salamavalolaitteita sai kesällä Kiinasta kun €uro oli arvossaan
        250 kpl tai enemmän hintaa 5.43 €/kpl, suomeen, eikä postikuluja.
        http://www.uoften.com/catalogsearch/result/?q=Godox CF-18
        kiinan osoite olis eri koneella, nyt en muista sitä,
        tuolla 16,99 USD 12,60 €uroo, huomaa 1 kpl ilman postikuluja.
        http://www.uoften.com/godox-cf-18-compact-digital-slave-flash-with-hot-shoe-bracket-black.html

        GODOX CF-18

        suomessa saa samaa hintaan 29.50 € postikulut
        http://www.digitarvike.fi/product_details.php?p=3694

        tilasin Kiinasta 480 KPL, NOIN 5 KK NE MENIVÄT KAUPAKSI KOLMELLA KIRPPUTORILLA, 20 € HINTAAN, kyllä oli helppoa.

        Jos et tiedä mitä nuo ovat, ovat orjasalamoita jotka toimivat kaikkien kameroiden kanssa, ( on 4 eri kameratyyppiasetusta s1 s2 s3 s4 ) ja noita voi viedä 4-7 m etäisyydelle kohteesta useampiakin, ja kuvata mistaä vaan, tulee hienoja kuvia
        ja
        mikä parasta, vaikka putoavat, ei paljon kustanna.

        Kun netistä ostaa, saa kaikki 2/3 hinnalla ja useat alle puolen hinnan,
        osa ei maksa kuin 20 % suonen hinasta, esim akkupattereitakin saa AA ja AAA kokoa 4 kpl € paketti ja hyviä ovat,
        eikä meillä olisi puoliakaan asioita jos ei oltais tilattu,
        eikä ajeltas kunnon autolla, eikä käytäis ulkomailla.

        Ja nykyään on helppo tilata kun guugle suomentaa, en sanaakan osaa kieliä, suomen kielikin on vaikeaa, mutta laskento kiinnostaa.


    • AloittavaKauppamies

      Olen ollut vasta 8 kk kun setäni ja pari muuta sukulaisat kuoli, 204 kauppa ja 18500 € tienennut, kukaan ei ole koskaan kysynyt mitään.

      Itse olen myyjänä usein korkeiman huudon tehneelle ilmoittanut, että laitan uudelleen ja "osta heti" jotta saadaan tulostettua Huutopakettikortti, "saat sen tarjoamalla hinnallasi",
      olen tehnyt monta kauppaa näin, koska ei halua myydä ikuisestti,
      olen nähnyt että useat myyvät jatkuvasti,
      koko koti on kuin huutokauppahuone ja tuhlaavat paljon aikaansa, leikkimiseen.

      Minulla on kaikki mennyt 2. kerralla muutaman olen laittanut 3. kerran, jos silloin ei ole mennyt olen laittanut roskikseen,
      minusta kaikessa pitää päästä ainakin piennlle tuntipalkalle.

      minä olen kysellyt "varanimelläni" joka ei ole rekisteröity,
      olen saanut jo 6 kauppaa, usein, koska hinta ei merkitse kaikkea.

    • iso-iskä vaan 61v

      Tyhmää ei ole kysellä, tyhmää on olla kyselemättä.

      Itse myyn 3 nimimerkeillä, noin 80 kauppaa vuodessa ja tuotto jokaisessa 4-6 000 €,
      kolmella sen takia, kun että en halua tehomyyjäksi.

      Sitten on parinkymmenen kaverin tunnukset joilla korottelen hintaa, jos on vain yksi ostaja.
      Samoin korottelen hintaa lähelle hintavarausta, aina on joitain jotka sitten huutaa eikä niin arvioi tuotteen arvoa, kun on kymmenen muutaklin huutajaa ja tavara kiinnostaa.


      Minulla on usein OSTA HETI vaihtoehto.
      Minusta se on hyvä, jos on halpa yleinen 10-20 € tavara, moni maksaa "osta heti" vaihtoehdolla 5 € enemmän, kuin huutaen 2 viikkoa ja seurailee tuleeko vai pitääkö etsiä uusia ja odottaa.

      Minäkin ostan mieluumin OSTA heti vaihtoehdolla ja saan sitten heti, siihen minulla on puolison tunnukset, niillä kun myyn, en ole koskaan ostanut.

      En harrasta osta-myy toimitaa, myyn vain omaani, perittyä ja 17 jälkeläiseltäni jäänyttä tavaraa.

      KESKEYTÄN usein, mutta se on yhteisiä sopimuksia kun ostaja on jo yhden tai useamman ostanut, yleensä lupaan keskeyttää kaikki jota hän ostaa ja hinta pysyy vrk muuttumattomana, usein kyllä keskeytän aivan hetikin, koska ei sillä rikastu jos viimeistä euroa odottaa.

      Muuten, jos lähelläsi on kirppis, kysy sieltä myös jos saisit laittaa tavaraa 20 % provisiolla,
      meillä on ollut pöytä vuosia ja vaikka netissä ei ole mennyt niin moni tavara on mennyt oikein hyvään hintaan 12000 hengen pikkupaikkakunalla.
      Kirppikselle sopii varsinkin hieman isommat jotka ei mahdu 1-3 e postilähetykseen, 8 € huutopaketto on kallis lähetys, kallis myös jos joutuu autolla viemään, lisäksi vaivalloinen pakata, 20 e tavaralle.

    • Ei ohimyyntiä

      Huutokaupan keskeyttämisestä näiden idioottien vuoksi ei koidu kuin harmia. Yhden kerran aloittelevana myyjänä menin lankaan ja kohdehan jäi lunastamatta.

      Siitä lähtien olen aina käskenyt tehdä huudon kohteeseen, jos ohiostokyselyjä on tullut. Ohiostajat yleensä liukenevat tällöin paikalta. Ohiostokyselyjä tulee muutoinkin usein tuotteista, joissa loppumetreillä käydään kovaa huutokilpailua. Ohiostaja haluaa tuotteen mahdollisimman halvalla, mielellään ilmaiseksi.

      Kyselyt tuotteen myymisestä ohi huutokaupan on kiellettyä.

      Tarkoituksena on vain saada joku innokas aloitteleva myyjä postittamaan tuote, ennenkuin edes maksu tulee tilille.

    • kokenut myyjä

      Toinen paljon kohtaamani ärsyttävä ilmiö liittyy huutojen nouto/kuljetus-pyyntöihin. Itselleni on tullut monta kertaa kohteen sulkeuduttua kysymys, että voiko tuotteen noutaa tai voinko mahdollisesti tuoda tuotteen toiselle puolelle kaupunkia, vaikkei kohteen toimitus osiossa ole mainittu mitään noudosta.
      En todellakaan lähde kuskaamaan tuotetta ilmaiseksi toiselle puolelle kaupunkia, kun ne postikulut on juuri sitä varten, ettei myyjälle koituisi kuluja tuotteen toimituksesta.

    • 4ryh4r5y4w5y

      Ainahan sitä voi yrittää saada kuluja alemmaksi, kun hita huudossa kohosi liikaa

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aikakone-yhtyeestä tuttu Maki Kolehmainen kuollut

      Kuoli tänään aamuyöstä nopeasti edenneeseen sairauteen. Hän oli 58-vuotias.
      Maailman menoa
      76
      4948
    2. Rokote otti taas omansa. Maki Kolehmainen kuollut.

      RIP Maki. Muusikko, tuottaja ja säveltäjä Maki Kolehmainen on kuollut. Asiasta uutisoi ensimmäisenä Yle. Kolehmainen k
      Maailman menoa
      40
      1650
    3. Mites meillä nainen tämä yhteys

      Onko se yhteistä se kokemus siitä, että tunnemme syvästi toisemme? Tunnemme vetoa ja sielunyhteyttä, jotain kuin toisest
      Ikävä
      66
      1557
    4. Miltä kaivattusi näyttää

      Kehtaako esitellä kenellekään? 🤣🙆‍♂️
      Ikävä
      53
      1243
    5. Se viime kohtaaminen

      Oli naine vähän sellainen kohmea. Nopeasti yritin etsiä merkkejä sinusta mutta en saanut mitään ilmi. Ajattelin että ny
      Ikävä
      66
      1179
    6. Ihan rakentavassa mielessä

      Haluaisin nainen kysyä sinulta ja myös itseltäni että mitä me oikein odotellaan? Olisiko aika jo käydä edes treffeillä?
      Ikävä
      74
      1000
    7. Olen lihonut vähän

      Sekin nolottaa. Onneksi ei nähdä ihan heti. Ehdin palata ennalleni.
      Ikävä
      115
      997
    8. Taidan olla ihan sairas

      Kun mietin jo meidän yhteisen lapsen nimeä 😄
      Ikävä
      91
      914
    9. Toivoisin niin

      Että edes kerran heräisin vierestäsi uuteen aamuun.. 💔
      Ikävä
      50
      810
    10. Miksi, siis miksi haluat kirjoitella minun kanssa?

      En vain oikeen ymmärrä. Onko sulla tylsää, vai mikä homma?
      Ikävä
      59
      778
    Aihe