Munasolujen luovutus, punktiosta kokemuksia?

jaa-a

En tiedä kuuluuko tälle palstalle, mutta aihealue ainakin on oikea.

Eli olen luovuttamassa munasolujani, piikitysvaihe juuri nyt päällä. Vähän jännittää tuo punktio, varsinkin kun operaatio suoritetaan hereillä ollessa. Haluaisinkin kuulla muiden luovuttajien kokemuksia (sattuiko, oliko kipuja muuten sen jälkeen jne.) Ja vielä jatkokysymyksenä: saako luovuttaja tietää, alkoiko vastaanottajalla raskaus? Ihan vaan, koska omien munasolujen laatu kiinnostaa, että luovuttaako niitä jatkossakin :)

Muitakin juttuja voi kertoilla :)

4

282

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ekaa kertaa

Hei,

Kävin tänään luovuttamassa ensimmäistä kertaa. Punktio oli ERITTÄIN kivulias minun kohdallani, mutta siinä on runsaasti vaihtelua, miten ihmiset reagoi. Minulla luovutusprosessi tehtiin pitkän kaavan mukaan käyttäen jarrulääkettä ja sitten puregonilla alettiin kasvattaa munarakkuloita. Koin niin vaihdevuosioireita kuin vatsan turpoamista (etenkin viimeiset kaksi päivää ennen punktiota ja edelleen turvonnut). Kipulääkettä en voinut enempää saada, paineet meni kuitenkin jo niin matalaksi.

Jokainen tyhjennys koski aivan helvetisti, en tiedä miksi. Yleensä en ole kovinkaan kipuherkkä mielestäni. Suosittelen kuitenkin.

• Tyyuio

Hei, ihanaa että olet lähtenyt munasoluja luovuttamaan. Itse olen punktiossa ollut kaksi kertaa (omaan käyttöön) ja molemmat kerrat olivat mielestäni suht kivuttomia. Toki tunsin nipistelyä ym. mutta en kovaa kipua. Toisella kerralla punktion jälkeen tuli kovat kivut mutta sekin helpotti buranalla. Ilmeisesti tuntemukset vaihtelevat todella paljon. Ja olen miettinyt, että jos nyt saamme lapsen niin voisin itsekkin vielä soluja lahjoittaa.

• maria_3

Hei,

Etsimme munasolun luovuttajaa (vaaleaa ja sinisilmäistä). Yritystä takana jo neljä vuotta ja pelkkiä epäonnistuneita hoitoja kolmen vuoden ajan. Munasolun luovutus tehtäisiin Helsingin Väestöliiton klinikalla. Olemme liikunnallisia ja todella lapsirakkaita. Löytyykö täältä kiinnostuneita?

• jaa-a1

Joo, kävin luovuttamassa ja eihän se punktio miltään tuntunut. Nopeasti oli ohi ja kivutonta. Uudestaan vain :)

Olen siis aloittaja.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä tietää

Missä ammuttiin pyssyllä.
      Kotka
      44
      5805
    2. Ei tunnu, että välität yhtään

Tuntuu, että et edes muista minua koko ihmistä. 😢
      Ikävä
      47
      5318
    3. Onko kaipaamallasi

Naisella silikonit 🤔
      Ikävä
      48
      3698
    4. Näytitpä taas niin hyvältä!

Nautit tilanteesta täysin rinnoin. Sinä olet kuin
      Tunteet
      13
      3653
    5. Vimpelin liikuntahallilla tulipalo?

Katsoin, että liikuntahallista tuloo mustaa savua. Sitten ovet pärähti hajalle, ja sisältä tuli aikamoinen lieska. Toise
      Vimpeli
      91
      3248
    6. Veikeä Satu

Tuu jutteleen, kaipaan sua. Oot kuuma nainen.
      Ikävä
      31
      3126
    7. Oletko nyt

Onnellinen mies naisesi kanssa?
      Ikävä
      59
      2874
    8. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      57