ominaishaju

Kyselevö

Moikka kaikille!
Millaiseksi luonnehtisitte fretin hajua?
Onko se paha, hyvä/ voimakas, mieto?

18

193

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Heips!

      Haju on yksilöllinen, ja joidenkin mielestä paha ja toiset tykkää =)
      Ei sitä voi selittää, sinun pitäisi päästä itse haistamaan.
      Missäpäin asut?

      • Kyselevö

        Mie asun Savonlinnassa ja Joensuusta. XD : D Opiskelijan riemua...
        mutta olisi suunnitteilla ensi kesänä vierailla fretin omistajan luona. Jos en löydä ketään, niin ajattelin kysellä kasvattajia, että pääsisinkö vilkaisemaan. : ) On ollut fretti suunnitteilla sellasen vuoden, mutta nyt tuli äipän kanssa just hajusta hieman vääntöä.
        Löytyykö sinulta fretti? :)


      • Heips!
        Kyselevö kirjoitti:

        Mie asun Savonlinnassa ja Joensuusta. XD : D Opiskelijan riemua...
        mutta olisi suunnitteilla ensi kesänä vierailla fretin omistajan luona. Jos en löydä ketään, niin ajattelin kysellä kasvattajia, että pääsisinkö vilkaisemaan. : ) On ollut fretti suunnitteilla sellasen vuoden, mutta nyt tuli äipän kanssa just hajusta hieman vääntöä.
        Löytyykö sinulta fretti? :)

        Minä asun Turussa, jos asuisit lähempänä olisit ollut lämpimästi tervetullut meille haistelemaan frettejäni=)
        Minulla on niitä kaksi, tyttö ja poika.
        Minusta ne tuoksuvat hyvältä, ja minulla onkin tapana nuuhkia niitä aina kun ovat sylissä =D
        Jotkut valittavat että haisen fretille...
        Tai no, korjaan, sen jälkeen kun fretit saivat oman huoneen olen saanut kuulla että kivaa kun en enää haise niin paljon fretille =)


      • Heips!
        Kyselevö kirjoitti:

        Mie asun Savonlinnassa ja Joensuusta. XD : D Opiskelijan riemua...
        mutta olisi suunnitteilla ensi kesänä vierailla fretin omistajan luona. Jos en löydä ketään, niin ajattelin kysellä kasvattajia, että pääsisinkö vilkaisemaan. : ) On ollut fretti suunnitteilla sellasen vuoden, mutta nyt tuli äipän kanssa just hajusta hieman vääntöä.
        Löytyykö sinulta fretti? :)

        http://hillerinvarjossa.blogspot.com/2012/01/pohjois-suomen-fretit-ry.html

        http://posufretit.nettisivu.org/

        Jos noista linkeistä on yhtään hyötyä, mutta onhan niitä näätiä tuollapäin =)


      • Heippa itse en osaa tehdä kyseistä ilmoitusta joten kysyn tässä. Kysyisin freteistä

        1.Miten karvat, lähteekö?

        2. Haju, saako lieväksi?

        3.miten sisäsiisteys?

        (Annatteko muutakin tietoa esim ruuasta


    • MiejokaaloitintänXD

      Kiitos kovasti! :)
      Tosiaan, kun kaikki fretit tuntuu olevan siellä etelä- tai länsi-suomessa. :D

      Uskon, että minua ei haittaisi ollenkaan fretin haju. Oikeastaan on tullu totuttuu pahoihinkin hajuihin. : D Miulla on ollut marsuja pienestä asti ja tietää miltä haisee kun unohtaa siivota härkin. Ja yhdelle marsuista tuli sellainen sairaus, että haisi tosi voimakkaalle ja sen takapuoli oli koko ajan märkä. Pestiin sitä sitten, mutta ei auttanut. : / Nyt enää yksi sinnikäs marsumummo 6v. :)
      Annoin tossa jokin aika sitten vanhemmille tietooni suunnitelmastani hankkia fretti. Nyt äitee kyylää kaikkialta kaikkee ja "Radiosta tuli sellanen ohjelma" :´D ja väittää että ne haisee. Ei auta siinä faktojen kertomiset XD :)
      En tiiä miks se niitä häirihtis kun kotona ei minua kauheesti näy. :P

    • EmiliaL.

      Fretin haju on hieman myskimäinen, aluksi tuntui voimakkaalta (ei kuitenkaan pahalta) mutta nyt sitä ei enää edes huomaa. Eikä mulle ole edes kukaan valittanut hajusta. Tietenkin kiimainen uros on sitten asia erikseen:D

    • Minävaaaiin

      Auttaako jos uroksen leikkaa?

      • aiufegafe,lök

        Auttaa, palauttaa ns. normaali hajun kun kiima (ja kiimahaju) poistuvat.
        Leikkaus ei kyllä ole suositeltavaa, vähentää elinikää ja aiheuttaa sinulle lisäkuluja mm. lisämunuaisongelmilla. Pitkäaikainen implantti on paras vaihtoehto.

        Mielestäni fretit tuoksuvat, varsinkin vasta herättyään. Jotkut tutut ovat eri mieltä. (Anoppihan meillä ei enää vieraile koska "haisee paska ja elukat on pelottavia")


    • omafretti

      No.. En osaa selittää ...
      Mitä milloinkin.. Osaa olla todella pahan hajuinen ja todella ihanan tuoksuinen :)

      En ole vain koskaan haistanut muun kuin oman fretin hajuja :)

    • Minulla on kohta 1v. poika palleroinen ja hän haisee:D varsinkin aina herättyään, mutta olen tottunut siihen, pissa haisee vähän ammoniakille tai semmoiselle todella vahvalle ihme hajulle! Olin yllättyny ensimmäisen kerran ettei sen uloste haise samalle kuin esim koiran. Ei haise juuri millekkään.. :) voi toki olla että mun nenässä on vikaa:D kaikki kaverit kyllä sanoo että haisen fretille ja että haju on kamala.. mutta nyt olen siirtänyt kaikki vaatteeni pois sen ulottuvilta. Aloin kyllästyä sen kiimaan ja päätettiin isän kanssa leikkauttaa se, eläinlääkärin mielestä tulee paljon halvemmaksi kuin joku implantti.. nyt poika on paljon rauhallisempi, kun ei tarvitse juosta ympäriinsä ettimässä naarasta tai mitään, eikä enää pissaa minne sattuu ja hajukin on miedompi, eihän se kokonaan poista sitä hajua, mutta lieventää kyllä!

      • 57899468

        No joo varmaan tulee leikkaus halvemmaksi kun parikymppiä kalliimpi implantti,
        kun saat leikkauksen takia parin vuoden päästä hoidattaa frettisi lisämunuais-sairauksia.


      • miten ihmeessä
        57899468 kirjoitti:

        No joo varmaan tulee leikkaus halvemmaksi kun parikymppiä kalliimpi implantti,
        kun saat leikkauksen takia parin vuoden päästä hoidattaa frettisi lisämunuais-sairauksia.

        fretit selvisivät hengissä ennekuin implantit keksittiin?
        Olet kyllä vähän turhan tyly, ja asenteesi "minä tiedän ja olen paras frettithoitaja muut voitte painua muualle" on hiukan ärsyttävä.
        Asiallisestikin voi vastata, tyyliin että suosittelet että leikkauksen sijaan satsaa parikymppiä enemmän leikkaukseen, koska sĺeikkaus voi aiheuttaa lisämunuaissairauksia.


      • 57899468
        miten ihmeessä kirjoitti:

        fretit selvisivät hengissä ennekuin implantit keksittiin?
        Olet kyllä vähän turhan tyly, ja asenteesi "minä tiedän ja olen paras frettithoitaja muut voitte painua muualle" on hiukan ärsyttävä.
        Asiallisestikin voi vastata, tyyliin että suosittelet että leikkauksen sijaan satsaa parikymppiä enemmän leikkaukseen, koska sĺeikkaus voi aiheuttaa lisämunuaissairauksia.

        Ihmisiä on ollut olemassa tuhansia vuosia. Nakatkaamme siis kaikki kehitys roskiin, oltiinhan sitä sillonkin hengissä! Jos tahdotte hoitaa frettejänne vanhoilla menetelmillä, en estä. Alkaa pikkuhiljaa pännimään kun samoista asioista saa olla saarnaamassa jatkuvalla syötöllä, silti ei ihmiset ymmärrä.


      • Olisit
        57899468 kirjoitti:

        Ihmisiä on ollut olemassa tuhansia vuosia. Nakatkaamme siis kaikki kehitys roskiin, oltiinhan sitä sillonkin hengissä! Jos tahdotte hoitaa frettejänne vanhoilla menetelmillä, en estä. Alkaa pikkuhiljaa pännimään kun samoista asioista saa olla saarnaamassa jatkuvalla syötöllä, silti ei ihmiset ymmärrä.

        vain niin paljon vakuuttavampi jos sinulla olisi esittää jotain oikeaa tietoa, tiedätkö linkki johonkin että on tutkittu että implantoiduilla on näin paljon vähemmän ongelmia kuin leikatuilla jne, sen sijaan että hyökkäät halveksuvasti toisten kimppuun, koska vain ja ainoastaan sinä tiedät miten frettejä kuuluu hoitaa.
        (En nyt sano etteikö olisi tutkittu ja etteikö näin olisi, sanon siis vain että sen sijaan että heität faktaa täällä silleen että jokaisenhan nyt kuuluisi tätä tietää voisit linkittää niihin tutkimuksiin).


    • näädänomistaja

      Minulla on kohta vuoden täyttävä naaras näätyli ja itse en haista siitä mitään hajua, olen kai tottunut niin siihen. Vieraat kyllä huomauttelevat lemmikkini ominaishajusta, toisten mielestä se on ok, toiset taas eivät pidä yhtään. Siivoan kämppääni usein, tuuletan ja pesen lattioita, joten mitään vanhoja hajupinttymiä ei voi olla.

      Välillä kuitenkin kun otan näätäni syliin saattaa se haiskahtaa sellaselta pistävältä, liekkö jotain merkkailu hajuja. Olen leikkauttanut frettini, eikä haju ole muuttunut leikkauksen jälkeen miksikään.

      • 57899468

        Fretti ei merkkaile jos se on leikattu, pistävä haju on ns. näätäpieru. Fretti kun näätäeläimenä osaa erittää anaalirauhasistaan pahan hajuista nestettä. Toiset fretit tuhnauttelee pelästyessään, jotkut innostuessaan ja kolmannet rentoutuessaan.
        Kuulostaa siltä että olet leikkauttanut frettisi ennen kiimaa, siksi haju ei ole muuttunut mihinkään. (Koska kiimahaju ei vielä edes ole alkanut)


    • _

      Tuoksuu kuin ulkokoiran tuoksu. Tarttuu käteen ja vaatteisiin, kädet kyllä tuoksuu muutaman sentin päästä joten käsipesulle pitää aina mennä fretin käsittelyn jälkeen.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4856
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3066
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1777
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1591
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1461
    7. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      18
      1218
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      10
      1203
    9. Ison Omenan uhri tukahdutettiin kuoliaaksi. Kuolinsyynä sydämen pysähdys.

      Eli naisen hengittäminen estettiin ja tästä oli suorana seurauksena sydämen pysähdys. Ihan oppikirjan mukainen tapaus. H
      Maailman menoa
      17
      1167
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1167
    Aihe